Alloo bij de Verkeerspolitie (2024)

Idd. In het geval van de niet ingeschreven (en niet verzekerde?)tractor met remorque is hij toch wel heel soepel…
Dacht ik ook, doe dat eens met een auto en kom je er toch zo goed niet vanaf.
Denk maar aan die auto zonder platen dat getakeld werd enkele afleveringen geleden, was een serieus boetebedrag denk ik.
DIe werd dan nog niet tegengehouden tijdens het rijden, dat was omdat hij van de garage naar huis was gereden en daar geparkeerd stond op de openbare weg zonder verzekering of niet ingeschreven.

Denk maar aan die auto zonder platen dat getakeld werd enkele afleveringen geleden, was een serieus boetebedrag denk ik.
DIe werd dan nog niet tegengehouden tijdens het rijden, dat was omdat hij van de garage naar huis was gereden en daar geparkeerd stond op de openbare weg zonder verzekering of niet ingeschreven.
Heb maar een aanrijding met zo'n tractor, dan wil ik het ook wel eens zien.

Die spoiler op die Mazda 🙃

Laatst bewerkt:
Heb maar een aanrijding met zo'n tractor, dan wil ik het ook wel eens zien.
In dat geval zou die boer zelf moeten opdraaien, zal wel kapitaalkrachtig genoeg zijn. Als hij het had doorgegeven aan zijn verzekering dat de platen van zijn tractor tijdelijk op een import-tractor zouden zitten, zou de verzekering dat wel dekken (eventueel mits een kleine extra premie).

Het technisch reglement van die dingen ken ik niet meteen, maar 14-15 jaar terug heb ik zelf nog een auto geïmporteerd en tijdens de procedure reed ik rond met de platen van mijn andere auto er op en een groene kaart op chassisnummer. Ik ben toen 2x aan de kant gezet geweest, 1x per toeval en 1x omdat plaat niet klopte met de auto. Twee keer te horen gekregen dat het geen probleem was, zolang ik alle papieren kon voorleggen betreft die importprocedure. Ofwel weet de politie in zo'n geval zelf niet hoe het zit, ofwel zit daar ergens een grijze zone, want kan me niet voorstellen dat ze op TV gaan tonen dat je gewoon je platen kan verhangen en zo rondrijden anders.

In zo'n geval mist het programma toch wel duiding.

Die spoiler op die Mazda 🙃
Ik dacht dat die tuners een uitgestorven ras waren, maar blijkbaar zijn er toch nog.

Gisterenavond toch eens goed gelachen. Ze zetten een huurcamionetje aan de kant en krijgen meteen het standaard excuus dat hij geen Nederlands spreekt, ook geen Engels of Frans, enkel Spaans. Begint Duncan daar in vloeiend Spaans er tegen. :lol: Weg excuus.

Gisterenavond toch eens goed gelachen. Ze zetten een huurcamionetje aan de kant en krijgen meteen het standaard excuus dat hij geen Nederlands spreekt, ook geen Engels of Frans, enkel Spaans. Begint Duncan daar in vloeiend Spaans er tegen. :laugh: Weg excuus.
Idd vond ik ook. Geweldig van Duncan

Twas dus gisteren al de laatste aflevering van het seizoen. Vanaf volgende week terug herhaling van seizoen 2

Edit: da's aan de Palinghuizen in Gent. Beter ook eens zien om die kerel met loszittende hond te bekeuren.

DJVz4qa.jpeg

Laatst bewerkt:
Volgens mij staat er niet echt iets in de Belgische wet dat een hond moet vastzitten. Uiteraard met wat gezond verstand doe je dat beter wel.

Er stond ooit eens een marginale auto zonder nummerplaten maandenlang voor onze deur geparkeerd. Politie gebeld. Veel blabla en excuses maar ze deden uiteindelijk niets, nada, noppes.

Het was pas toen de weg moest heraangelegd worden, dat takelen plots geen probleem meer leek te zijn.

Laatst bewerkt:
In dat geval zou die boer zelf moeten opdraaien, zal wel kapitaalkrachtig genoeg zijn.

Rare opmerking voor een beroep waar de zelfmoordcijfers pieken omwille van financiële miserie, vaak opgelegd door overheidsinterventies.

Ik dacht dat die tuners een uitgestorven ras waren, maar blijkbaar zijn er toch nog.

Neen, er staat ook zo'n Mazda in onze straat (inclusief spoiler maar met nog veel zwaardere uitlaat) waar ons gezin elke morgen om 05u30 van wakker wordt telkens wanneer meneer de vroege shift heeft. Of wanneer meneer moet vertrekken naar de nachtshift om 21u30, dan worden de kinderen wakker.

Ik heb dit gemeld aan de politie:
  • Adres doorgegeven waar ze de auto kunnen aantreffen
  • Tijdstip doorgegeven wanneer ze hem op heterdaad kunnen betrappen
  • Nummerplaat doorgegeven
Nietszeggend antwoord teruggekregen à la: we moeten hem op heterdaad kunnen betrappen etc. -> Doen niets, nada, noppes.

Idd. In het geval van de niet ingeschreven (en niet verzekerde?)tractor met remorque is hij toch wel heel soepel…
Gisteren deze aflevering gezien.

Die gast had voor hetzelfde geld een monsterboete kunnen krijgen.
Ik vind die Bart altijd correct, maar schappelijk/rechtvaardig.

Volgens mij staat er niet echt iets in de Belgische wet dat een hond moet vastzitten. Uiteraard met wat gezond verstand doe je dat beter wel.
hm, volgens Google bestaan daar in ons land idd geen specifieke regels rond.
Langs de andere kant, in dezelfde aflevering meten ze een kind dat enkele centimeters te klein is en die moet dan in een kinderzitje, krijgt boete, terecht.

hm, volgens Google bestaan daar in ons land idd geen specifieke regels rond.
Langs de andere kant, in dezelfde aflevering meten ze een kind dat enkele centimeters te klein is en die moet dan in een kinderzitje, krijgt boete, terecht.
Het gaat dan daar om de bescherming van het kind. Dieren en mensen/kinderen worden nog steeds anders gewaardeerd.
Een hond of eender welk ander dier mag dan ook los in de auto, maar hij mag geen hinder of afleiding voor de bestuurder zijn, zodat hij het voertuig onder controle kan houden. Hij mag ook geen gevaar betekenen voor andere weggebruikers. Het zal ter discretie van de agent zijn dan, en eventueel later de rechter.

Twas dus gisteren al de laatste aflevering van het seizoen. Vanaf volgende week terug herhaling van seizoen 2

Edit: da's aan de Palinghuizen in Gent. Beter ook eens zien om die kerel met loszittende hond te bekeuren.

DJVz4qa.jpeg
Mijn Alfa hart bloedt...zie je dan nog eens een 156 in het wild, dan is het ene vol deuken die stinkt naar hond.

Echt verbazend dat precies de meerderheid van de mensen die worden tegengehouden hun rijbewijs niet bijhebben.
Dat zit toch allemaal in uw portefeuille die ge zo meeneemt als ge ergens naartoe gaat?

"Ja maar hij zit in mijn andere jas."
"Dat ligt in mijn ander voertuig"

Ik begrijp er echt weinig van.

Echt verbazend dat precies de meerderheid van de mensen die worden tegengehouden hun rijbewijs niet bijhebben.
Dat zit toch allemaal in uw portefeuille die ge zo meeneemt als ge ergens naartoe gaat?

"Ja maar hij zit in mijn andere jas."
"Dat ligt in mijn ander voertuig"

Ik begrijp er echt weinig van.
Gebeurt mij soms ook hoor .
Als ik ga werken zit de portefeuille met rijbewijs in mijn werkzak en enkel in de telefoon heb ik mijn pas en tankkaart zitten omdat ik die dan ook het meeste gebruik (om te tanken en toegang tot een fabriek te krijgen )

Als ik dan thuis kom en ik vertrek dan met den auto naar bv mijn ouders dan kan het dus zijn dat ik zonder rijbewijs weg ben …of soms andersom als ik de telefoon vergeet .
Heb ook niet de gewoonte om de portefeuille in de achterzak te steken van de broek , deze zit altijd in mijne binnenzak van de jas en ja in de zomer durf ik dan wel eens vertrekken zonder jas ..(maar kan dan ook nergens blijven hangen want heb geen geld of betaalkaarten bij …wat soms wel vervelend kan zijn als je aan de kassa van de supermarkt staat en het dan ziet . ;) )

Je ziet ze steeds minder, maar er zijn er nog altijd.
Wat ik wel raar vind is dat die agent zei dat dat niet zou mogen van de keuring. Ik kende er verschillende doe met dat soort spoilers rond reden en die waren allemaal gekeurd, stond gewoon vermeld op het tuningsverslag bij de keuringspapieren.

En dan ivm die voorruit, daar mag eigenlijk niks op hangen, maar wegen vignetten en bij bedrijfswagens die plakker van de keuring, dat mag dan wel, terwijl die rij plakkers rechts en / of links op de voorruit meer belemmerend zijn voor het zicht van de bestuurder, dan die letters onderdaan op de ruit zoals bij die Mazda.

Je ziet ze steeds minder, maar er zijn er nog altijd.
Wat ik wel raar vind is dat die agent zei dat dat niet zou mogen van de keuring. Ik kende er verschillende doe met dat soort spoilers rond reden en die waren allemaal gekeurd, stond gewoon vermeld op het tuningsverslag bij de keuringspapieren.
Die van hem stond niet op het keuringsverslag, maar ik ging eerlijk gezegd ook gewoon een waarschuwing geven als de rest in orde was. Agent sprak over een "scheermes" en snijwonden, maar dat ding leek me toch vrij afgerond.

En dan ivm die voorruit, daar mag eigenlijk niks op hangen, maar wegen vignetten en bij bedrijfswagens die plakker van de keuring, dat mag dan wel, terwijl die rij plakkers rechts en / of links op de voorruit meer belemmerend zijn voor het zicht van de bestuurder, dan die letters onderdaan op de ruit zoals bij die Mazda.
Dat is iets wat ik me ook afvraag. Ik heb onderaan zowel links als rechts een milieusticker hangen van 2 landen. Dat mag perfect blijkbaar, maar wat letters (hoe lelijk en belachelijk ook), mogen dan niet. Na een vakantie naar de Balkan waar we graag komen, zitten er 2-3 extra tolstickers op zonder enig probleem. Er mag daar volgens de regel niets hangen, dus die vignetten toch ook niet? Hangen er nochtans al 10 jaar, nog nooit iemand iets van gezegd.

DJVz4qa.jpeg
Het grappige was dat de cameraploeg op het moment dat die auto met hond hierboven passeerde, al voorzichtig aan het inzoomen was. Waarschijnlijk met de idee dat deze eruit ging gepikt worden.

Terug
Bovenaan