Het grote probleem is eigenlijk vooral dat ze in coronatijden 8 jongeren in een huis duwen die mogen doen wat ze willen terwijl 90% van de jeugd het afgelopen half jaar niets anders heeft gedaan dan in z'n kamer te zitten en moet uitkijken of ze geen boete krijgen als ze met vrienden afspreken (ook niet nadat "iedereen getest is op corona"). Daarnaast getuigt het toch wel van enige wereldvreemdheid van de makers om in 2021, met een jeugd die zeer divers is (en vooral onder influencers), om daar jongens en meisjes te zetten waarvan de helft nog blonder is dan de gemiddelde Noor.
Voor mij allemaal niet gelaten eh, maar hype het dan niet als de afspiegeling van de gemiddelde Belgische jeugd.
Maar je hebt toch 0.0 idee over hoe dat is samengesteld? En dat is helemaal niet gebracht als de afspiegeling van de Belgische jeugd. Dat is een huis waar een deel influencers in samenwonen.
En voor mij kan perfect dat vol steken met blanke mensen, donkere mensen, Aziaten, whatever,... dat kunnen evengoed allemaal perfect Belgen zijn.
De dag dat we stoppen om achter alles "ras"-motieven te zoeken zullen we al een pak verdraagzamer en "inclusiever" kunnen samenleven.
Want nu gaf je weer zo'n signaal dat de gemiddelde jonge Belg er eentje is met om ter bleekste huid en witste haar, wat al eventjes niet meer de realiteit is tot speit van velen (hier).
Dat is ook maar alleen omdat bepaalde mensen dat als "signaal" willen verkopen.
Het is een entertainend programma voor jonger, punt andere lijn. Geen programma om signalen te geven over hoe de samenleving eruit moet zien.
Wanneer gaat het ooit genoeg zijn om die haat tegen alles wat niet in een bepaalde denkkraam past te stoppen? Als we in elk programma dat we doen minsten ene zwarte, ene moslim, ene transgender, ene Chinees, ene Vlaming, ene gehandicapte,... steken?
De dag dat we stoppen met zo op ras te focussen en mensen niet verwijten "priviliged" te zijn op basis van enkel en alleen hun huidskleur zullen we weer wat vooruit geraken.
Met dit soort gedoe gaan we gewoon Amerikaanse toestanden opzoeken en daar pas ik voor.
Maar zoals altijd komt de meeste kritiek van de mensen die nog nooit van the social house of influencers hebben gehoord en al zeker geen voeling hebben met wat er onder jongere mensen leeft.
"Jongere" mensen is niet één groep die allemaal hetzelfde denken hé. Maar wederom is het de groep die op social media het hardst roepen die mensen dat hun uitduwt onder die druk.
Vandaar dus dat mijn punt in mijn initiële post is dat het wél relevant is om te vermelden wat er leeft onder een groep mensen op twitter die bepaalde topics trending maken omdat ze gevolgen hebben in de "echte" wereld.
Ja, want dan heeft die Cavalerie nog veel nut natuurlijk. Denk je dat dit een paardenshow is ofzo? Allez gast.