Algemene Loopthread

Succes allemaal vandaag, zowel met de trail in Spa als de Marathon in Gent. Kan al niet wachten op de verslagen!

Morgen lentecorrida in Leuven. Benieuwd hoe het gaat varen bij 17-18° ipv de 'winterse' temperaturen rond Kerst normaal 😁
Ziek geweest enal, dus geen echt doel op de 12k
Vannacht de kleine liggen overgeven en vanochtend ik ook maar zo-zo, dus wijselijk geskipt, met pijn in't hart. 😥

Wel leuke Corrida in Leuven, eerste keer maar zal zeker niet de laatste zijn.
Samen met collega gelopen, gemiddeld 5:30 min/km. Wel redelijk wat overschot. Laatste 2 km gemiddeld onder de 4:30 min/km gelopen en ging vlot.

Polar flow wil niet syncen naar Strava. Activiteit is wel overgezet van horloge naar app van Polar flow. Heb al alles geprobeerd: smartphone en horloge opnieuw gestart, in- en uitgelogd op Strava en Polar Flow. Iemand een idee?

Polar flow wil niet syncen naar Strava. Activiteit is wel overgezet van horloge naar app van Polar flow. Heb al alles geprobeerd: smartphone en horloge opnieuw gestart, in- en uitgelogd op Strava en Polar Flow. Iemand een idee?
In het weekend zit de pijplijn echt vol de laatste maanden, merk ik! Duurt echt lang dan.

Maar heb je ook de onderlinge connectie, in Flow en in Strava, eens uitgeschakeld en weer ingeschakeld? Heel af en toe schakelde Flow die bij mij uit, volgens mij na een update.

In het weekend zit de pijplijn echt vol de laatste maanden, merk ik! Duurt echt lang dan.

Maar heb je ook de onderlinge connectie, in Flow en in Strava, eens uitgeschakeld en weer ingeschakeld? Heel af en toe schakelde Flow die bij mij uit, volgens mij na een update.

Thanks voor de suggestie, maar helpt niet. Ik las deze ochtend op de site van Polar dat de server mogelijk overbelast ging zijn vandaag door het zomeruur... :unsure:

Ai ai 4:03, er zal iemand balen. Niet tegenstaande knappe prestatie @eniac :)
Het valt mee 🙂

Het doel is inderdaad niet gehaald, en dat doel stond echt wel voorop. Maar ik merkte na 25K dat er toch wat verval in begon te komen (het voelde aan alsof ik even snel bleef lopen maar het horloge vertelde me anders 😅 ) en terwijl dat tot 30K nog relatief ok bleef, werd het vanaf 30K te groot om de 4u te halen. Op 35K heb ik het definitief laten varen en aan de bevoorradingsposten wat korte rust ingebouwd zodat ik wel nog proper zou kunnen finishen.

Uiteindelijk wel 6 minuten beter dan in Brugge, dat is ook wat, en ik heb echt genoten, zelfs tijdens het afzien. Marathon ten top zeker? Gegeven wat ik had, de 4 uur volgt later nog wel eens.

Leuker parcours dan in Brugge wel.

Op naar de volgende? 😄

En bedankt iedereen hier voor het medeleven. Echt wel super om te zien hoor. Toont maar weer hoe top de loperscommunity hier is.

Laatst bewerkt:
Mijn 2e marathon zit er ook op.

Gemikt op 3u15 en uiteindelijk er een 8tal minuten onder gebleven. Ik ben content.
Zonder de krampen en de bijhorende dip op het einde zat er zeker meer in want qua hartslag zat ik zeker nog goed en niet op mijn limiet.
Perfect weer en een mooi parcours overigens.
Proficiat aan iedereen met zijn/haar prestaties dit weekend.
Volgend doel voor mij = <3u op de marathon.

Aan de mannen van de Marathon, proficiat!
Ik zou het zelf mentaal niet aankunnen om er zelf 1 te lopen.

Over Cretes de Spa...

2 dagen achtereen wat zware bieren zitten drinken heeft geresulteerd in veel buik krampen en toch wat toilet bezoeken. Rond de 40km is het stilletjes genormaliseerd en is ook het moment ik uit men dipje kwam en in de "flow" kwam.

Waren bij de bevoorradingen gels ter beschikking.
Heb er één genomen om dat toch eens te proeven.
Geen idee of het de bedoeling is maar het leek alsof ik hoestsiroop binnen kreeg.
Eerste maar laatste keer ik zoiets eet.

Dacht op voorhand binnen de 7 uur binnen te zijn en dat is dan ook gelukt zonder me te forceren.

Maar het belangrijkste van allemaal, geen kniepijn gehad!

Proficiat aan allen!

Als extra verrassing op de dag dat ik niet kon deelnemen aan cretes de spa. Een positieve zelftest op covid-19.

@eniac Proficiat, niet het verhoopte resultaat, maar toch maar weer een marathon tot een goed einde gebracht. Als je ziet waar je 2 jaar geleden stond…

@Radbraker Heel knap! Ik had het al gezien op Strava, die sub 3u komt er volgende keer zeker aan.

@Semi Proficiat voor de Crêtes, je bent slechts een dik halfuur na mij aangekomen.

Ondertussen ook weer terug thuis van de Crêtes de Spa. Heerlijk weertje gehad, parcours wat te saai naar mijn zin, maar nog wel ok. Wat ik dacht na mijn 40km dagje gisteren is ook uitgekomen, eerste 35 à 40km gingen vlot, nadien liepen de benen vol en aangekomen na 6u09. Kan ik nog mee leven, maar belangrijker met het ook op de GTLC (100mijl) is dat ik stilletjes aan weer deftige volumes aankan. De komende weken verder blijven opbouwen na de 150km deze week tot +/- 200km. De komende weekends zit ik aan de zee, daar gaan de kilometers sneller voorbij dan in de Ardennen.😁

Toch ook even vermelden dat Golazo de Crêtes de Spa organiseert en dat ze meestel garant staan voor overdpriced shit, maar vandaag was dik in orde. 5 bevoorradingen op 59km, du jamais vu. Bepijling was gewoonweg top, om de 50m een lintje, soms zelfs storend voor foto’s 🤣. Nee, dit was echt wel zeer goed!

Na het dagje van gisteren is uw tijd echt nog kei goed. Die tijden zijn nog ver buiten mijn niveau. Maar hoeft ook niet voor mij.

Parcours was me ook iets te saai, veel vals plat.

Terug
Bovenaan