CanadeseITer
Member
Het lijkt me tamelijk duidelijk te zijn dat de zangeres effectief de groepen wou opsplitsen. Dat er geen gehoor aan gegeven werd of dat er niet met militaire macht een afscheiding werd afgedwongen, verandert niets aan haar intentie. Dat het een kunstenares was die opriep tot rassenscheiding verandert hier ook niets aan. Mensen zouden nooit het slachtoffer mogen zijn in je kunstwerk. De kunstenares kan zelf wel kiezen om slachtoffer te zijn.We zijn het erover eens dat er geen daadwerkelijke oproep tot discriminatie of uitsluiting was. Dat het een artistieke uiting is.
Zo zou een oproep: "sla eens op je zwarte medemens, zo voel je je eens echt als een bezetter" gewoon geweld zijn. Als het daarentegen "sla eens op mij en voel je eens als een kolonisator", dan wel weer kunst kan zijn.
Verder ook even vermelden dat schild & vrienden ook niet met man en macht mensen in elkaar slaat. Zij brengen ook een boodschap met memes etc om zo de publieke opinie te beinvloeden. Ik zie weinig verschil tussen beide acties. Er is de frequentie, maar geef Sophie nog wat tijd en ze komt er ook wel.
Op het randje blijft op het randje he... Als een organisatie als Unia dan stelt dat het geen aanzet tot discriminatie was dan moeten we misschien aanvaarden dat het niet over het randje was