Algemene Loopthread

Vraagje: ik wil nieuwe schoenen kopen maar geen zin om de premium prijzen te betalen.

Ik loop vooral op Altra maar die zijn ook op het einde van hun levensduur vooral door ouderdom, niet door kilometers.

Hoe proberen jullie nieuwe merken uit? Ik weet dat ik met neutrale schoenen loop.
Altra’s zijn vaak specifieker doordat ze zero drop zijn, denk ik. Kans dat je daarbij gaat blijven is dan wel groter :) Maar als het is om uit te proberen, zou ik zeker een Runner’s Lab of dergelijke aanraden. Dat gaat gewoon nergens anders zo gemakkelijk. Het is ook niet zo dat ze daar enkel de duurste dingen aanraden of dat je daar veel meer kwijt bent dan elders. Ja, als je er in afslag vindt op het web, zal dat wel goedkoper zijn.

Altra’s zijn vaak specifieker doordat ze zero drop zijn, denk ik. Kans dat je daarbij gaat blijven is dan wel groter :) Maar als het is om uit te proberen, zou ik zeker een Runner’s Lab of dergelijke aanraden. Dat gaat gewoon nergens anders zo gemakkelijk. Het is ook niet zo dat ze daar enkel de duurste dingen aanraden of dat je daar veel meer kwijt bent dan elders. Ja, als je er in afslag vindt op het web, zal dat wel goedkoper zijn.
Is er veel te winnen door terug een drop te introduceren?

In het dagelijks leven draag ik ook veelal barefoot. Barefoot lopen staat niet op de planning.

Erg genoten in Leuven, langs de kant welteverstaan. Fantastisch om iemand van de club te zien winnen. Hoe zalig moet dat aankomen zijn, alleen op de ring van Leuven.

Vraagje: ik wil nieuwe schoenen kopen maar geen zin om de premium prijzen te betalen.

Ik loop vooral op Altra maar die zijn ook op het einde van hun levensduur vooral door ouderdom, niet door kilometers.

Hoe proberen jullie nieuwe merken uit? Ik weet dat ik met neutrale schoenen loop.

Ik koop mijn Mizuno Wave via Ibood, vaak voor rond de 82 EURO

Leuven was mooi! Goed om het parcours goed te kennen, want de hoogtemeters komen wel aan anders. Ik had me ingeschreven voor sub 1:30 en uiteindelijk op 1:31:30 binnengekomen. De versnelling op het einde was er simpelweg niet meer. Verder heb ik pacing en voeding volledig kunnen uitvoeren. Ze hebben wel nergens gels aangegeven, dus gelukkig dat ik alles bij had...

Leuven marathon
Op voorhand zou ik blij geweest zijn met m'n tijd van 3u45:58, maar nu knaagt het toch een beetje.

Niet echt veel specifieke trainingen kunnen doen en al zeker geen goeie slaap (ik denk dat ik de laatste maanden op 4-5u gemiddeld per nacht zit).
Maar toch voelde het goed in het begin, eigenlijk zelfs heel goed. 5:05 was ik aan het lopen. Misschien wat te snel gestart, maar het tempo bleef hetzelfde tot km30. Ik was er toen van overtuigd dat ik wel een pr ging lopen (3u42), want ik had nog veel marge om te vertragen. Maar de benen wouden echt niet meer mee, zelfs af en toe moeten wandelen. Iets te weinig gedronken, want ik kreeg toch wat last van de 'warmte' als de zon scheen.

De krachtuithouding is duidelijk minder geworden dan de voorbije jaren, maar de basis snelheid zit wel nog altijd goed. M'n snelste 30km gelopen.
Het was zeker leuk, maar ik zet trailen toch nog altijd wat hoger. Eén zo'n marathon per jaar is genoeg voor mij.

Dan kunnen we nu beginnen trainen en toeleven naar de Grizzly hé!

Ook weer iemand mogen begeleiden naar zijn eerste marathon, die straalde moe maar voldaan toen hij over de finish kwam. Leuk om mensen te zien pushen en hun grenzen te verleggen.

Is er veel te winnen door terug een drop te introduceren?

In het dagelijks leven draag ik ook veelal barefoot. Barefoot lopen staat niet op de planning.
Dat denk ik niet. Enfin, in theorie denk ik het wel, omdat gewoon de snelste schoenen er niet bestaan in zero drop. Wil je naar de grote carbonschoenen, dan zal het volgens mij moeilijk worden om zero drop te vinden, of ik moet totaal mis zijn. En dan zit er nog wel heel wat winst tussen traditionele en carbon.

Maar er is op veel andere plaatsen nog veel meer winst te halen voor ons dan uit carbon, vermoed ik :D En daarbovenop vind ik de drop ook zoiets structureels dat ik dat niet zomaar in 1-2-3 zou veranderen. Misschien is het mogelijk om het van zero naar een aantal mm te gaan, meer dan andersom. Maar ik zou zeggen: blijf bij wat je fijn vindt en wat werkt voor jou.

Dat denk ik niet. Enfin, in theorie denk ik het wel, omdat gewoon de snelste schoenen er niet bestaan in zero drop. Wil je naar de grote carbonschoenen, dan zal het volgens mij moeilijk worden om zero drop te vinden, of ik moet totaal mis zijn. En dan zit er nog wel heel wat winst tussen traditionele en carbon.

Maar er is op veel andere plaatsen nog veel meer winst te halen voor ons dan uit carbon, vermoed ik :D En daarbovenop vind ik de drop ook zoiets structureels dat ik dat niet zomaar in 1-2-3 zou veranderen. Misschien is het mogelijk om het van zero naar een aantal mm te gaan, meer dan andersom. Maar ik zou zeggen: blijf bij wat je fijn vindt en wat werkt voor jou.
Ik hoef niet veel te winnen.

Ik word 40 en wil gewoon kunnen lopen. Nadat ik 2 jaar geleden mijn enkel omsloeg en het lopen heb laten verwateren. Ga ik me toch eens terug bijeen nemen en terug beginnen.

Ik heb een tijdje fitness gedaan maar krijg me er niet voor opgeladen gelijk dat wel het geval is voor lopen. Dat abonnement wordt ook niet verlengd als het afloopt.

Het plezier in lopen terugvinden, is meer als genoeg.

Het plezier in lopen terugvinden, is meer als genoeg.
Dat is het belangrijkste. Sommige verliezen zichzelf in prestaties en tijden, terwijl het in the end niemand interesseert hoor :p ik heb er zo een paar op Facebook waarvan ik denk dat ze onmiddellijk zouden stoppen als social media niet zou bestaan.

terwijl het in the end niemand interesseert hoor :p
Als ik een slechte wedstrijd loop krijg ik hier meestal wel wat negatieve reacties.
Als ik een goeie wedstrijd loop krijg ik hier meestal géén reacties. Amper een duimpje omhoog of helemaal niks.
Voor de mooie ogen van BG'ers moet je het echt niet doen sé.

Van vrienden en familie dan maar? Als ik geluk heb, ja, anders is het ook gewoon radiostilte.

Door veel te sporten zie ik er trouwens best goed uit voor iemand van 50+.
Heeft er ooit één dame (buiten vrouwlief) mij aangesproken en gezegd: "Amai je ziet er goed uit!". 1x raden.
Niet dat dit echt hoeft maar ... :rofl:en ja dit is weer zo'n typische Makila post MAAR ik heb gewoon GELIJK hé!

Zoals je zegt: Nobody gives a f**k. :D De enige die zich echt interesseert in je prestaties is .. jijzelf.
Je moet het voor jezelf doen. Niet voor een ander.

Heb je er geen plezier in? Zoek dan een andere sport.

Laatst bewerkt:
Leuke podcast met Koen Naert, toffe gozer die ik ook al eens ontmoet heb op de luchthaven van Charleroi op weg naar Sevilla (beiden op weg naar daar voor de marathon):

Nog een goeie 23 dagen en het is GTLC, begin ik wat last te krijgen in de knie zeg. Heel erg pijnlijk is het niet maar niet iets waar je mee aan de start wil staan van een 47K met 1800 D+. :sop:

Hopelijk komt het goed met stretchen, versterkende oefeningen en misschien het tempo van de trainingen wat laten zakken.

😨

Ik ben uiteindelijk toch geplooid en heb via het werk een startnummer voor zondag. We starten wel pas in wave 4 (de reden waarom ik oorspronkelijk niet meeliep), dus ik ga mijn best doen om niet te veel te vloeken. 😅

Het is mij trouwens volledig onduidelijk wat ik moet doen om in de startbox te geraken. Als ik zie hoeveel van die lage startnummers er ruim boven mijn tijd aankomen, dan snap ik het niet.

Laatst bewerkt:
Maat heeft de halve marathon van Kortrijk gelopen en zie ik op zijn strava staan “de snelste 20km van xxxx”. Ik zou toch eens vloeken. :) En ik zie dat meerdere deelnemers maar aan 20.95km komen.

Terug
Bovenaan