Alloo bij de Verkeerspolitie (2024)

Dus wat is je punt nu eigenlijk? Je vroeg je af hoe die om eten gaat. In de grotere winkel dan zeker?

Als je 112 belt en gewoon "accident autostraat 12.4 (cijfers in 't engels)" roept, gaan ze in zowat heel de wereld wel weten wat of hoe. En in 't slechtste geval hou je een auto tegen die passeert en die gaat bellen. Net zoals zowat elke niet-Nederlandssprekende toerist in Vlaanderen eigenlijk.
Je moet eens de stap durven zetten om naar een vreemd land te reizen om dat te begrijpen denk ik. Ik heb 14 jaar met de camion gereden in 't buitenland, op sommige plekken ook met handen en voeten moeten uitleggen, paar ongevallen waarbij ik voorbijgangers in scheef-whatever hulp vroeg en toch steeds zonder problemen er uit gekomen. Wat zou een Bulgaar die hier werkt nu niet aan zijn boodschappen raken?
Daar beschaamd voor zijn snap ik eigenlijk niet goed.
Zijn gemis dat hij niet naar de bakker kan.

Het is donker en je gaat wandelen in China of Rusland, weg van de drukte en er ligt iemand op de grond te creperen van de pijn.
Er staat een bordje met vreemde tekens op, dat je niet kent.
Dat bedoel ik, hé. Niet 'Calle de Respinoza', dat kan iedereen lezen.
Je gaat toch niet naar zo'n land, zonder iets te kennen van hun taal? Zelfs als vrachtwagenchauffeur zou ik mijn bezwaren daar tegen hebben.

Zijn gemis dat hij niet naar de bakker kan.

Het is donker en je gaat wandelen in China of Rusland, weg van de drukte en er ligt iemand op de grond te creperen van de pijn.
Er staat een bordje met vreemde tekens op, dat je niet kent.
Dat bedoel ik, hé. Niet 'Calle de Respinoza', dat kan iedereen lezen.
Je gaat toch niet naar zo'n land, zonder iets te kennen van hun taal? Zelfs als vrachtwagenchauffeur zou ik mijn bezwaren daar tegen hebben.
112. Rusland was voor de oorlog trouwens gewoon mee met Europa daarin. China is ook niet zo lastig, ik ken een Vlaamse transportfirma die naar China rijdt en daar doen ze niet zo moeilijk. Ik denk dat je versteld zou staan van hoe ver Vlaamse chauffeurs rijden, laat staan toeristen reizen. En dat zonder de taal te kennen.
Ik heb al zonder zorgen gereden naar landen waar ik zelf niet van wist wat de taal was bij wijze van spreken. Ik kan de keren dat ik bescheten aan de kassa stond omdat ik niet wist wat ze vroegen niet tellen.
Het is voor mij echt maar een niet relevante bijzaak dat een gastarbeider de taal niet spreekt.

Ik denk dat eten kunnen bestellen het minst van de zorgen zijn.

Als je post krijgt die je niet eens kunt lezen, zoals aanmaningen, boetes, belastingen, communicatie van de overheid, etc.
Dat is toch veel belangrijker dan een brood in het Nederlands of Engels kunnen bestellen?

En die Bulgaar zei ook dat hij hier wou blijven, leer dan inderdaad Nederlands, Frans of Engels! Ongelofelijk hoe laks hier mee wordt omgegaan in dit land, hebt maar een accident met zo'n persoon.

112. Rusland was voor de oorlog trouwens gewoon mee met Europa daarin. China is ook niet zo lastig, ik ken een Vlaamse transportfirma die naar China rijdt en daar doen ze niet zo moeilijk. Ik denk dat je versteld zou staan van hoe ver Vlaamse chauffeurs rijden, laat staan toeristen reizen. En dat zonder de taal te kennen.
Ik heb al zonder zorgen gereden naar landen waar ik zelf niet van wist wat de taal was bij wijze van spreken. Ik kan de keren dat ik bescheten aan de kassa stond omdat ik niet wist wat ze vroegen niet tellen.
Het is voor mij echt maar een niet relevante bijzaak dat een gastarbeider de taal niet spreekt.
Ja, oké. Quasi iedereen heeft een gsm en ze kunnen bepalen waar je ong. bent. Dat is gelukkig iets.
De Vlaamse transportfirma, die naar China rijdt. Die gaan ongetwijfeld wat Chinees kunnen, niet?
Als je tig keer heen en weer gaat, kan dat bijna niet anders.

Ik vind het toch vreemd om elders te gaan zonder iets van de taal te kennen.
Een paar jaar terug had ik goesting om naar Ijsland te gaan en kon ik de basis van de basis op enkele maanden. Genoeg om mijn plan te trekken en die mensen met een smile op hun gezicht te zien (ongeacht Engels daar gangbaar is) om een zekere moeite te doen.
Jammer genoeg kwamen er een paar zaken daar een stokje voor steken, zoals Corona :angry:.
Iemand die voor een langere tijd verblijft in een vreemd land, is dat een verplichting imo.
Nu ga ik hiermee stoppen, want evengoed mondt dit uit in een integratie-discussie :).

Wees blij dat het hier rondloopt met Bulgaren en Polen etc die doen belachelijk veel werk dat de modale Belg al lang niet meer wil doen. Als die stoppen zullen er veel bedrijven failliet gaan.
Natuurlijk, een Belg kost veel meer. Bijna geen enkele buitenlander is hier in dienst van een bedrijf, die zijn allemaal zelfstandig in eigen land en werken in onderaanneming tot de 4de graad en kunnen zo zeer veel kosten ontduiken.
Als je dan vraagt voor wie werk je kunnen ze nooit antwoorden. Niets is zuiver bij die mannen.

Dat van "willen doen" is de reinste zever.
Het "willen doen" voor een hongerloon misschien, dat wel.

Maar dat is niet het punt natuurlijk. Natuurlijk leren die geen Nederlands, waarom zouden ze? Die krijgen hier een woning incl. eten. Waarom zouden ze moeite doen? Paar jaar dik cashen en dan terug naar hun thuisland

Laatst bewerkt:
Door het te vragen? Als ik op reis ga, dan spreek ik de basis.
Ik zou nooit naar een land gaan waar ze zelfs in het Engels geen toeristen kunnen helpen.
In Spanje is Engels toch moeilijk voor de lokale bevolking

Over de discussie hier: wij zaten in Vietnam dit jaar en ze hebben ons geholpen met google translate :D

In Spanje kan je hinten naar straten door te vragen: "calle?" bij noodsituaties en hetgeen wat ze zeggen kan je redelijk simpel overnemen als je belt naar een hulpdienst of je geeft gewoon je gsm aan hen en hopen dat ze er niet mee gaan lopen.

Zo is het gemakkelijk, hé, met Google Translate :nono:.

In de afl van deze week vond ik die Abdel best wel onbeschoft.

Ze houden die Tesla tegen die als Taxi dienst deed, iets dikkere bestuurder stapt uit.

Ze controleren alles, met alles in orde en die Abdel wilt papieren teruggeven:

- Heeft soort van kassa ticketje vast en geeft dat terug: "ticketje van de Mcdonalds?"
- Nadien alcohol test, kerel blaast, Abdel kijkt en zegt: "Milkshake?"

Geen idee of die bestuurder het door had maar dat ging er los over vond ik.

Mss dat ze elkaar kenden maar zo leek het alleszins niet.

Ze houden die Tesla tegen die als Taxi dienst deed, iets dikkere bestuurder stapt uit.

- Heeft soort van kassa ticketje vast en geeft dat terug: "ticketje van de Mcdonalds?"

Bij dat hamburgerkraam op die parkeerplaatsen ook. "Hoeveel is de boete meneer?", Abdel zijn antwoord "veel te veel". Als agent mag je op dat moment toch wat uitleg meegeven.

Is dat geen smaad in omgekeerde richting?

Oh god, den Tony... Geen rijbewijs mee en geen identiteitskaart, want hij doet het kwijt. Bankkaart wel altijd bij, what's the difference?

En daarbij, ge zijt ne volwassen vent. Pakt gewoon uw gerief mee he.

Bij dat hamburgerkraam op die parkeerplaatsen ook. "Hoeveel is de boete meneer?", Abdel zijn antwoord "veel te veel". Als agent mag je op dat moment toch wat uitleg meegeven.
Ik had de indruk dat daar een stukje tussenuit ge-edit was... Als het echt zo gegaan is is dat wel vrij indrukwekkend...

Maar er mocht wel wat meer uitleg bij die 2x 75€ boete voor de 2 vervallen verbanddozen van die bus.
Nooit geweten dat een verbanddoos vervalt en die van mij heeft geen vervaldatum :help:

Zijn er al gevallen gekend waarbij zo een simpele verbanddoos levens heeft gered?
Doe dat eens open, daar zit niks in.
Dat is alsof je naar de oorlog trekt met een aardappelmesje in uw hand.

Mogen we zeggen dat EHBO dozen overrated zijn?

Maar nog niet zo triestig als die politie agent met zijn moustache
Van hetgeen we zien lijkt Bart misschien wel streng alhoewel hij toch enkel overtredingen vaststelt? Wat uiteindelijk ook deel van zijn taak is als motard. Voor hetzelfde geld geeft hij ook veel waarschuwingen die ze niet uitzenden.
Daarom snap ik niet altijd goed de kritiek op zijn persoon.
Is dat nu zo moeilijk om die gsm niet in de hand te nemen in de wagen?

Of die situatie een tijdje geleden met een vrachtwagen: Die mag niet afslaan naar links, motard Bart staat op die hoek van die straat en meteen is het duidelijk waarom de vrachtwagens er niet in mogen, er is gewoon weg geen plaats. Als die vrachtwagen zou doorrijden zit hij tegen de moto. Dan is de reactie van de bestuurder “ze moeten altijd de vrachtwagenchauffeurs hebben” wat flauw in die situatie.

Hetzelfde met die innames van voetpaden of openbare weg door aannemers. Uiteraard perfect begrijpbaar dat die mensen hun werk willen doen. Maar stel nu dat een kind aangereden wordt (wat ik uiteraard niet hoop) dat op dat moment op de rijbaan liep omdat het moest uitwijken voor een obstakel dat er niet mag staan. Dan begint het “spel” natuurlijk…
Zijn er al gevallen gekend waarbij zo een simpele verbanddoos levens heeft gered?
Doe dat eens open, daar zit niks in.
Dat is alsof je naar de oorlog trekt met een aardappelmesje in uw hand.

Mogen we zeggen dat EHBO dozen overrated zijn?
De bedoeling van zo’n verbanddoos is dat je de eerste hulp kan bieden bij een ongeval. En dat kan dus ook iets kleins zijn, bijvoorbeeld een kleine kwetsuur bij het vervangen van een wiel bij een lekke band of zo.
Het is wettelijk verplicht en als je je doos openmaakt en er zit niks in dan moet je het dringend aanvullen denk ik dan.
Vaak zijn de standaard meegeleverde dozen bij voertuigen wel niet compleet. Dat staat er ook meestal wel op of ergens in. Het wettelijke minimum aan items heb ik hier een paar pagina’s eerder geplaatst. En op sommige items staat een vervaldatum.
Het ontbreken of niet conform zijn is altijd een verantwoordelijkheid van de bestuurder van het voertuig.

Laatst bewerkt:
Ja want die pleisters hebben allemaal een vervaldatum... 2 boetes voor EHBO dozen. Is zoeken dat ze zeker een boete konden uitdelen meer niet

Terug
Bovenaan