Radbraker
Well-known member
Met 10.000 hoogtemeters in de benen? Ongetwijfeld.Wow proficiat. Ben je dan ge'radbraker'ed achteraf?
@SpecialK1983 Ik had 6 running stones, relatief weinig dus.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met 10.000 hoogtemeters in de benen? Ongetwijfeld.Wow proficiat. Ben je dan ge'radbraker'ed achteraf?
Net strava nog eens bekeken
6 aug 2017
10 miles - 1:15:24 (4:41)
30 km - 2:25:22 (4:51)
1 oktober 2017
Marathon Brussel - 3:34:28 (5:05)
Ik mis het dat ik zulke tijden kan lopen.
4:41 / km als ik anno 2026 alles er uit pers op 1 km afstand -bergaf welliswaar- haal ik die snelheid nipt NIET![]()
Blij dat te lezen dat het mogelijk is met “slechts” 6 stones. Ik ben ingeschreven voor 2 UTMB events (Verbier en Andorra) dit jaar om 6 stones te verzamelen om aan de draw mee te doen volgend jaar. Ik vreesde dat het lang niet genoeg zou zijn, maar het kan dus.Met 10.000 hoogtemeters in de benen? Ongetwijfeld.
@SpecialK1983 Ik had 6 running stones, relatief weinig dus.

Heb de 64km op zaterdag gedaan en zeer herkenbaar, ben ook verschoten van hoe weinig trage lopers er aan de start stonden.Vandaag de Houffa trail 42km gedaan met maar liefst 1500 hoogtemeters. Das ne marathon lopen en tijdens die marathon nog es de mont ventoux beklimmen qua hoogtemeters. Serieus pittig.
Had best een redelijke tijd (rond de 5u) en toch zat ek maar int midden vant pak qua resultaten. Niveau ligt superhoog. Maarja, er gaan ook geen krabbers of sukkelaars op een koude zondag in januari naar Houffalize trekken om een marathon te lopen met 1500 hoogtemeters als ge niet een beetje deftig kan lopen natuurlijk![]()
Vorig jaar heb ik in Booischot een "Mister Nobody" straatloopje gelopen van 10 km en ik was nét niet laatste met een tempo van ruim 11 km/u.Al die wedstrijden in de Ardennen hebben een sterk deelnemersveld. Het niveau is de afgelopen jaren serieus gestegen. Net zoals op de baan en straatlopen/wintercorrida's/...

Amai straf, om er nog es 22km bij te doen pfffHeb de 64km op zaterdag gedaan en zeer herkenbaar, ben ook verschoten van hoe weinig trage lopers er aan de start stonden.
Mijn cortisonespuit had jammer genoeg zijn werk nog niet gedaan en dus gans de dag met pijn gelopen, gelukkig dat het daar zo mooi is want zou anders sowieso opgegeven hebben.
Vond de bevoorradingen wel een beetje tegenvallen -> vorig jaar waren er een sandwiches met kaas bij La Chouffe, die heb ik echt wel gemist.
Heel de dag met pijn lopen. Serieuze karaktertest dadde 

Op een halve marathon des sables op de stukken omhoog wandelt iedereen, maar echt iedereen. Zelfs de goeie. Op die trails in de Ardennen, ik dacht van ik loop goe door op de vlakke stukken en stukken naar beneden en recupereer al wandelend op de stukken omhoog maar niet dus. Iedereen loopt daar gewoon doorAl die wedstrijden in de Ardennen hebben een sterk deelnemersveld. Het niveau is de afgelopen jaren serieus gestegen. Net zoals op de baan en straatlopen/wintercorrida's/...
Enkel alst heel steil en niet loopbaar is niet natuurlijk. Maar best wel zotjes 
Goh, statussymbool weet ek nu niet zozeer. Op events als de 10 miles gaat ge er natuurlijk wel hebben die hun instagram volspammen met "hey look at me" foto's maar de meesten willen denk ik gewoon het beste uit zichzelf naar boven halen. Past ook wat in de gezondheidshype & fitnesshype die ge nu hebt.Lopen is "in" (zie het aantal wedstijden, en hoe snel quasi alles uitverkoopt, zelfs met de schandalige prijzen van sommige wedstrijden) en "goed lopen" is een statussymbool. Beetje aanmodderen zoals vroeger is sociaal niet meer gewenst.
Er was sportdrank maar het was zeer onduidelijk welke bidons sportdrank was en welke water, was een kwestie van vragen.Amai straf, om er nog es 22km bij te doen pfffHeel de dag met pijn lopen. Serieuze karaktertest dadde
Maar klopt idd, heel weinig trage lopers. Ik dacht dat buiten 1 persoon iedereen (115 deelnemers) die 42km binnen een goeie 6u gedaan had (tijdslimiet 7,5u). En 6u op zo'n parcours is ook best wel goe. Das een tempo van ruim 7km/u. Kunt ge ni doen als ge groot deel wandelt. Ik vond deze lastiger dan grootste deel van de etappes van de marathon des sables dak tot nog toe gedaan heb.
Heb nog niet zoveel ervaringen met trails in de Ardennen, stuk of 3 gedaan denk ik. Deze was inderdaad maar matig vergeleken met de twee vorige. Nu niks van koeken ook. Ik weet niet in hoeverre sportdrank daar vaak zit of ni maar nu wast enkel water. Sandwichkes zouden ook wel gesmaakt hebben![]()

Ik ben redelijk vooraan gestart in de wedstrijd en dan ziet ge die voor u de stukken omhoog oplopen. Werd ook enkel maar voorbij gestoken ^^ waarschijnlijk ook nog goeie lopers die wat later aan de start geraakt zijn of gewoon na mij gestart zijn. En na 28.8km komt ge dan die van de 11km en de 18km tegen op jouw parcours die net vertrokken waren en die nog niks in de benen hadden terwijl ik er al 30 in de benen had dus dan werd ek ook vaak voorbij gestoken. In feite werd ek heel de wedstrijd voorbijgestoken. Heel demoraliserend hahaEr was sportdrank maar het was zeer onduidelijk welke bidons sportdrank was en welke water, was een kwestie van vragen.
Waar ik zat in de wedstrijd (vanachter) wandelde iedereen wel de hellingen gelukkig, zou anders slecht geweest zijn voor mijn moraal
Ik weet niet of jij ook dat stuk mountainbike parcours in Houffalize hebt moeten doen en die 2 stukken met het touw om je omhoog te trekken, maar daar snap ik toch niet hoe je die nog kan lopen (tenzij de toppers dan).
Er zaten gelukkig ook wel redelijk wat vlakke stukken (die heen en terug van 5km langs die rivier bijvoorbeeld) tussen zodat het toch nog wel een beetje vooruit ging. In dat opzicht vond ik een Ohm-trail bijvoorbeeld véél zwaarder want daar leek niks vlak bij te zijn.
Nu effe mijn voet volledig laten herstellen en dan volle bak trainen voor Trail Baraque Fraiture en GTLC. Het is duidelijk dat ik wel wat heuveltraining kan gebruiken![]()
Hangt er toch vanaf, hier opt werk wordt ik raar aangekeken omdat ik een HM ga lopen..Lopen is "in" (zie het aantal wedstijden, en hoe snel quasi alles uitverkoopt, zelfs met de schandalige prijzen van sommige wedstrijden) en "goed lopen" is een statussymbool. Beetje aanmodderen zoals vroeger is sociaal niet meer gewenst.
Ik heb daar twee keer meegedaan, en telkens gestart in de 'elite' wave zonder problemen. Dit jaar doe ik niet mee, maar idd vreemd dat ze bij inschrijvingen 4 waves maken, maar dan bij de praktische indeling is er een start om 09u30 voor wave 1 en 11u40 wave 2. Vorig jaar was dat gewoon 09u30 elite en om 11u40 de rest.Hier toch nog ingeschreven voor de Bashir Run. Beetje vreemde wave indeling, het verschil tussen <1u20 en <1u40 lijkt me toch wat groot.
Enfin, benieuwd wat er mogelijk is. Op de HM dateert mijn PR al van eind 2024 (Brugge) hoewel ik tijdens mijn laatste marathon al beter heb gedaan.
Ik heb nog geen idee van het protocol. Op de loopband was het blokken van 4min met 1.5 km/u versnellen per blok. Ik heb al wel een test gelopen op de piste zonder lactaat, dus qua pacing zou dat hopelijk al moeten lukken. Ik hoop vooral dat mijn tempo tijdens de test en in het echte leven hierna wat meer overeenkomen. De loopband geeft op dat gebied altijd wel een overschatting van de tempo's die bij de hartslag horen.Veel succes. Wat is het protocol? Ik vind het voordeel bij een loopband dat het tempo constant blijft. Op een piste kan je misschien welk perfect het gewenste tempo voor 3 minuten lopen, maar waarbij je de eerste rondes te snel loopt en dan naar het einde moet vertragen om het correcte gemiddelde te bekomen. Vraag me dan af of je lactaat dan niet een vertekend beeld geeft.
En de persoon die lactaat moet meten, moet dan altijd op de juiste plaats staan wanneer je interval om is.
Tempo op loopband komt niet altijd overeen met real life.Ik heb nog geen idee van het protocol. Op de loopband was het blokken van 4min met 1.5 km/u versnellen per blok. Ik heb al wel een test gelopen op de piste zonder lactaat, dus qua pacing zou dat hopelijk al moeten lukken. Ik hoop vooral dat mijn tempo tijdens de test en in het echte leven hierna wat meer overeenkomen. De loopband geeft op dat gebied altijd wel een overschatting van de tempo's die bij de hartslag horen.