Algemene Loopthread

Ik ben toch ook teleurgesteld in de batterij hier van de Polar. Batterijen gaan minder lang mee dan vroeger, tenzij je extra véél ervoor wil betalen.

Vandaag was het toch maar frisjes deze ochtend. -5 graden. Om wat warm te krijgen hebben we beslist er een tempoloop van te maken. 5:21/km gedurende 13.4km.

De meeste pijn tijdens het lopen? Ik ben 1x de graskant in gereden door een wagen die zonder lichten reed in het donker. Vanuit stilstand terug moeten optrekken naar 11km/u deed toch een beetje pijn. Wat later, had een andere wagen ons niet eens opgemerkt (nochtans lopen we met sterke verlichting) en die reed ons net niet omver, ik ben zelfs tegen de motorkap gebotst. Natuurlijk net aan het begin van de klim richting Heist. Toen kreeg ik het even serieus lastig. :headshake:

2x in een goed ritme aan het lopen en dan 2x vanuit stilstand terug moeten optrekken, deed me toch een beetje dood. Dat verklootte toch voor een deel de tempoloop.

Yep, die van de decathlon, content van. Behalve van de naadloze die duurder is, dus dat komt goed uit ;-)
Ik gebruik die ook van Kalenji van de decathlon.
Nooit schuurwonden ermee.

Laatst bewerkt:
om nog eens terug te komen op de batterij: 100% opgeladen voor het lopen, daarna 16km gelopen (met workoutprogramma en muziek) nadien zat hij op 74%. Een paar uur later plots op 34%. Om een of de andere redenen begint hij dus vooral leeg te lopen na de training; iemand idee,

om nog eens terug te komen op de batterij: 100% opgeladen voor het lopen, daarna 16km gelopen (met workoutprogramma en muziek) nadien zat hij op 74%. Een paar uur later plots op 34%. Om een of de andere redenen begint hij dus vooral leeg te lopen na de training; iemand idee,
Synchronisatie met WiFi of Bluetooth om training te uploaden dat te veel vraag/te lang duurt?

Heb je al eens een factory reset gedaan en hem dan via Garmin Express helemaal in orde gezet? Bij Eniac was hij stiekem via WiFi een kaartupdate aan het binnentrekken, geloof ik. Ik zou dat doen, en WiFi gewoon helemaal afzetten, zien waar je dan uitkomt.

Zou uw batterij niet end-of-life zijn?

Ik heb deze week dan toch de knoop doorgehakt en de Fenix 6X Pro gekocht via bol.com voor 472EUR. Wachten op de Fenix 7, die vermoedelijk als 7X versie toch 750-800EUR zal zijn, was het mij niet waard. Voor accurate HR-metingen tijdens intervals heb ik sowieso m'n strap. Andere reden waarvoor ik wou wachten gaan de meerprijs ook niet waard zijn gezien mijn gebruik (iets lichter, iets minder dik, misschien nog betere batterij, solar, meer opslagruimte voor muziek, ...). Ik vreesde dat ie te groot ging zijn maar valt erg goed mee. Heb wel een polsomtrek van 19,5cm dus dat scheelt.

Komende zondag een gooi doen op een PR van 5km onder de 20min (huidig: 20min 01sec)

Met de Black Friday deals heb ik mij laten verleiden en een paar Nike Vaporfly next 2% aangeschaft (€170). Al die tijd dus in de doos gelaten en ik zou ze voorlopig enkel gebruiken tijdens loopwedstrijden van korte afstanden. Komende zondag is er hier in de buurt een traditionele "cross" van 8,5km (op verharding voor alle duidelijkheid). Dat lijkt me de ideale gelegenheid om ze te gebruiken aan een 04min/km (of scherper) tempo.

Ik heb ze gisteren voor de eerste keer getest tijdens een HIIT training.
Voorlopig merk ik niet zoveel verschil met mijn Endorphin speed 2 bij men sprintjes, toch niet qua demping en je behoudt dezelfde instabiliteit bij het joggen. Maar misschien haal ik het maximum er nog niet uit omdat ik zelf nog niet volledig gerecupereerd ben van mijn trailrun (46km) afgelopen weekend en nog wat stramme beentjes heb.

Er werd een uur geleden beslist dat de cross door gaat overigens. Weliswaar zonder publiek. Hopelijk kan ik het loopjaar mooi afsluiten.

Laatst bewerkt:
yep is al een paar dagen gelekt, de hype is real!
Hopelijk CES 2022 (start 5 januari)
Idd, ik ga afwachten wat de nieuwe functies zijn. Heel tevreden van de fenix 6 maar als het het waard is, ga ik toch overstappen.

Zeker lte om de vrouw te bereiken als er iets scheelt, is meegenomen. Zeker als ik hopelijk in 2022 langere afstanden ga doen.

Komende zondag een gooi doen op een PR van 5km onder de 20min (huidig: 20min 01sec)

Met de Black Friday deals heb ik mij laten verleiden en een paar Nike Vaporfly next 2% aangeschaft (€170). Al die tijd dus in de doos gelaten en ik zou ze voorlopig enkel gebruiken tijdens loopwedstrijden van korte afstanden. Komende zondag is er hier in de buurt een traditionele "cross" van 8,5km. Dat lijkt me de ideale gelegenheid om ze te gebruiken aan een 04min/km (of scherper) tempo.

Ik heb ze gisteren voor de eerste keer getest tijdens een HIIT training.
Voorlopig merk ik niet zoveel verschil met mijn Endorphin speed 2 bij men sprintjes, toch niet qua demping en je behoudt dezelfde instabiliteit bij het joggen. Maar misschien haal ik het maximum er nog niet uit omdat ik zelf nog niet volledig gerecupereerd ben van mijn trailrun (46km) afgelopen weekend en nog wat stramme beentjes heb.

Er werd een uur geleden beslist dat de cross door gaat overigens. Weliswaar zonder publiek. Hopelijk kan ik het loopjaar mooi afsluiten.
Een cross met vaporfly’s? Zou ik toch niet doen tenzij ik weet dat de onverharde stukken er enorm proper en “hard” bijliggen en met het komende weer (dooi en regen) zou ik daar niet op hopen.

Relax, de wedstrijdnaam eindigt op "cross" maar het zijn gewoon 2 rondjes in het centrum van een deelgemeente. Alles op beton/asfalt dus. Anders zou ik ze niet gebruiken hoor. 😉

Ik heb deze week dan toch de knoop doorgehakt en de Fenix 6X Pro gekocht via bol.com voor 472EUR. Wachten op de Fenix 7, die vermoedelijk als 7X versie toch 750-800EUR zal zijn, was het mij niet waard. Voor accurate HR-metingen tijdens intervals heb ik sowieso m'n strap. Andere reden waarvoor ik wou wachten gaan de meerprijs ook niet waard zijn gezien mijn gebruik (iets lichter, iets minder dik, misschien nog betere batterij, solar, meer opslagruimte voor muziek, ...). Ik vreesde dat ie te groot ging zijn maar valt erg goed mee. Heb wel een polsomtrek van 19,5cm dus dat scheelt.

Trouwens, omdat ik zelf amper deftige voorbeelden vond op internet over de grootte van de X versie in verhouding tot de grootte van iemands pols, bij deze nog eens een paar foto's voor zij die binnenkort de 7X overwegen te kopen:

Mijn polsomtrek is circa 19,5cm. Aanrader dus voor zij die twijfelen en ook aan 19+ zitten. Enfin, ik vind het alleszins mooi staan. Zit niet in de weg en weegt helemaal niet zoveel als sommigen beweren.

Daarstraks eens mee gelopen en ging top. Zalig om eindelijk alle relevante velden op 1 scherm te hebben. Met m'n aftershokz aeropex meteen ook geen gedoe meer voor muziek met gsm of draden etc. En zit soms in de kleine dingen, zoals backlight always on gedurende training 's avonds zodat je toch weer wat extra zichtbaar bent. Dat hebben ze tegenwoordig wellicht allemaal maar voor mij is het nieuw. :p

Over optische HR meting ben ik nog niet helemaal overtuigd of die accuraat genoeg is, had de indruk dat die iets te laag bleef. Met m'n band en oude FR230 dit weekend eens een dubbele test doen.

Laatst bewerkt:
Ondertussen 3 loopjes per week en volume rustig omhoog gebracht naar 15km.
Ik ga nog even stabiel draaien op 15km per week en dan wat variatie proberen inwerken (lange / korte loopjes, eens een tempoprikkel,...)
Lijkt momenteel geen problemen te geven, dus hoewel ik voorzichtig blijf denk ik wel dat mijn lichaam het intussen aan kan :coolbrows:

Deze week ga ik voor de eerste keer een kalenderweek van 20km draaien :woohoo::woohoo:
Loopt echt wel lekker, focus ligt nog steeds op mezelf niet voorbij lopen en de trainingen rustig genoeg proberen te houden.

Aangezien ik vrij landelijk woon en mijn loopschoenen van gloednieuw naar vol met modder zijn gegaan tijdens het eerste loopje zou ik graag nog een trailschoen toevoegen die wat meer kan hebben en waar de modder niet meteen tot in de schoen loopt (mesh dus iets geslotener).
Ideaal is het dus eentje die ook goed presteert op asfalt/betonbanen maar waarmee ik gewoon door single tracks vol met modder durf gaan zonder hartzeer te hebben.
Na wat reviews af te gaan lijkt de Salomon Ultra Glide mij geen slechte schoen, maar aangezien hier veel kanonnen zitten pols ik toch graag eens naar ervaringen hier :shy:

Ik ben sinds 12 december ook begonnen met lopen, na een break van 6 jaar (was toen ik hockey speelde). Echt heel mijn conditie is dus zo goed als weg... Op Strava heb ik nu ondertussen 11 km bij een gelopen. Maar 2 km aan een stuk lopen zit er nog niet in, moet altijd een wandelstukje in zitten (bv 100m) anders lukt het niet maar ja, kmoet ergens beginnen.

Uiteraard ook pijn aan onder andere mijn onderrug, kuiten, de plooien van mij voet... Nuja, hoort er allemaal bij omdat ik weer van 0 begin maar als iemand tips heeft omdat snel te vermijden, dan hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan