Alloo bij de Verkeerspolitie (2024)

Dat moest nog meer dan 180 euro zijn voor die randdebielen.
Ik was deze zomer met mijn vriendin aan zee. Heel veel naar plaatsen geweest met google maps + fiets. Waarom? Omdat we het zonder gps niet weten zijn. Dat zou dan €360 zijn voor ons.

Zelfs al ben je het daar mee eens, dan mag jij mij toch eens het volgende uitleggen:
- ooit hebben ze mijn smartphone gestolen van €1150 waarbij ik via icloud zelfs wist waar hij lag, helaas, politie deed niet, gerecht idem
- ooit hebben ze ingebroken bij mijn ouders & in onze sportclub, alles stond op camera maar helaas, ze konden geen verdere stappen ondernemen
- ooit hebben ze mijn wielen gestolen (ja alle 4), ze hebben de daders gevonden maar helaas, ik mocht mijn nieuwe autobanden & velgen zelf betalen

Ik zie dat je fan bent van harde straffen (klinkt als vlaams belang), maar waarom gebeuren bovenstaande voorbeelden allemaal straffeloos? Ik weet niet of we op dezelfde golflengte zitten, maar bovenstaande voorbeelden zitten bij mij in de categorie 'krapuul'

Het fietsen in de zon met google maps, tegen 10km/u, zit dus volgens ons gerecht nog HOGER qua criminele activiteiten want die worden wél bestraft met hoge boetes. Als dat jouw mening is, dan zijn we goed bezig. Als je ons randdebielen noemt, dan ben je goed bezig.

Mijn (ocharme) 3 voorbeelden kunnen genoeg Belgen aanvullen met duizenden verhalen van criminele activiteiten die ongestraft blijven. Ik ben oprecht van mening dat ze gewoon beslist hebben om diegene die wél geld hebben te straffen voor onnozele zaken. Juist omdat ze de échte criminele activiteiten niet kunnen bestraffen.

Tot dusver mijn mening. Groetjes van de randdebiel.

Ik was deze zomer met mijn vriendin aan zee. Heel veel naar plaatsen geweest met google maps + fiets. Waarom? Omdat we het zonder gps niet weten zijn. Dat zou dan €360 zijn voor ons.
Er bestaan houders voor fietsen zodat je niet met je gsm in de hand moet fietsen om google maps te gebruiken. Kost een stuk minder dan de boete. Als bestuurder lijkt het me zeer onverstandig om met een gsm in de hand google maps te bekijken tijdens het rijden.

Zelfs al ben je het daar mee eens, dan mag jij mij toch eens het volgende uitleggen:
- ooit hebben ze mijn smartphone gestolen van €1150 waarbij ik via icloud zelfs wist waar hij lag, helaas, politie deed niet, gerecht idem
- ooit hebben ze ingebroken bij mijn ouders & in onze sportclub, alles stond op camera maar helaas, ze konden geen verdere stappen ondernemen
- ooit hebben ze mijn wielen gestolen (ja alle 4), ze hebben de daders gevonden maar helaas, ik mocht mijn nieuwe autobanden & velgen zelf betalen

Ik zie dat je fan bent van harde straffen (klinkt als vlaams belang), maar waarom gebeuren bovenstaande voorbeelden allemaal straffeloos? Ik weet niet of we op dezelfde golflengte zitten, maar bovenstaande voorbeelden zitten bij mij in de categorie 'krapuul'

Het fietsen in de zon met google maps, tegen 10km/u, zit dus volgens ons gerecht nog HOGER qua criminele activiteiten want die worden wél bestraft met hoge boetes. Als dat jouw mening is, dan zijn we goed bezig. Als je ons randdebielen noemt, dan ben je goed bezig.

Mijn (ocharme) 3 voorbeelden kunnen genoeg Belgen aanvullen met duizenden verhalen van criminele activiteiten die ongestraft blijven. Ik ben oprecht van mening dat ze gewoon beslist hebben om diegene die wél geld hebben te straffen voor onnozele zaken. Juist omdat ze de échte criminele activiteiten niet kunnen bestraffen.

Dat zijn andere afdelingen binnen de politie. Denk dat dit al 1000x te vinden is op dit forum en overal anders op internet. Het is heel makkelijk om te zeggen dat het oneerlijk is dat jou overtreding bekeurd wordt, maar die van een ander niet, maar die agent die jou bekeurt, heeft niets te maken met de andere tak binnen de politie. Die kan toch moeilijk zeggen: "Alé, kzal vandaag eens niemand bekeurden, want mijn collega's kunnen het aantal diefstaldossiers niet bijhouden".
Ik denk dat @Str8_6 daar wel nog wat meer over kan vertellen.

Als ge wilt fietsen aan de zee met uwe GSM als GPS dan koopt ge u een telefoonhoudertje voor op de fiets, kost u rond de €25 en ge zijt gesteld.

Ik zie bijna geen enkele jeugd op zijn of haar fiets zonder gsm tegenwoordig, hoeveel keer ik er bijna onderste boven heb gereden (of zij mij) kan ik niet meer op 2 handen tellen.

Zeer sterk staaltje whataboutism. Wat hebben die drie voorbeelden te maken met op uw smartphone bezig zijn tijdens het fietsen? NIEMAND zegt hier dat die drie zaken niet bestraft moeten worden.

In deze discussie moet ge die zaken er niet bijhalen. Ge moet op de volgende stelling reageren: Is met de smartphone bezig zijn tijdens het fietsen levensgevaarlijk?

Mijn antwoord: Ja. Ge hebt totaal geen focus. Ge kunt zomaar plots van het fietspad afwijken op de weg en door een auto worden omgereden. Ge kunt een voetganger aanrijden of op een voorligger knallen. Ge kunt in een waterloop fietsen en verdrinken.

Ge haalt die drie zaken aan die heel zeker bestraft moeten worden. Wel, met die drie zaken (tenzij die inbrekers natuurlijk gewapend zijn) maakt ge tenminste geen doden. Met een smartphone constant in uw hand hebt ge het potentieel dat er gewonden of doden vallen. Hoe vaak ik iemand zie slingeren op de weg en dan mij afvraag of die dronken is. Dan rijdt ge daar langs en jawel, ze zijn op hun toestelleke bezig.

Nee, zeer streng straffen dit vergrijp.

Eh, patatten vervoeren met een tractor is te gevaarlijk voor de patatten? Daarom maar een vrachtwagen...? :p
7700 euro boete voor die Roemeen met zijn Transporter. Alsof ze dat ooit gaan zien

Laatst bewerkt:
Eh, patatten vervoeren met een tractor is te gevaarlijk voor de patatten? Daarom maar een vrachtwagen...?
Dat waren toch ook buitenlanders, niet? Aan 30km/u terug de grens over met een tractorke...

Over wegpiraten gesproken: die mogen ze hier bij ons gerust wat meer controleren. Continu onaangepast weggedrag, wat mij betreft.

Daarnet nog: smalle weg waar je moet uitsteken om elkaar te passeren.
Tractoren zien naar niks en rijden u gewoon de weg af, als het moet.
Nog maar net op tijd mijzelf irn de berm kunnen zwieren of hij was frontaal op mij gereden. Boer!

Dat waren toch ook buitenlanders, niet? Aan 30km/u terug de grens over met een tractorke...

Over wegpiraten gesproken: die mogen ze hier bij ons gerust wat meer controleren. Continu onaangepast weggedrag, wat mij betreft.

Daarnet nog: smalle weg waar je moet uitsteken om elkaar te passeren.
Tractoren zien naar niks en rijden u gewoon de weg af, als het moet.
Nog maar net op tijd mijzelf irn de berm kunnen zwieren of hij was frontaal op mij gereden. Boer!
Ah ja klopt, zal daarmee zijn waarschijnlijk.

Ik woon op het platteland en het is hier dagelijkse kost. Boeren die met hun tractor tegen ver boven de maximum snelheid voorbij racen. Maar ja, dat is nu eenmaal zo op het platteland. Nu zeker met die gigantische oogstmachines. Indrukwekkend wel!

Misschien moet je eens beginnen met begrijpen dat verkeer en gerechtelijke feiten iets totaal anders zijn. Al je voorbeelden waar de politie zogezegd niks doet daar ben je kwaad op de verkeerde want je moet kijken naar het parket. Zij bepalen de straffen en geven opdrachten aan de politie.

Bij verkeer wordt er onmiddellijk gestraft door de politie zelf omdat dat zo bepaald is. En al doe ik liever gerechtelijk, van verkeer heb je wel meer voldoening omdat er onmiddellijk een straf volgt in vergelijking met de zoveelste dief of dealer die mag beschikken en waar je 3u papierwerk aan hebt voor de klucht.

Altijd lachwekkend om die zever te horen van ze zouden beter inbrekers pakken en zulke zever. Want dat heeft totaal niks met elkaar te zien en zijn zelfs volledig aparte diensten. Het verschil binnen de politie kan zelfs niet groter zijn dan tussen verkeer en gerechtelijke zaken.

Horse, dit is effectief wel wat gezever he vriend.

Een houder voor je telefoon op de fiets en je bent klaar. Ik heb vorige week bijna nog een beunhaas morsdood gereden toen die al fietsend met zn telefoon in de hand naar zn vriendin aan het smsen was dat hij zijn eerste twee balharen had gevonden. Zijn rood licht en mijn wagen die er aan kwam kregen minder aandacht. Simultaan met de telefoon bezig zijn en rijden met eender welk voertuig is levensgevaarlijk.

De politie mag niet zomaar ergens binnengaan zonder toestemming of een bevel van de rechter. Gelukkig maar. Of ik leg een trackertje ergens binnen, ik beweer dat mijn gestolen goed daar ligt en de dichtsbijzonde combi komt met een stormram uw deur openknallen. Wat een leuke maatschappij zou het zijn. Dit is een veiligheid in de wet die bestaat voor iedereen en soms heeft dat nadelen.

Je mag op je beelden hebben wie je wilt, een foto van een romazigeuner of jongere met gezichtsmasker zorgt er nog niet voor dat de politie deze magisch naar het bureau kan teleporteren. Als de daders daar met naamkaartjes en adressen op de beelden stond kon de politie inderdaad wat doen. Mensen moeten beseffen dat wat beelden hebben niet voldoende is. De politie heeft inderdaad prioriteiten. Jouw beelden analyseren en dan elke persoon in een omtrek van 30km zijn gezicht gaan scannen om je schade die meestal onder de brandverzekering valt te proberen recupereren op insolvente en vaak illegale daders is daar geen van. Godzijdank. Stel je voor dat we een politie moesten financieren die zich bezig houdt met hopeloze gevallen zoals in jouw voorbeeld.

En jij had met je gestolen wielen gerust een burgerlijke partijstelling doen en een vordering bekomen op de daders. Maar ze hebben niets om van te recuperen dus wat wil je dan? De politie heeft de daders gevonden, dat is hun enige taak. Jij moet dan maar het initiatief nemen voor verdere burgerlijke gevolgen. Maar dat levert je niets op behalve kosten om je vonnis te laten betekenen, bevel tot betalen te geven en er achter komen dat ze allemaal geen klote hebben. Daarom heb je best een omnium die ook diefstallen dekt. Dieven zijn lowlifes zonder een nagel om aan hun gat te krabben vaak. Daarom zijn het dieven, deze proberen letterlijk in hun leven te voorzien met spullen van anderen. Had je een bankrekening verwacht met 100k aandelen van de CEO van Telenet die zijn opties net heeft verzilverd? Neen, natuurlijk niet.

De dader van het msidrijf waar ik slachtoffer van ben kan mij niet vergoeden??? Fuck tha police!!!

Kort gezegd : geen enkele van je voorbeelden is de schuld van de politie. En het is ook nutteloos om bij een reportage over de verkeerspolitie te klagen over zulke zaken.

"Ooooohlalala de VERKEERSPOLITIE geeft boetes aan mensen die in essentie zich blind in het verkeer begeven??? Maar wat met mijn niet gerelateerde voorbeelden???"

Geef toe, redelijk nutteloos? Uw zorgen zijn eerder : waarom ben ik niet beter verzekerd tegen risico's die in de maatschappij aanwezig zijn? En dan moet ge eerder met uw makelaar praten dan met de politie.

Eh, patatten vervoeren met een tractor is te gevaarlijk voor de patatten? Daarom maar een vrachtwagen...? :p
7700 euro boete voor die Roemeen met zijn Transporter. Alsof ze dat ooit gaan zien
Die politie agent met zijn snor kan een stukske zeiken ze.
En kwa geldboetes, die peet in zijn dikke range gaat van die geldboete niet wakker liggen...

Ik heb regelmatig ook een boete, ik doe ook 75k per jaar, zolang het bij een geldboete blijft, ben ik al tevreden

En kwa geldboetes, die peet in zijn dikke range gaat van die geldboete niet wakker liggen...

Ik heb regelmatig ook een boete, ik doe ook 75k per jaar, zolang het bij een geldboete blijft, ben ik al tevreden
Die heeft nog geen enkele fout gemaakt in dat programma volgens mij.

Goh ik vond nu wel dat hij een punt had.
Als fietser is het gewoon gevaarlijk om zo'n gevaarte voorbij te steken en op de rijbaan te rijden.

Langs de andere kant, ik zou ook niet graag tussen een patattenmachine en de vrachtwagen rijden :p

Die heeft nog geen enkele fout gemaakt in dat programma volgens mij.
Dat niet, maar ik zal je eens meenemen in mijn vrachtwagen van 12meter lang :) Een dagje samen op de baan, nergens plaats om te parkeren/laden en lossen, over 3.5ton borden, wegomleggingen die niet zijn aangepast voor vrachtwagens.
De overtredingen die ik doe om mijn werk te kunnen doen, dat is soms absurd...

Goh ik vond nu wel dat hij een punt had.
Als fietser is het gewoon gevaarlijk om zo'n gevaarte voorbij te steken en op de rijbaan te rijden.

Langs de andere kant, ik zou ook niet graag tussen een patattenmachine en de vrachtwagen rijden :p
Het is geen fietspad met een berm tussen fietspad en rijbaan. De vrachtwagens rijden daar op een meter van jou tegen 50 of 70uur. Dat is volgens mij ook totaal onveilig. Die geparkeerde vrachtwagen voorbijsteken duurt enkele seconden...
Trouwens bij het laden van die aardappelen valt er grond vantussen die transportband van die rooimachine. Daaronder rijden is gevaarlijk!

Dat niet, maar ik zal je eens meenemen in mijn vrachtwagen van 12meter lang :) Een dagje samen op de baan, nergens plaats om te parkeren/laden en lossen, over 3.5ton borden, wegomleggingen die niet zijn aangepast voor vrachtwagens.
De overtredingen die ik doe om mijn werk te kunnen doen, dat is soms absurd...
Remake is zelf ex-vrachtwagenchauffeur.

Het is geen fietspad met een berm tussen fietspad en rijbaan. De vrachtwagens rijden daar op een meter van jou tegen 50 of 70uur. Dat is volgens mij ook totaal onveilig. Die geparkeerde vrachtwagen voorbijsteken duurt enkele seconden...
Trouwens bij het laden van die aardappelen valt er grond vantussen die transportband van die rooimachine. Daaronder rijden is gevaarlijk!
Maar het probleem was, denk ik nu vooral, dat die met zijn vrachtwagen daar gewoon stond te wachten, deels ook op het fietspad, tot hij kon laden. Wie weet hoe lang al. Terwijl hij een stukje terug opzij kon parkeren zonder iemand te hinderen.

Als die effectief aan het laden is, ga ik daar met mijn fiets ook niet onder rijden.

Ik begrijp niet waarom die man die op de busstrook stond om rechts af te draaien een boete kreeg. Om rechts af te slaan moet je toch de busstrook gebruiken? Was dat niet een gevalletje "ik ben politieagent en voel me meer dus kan er niet tegen dat iemand op me claxonneert omdat ik het verkeer ophoud en daarom ga ik maar een bs boete schrijven"?
Sinds wanneer dat? even uw verkeersregels leren dan. want daar staat op de grond ook geen pijl naar rechts op de grond. dus mag je daar helemaal niet staan om naar rechts af te slaan, je moet gewoon in de rij staan. toegegeven, beetje stom, want op sommige plaatsen is dat wel toegelaten, maar daar is het dan wel aangepast.

bv in Ardooie (streetview geen recente te zien) : links onder is het nog een bus strook, maar dan goeie 50m voor de lichten zijn het gewone stippelstrepen en een pijl naar rechts. Daar mag dat dan weer wel.
1727519964859.png

ik denk moest die bestuurder achter hem nooit geclaxonneerd hebben, dat ze het wel door de vingers gezien hebben, maar nu.. kwam vrij agressief over vond ik. want het was meer dan 1x claxonneren.

Ahmed lijkt mij ook wel een kort lontje te hebben.

Bart zie ik gewoon als streng maar rechtvaardig. kijkt ook naar de situatie op zich, gelijk die vrachtwagen daar. kon ook nog extra boete gegeven hebben omdat die in tegenovergestelde richting stond.
Maar daar had die vrachtwagen beter zoals Bart zei: desnoods beetje verder aan de kant.
En dan bij het moment van laden dat die zich goed & correct zet + eventueel seingever voor fietsers tegen te houden.

Maar het probleem was, denk ik nu vooral, dat die met zijn vrachtwagen daar gewoon stond te wachten, deels ook op het fietspad, tot hij kon laden. Wie weet hoe lang al. Terwijl hij een stukje terug opzij kon parkeren zonder iemand te hinderen.

Als die effectief aan het laden is, ga ik daar met mijn fiets ook niet onder rijden.
9 op 10 was die chauffeur zijn verplichte pauze (45 min) aan het nemen, dus al op de goede plaats staan om te laden, laden gedaan, pauze gedaan en karren maar.
eenmaal je je tacho op pauze zet, kan je in principe niet meer ''bewegen"

Sinds wanneer dat? even uw verkeersregels leren dan. want daar staat op de grond ook geen pijl naar rechts op de grond. dus mag je daar helemaal niet staan om naar rechts af te slaan, je moet gewoon in de rij staan. toegegeven, beetje stom, want op sommige plaatsen is dat wel toegelaten, maar daar is het dan wel aangepast.
Als er geen pijl staat, mag je toch alle richtingen uit?
Het is pas als er een pijl(en) staat dat je verplicht bent de richting van de pijl(en) te volgen.

De reden dat je, oa als automobilist, vanuit die busstrook niet rechtdoor mag:
72.5.3.b) De andere voertuigen mogen: op de busstrook rijden om van richting te veranderen in de onmiddellijke nabijheid van een kruispunt;

Terug
Bovenaan