Alleen op reis in een relatie

Hier binnenkort een week naar de bergen met een vriendin, met de camper.
Moet kunnen vinden we allebei dus dat valt ook weer mee.
Vorig jaar ook al een week mee gaan klimmen in Chamonix, dat zijn dingen die m'n vriendin niet doet (of toch niet op dat alpine niveau).

En wie is "we" die dat "moeten kunnen vinden"? Jouw vriendin, of die vriendin die meegaat.

Ik zou het niet moeten proberen. :lol:

En wie is "we" die dat "moeten kunnen vinden"? Jouw vriendin, of die vriendin die meegaat.

Ik zou het niet moeten proberen. :laugh:
Haha, juist. M'n vriendin stelde het zelf voor zelfs, om nog eens met de klimvriendin te gaan klimmen ;)
Het feit dat die vriendin niet hetero is zal ook wel een factor zijn :p

Met ‘alleen op reis’ versta ik ‘compleet alleen’.
Dat heeft mijn vriendin echt niet graag.
In het begin van onze relatie ben ik 3 maanden alleen gaan reizen, maar dat was vooral omdat de ticketten al geboekt waren toen ik haar pas leerde kennen.
Als ik dat nu nog zou doen krijgt ze het gevoel dat ik niet met haar zou willen reizen.
In ieder geval een moeilijk onderwerp geweest in de relatie.

Nu een beetje een compromis gevonden. Ik kan wel “alleen” op reis met vrienden. Dat vind ze minder erg. Wij respecteren elkaar wel in het belang van relaties met vrienden. Daarom plan ik nu dus mijn reizen samen met vrienden.
Natuurlijk wel nog steeds de meerderheid met haar ze. Anders zou er iets mis zijn in de relatie. Maarja, ik heb nu eenmaal meer verlof dagen en die moeten ook op 🙄

Ik zie het probleem niet daarmee, ben vorig jaar nog met een maat in Uzbekistan-Tajikistan gaan backpacken terwijl de vriendin dan thuisbleef.
Dat zijn ook al vakanties die je moeten liggen en beter geschikt zijn onder 2 maten dan als koppel. Dit jaar opnieuw een reis naar de Stans in dezelfde setting.

Ik zie het probleem niet daarmee, ben vorig jaar nog met een maat in Uzbekistan-Tajikistan gaan backpacken terwijl de vriendin dan thuisbleef.
Dat zijn ook al vakanties die je moeten liggen en beter geschikt zijn onder 2 maten dan als koppel. Dit jaar opnieuw een reis naar de Stans in dezelfde setting.
Met een kleuter in huis is dat voor mij geen optie. Ik kan het niet maken om 10 verlofdagen op te souperen dat ik had kunnen inzetten in de vakanties. Mijn vrouw is dan wel leerkracht en is tijdens de vakanties thuis, maar de sfeer zou wel heel snel omdraaien als ik mijn eigen pleziertjes zou najagen in plaats van mee op onze dochter te passen of gezinstijd door te brengen.

Zonder kind in huis is dat anders. Pak meer vrijheid, maar je hebt wel je partner om rekening mee te houden tenzij je op dezelfde golflengte zit.

Zonder relatie ligt de wereld aan je voeten.

Met een kleuter in huis is dat voor mij geen optie. Ik kan het niet maken om 10 verlofdagen op te souperen dat ik had kunnen inzetten in de vakanties. Mijn vrouw is dan wel leerkracht en is tijdens de vakanties thuis, maar de sfeer zou wel heel snel omdraaien als ik mijn eigen pleziertjes zou najagen in plaats van mee op onze dochter te passen of gezinstijd door te brengen.

Zonder kind in huis is dat anders. Pak meer vrijheid, maar je hebt wel je partner om rekening mee te houden tenzij je op dezelfde golflengte zit.

Met een kleuter weet ik ook niet of ik het zou doen, als koppel gaat het nog redelijk goed vind ik. Ik zie je post hierboven (Tiblisi/Yerevan), de eerste heb ik op die manier ook afgereisd, Yerevan staat op de lijst voor volgend jaar.

Goh. Ik zei het al, mijn vrouw is vorig jaar een week weg geweest, weliswaar in eerste instantie voor haar werk maar ze heeft daar ook eventjes rust gevonden. Wij hebben 2 kinderen, maar dat gun ik m’n partner net.
Je hoeft ook niet direct zoiets te ondernemen he, 1 of 2 nachtjes kamperen ofzo kan ook al eens een begin zijn.

Terug
Bovenaan