Algemene Loopthread

hoe lang heb je die al? dat is het probleem dat ik vaak ervaar, goede oortjes etc, maar na 2 jaar of vroeger of later, altijd wel hetzelfde voor.
Ik heb mijn Shokz na net geen 2j moeten inruilen omdat 1 kant een tikkend geluid maakte. Nu een half jaar verder gaat het met de nieuwe nog goed.

hoe lang heb je die al? dat is het probleem dat ik vaak ervaar, goede oortjes etc, maar na 2 jaar of vroeger of later, altijd wel hetzelfde voor.
De Shokz die iedereen hier beschrijft, zijn volgens mij niet de oortjes. Die maken ze nog niet zo heel lang.
De mijne gaan al 3j mee. Die versie daarvoor 2 jaar, maar die had m'n hond in zijn piranha-fase te pakken gekregen...

Die van mij gaan ook al zeker 3-4 jaar mee. Geluidskwaliteit is verre van spectaculair maar goed tijdens het lopen is dat niet echt prio.

Mijne iets meer dan 5 jaar (OpenMove). Coating begint wel wat af te pellen (msch van zweet) en coverke van de USB-C gaat er volledig af bij openen (normaal hangt dat zo op één punt nog vast dan - het sluit wel nog altijd goed). Werkt nog prima, gebruik varieert wel enorm; soms luister ik 5 keer per week naar een podcast tijdens het lopen, soms weken niet.

Zijn er ook die andere merken dan Shokz hebben? Voor mij zijn ze te duur, maar er zijn ook andere merken die hetzelfde aanbieden die veel goedkoper zijn.

Ik heb de Galaxy oortjes al jaren en blijven werken zonder probleem, enkel bij heel hevig zweten glijdt mijn rechteroortje uit mijn oor.
Kan ook te maken hebben met de mouchjes die ik eens kwa dikte moet uittesten.

Ik had gisteren de warmte onderschat. Ik had het weer niet goed op voorhand gecheckt en blijkbaar was het 23 graden. Ik dacht eigenlijk dat het 13 graden was. Ouch! :rofl: Dus ik had géén water bij mij en na 1 km dacht ik al: Het is precies warmer dan ik dacht? Maar goed ik was vertrokken dus dan draai ik niet meer terug (daar kreeg ik spijt van :tongue:)

Ik ging normaal een uurtje rustig lopen met tussendoor 4x versnellen.

Tempo's waren
5:11 - 5:12 - 5:12 - 5:55

Ik had op het einde vreselijke krampen in mijn kuiten omdat ik te weinig vocht in mij had. Conditioneel was het ok, maar ik heb 'verplicht' die laatste versnelling iets rustiger moeten lopen. Anders had ik van krampen ergens in het gras gelegen.

Echt een ROOKIE mistake van mij maar beter op training dan op een wedstrijd zeker? :)

Ik had gisteren de warmte onderschat. Ik had het weer niet goed op voorhand gecheckt en blijkbaar was het 23 graden. Ik dacht eigenlijk dat het 13 graden was. Ouch! :rofl: Dus ik had géén water bij mij en na 1 km dacht ik al: Het is precies warmer dan ik dacht? Maar goed ik was vertrokken dus dan draai ik niet meer terug (daar kreeg ik spijt van :tongue:)

Ik ging normaal een uurtje rustig lopen met tussendoor 4x versnellen.

Tempo's waren
5:11 - 5:12 - 5:12 - 5:55

Ik had op het einde vreselijke krampen in mijn kuiten omdat ik te weinig vocht in mij had. Conditioneel was het ok, maar ik heb 'verplicht' die laatste versnelling iets rustiger moeten lopen. Anders had ik van krampen ergens in het gras gelegen.

Echt een ROOKIE mistake van mij maar beter op training dan op een wedstrijd zeker? :)
tempo's zeggen niet veel zonder hartslag -> hoe hoog zat je? waarom toch snel lopen als het zo warm was?

tempo's zeggen niet veel zonder hartslag -> hoe hoog zat je? waarom toch snel lopen als het zo warm was?
Ik had er gewoon zin in. Ik had een goeie dag en het was gewoon leuk om te doen.
Ik weet niet waarom er altijd een reden moet zijn hiervoor? :D

En eerlijk? Ook een beetje een soort van hittetraining voor de 10 miles. Dan kan het ook zo warm zijn hé als we pech hebben (!) en ik loop mee.
Ik dacht dus: Ik laat mijn lichaam eens afzien moest het pokkeheet zijn tijdens de 10 miles met zon op mijne kop.

Maar ik zweer het: Ik heb zowat alles fout gedaan wat je kan fout doen. :biglaugh:

HR was zone 2 bij traag lopen, tijdens die tempo's was het meestal zone 4. Alleen die laatste versnelling, was zone 3 (krampen).

Ik ben al 7 maand een zeer tevreden gebruiker van "fake shokz" van shein. Kosten 11euro en ook waterdicht. Ik ben een enorme zweter dus earbuds gaan hier ook niet te lang mee.

Ik wou de trappistenrun van 7km meedoen in Malle, maar het kost blijkbaar €20. Ik snap echt niet dat daar mensen aan meedoen, aan zulke prijzen. Die korte afstanden zouden €8 ofzo mogen kosten.

Kvind de prijzen voor zo loopwedstrijden er ook echt over... €120 voor een marathon binnenkort... Maar als ze zvl volk blijven aantrekken dan is het niet meer dan logisch dat de prijzen de lucht inschieten. Ik ga in 2026 enkel en alleen aan inschrijvingsgeld bijna €1000 kwijt zijn pfff.

Ik wou de trappistenrun van 7km meedoen in Malle, maar het kost blijkbaar €20. Ik snap echt niet dat daar mensen aan meedoen, aan zulke prijzen. Die korte afstanden zouden €8 ofzo mogen kosten.
waanzin en dan is dat nog een evenement met een vrije start ook. slaat op niks

Kvind de prijzen voor zo loopwedstrijden er ook echt over... €120 voor een marathon binnenkort... Maar als ze zvl volk blijven aantrekken dan is het niet meer dan logisch dat de prijzen de lucht inschieten. Ik ga in 2026 enkel en alleen aan inschrijvingsgeld bijna €1000 kwijt zijn pfff.
Je bent 1 van de zovele die het er aan geeft...

Genoeg betaalbare loopwedstrijden, maar dan geen met 10k man aan de start.

Dat klopt idd, maar tis altijd toch met een beetje pijn in het hart terwijl ik er vroeger niet eens over moest nadenken of ik me al dan niet zou inschrijven.

Ik focus momenteel gewoon op finishen. :)

Mijn planning voor dit jaar:
- 11 april Epic Trail Baraque de Fraiture;
- 31 mei 20km van Brussel (als long run van de week en laatste voorbereiding voor de trail hieronder - niet als wedstrijd);
- 12 juni Trail100 Andorra by UTMB (de 80km);
- 11 juli Trail Verbier by UTMB (X-Traversée);
- Augustus - tijdens de zomervakantie met het gezin als ik een halve dag tijd kan maken even Ben Nevis in Schotland oplopen;
- 24 oktober Grizzly100
Bij wijze van update: gisteren de Epic Trail Baraque de Fraiture uitgelopen in 16u19min. Heel mooie omgeving om te lopen.
De laatste 4u heeft het non stop geregend en werd alles zeer glad.
Mijn Petzl hoofdlamp besloot er ook zomaar de brui aan te geven dus het laatse uur in het donker dan maar met het lampje van mijn iPhone gelopen. Absoluut niet ideaal… maar hoort erbij zeker 😬

Tijdje niet kunnen lopen en te fel begonnen shinsplits resultaat, wel redelijk kut maar ja te veel willen doen in een korte tijd mijn eigen schuld.

Zal gaan zwemmen tot ik ervan af ben om toch zo een beetje men conditie op peil te houden.

Terug
Bovenaan