Algemene Loopthread

Mensen die hier eens een hernia (of 2 :unsure:) hebben gehad en lopen? Ben traag opnieuw aan het opbouwen op een start to run manier (1m wandelen, erna 45 sec, erna 30 per kilometer driemaal, nu EINDELIJK aan 1 stuk) en doe dit voornamelijk op een Finse piste, geen asfalt meer gedaan.

Zijn jullie hier ook trager op? M'n tempo ligt rond de 6:00 en dan heb ik al een hoge hartslag (150+), conditie gewoon weg :(
Ik denk dat het beter is voor het herstel van uw rug om op harde ondergrond te lopen ipv een oneffen Finse piste. Kans dat ge u mistrapt op onharde stukken is veel groter dan op asfalt. (en ik heb ooit vernomen dat lopen op asfalt soms beter is voor uw botten dan onverhard lopen, door de schokken. Geen idee wat er van aan is)

Mensen die hier eens een hernia (of 2 :unsure:) hebben gehad en lopen? Ben traag opnieuw aan het opbouwen op een start to run manier (1m wandelen, erna 45 sec, erna 30 per kilometer driemaal, nu EINDELIJK aan 1 stuk) en doe dit voornamelijk op een Finse piste, geen asfalt meer gedaan.

Zijn jullie hier ook trager op? M'n tempo ligt rond de 6:00 en dan heb ik al een hoge hartslag (150+), conditie gewoon weg :(
Dubbele liesbreuk + navelbreuk. Dat zijn ook hernia's (Ik schrik ervan hoeveel mensen denken dat een hernia alleen de rug is).
1 juni geopereerd vorig jaar aan alle drie. Dat duurt toch een half jaartje voor je terug een acceptabel tempo en afstand haalt.

Ik was toch een maandje out dat ik niks kon lopen.

Maar géén nood, vroeg of laat, komt dat allemaal wel terug :)

Tweetal weken in Portugal/Spanje vertoef op vakantie en de loopschoenen thuis gelaten, vandaag terug een oud vertrouwd tourtje door het Nachtegalenpark van 5km, rustig opbouwen de komende weken en dan toewerken naar de klassieker on de klassieker de groene halve marathon van mijn geboortedorp op 11 september.

Ging @Karry98 geen ultrarun lopen in de Dolemieten? Het verslag gemist? ;)

Forerunner 945 lijkt kaputski. Loopt leeg (ook na update, reset en zonder dat hij gekoppeld is aan smartphone) aan 2-3% per uur, en geeft zowat 10 keer teveel hoogtemeters aan.

Voorzichtig aan het oriënteren 955 <> Fenix 7.

Vraagje aan de Fenix-mannen hier: die Solar kan me niet zoveel schelen want ik ben geen ultrarunner, maar voegt dat saffierglas veel toe? Ik lees dat het de leesbaarheid wat vermindert, hoe erg is dat? En krijg je daar echt beduidend veel krasvastheid voor terug?

Even negeren dat ik met een 955 meer dan genoeg zou hebben als trage amateur die ik ben. Dat weet ik :)

Vraagje aan de Fenix-mannen hier: die Solar kan me niet zoveel schelen want ik ben geen ultrarunner, maar voegt dat saffierglas veel toe? Ik lees dat het de leesbaarheid wat vermindert, hoe erg is dat? En krijg je daar echt beduidend veel krasvastheid voor terug?

over het glas zelf: iets minder leesbaar dan m'n vorige fenix 5; maar eigenlijk geen probleem om iets te lezen
al paar keer geschuurt tegen de muur en zo, maar nog geen krasje te zien

daarnaast is de sapphire editie niet enkel het glas dat anders is bij deze versie van de fenix:
alle kaarten van de wereld kunnen erop en bij de 7x zit er ook multi-band gps op!

ik ben alvast tevreden van m'n fenix 7x SS :)

Laatst bewerkt:
Antwerp Marathon parcours voorgesteld... Ziet er wel echt tof uit! Betere combo tussen recreatief en serieus dan de vorige keer, met die night marathon en iets te bochtig parcours.
Maar waarom dit stukje er dan in zit :D In de halve zit op datzelfde punt ook zo'n kronkel:
1655474243909.png

Deze week zowel het parcours van de Hoeselt Run 10 km loopwedstrijd verkend, op het gemakje maar toch niet superveel marge: 56 minuten ongeveer. Vandaag (gisteren te warm helaas) ook de 10 miles gedaan: 1h35 minuten (wel een PR volgens Strava voor zowel 10 miles als 15 km, maar loop die afstand ook zelden of nooit, voel me beter op 10km en daar is m'n PR 52 minuten) . Dus de uithouding is er langzaam maar zeker wel terug, maar de snelheid niet.

Ik sta terug iets te zwaar, dus er moeten nog wat kilo's af (mee bezig, op 't eten letten, terug een gezond BMI maar nipt) maar mentaal ben ik ook nog niet terug de oude, slaap nog steeds énorm, maar écht énorm slecht en dat weegt sportief ook.
Voel me vaak gewoon moe, val 's avonds wel soms in slaap, maar kan in bed de slaap moeilijk vatten. Slaappillen zijn me al aangeraden (onder andere door iemand hier) maar ik aarzel, die dingen lijken me gewoon ook niet gezond.

De "droom" om m'n tijd op de 10 km onder de 50 minuten te dwingen, zal niet voor de Hoeselt Run 10k van volgende week zijn (heb me ook niet ingeschreven voor de 10 miles, leek me te ver). Ik merk ook wel dat ik het moeilijk heb met te trainen op snelheid, sla te vaak die intervaloefeningen in m'n trainingsschema over.

Ik zou wél graag de halve marathon deze zomer onder de 2h00 te krijgen. Haalbaar? Géén idee eigenlijk, hoop van wel.
Ik zie de HM sub 2h eigenlijk als de "start" die ik nodig heb om écht te gaan trainen voor de échte marathon.

Lopen is voorlopig wel één van de weinige dingen die écht helpen om terug wat te ontspannen en m'n oude zelf terug te zoeken.
Voor de uithouding ook begonnen met wekelijks terug een keertje te gaan zwemmen, wat krachttraining terug (anti-blessures) en bokszaktraining (ook fun). Dat laatste is plezant, fitness en zwemmen zijn eigenlijk maar "meh".
De andere zaken die ik tegenwoordig meer doe: gamen, lezen en (af en toe) gaan zuipen is allemaal een pak minder gezond natuurlijk.

Vandaag m'n laatste zware intervalsessie gedaan ipv gisteren door het warme weer. Vandaag was het wel zalig in de voormiddag, lokaal droog en frisjes, niet al te veel wind.

Opwarming, 3x100m versnellen, 3x3km aan 3:46 tempo en cooling down.

Volgende zondag is het doel dus om het tempo van 3:47 21,1km lang vol te houden, om dan de halve marathon in Roosendaal uit te lopen in/onder 1:20.

Op m'n eerste paar vaporfly's komt na +-400km nu toch wat slijt. De zool thv kleine teen, waar m'n voet het eerst de grond raakt voor ik m'n voet afrol, heeft nog maar weinig rubber en ik voel de carbonplaat uit het schuim steken. Binnenkort smijt ik die weg en zal ik m'n andere vaporfly's (voor wedstrijden) gebruiken voor m'n trainingen en uitkijken voor nieuwe raceschoenen (mss alphafly 1 als ik ze sterk afgeprijsd kan vinden of de nieuwe metaspeed sky/edge + ?)

Vraagje van een rookie: voor de wedstrijd zaterdag voor het loopnummer, moet ik 2 spelden meepakken of zijn dit stickers?
(loopwedstrijd waasmunster).

Geven voorlopig precies maar raar weer uit zaterdag, maar ben al content dat geen 35 graden is.

Veiligheidsspelden zijn normaal ter plaatste beschikbaar, tenzij anders vermeld in de email/op de website van de organisatie. Ik maak m'n bib vast met vier spelden.

Knap wel @Loser dat je volledig gerevalideerd lijkt te zijn sinds maart!
Yes, ben ook wel blij! Al zou ik het zeker nog niet volledig gerevalideerd noemen :D Maar wat ik nu heb, zal er in één of andere vorm altijd wel blijven zijn, dus oefeningen goed blijven doen. Maar wat zijn kinesisten soms toch wonderdokters, hè... vooral de mijne :p

En met die 5x minuten op de 10 en voldoende kilometers in de benen denk ik dat die 2:00 voor jou zeker te doen moet zijn, hoor. Niet vergeten dat het echte tempo op ons niveau op die langere loopjes (+15 zal ik zeggen) vooral komt doordat je nog fris genoeg zit dankzij je aerobe training. De anaerobe snelheidstraining, da's meer voor de kortere, of voor hogere snelheden dan de onze, denk ik.

Ik zou wél graag de halve marathon deze zomer onder de 2h00 te krijgen. Haalbaar? Géén idee eigenlijk, hoop van wel.
Ik zie de HM sub 2h eigenlijk als de "start" die ik nodig heb om écht te gaan trainen voor de échte marathon.

Om je wat referentie en aanmoediging te geven: ik liep een HM in 1u53 op een ogenblik dat ik qua 10K +- 52:30 waard moet geweest zijn.

Om je wat referentie en aanmoediging te geven: ik liep een HM in 1u53 op een ogenblik dat ik qua 10K +- 52:30 waard moet geweest zijn.

Ja, die 10k waarde haalde ik vorig jaar, maar nu als ik alles eruit haalde 2 weken terug, eerder 54 à 55. Gevolg van blessures en gewichtstoename vrees ik.

Ik stond toen op 76 a 77kg, nu eerst rond de 81kg.

Maar merci voor het advies, dan weet ik weer waar op te mikken.

Gisteren de auto genomen richting het arboretum in Tervuren, 21.5km gelopen. De 300hm's hebben er wel ingehakt, de laatste 5km wel wat moeite gehad en effe moeten stappen voor snack & water, maar al bij al heel vlot gegaan. Het Zoniënwoud vind ik iets mooier, maar toch dik van genoten 😀

Mijn vrouw is net begonnen met lopen en zoekt een goede smartphone houder, aanraders?

Adidas Takumi Sen 8 gekocht met korting op alltricks.fr, voor 135 ipv 200 euro.
(Merci Karry om deze website te introduceren)

Ik ben er toch in geslaagd om drie maanden geen schoenen te kopen :p

Benieuwd naar jullie ervaringen met deze schoenen.
Wat zijn jouw ervaringen ondertussen met deze schoen?

Als ik mij goed herinner heb jij ook de streakfly van nike. Hoe vergelijkt die met de Takumi sen?

Nog maar eens proberen te starten straks. De angst voor blessure overheerst continue en daardoor al maanden stilgevallen.

Terug
Bovenaan