Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
BG being BG alsof iedereen zomaar trailschoenen heeft liggen![]()
![]()
![]()
En een veld om in te gaan lopen. Hier heb je keuze tussen verhoogde bermen afgewisseld met scheefgelegde voetpaden of het straat![]()
Vorige week heb ik er nog 50 km gelopen (inclusief een toerreke in de sneeuw) maar ik kreeg te veel last van de kuiten.Ik zal blij zijn als straks alle sneeuw en ijs weg is. In het donker gaan lopen waar je niet ziet wat sneeuw of ijs is is toch echt niks voor mij en ik heb geen zin in de loopband.

Tenzij je in het centrum van een grote stad woont zijn er altijd veldbaantjes in de buurt. Dat is net het leukste aan lopen in Belgie, ik heb al in veel landen gelopen maar zelden heb je zo'n vertakt netwerk aan kleine baantjes, veldbaantjes, doorsteekjes,...
To be fair, wij wonen in het midden van verschillende woonwijken zonder voetpaden maar met dus aflopende verhoogde bermen. De bermen zijn met grote bomen waarvan de wortels uitsteken, zelf bij mooi weer helemaal niet handig om op te lopen. Er is 1 wegeltjes/doorsteekjes routeke die je kan doen van bij ons thuis maar dat is nog geen 2km (en nog steeds een deel straat/berm). Verder moeten wij toch al ettelijke km's lopen eer we aan een veldwegelke ofzo geraken, en tegen dan ligt Toon al lang op zijn tootTenzij je in het centrum van een grote stad woont zijn er altijd veldbaantjes in de buurt. Dat is net het leukste aan lopen in Belgie, ik heb al in veel landen gelopen maar zelden heb je zo'n vertakt netwerk aan kleine baantjes, veldbaantjes, doorsteekjes,..

Met trailschoenen op sneeuw is nochtans echt geen probleem. Minder slipperig dan modder bijvoorbeeld. Gewoon banen/asfalt vermijden. Daar wordt dat platgereden door auto's en heb je dan ijsplekken en/of bruine smurrie.
Maar in het veld gaan lopen als het gesneeuwd heeft, absolute aanrader.
Wat Pieterjan zei dus, ik heb hier geen trailschoenen liggen en ben niet van zin om voor die 2 weken sneeuw op een jaar er aan te schaffen.BG being BG alsof iedereen zomaar trailschoenen heeft liggen![]()
![]()
![]()
Je moet trailschoenen kopen omdat trails lopen echt fantastisch zijn, 10x leuker dan gewoon op straatWat Pieterjan zei dus, ik heb hier geen trailschoenen liggen en ben niet van zin om voor die 2 weken sneeuw op een jaar er aan te schaffen.

Pacer bij de great-brewery 25km (2u10). De vorige keer nog daar gepaced voor de 2u00.
Dat gecombineerd met halve marathon in Lier, en heropbouw na fibulafractuur zullen de doelen zijn van het voorjaar.

zal pacen op de HM Kruibeke
1u50 eindtijd, +- 5:10 a 5:13 pace
Ik heb wel trailschoenen, maar ben deze week toch 2x in de sneeuw gaan lopen met gewone. Sommige hebben best wel grip (Puma met Pumagrip hier) en inderdaad, zolang je platgetreden sneeuw vermijdt, valt het wel mee. Hier was het in het begin (tussen de huizen) wat opletten om richting natuurgebied te gaan en daar was er dan voldoende ongerepte sneeuw om geen problemen te hebben. Vond het eigenlijk enkele van mijn leukste loopjes sinds lang.Wat Pieterjan zei dus, ik heb hier geen trailschoenen liggen en ben niet van zin om voor die 2 weken sneeuw op een jaar er aan te schaffen.

Ik heb zonet 7 km in het bos gelopen. Ne mix van water, sneeuw, ijzel, bosgrond. (Door de regen gisteren was het alles door elkaar)Wéér kutsneeuw!![]()

Wel leuk zo lopen in de sneeuw maar met eenzelfde vermogen / tempo loop ik toch 30 sec / km trager dan wanneer er geen sneeuw ligt.Belangrijker: Zit weer in de Ardennen en de sneeuw valt met bakken uit de lucht, wordt morgen weer zalig!

Dan ga ik u mss proberen te volgen in Leuven, afhankelijk hoe de komende maanden training gaan meevallenIk pace volgende wedstrijden:
- Marathon Leuven (2u59)
- Marathon Kortrijk (3u15)
- Great Breweries marathon (3u15)
- Marathon Brugge (2u59)
Belangrijker: Zit weer in de Ardennen en de sneeuw valt met bakken uit de lucht, wordt morgen weer zalig!

Dan ga ik u mss proberen te volgen in Leuven, afhankelijk hoe de komende maanden training gaan meevallen![]()