Algemene Loopthread

De weersomstandigheden voor komende zondag zien er voorlopig goed uit op Buienradar.
Hopelijk wordt het niet zo warm zoals de afgelopen dagen. 10.500 inschrijvingen las ik, behoorlijk wat.

Ochtend loopjes gaan toch pak vlotter dan avond loopjes.
Valt daaraan te wennen? Na het werk gaan lopen begin van de week en precies lood in de benen, deze morgen ging toch een pak vlotter.
Temperatuur was ook wel groot verschil, loop liever als het wat frisser is. (max 15 ofzo)

Ja, ik vind dat dat went. Ik weet niet hoeveel tijd je het al hebt gegeven, maar ik loop ondertussen al een tijdje per week 2 keer op een weekavond (meestal rond 20u) en 2 keer op weekendochtenden. De ochtenden voelen constanter (beter uitgerust) maar 's avonds loop ik eigenlijk ook best graag, en het gebeurt maar zelden dat ik echt loden benen heb.

De weersomstandigheden voor komende zondag zien er voorlopig goed uit op Buienradar.
Hopelijk wordt het niet zo warm zoals de afgelopen dagen. 10.500 inschrijvingen las ik, behoorlijk wat.

Van 8 graden bij de start naar 13-14 graden tegen 14u (jij loopt wat korter natuurlijk 😀 ) met een zacht windje lijkt ideaal... Mag zo blijven.
Al kan 14 graden met volle zon nog wel gevoelsmatig vrij warm worden.

Ochtend loopjes gaan toch pak vlotter dan avond loopjes.
Valt daaraan te wennen? Na het werk gaan lopen begin van de week en precies lood in de benen, deze morgen ging toch een pak vlotter.
Temperatuur was ook wel groot verschil, loop liever als het wat frisser is. (max 15 ofzo)
Amai ik loop echt liever namiddag/avond. Wss omdat ik 's ochtends niet de gewoonte heb veel te eten en daardoor weinig kracht heb :]

515 en Vlitser geloof ik
Klopt maar lig al te lang in de lappenmand.

Hier nog informatie van @DesorteD:

Na vorige zondag de 30km heb ik maandag nog 6km rustig gelopen en gebokst.
Dan gewoon fitness en gisteren van plan rustige 10km te lopen maar is er niet van gekomen.
Nu vanmorgen snel tot de gym gelopen na zware bokstraining gisteren en benen donderdag.
Maar kon echt niks tempo houden, wat pijn aan mijn enkel.

Plan was dus gisteren 10k te lopen en morgen 16-20.
Met nog 2 weken voor de marathon is dat een probleem zou ik nu morgen niet gaan lopen? Dan heb ik maar 6k gelopen deze week.
Denk van misschien morgen toch dan ff door te bijten? Of moet ik mij ni te veel zorgen maken mocht ik die training missen?
Marathon noob hier dus ja. Conditiematig heb ik altijd wel bokstrainingen van 1-1.5 uur maar die loop"hardheid" wil ik dan ook niet verliezen.

Na vorige zondag de 30km heb ik maandag nog 6km rustig gelopen en gebokst.
Dan gewoon fitness en gisteren van plan rustige 10km te lopen maar is er niet van gekomen.
Nu vanmorgen snel tot de gym gelopen na zware bokstraining gisteren en benen donderdag.
Maar kon echt niks tempo houden, wat pijn aan mijn enkel.

Plan was dus gisteren 10k te lopen en morgen 16-20.
Met nog 2 weken voor de marathon is dat een probleem zou ik nu morgen niet gaan lopen? Dan heb ik maar 6k gelopen deze week.
Denk van misschien morgen toch dan ff door te bijten? Of moet ik mij ni te veel zorgen maken mocht ik die training missen?
Marathon noob hier dus ja. Conditiematig heb ik altijd wel bokstrainingen van 1-1.5 uur maar die loop"hardheid" wil ik dan ook niet verliezen.
Ik heb hetzelfde voor. Die bosloop had een serieuze impact op mijn bovenbenen en de snelheid is volledig verdwenen.
Ik kon woensdag met de beste wil ter wereld geen 10km/u lopen en vandaag geraakte ik nipt aan die snelheid, maar ik viel op het einde gewoon volledig stil. Ik voelde mij zonet 80 jaar tijdens het lopen. :confused:

Normaal ga je net op tijd terug in orde zijn voor je marathon. Dat heeft even zijn tijd nodig. Ik zou gewoon rustige loopjes doen en wat taperen.

En neen 1 sessie skippen gaat het verschil niet meer uitmaken. In tegendeel, dan gaan je benen misschien iets frisser zitten tijdens de marathon.
Je bent trouwens ook niks met je loophardheid als je benen vol met lood zitten van afgelopen zondag.

Beter nu wat extra rust en terug recuperen zodat je net je piek hebt tijdens de marathon :)

Denk van misschien morgen toch dan ff door te bijten?
Persoonlijk zou ik wel lopen maar dan bijvoorbeeld 10km ipv 16 km moest ik voelen dat ik te veel moeite moet doen. Niet forceren.
Eventueel skippen als het echt niet moest gaan.

Ik ben klaar. The hay is in the barn.

screenshot_20220326-1objbp.jpg

Ik loop momenteel in loopclub groepje mijn trage lsd's van 14-16km aan gemiddelde hartslag van 118-122 (6:30 tempo). Omslagpunt circa 166-168 denk ik en max HR 184.

Tijd om niveautje hoger te schakelen voor meeste trage duurlopen of zit ik met die hartslag nog in een zone die conditioneel iets oplevert?
Lijkt mij wat laag. Ik zou tot een hartslag van 135 durven gaan in jouw geval.

Hier is het trainingswerk ook afgelopen. Morgen Gent, Trenara zegt 3:49:59, na maanden twijfelen zeg ik fuck it en ga ik ook tempo lopen om dat te proberen halen, dat is 5:27/km. Wel geen seconde sneller dan dat proberen lopen. Tempostrategie met heel lichte positieve splits staat klaar.

Ik geloof niet dat ik 3:50 ga halen, maar "let's die trying" is ook een leuk gezegde 😂

Hier is het trainingswerk ook afgelopen. Morgen Gent, Trenara zegt 3:49:59, na maanden twijfelen zeg ik fuck it en ga ik ook tempo lopen om dat te proberen halen, dat is 5:27/km. Wel geen seconde sneller dan dat proberen lopen. Tempostrategie met heel lichte positieve splits staat klaar.

Ik geloof niet dat ik 3:50 ga halen, maar "let's die trying" is ook een leuk gezegde 😂
Misschien verras je vriend en vijand, maar vooral jezelf wel :P

Zolang je onder de 4u kunt blijven is het wel mooi lijkt me.

Misschien verras je vriend en vijand, maar vooral jezelf wel :p

Zolang je onder de 4u kunt blijven is het wel mooi lijkt me.

4u is het minimum. Als dat niet lukt morgen ga ik het toch als een mislukking beschouwen. Maar goed, je beslist ook niet wanneer je een slechte dag hebt :)

Alle vertrouwen in. Veel succes morgen!

@eniac Succes morgen! Je hebt er hard voor gewerkt, onder de 4u is een succes en dat zal lukken.

Bij mij is het de Crêtes de Spa morgen (59km). Ik zat vandaag al in de Ardennen en omdat het zo’n goed weer was heb ik deze ochtend al 26km gelopen en deze namiddag 12km (met 1200hm). Of hoe vakkundig uw benen naar de vaantjes helpen 🤣. Oh well, finishen doen we toch en het was vandaag gewoon te leuk om niet te lopen.

Morgen lentecorrida in Leuven. Benieuwd hoe het gaat varen bij 17-18° ipv de 'winterse' temperaturen rond Kerst normaal 😁
Ziek geweest enal, dus geen echt doel op de 12k

4u is het minimum. Als dat niet lukt morgen ga ik het toch als een mislukking beschouwen. Maar goed, je beslist ook niet wanneer je een slechte dag hebt :)
Toen ik dat zei net voor mijn eerste marathon moest ik mij reppen. 3u58xx .. was 14km zwaar afzien na de eerste 28 km 'met schuim op de lippen!' :rofl:

Terug
Bovenaan