Algemene Loopthread

Na 2 weken rust door ontsteking in de knie vrijdag en vandaag opnieuw gelopen.

Het gevoel in de knie is nog niet 100% zoals voordien maar volgens de dokter en kiné is dat te verwachten, zolang ik tijdens het lopen geen pijn heb en nadien geen zeurend gevoel in de knie heb is het goed.

So far so good 😁

Beter nu dan over 3 weken. Vandaag was de bedoeling van ne rustige LSD te doen van 16km aan 6:30 of trager.

Ik heb moeten stoppen. 13km met krampen op en na 3 x de bosjes in en lijkbleek heb ik de handdoek gegooid. Dat had geen zin, hier won ik niks mee. In tegendeel. Dit is altijd wel de gevaarlijkste periode. Je staat scherp, je komt net uit de zwaarste trainingsweken, je start aan je taperingsperiode en je wordt wat ziekjes.

Ik moet aldus uitzieken. Hopelijk terug in orde tegen de 10 miles.

Laatst bewerkt:
Ik zit in wave 2 (1:10). Ik ga mij alleszins dit keer wel eens tot helemaal vooraan dringen, want dat slalommen die eerste kilometers is echt frustrerend.

Ik zit in wave 1. Ik heb net mijn borstnummer ontvangen (10 miles)
Dus helaas. Veel succes :)
Allez ze laten ook iedereen toe in wave 1 eh :P

Ik heb gelukkig een laag startnummer en mag in het eerste startvak. Content mee want inderdaad in de waves is het toch vaak wat slalommen.

Ik had me ingeschreven voor de marathon (als plan B in geval Sevilla zou tegenvallen). Ik zou dan deze marathon rustig lopen als training. Helaas kan ik door een achillespeestonsteking (die nu aan het beteren is) niet te zot doen. Ik wou dus de afstand veranderen naar de10km, maar op de officiële website zie ik enkel iets over de afstand gratis aanpassen van M naar HM.

Praktisch is het ook moeilijk om zondag eerst m'n bib voor de marathon in Brussel af te halen, dan naar het standje afstand wijzigen te gaan en dan nog snel naar Leuven af te reizen. Zeker omdat de 10km 45min vroeger dan de marathon start.

Ik moest mijne trein halen. Met ne zware laptoprugzak aan 1 schouder en een tas aan de andere. Ik had net 6 min voor 900 meter. Met massa volk in de weg. (Leuven stad)

Nipt trein gehaald. Goeie training lol.

Ik heb nochtans nog last vd maag maar het is beter.

Hier nog mensen die de 10k in Leuven lopen dit weekend?
Ik heb vandaag de 1k van Leuven gelopen (of toch bijna) :D
Dwars door de bondgenotenlaan.

Veel geluk alvast!

Laatst bewerkt:
Le moi! Ik ben uiteindelijk van gedachte veranderd, mede door mijn vrouw. De HM zou echt te veel zijn, en dan zou ik ook de 10 Miles kunnen vergeten. Dat zou echt gewoon een domme keuze zijn in mijn huidige situatie. Ik ben net weer aan het opbouwen, en 10km zonder PR-doel lukt dan altijd wel. En het is toch een evenement dat ik niet meteen kon missen :D Dus ik ga mijn HM-nummer afhalen, en dan meteen naar de desk om te wisselen naar 10k, en mij dan parkeren in het <1u-vak. Ik denk dat ik wel iets van BG ga aantrekken, dus herkenbaar zal zijn...hangt af van hoeveel ik gesponsord word!

Ga jij met een tijdsdoel? En ga je met de trein naar daar? Ik ga wel serieus vroeg mogen opstaan, zie ik al :D

Laatst bewerkt:
ik! Een kans om Europees Kampioen te worden krijg je niet elke dag.

Edit: overigens ook mijn eerste grote event ooit dat ik loop. Ben wel sceptisch over de indelingen van die 10k, gaat dat niet erg chaotisch zijn op het begin? 5500lopers die quasi teszamen starten?

Laatst bewerkt:
Le moi! Ik ben uiteindelijk van gedachte veranderd, mede door mijn vrouw. De HM zou echt te veel zijn, en dan zou ik ook de 10 Miles kunnen vergeten. Dat zou echt gewoon een domme keuze zijn in mijn huidige situatie. Ik ben net weer aan het opbouwen, en 10km zonder PR-doel lukt dan altijd wel. En het is toch een evenement dat ik niet meteen kon missen :D Dus ik ga mijn HM-nummer afhalen, en dan meteen naar de desk om te wisselen naar 10k, en mij dan parkeren in het <1u-vak. Ik denk dat ik wel iets van BG ga aantrekken, dus herkenbaar zal zijn...hangt af van hoeveel ik gesponsord word!

Ga jij met een tijdsdoel? En ga je met de trein naar daar? Ik ga wel serieus vroeg mogen opstaan, zie ik al :D
Righty, ik hou m'n ogen open :coolbrows:
Idealiter is het doel ergens tussen de 35 en 36 min, we zien wel wat het geeft.
Totaal geen idee wat ik van de Mechelsestraat moet verwachten al lopen, dus het zal daar wat van afhangen.
't Zou alleszins een mooie start zijn van het wedstrijdseizoen!

Ik ga me de trein-stress besparen en met de auto oprijden denk ik ;). Niet dat de parking-vinden-stress veel beter zal zijn.

Edit: overigens ook mijn eerste grote event ooit dat ik loop. Ben wel sceptisch over de indelingen van die 10k, gaat dat niet erg chaotisch zijn op het begin? 5500lopers die quasi teszamen starten?
Ook totaal geen idee wat te verwachten hieromtrent. Op tijd bij je startvak zijn lijkt me de boodschap.
Het sub-40 vak is absurd klein in vergelijking met de rest, 't zou me verbazen dat er zo weinig mensen een sub 40 lopen op dergelijk evenement.

Veel geluk alvast!
Thx!

Ik doe de marathon. Maar net zoals enkele andere marathons beginnen mensen rond mij op die moment ziek te worden.
Niet dat ik me ziek voel, maar ben ook niet 100%. Ook hogere hartslag bij de laatste loopjes.
Hopelijk tegen zondag toch een beter gevoel.

Sowieso met de trein, zal ook wel druk zijn maar Centraal is goed gelegen voor de start en wie weet welk verkeersinfarct dat daar is zondag :unsure:

Hier zondag ook de marathon. Het stond sowieso op de planning om deze als "training" te lopen maar er zit gezien het vele ziek (griep, longvliesonsteking, ...) zijn de laatste tijd ook niet veel beter in. Ik hoop wel terug wat meer op niveau te zijn tijdens de 10M. Daar ook gelukkig een laag startnummer te pakken. Ik moest ooit eens starten in wave 3 toen ik als doeltijd 1:10 had en dat doe ik mezelf nooit meer aan. Ik kon 1.5km gewoon lopen en vanaf dan was het de mensenmassa van de vorige waves :unsure:

Als er een stuk of 500 man voor me struikelt, zit het erin voor mij!
Deze indeling valt nog wel mee, bij de Antwerp Marathon was er één vak voor de 10K'ers. Je kunt op zich gaan staan waar je wilt, maar zo'n hele wedstrijd lang ambetante mensen over je nek, is ook niet leuk. Hoogstwaarschijnlijk staat er een trechter aan de start, waardoor het startschot gegeven zal worden, en pas 10min later de laatste groep uiteindelijk uit die trechter komt. Maar dat maakt niet uit, je nettotijd telt toch, tenzij je meeloopt voor de winst inderdaad. Je tijd begint pas te lopen zodra je over de mat komt, vaak is het een beetje in kudde voetje voor voetje tot aan die mat. En dan is het kwestie van je tempo te houden en tegelijk wat mensen in te halen die zichzelf overschat hebben. En gewoon mee te glippen in de slipstream van Kimeli.

Ik kom met de trein, volgens mij. Ik denk dat parkeren een hel gaat zijn, ook omdat de halve stad is afgesloten door één of ander loopevenement die dag. Het zou een 20min stappen zijn van het station van Leuven tot de start aan de Sportoase.

Ik moest ooit eens starten in wave 3 toen ik als doeltijd 1:10 had en dat doe ik mezelf nooit meer aan. Ik kon 1.5km gewoon lopen en vanaf dan was het de mensenmassa van de vorige waves :unsure:
Als ik mijn doeltijd niet haal over dik 2 weken dan zal de reden de mensenmassa zijn, de weersomstandigheden (10 vs 20 graden scheelt al snel 15sec/km) en / of de dagvorm (ziekjes of niet, slechte of goeie benen)

Ik ga mij dus nog niet rijk rekenen, je mag de omstandigheden niet onderschatten.

Opmerking: Iemand een idee hoelang op voorhand je daar best kan zijn op de 10 miles? Ik vergeet dat elk jaar weer :)

Laatst bewerkt:
Average Rob en Arno hebben de 82km etappe overleefd. Arno is het zo te zien aan het wandelen, maar dan nog echt heel straf om zo diep te kunnen gaan. Ze hebben duidelijk meer getraind dan ze op hun Strava openbaar hebben gezet.

Als ik mijn doeltijd niet haal over dik 2 weken dan zal de reden de mensenmassa zijn, de weersomstandigheden (10 vs 20 graden scheelt al snel 15sec/km) en / of de dagvorm (ziekjes of niet, slechte of goeie benen)

Ik ga mij dus nog niet rijk rekenen, je mag de omstandigheden niet onderschatten.

Opmerking: Iemand een idee hoelang op voorhand je daar best kan zijn op de 10 miles? Ik vergeet dat elk jaar weer :)
Ik probeer 1,5u voor de start mijn tas weg te zetten. Dus een beetje hetzelfde als Exorikos. Dan weet ik zeker dat ik een uur ervoor mijn laatste banaan en aquarius kan binnenduwen. Ik wandel graag wat rond in het dorp ook. De voorlaatste keer was ik daarna een rondje gaan opwarmen, en toen was ik al zo veel te laat dat ik helemaal achterin mijn wave stond. Dus zo veel tijd heb je niet op overschot, het startvak vult zich heel snel. Liever nog wat in dat startvak m'n kine-oefeningen, maar wel oké staan, dan me moeten haasten na een opwarming waarna je toch weer bijna een halfuur stilstaat.

Terug
Bovenaan