Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik baal nog steeds dat ik daar niet kan meedoen wegens andere verplichtingen :/
Begin al eens met 21kmIk zou graag eens (als mijn lichaam er klaar voor is, al duurt dat nog een jaar) een marathon lopen (gewoon 42km op strava voor mezelf , tempo maakt niet uit wss hetzelfde als nu)
Of is dat onrealistisch als je dat rustig uitbouwt met 2x in de week te gaan lopen? Of hangt zo iets af van persoon tot persoon?

Begin al eens met 21km, 42km is misschien het dubbele in afstand maar vraagt echt veel meer dan het dubbele in effort. Minsten 16 weken consistent 3, liefst 4 keer gaan lopen.

Uiteraard, zou ik eerst 21 doen,
Da vraag was eigenlijk, of je dat kan lopen door gewoon 2x te gaan lopen in de week en op te bouwen, of dat je echt zwaardere training moet doen.
Ik moet idd nog eerst in de fase komen dat mijn lichaam 4 x per week lopen aankan![]()
Op karakter kan alles maar dat is gewoon roofbouw op je lichaam.
Twee keer is zeker te weinig, drie kan maar 4 lijkt me optimaal zelfs al ga je niet voor een top tijd. Ik was zelf aan het trainen om in september de marathon van Antwerpen te lopen maar zat er half augustus compleet door, overtraind aan slechts 3 keer per week. Het vraagt serieus werk en dedication!
Misschien kan @eniac z'n ervaring nog even delen die heeft onlangs z'n eerste gelopen!
.Heb je al geprobeerd om 2x 5km en 1x 10km per week te lopen?Sinds ik aan een trager tempo beginnen lopen ben, kan ik makkelijker lange afstanden doen.
Vb 3x 10km.
Al heb ik de indruk dat ik mij frisser voel als ik maar 2x in de week ga lopen.
Heb je al geprobeerd om 2x 5km en 1x 10km per week te lopen?

Het belangrijkste is dat ge goed opwarmt en afkoelt, en wat variatie in uw trainingen steekt:Neen, mss volgende week doen dan, kan je dan die 1x 5km aan een sneller tempo lopen of dat is vrij nutloos?

Daar ga je de mist inVoor een marathon / volume uitbouw is snelheid geen prioriteit volgens mij
Disclaimer: ik heb veel gelopen maar nooit gestructureerd dus don't take my word for it![]()

Ja dat sowieso, maar als je net begint / toewerkt naar een eerste keer lange afstand dan zou ik geen snelle trainingen forceren als je daar geen zin in hebt. Ik zou echt gewoon mikken op volume gradueel verhogen per week en trainingen invullen zoals je daar zelf zin in hebt. Later als je echt wil gaan bepaalde tijden neerzetten wordt gestructureerd trainen belangrijker imo. Maar bon, iedereen moet het voor zichzelf wat aanvoelen wat het beste werkt.Daar ga je de mist in
Snelheid en variatie is voor elke afstand belangrijk.
Ik zou net afraden om dat te doen. Het is net beter om als je niet ervaren bent of gewoon bent om lange afstanden te lopen net heel gestructureerd te werken. Ten eerste om blessures en overtraining tegen te gaan. En ten tweede zodat je uw doel haalt.Ja dat sowieso, maar als je net begint / toewerkt naar een eerste keer lange afstand dan zou ik geen snelle trainingen forceren als je daar geen zin in hebt. Ik zou echt gewoon mikken op volume gradueel verhogen per week en trainingen invullen zoals je daar zelf zin in hebt. Later als je echt wil gaan bepaalde tijden neerzetten wordt gestructureerd trainen belangrijker imo. Maar bon, iedereen moet het voor zichzelf wat aanvoelen wat het beste werkt.
Inschrijven is mogelijk vanaf nu!het duurt wel lang voordat de inschrijvingen van marathon Rotterdam geopend worden..

Ook ingeschreven, nog bij de eerste 4000 dus 'maar' 80 EURInschrijven is mogelijk vanaf nu!
Edit: ik ben ingeschreven. Op naar sub 2u50, twee weken voor mij. 33ste verjaardag![]()

Niet mee eens.. Ik heb vroeger intervaltrainingen gedaan en had continu spierblessures.. Snelheid geeft wel degelijk meer kans op blessures, dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden vroeger. Sindsdien doe ik enkel duurlopen op een laag tempo dat mijn lichaam niet overbelast. Zo voel ik mij het beste en nooit meer blessures gehad.Het is een misvatting dat je door snelheidswerk geblesseerd zou raken. Variatie is snelheid en looppatroon helpt net om minder snel geblesseerd te raken en een sterkere loper te worden over de hele lijn.
Kan ook een gebrek zijn aan mobiliteit van de hamstrings, quadriceps, heupen, enkels dat zich meer uit bij snelheidswerk.Niet mee eens.. Ik heb vroeger intervaltrainingen gedaan en had continu spierblessures.. Snelheid geeft wel degelijk meer kans op blessures, dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden vroeger. Sindsdien doe ik enkel duurlopen op een laag tempo dat mijn lichaam niet overbelast. Zo voel ik mij het beste en nooit meer blessures gehad.