Algemene Loopthread

Denk dat het anders langer langs de Schelde is; jaagpad is onderbroken tot ergens einde van 't jaar omdat ze een nieuwe fiets/voetgangersbrug bouwen. Misschien dat er dus iets meer bochten in het parcours zaten.
Ach was het daarom? Totaal ander parcours als vorig jaar, vorig jaar wast beter.

Hier een nieuw PR gelopen. Chip 2:12, 6 minuten beter dan vorig jaar. Wel 2x moeten stoppen om te plassen.
Die halve liter hydratie vooraf ga ik toch niet meer doen.

Blij dat het geen 18 graden was, opt einde was het warm genoeg.
Wel vanaf 5km al verzuurde kuiten, maar ik wijt het aan mijn schema. Heb deze week 2x korte intervallen gedaan en voor de rest niets. Stelde me er vragen bij, maar toch gewoon gedaan. Ga ik dus niet meer doen.

Ben traag gestart aan 6.15 - 6:30 en dan vanaf km 18 eigenlijk gaan versnellen tot 5:30. Groot verschil met vorig jaar waar ik na km 18 kapot was.
Dus al bij al is het wel OK, ik zie de groei tov vorig jaar. Maar toch jammer dat het niet onder de 2:10 was.

Ik doe zondag ook mee, gisteren ingeschreven. Het wordt mijn eerste race :shy: Sub 1u45 moet normaal lukken, onder de 1u40 waarschijnlijk net niet want geen trainingsplan gevolgd (nog nooit niet).
Wave 2 start helaas pas om 11u40 dus nu stel ik me de vraag wanneer ik die ochtend het best eet? Rond 8u oatmeal met een lepel confituur en om 11u een banaan? Ik ben het niet gewoon om zo laat te gaan lopen en meestal eet ik niets op voorhand of hoogstens een banaan, vandaar de vraag.
Bedankt voor de tips allemaal; heb de havermout en ander vezelrijk voeding die ochtend en de dag voordien overgeslagen. Better safe than sorry.

Bashir's run was tof voor een eerste race, ondanks de bottleneck bij het uitlopen van de piste en dat ik geen vlag van de 1u45 pacers zag bij de start. Blij met het weer en de rijsttaart achteraf. Tevreden met mijn tijd: 1:42:44 (volgens Garmin, de chiptijd niet veel hoger maar ik behoud hier liever mijn anonimiteit). Ging vlot en had geen last van het (voor mij) late startuur. Smaakt naar meer.

Door een blessure, gisteren opgelopen, ga ik morgen geen 20km kunnen lopen tijdens de 100kmrun van KOTK in De Schorre te Boom.
Het is heel last minute, maar is er toevallig een vriendelijke en sportieve ziel die mijn 20km op zich wil nemen en ons team vervoegen om met z'n 4 de 100km te volbrengen?

Is al een weekje geleden, maar vorige week ook Bashir's run gelopen. Goed georganiseerde wedstrijd!

PR gelopen op de HM in 1:15:07.
Had totaal geen idee van mijn tijd tot ik aan de meet de klok zag. En blijkbaar lag de HM net voor het opkomen van de piste (wist ik niet vooraf).
Maar als en dan, zou die 7s er nog wel af gekregen hebben.

Swat, 2de PR dit jaar, na de 10km in Aalst.

Voorbereiding gaat goed voor de IM in juli 😁

Voorals nog alles behalve een loopwonder zoals sommigen hier.. n uur lopen, respect.

Vandaag les 2 van de start-to-run, voor mede dinosaurussen: lesjes ingesproken door evy gruyaert en waarbij je normaal binnen de 12 weken 5km binnen t half uur zou moeten kunnen lopen aan 1 stuk.

Al 4j geen kl*ten meer gedaan qua sport terwijl ik voor ik mn vrouw en kinderen had 2 a 3x per week 10km ging lopen.

Terug “op niveau” geraken suckt echt hard en ik geniet er (nog?) niet van.

Ik ben na een moeilijke periode met een tand eindelijk weer volop aan het trainen. Op 2 weken tijd is mijn intensiteit en duur weer op niveau van ervoor. Ik ga op deze korte tijd de 1:30 niet halen om de halve marathon in Leuven, maar ik ga er wel mijn PR kunnen verbeteren als ik deze arbeid kan blijven leveren.

Voorals nog alles behalve een loopwonder zoals sommigen hier.. n uur lopen, respect.

Vandaag les 2 van de start-to-run, voor mede dinosaurussen: lesjes ingesproken door evy gruyaert en waarbij je normaal binnen de 12 weken 5km binnen t half uur zou moeten kunnen lopen aan 1 stuk.

Al 4j geen kl*ten meer gedaan qua sport terwijl ik voor ik mn vrouw en kinderen had 2 a 3x per week 10km ging lopen.

Hou de moed erin, zo ben ik ook ooit begonnen met lopen, met Evy in mijn oren.
Toen nog met een mp3-spelerke :laugh:

Dus er is hoop ;-)

Wat mij mentaal hielp in het begin met te lopen was te genieten van het weer en te bedenken van: 'kijk ik ben buiten i.p.v. op m'n lui gaat voor TV/PC te zitten' Kijk eens hoe schoon de sterren staan (als je loopt alst donker is), ik zou dit anders gemist hebben...

Dan krijg je wel eventjes een - korte- boost :cool:

Week 5, Sessie 2 hier. Ze zijn wel wat veranderd tegenover vroeger, die lessen.
Maar voor mij is het nu de uitdaging geworden om het saaie volledig tegen mijn natuur in toch te volbrengen. Ik vind dit moeilijker dan de zware trainingen, die doe ik doodgraag. Maar ik bezie het als een mentale overwinning om dit te halen :)

Los daarvan komt dat genieten wel redelijk snel, en je moet inderdaad openstaan voor de kleine geneugtes: de snelle vorderingen die je boekt, het zonnetje op je vel, even weg zijn van alles. En voor je het weet is de routine er en gaat het weer vanzelf.

15 jaar geleden begonnen met start-to-run (de schema's bedoel ik dan, ik loop nooit met oortjes). Ik herinner me dat het één minuut lopen was en dat ik na 30 seconden al op mijn horloge aan het aftellen was. Maar op een bepaald moment kon ik gewoon mijn gedachten laten afdwalen en dan een kilometer lopen. Toen 5 kilometer. En zo altijd maar verder. Na een jaar of 4 mijn eerste marathon gelopen. Nog een paar jaar later mijn eerste ultra.

Om maar te zeggen: de eerste weken zijn de lastigste, omdat je er inderdaad geen plezier aan beleeft. Maar dat is even doorbijten. En daarna is de truc gewoon om consistent te zijn. Behalve door ziekte ben ik sindsdien élke week meerdere keren gaan lopen. Voor de mileage van de corona-hoogdagen heb ik gewoon geen tijd momenteel, maar elke week een paar keer een uurtje uittrekken is de minimum minimorum. Als ik nog eens een doel stel kan ik dan altijd gewoon beginnen opbouwen vanaf die basisconditie die ik onderhoud, veel makkelijker dan jo-jo gewijs af te wisselen tussen periodes met intens lopen en (bijna) niet lopen.

In other news: Verslag van onze 100km tegen Kanker staat op de Frontpage!

In other news: Verslag van onze 100km tegen Kanker staat op de Frontpage!

Knap werk gasten maar @Loser een lange broek, dat kan nu toch echt niet bij 18°C hoor :unsure:

Knap werk gasten maar @Loser een lange broek, dat kan nu toch echt niet bij 18°C hoor :unsure:
Erger: Under Armour Cold Gear, lange broek en lange mouwen... ik heb me kapotgezweet bij het opwachten van de kerels :D
Niet vergeten, ik zou de hele dag langs de kant staan, en 's ochtends vroor het nog. Mistakes were made. Ik had ook geen eten mee, enkel een thermos koffie! Dus dat loopje was quasi nuchter. Achteraf gezien beter nog een looprugzakje meegepakt voor water voor de jongens, en een korte broek. Maar goed, mijn tas zat nu al overvol :D

Wat een zalig weertje om te lopen. Een kleine 2h op het gemak. Nog van dat graag!
Ik ben gisteren op de lappen geweest, ik ben pas gaan maffen rond 2 uur in de nacht en er stond vandaag een testloop voor de 10 miles op de planning namelijk 10 miles lopen waarvan de helft (8 km) aan het doeltempo.

Dat was echt ne dodelijke cocktail. En zeker met die zalige 15 graden die ik op een groot scherm zag staan. (apotheek)

Dus hier was het iets minder zalig. Het vooropgestelde tempo is wel gelukt maar alles kraakte toch wel stevig. Ik zat echt niet fris. :tongue:

Laatst bewerkt:
Vandaag een paar blokken (3x3') op beoogd wedstrijdtempo (4'/km voor 5k) gelopen. Voelt toch net dat tikkeltje te snel aan, maar hopelijk overleven we op adrenaline. Snelheid is op zich geen probleem, maar het volhouden wel. Afgelopen half jaar wat te veel genoten van wat rustig rond te lopen en wat te weinig prikkels geïntegreerd bij momenten. Hoe dan ook, prachtig weer inderdaad vandaag.

Terug
Bovenaan