Algemene Loopthread

Top! Heel mooie tijd ook! Zeker op dit parcours. Ik moet zeggen, iedereen had het over hoe zwaar het was, maar ik vond het pittig, maar doenbaar.
Ja zeker goed doenbaar. Bedankt ook aan het publiek, zorgde ook voor de nodige energie. Eerste keer ooit dus een groot event maar ik vond het allemaal prima georganiseerd. Wel verbaasd dat er nog altijd mensen zijn die 10k met een rugzak doen of wandelen na 2km

Zeker en dat moeten ze dat aan de jury zeggen en niet zelf iemand beginnen intimideren. Ze zijn de kopgroep, dus er zal wel beeldmateriaal zijn. Benieuwd wat Seppe Odeyn en Stijn Baeten gezien hebben.

Ik geloof dat die Spaanse die tweede was later ook ten val kwam in een bevoorrading door een van de mannen die ertussen liep. Dus inderdaad wel frustrerend als uw tegenstand dan buiten de bevoorrading om aan zijn drank zou kunnen geraken.

Het lijkt me sterk dat Verbruggen zo emotioneel zou zijn en ontkent, zegt dat Seppe en Stijn dat kunnen bevestigen, maar daar staalhard staat te liegen. Het kan natuurlijk wel. Desalniettemin, onwenselijk gedrag.

Laatst bewerkt:
Het lijkt me sterk dat Verbruggen zo emotioneel zou zijn en ontkent, zegt dat Seppe en Stijb dat kunnen bevestige, maar daar staalhard staat te liegen. Het kan natuurlijk wel. Desalniettemin, onwenselijk gedrag.
Inderdaad. En dat is voor de wedstrijdjury, niet zelf politie spelen en zeker niet gaan intimideren. Kans is altijd dat je het fout hebt gezien, en dan kom je er zelf uit als een hooligan.

We zijn hier ook van mijn eerste marathon vanaf, 3u24 uiteindelijk.
Bijgesteld doel na spierscheur was 3u30 dus ruim gehaald en tevreden.

Fantastisch evenement het EK, Brussel was wel zwaar maar de omstandigheden waren uitstekend. Tot 30km onderweg voor sub 3 maar die kleine puistjes in Leuven hebben hebben me toch genekt. Zwaar afgezien rond km 33-36, vooral het terugkeren langs de Vaart.
De sfeer in Leuven was zo goed, zoveel volk niet normaal. Genieten!

Officiële tijd 3u04'55" dus ik ben echt tevreden.

Proficiat iedereen die een event heeft gelopen dit weekend! Wegens een blessure kon ik niet meedoen. Ondanks dat ik al verschillende keren een aan een loopevent heb deelgenomen, was het voor mij de eerste keer dat ik op zo'n groot loopevent ben gaan supporteren. Leuk om het eens van de andere kant te beleven. Op de Bondgenotenlaan met de supporters daar toch enkele lopers die waren stilgevallen terug in gang gekregen. 😄 En die momenten wanneer de lopers zelfs om aanmoediging vroegen waren wel geweldig!

Average Rob en Arno hebben de 82km etappe overleefd. Arno is het zo te zien aan het wandelen, maar dan nog echt heel straf om zo diep te kunnen gaan. Ze hebben duidelijk meer getraind dan ze op hun Strava openbaar hebben gezet.
Heb het wat gevolgd en beide hebben de volledige 250km van de marathon des sables gewandeld. Verstandig aangezien ze beide wel wat last hadden van blessures of kwaaltjes en ni veel getraind hebben maar aan de andere kant kunt ge da bezwaarlijk nog een loopwedstrijd noemen dan he. Das gelijk da ge het EK marathon zou wandelen en dan zeggen da ge een marathon gedaan hebt. Allez ja... das ni hetzelfde he.

Ok, chapeau om het uit te doen en wrs es leuk als ervaring om te doen (zelf ook al paar keer in de sahara gelopen) maar uiteindelijk doe je wel mee om jezelf te challengen en uit te dagen tot wat je in staat bent en op da vlak haal je daar in feite weinig uit.

Uiteindelijk heeft de MDS een finisher's rate van 90% dus als ge het wandelt is het niet zo moeilijk om de finish te halen.

Laatst bewerkt:
Proficiat allemaal! :)

Persoonlijk gaat het wat op en af door ziekte (?) hier. Woensdag liep ik vlotjes 5:35/km - 7 km lang zonder enige moeite te doen. HR was ook gewoon zone 2 & 3. Dus de conditie is echt goed.

Maar daarna kreeg ik weer last van de maag. Vrijdag en vandaag was ik zo slap als een vod. Gelukkig was het een rustweek en waren de twee resterende loopjes LSD's van 2x10 km (> 6:30). Dus dit ging nog nét maar ik voelde mij alles behalve goed. Ik heb dan ook heel veel last van buikloop tussendoor.

Het is frustrerend dat ik al 3 weken op en af last heb van de maag en/of darmen. Ik heb vorige week testen laten uitvoeren in het medisch labo. Ik heb echter negatief getest op de belangrijkste bacteriële en virale infecties (alsook mijn darm kankeronderzoek was negatief - 50 jaar). Maar toch geraak ik er niet echt van af. :frown: Géén idee wat het probleem juist is.

Laatst bewerkt:
Heb het wat gevolgd en beide hebben de volledige 250km van de marathon des sables gewandeld. Verstandig aangezien ze beide wel wat last hadden van blessures of kwaaltjes en ni veel getraind hebben maar aan de andere kant kunt ge da bezwaarlijk nog een loopwedstrijd noemen dan he. Das gelijk da ge het EK marathon zou wandelen en dan zeggen da ge een marathon gedaan hebt. Allez ja... das ni hetzelfde he.

Ok, chapeau om het uit te doen en wrs es leuk als ervaring om te doen (zelf ook al paar keer in de sahara gelopen) maar uiteindelijk doe je wel mee om jezelf te challengen en uit te dagen tot wat je in staat bent en op da vlak haal je daar in feite weinig uit.
Rob heeft gelopen en stukken gewandeld. Arno heeft te zien alles of toch het meeste gewandeld. Ik zou verder geen uitspraken doen over zo’n extreem event zonder er zelf ooit gestaan te hebben. Toegegeven, ik zou zowel de Ironman als dit helemaal niet willen doen met hun beperkte voorbereiding.

Toon eens waar hebben atleten al beginnen hyperventileren omdat er iemand iets tegen hen zegt?
Genoeg mensen die panikeren als ze valselijk beschuldigd worden van iets te hebben gedaan. Ga je doen alsof je daar tijdens het lopen van een marathon plots immuun voor zou zijn?

Iemand tips voor loopshorts zonder naden (of zo weinig mogelijk) in de binnenbroek?

Die van decathlon laten hun sporen na als ik meer dan 10k begin te doen 😩

Iemand tips voor loopshorts zonder naden (of zo weinig mogelijk) in de binnenbroek?

Die van decathlon laten hun sporen na als ik meer dan 10k begin te doen 😩
Ik doe er tegenwoordig een sportonderbroek van de decathlon onderaan, 0 last na zelf een marathon.

Wel enkel in loopbroek zonder binnenbroek

hier dnf op de marathon, na 25km gestopt, de tendinitis werd gradueel ergers, zelfs met dafalagan al last vanaf het begin. Halverwege nog wel doorgekomen behouden op 1u32m, dan nog wat 4km door gemankt, dan nog 5km wandel gemakt naar Leuven. Paar weken rusten nu.
Wel tof parkoers, veel sfeer ook, jammer dat het niet kon uitlopen.

Terug
Bovenaan