Ik was deze zomer met mijn vriendin aan zee. Heel veel naar plaatsen geweest met google maps + fiets. Waarom? Omdat we het zonder gps niet weten zijn. Dat zou dan €360 zijn voor ons.Dat moest nog meer dan 180 euro zijn voor die randdebielen.
Zelfs al ben je het daar mee eens, dan mag jij mij toch eens het volgende uitleggen:
- ooit hebben ze mijn smartphone gestolen van €1150 waarbij ik via icloud zelfs wist waar hij lag, helaas, politie deed niet, gerecht idem
- ooit hebben ze ingebroken bij mijn ouders & in onze sportclub, alles stond op camera maar helaas, ze konden geen verdere stappen ondernemen
- ooit hebben ze mijn wielen gestolen (ja alle 4), ze hebben de daders gevonden maar helaas, ik mocht mijn nieuwe autobanden & velgen zelf betalen
Ik zie dat je fan bent van harde straffen (klinkt als vlaams belang), maar waarom gebeuren bovenstaande voorbeelden allemaal straffeloos? Ik weet niet of we op dezelfde golflengte zitten, maar bovenstaande voorbeelden zitten bij mij in de categorie 'krapuul'
Het fietsen in de zon met google maps, tegen 10km/u, zit dus volgens ons gerecht nog HOGER qua criminele activiteiten want die worden wél bestraft met hoge boetes. Als dat jouw mening is, dan zijn we goed bezig. Als je ons randdebielen noemt, dan ben je goed bezig.
Mijn (ocharme) 3 voorbeelden kunnen genoeg Belgen aanvullen met duizenden verhalen van criminele activiteiten die ongestraft blijven. Ik ben oprecht van mening dat ze gewoon beslist hebben om diegene die wél geld hebben te straffen voor onnozele zaken. Juist omdat ze de échte criminele activiteiten niet kunnen bestraffen.
Tot dusver mijn mening. Groetjes van de randdebiel.

Een dagje samen op de baan, nergens plaats om te parkeren/laden en lossen, over 3.5ton borden, wegomleggingen die niet zijn aangepast voor vrachtwagens.