Algemene Loopthread

Hoeveel paar loopschoenen heeft de gemiddelde beyondgamer hier.
Momenteel heb ik 1 paar trailschoenen:
Hoka speedgoat 5. Ben ik super content van.

Voor op asfalt heb ik de Hoka Bondi.
Niet slecht, maar ik denk dat er betere zijn.
Was nu aan het denken, voor een 2e paar voor op de weg.
Zou eens asics willen proberen, maar weet nie hoe die in verhouding zijn met de bondi.

Drie, New Balance Vongo, 1080v11 en Hierro V6. De 1080's waren een miskoop dus die liggen hier ondertussen maar wat en de Hierro's zijn de Trail schoenen. Misschien nog eens een paartje extra voor op de weg zoeken.

Gwn naar een winkel en passen? Of elke keer naar runnerlab?

De Vongo's Runnerslab, de 1080's internet miskoop, de Hierro's Runnerslab.

Volgende paar Vongo's koop ik ook online zolang ze niet drastisch wijziging.

Ik zat na dit weekend wat in een dipje na een tegenvallende training en het besef dat 42km eigenlijk heel veel verder is dan 21 ( :unsure: ) Maar gelukkig poste Jim Walmsley net z'n verslag van UTMB, de beste man had iets hogere verwachtingen dan plek 4 maar desondanks toch blijven doorgaan tot in Chamonix!

1 paar met ondertussen 780km op.
Wel aan het twijfelen om een tweede paar te kopen en de oude paar op het werk te laten om ‘s middags te gaan joggen.
Of een tweede paar voor boslopen.

2 trail schoenen in echte omloop (hoka torrents), en oude trail schoenen liggen in de auto voor als ik m'n schoenen ooit eens vergeet.
1 weg schoen (hoka gaviota)
en m'n wandelschoenen zijn eigenlijk ook trail schoenen, de hoka speedgoat GTX

1 paar trailschoenen Salomon Sense Ride 3 (nu vervangen door de 4, nog niet mee gelopen).
1 paar trainingschoenen voor op de weg (Under Armour HOVR Guardian 3)
1 paar 'snelle' schoenen (Under Armour Flow Velociti Wind 2)

En dan nog ne miskoop (online, Under Armour Charged 2) waar ik altijd stijve kuiten van heb en die dus eigenlijk in de vuilbak moeten :D

2 paar Nike vomero 15 en 16
1 paar Nike pegasus trail
1 paar Nike ZoomX Dragonfly Oregon editie ( training spikes)
1 paar Nike Air zoom max fly (wedstrijd spikes)

Nike fan blijkbaar :)

Heb momenteel dus de Bondi (brede versie) van Hoka voor op de weg.
Denk aan de kayano 29 extra wide (4e) van asics om als 2e paar aan te schaffen.
Maar omdat ik nogal een vervelende maat (47 1/3) heb zijn ze bijna nergens opvoorraad om eens te testen.
Als ik het zo lees vallen die Asics iets kleiner uit?

Maar omdat ik nogal een vervelende maat (47 1/3) heb zijn ze bijna nergens opvoorraad om eens te testen.
Als ik het zo lees vallen die Asics iets kleiner uit?

Passen, of kopen waar je gemakkelijk kan terugsturen :)

Mijn schoenmaat voor dagelijkse schoenen is 47. Mijn Hoka's koop ik meestal 49 1/3.

Nu we toch over schoenen kopen bezig zijn: iemand ervaring met https://www.bergfreunde.nl/ ?

Staan belachelijk goede prijzen op voor schoenen. Rincon 3 voor €71, Clifton 8 voor €90. Als die wat betrouwbaar zijn ga ik daar vandaag wel een serieuze slag slaan.

Voila we kunnen er weer even tegen :)

newshoes.png

Voor op de weg: Saucony kinvara (denk de 10 nog, eigenlijk aan vervanging toe) en Saucony endorphin speed. Ook nog een paar Salomon index.01; was wel gecharmeerd door het idee: als ze versleten zijn, kan je ze terugsturen en verwerken ze die in hun skibotten. Wel met serieuze korting gekocht, want anders vrij duur. Precies wel een smallere schoen dan de rest van Salomon want zaten in het begin niet zo goed. Ondertussen precies wat uitgerekt en voelen lekker licht.

Voor trail: 2 paar inov8 Terraultra, in 2 verschillende maten😅. De kleinste voor 's winters en de grootste voor in de zomer. (De kleinste zitten comfortabeler maar bij heet weer precies net te klein). 1 paar Salomon sense ride 4, zelfde maat als die index maar voelen ruimer. Wel content van, ook als wandelschoen, en goedkoop te vinden online. Upper precies niet zo stevig; gat aan mijn grote teen links en rechts, maar worden niet groter🤞

Ik keek vroeger altijd op Running warehouse of iets dergelijks om schoenmaten online te vergelijken; daar had je zo 3d scans van het binnenste en kon je ook de juiste maat van een model vinden op basis van één van je huidige schoenen. Maar meen dat Amazon het bedrijf achter die technologie (shoefitr) heeft opgekocht en opgedoekt, vind dat tegenwoordig nergens meer

Ik wil gerust wel eens een afspraak maken bij runnerslab, maar hoe gaat dat precies in zijn werk.
Kan mij nie voorstellen dat die van elk merk en type ne extra brede 47 a 48 hebben liggen.
Gaan ze u dan nie sturen naar ne schoen die bij hun invoorraad zit?

Hoeveel paar loopschoenen heeft de gemiddelde beyondgamer hier.

Stuk of 9. Waarvan 1 paar trail (Salomon speedcross) en 8 paar weg (Asics GT-2000, waarvan 1 ‘nieuw’ en 7 ‘versleten’ waarbij die laatste 7 af en toe nog eens worden aangedaan tot ze helemaal op zijn).

Ik loop al 12 jaar met dezelfde modellen…altijd Speedcross en GT-2000.

1 paar schoenen: Asics GT-2000.
Ben is aant kijken voor een snellere race-schoen maar weet niet goed wat te kiezen. Heb een beetje over-pronatie .

Weg: Saucony: Guide 14 & Ride 13
Trail: Altra Lone Peak 5 & HOKA Speedgoat 5 (echt tevreden van!)

Ondertussen de knoop aan het doorhakken of ik deze zomer eens een korte Alpentrail ga lopen (genre 50k)

Terug
Bovenaan