Algemene Loopthread

Vandaag de laatste tempotjes gelopen. Zondag 12k Eindejaarscorrida Leuven.
Ik voel me helemaal klaar om een persoonlijk parcoursrecord te lopen. Gaat ook ideaal weer zijn. Alleen wel beducht voor de dubbele passage in het vettige stadspark 🙈

Ik voel me helemaal klaar om een persoonlijk parcoursrecord te lopen. Gaat ook ideaal weer zijn. Alleen wel beducht voor de dubbele passage in het vettige stadspark 🙈
Zit er ook een stuk van de Corrida in het EK Halve Marathon? :D Dan kun je al gaan verkennen :P

Het parcour is aangepast tegenover vorig jaar, lijkt me eerlijkgezegd wat minder zwaar geworden.

Voor welke tijd ga je?

Zit er ook een stuk van de Corrida in het EK Halve Marathon? :D Dan kun je al gaan verkennen :p
Eeeeehm, een aantal stukjes van hooguit 100-200m, maar dat zegt niet veel. Maar het EK loopt over trainingswegen, dus qua parcours heeft dat geen verrassingen meer voor me ;-)
Het parcour is aangepast tegenover vorig jaar, lijkt me eerlijkgezegd wat minder zwaar geworden.

Voor welke tijd ga je?
Enige aanpassing lijkt dat je na het Hooverplein naar rechts gaat en dan de Beriotstraat in om tegenover PDS het park in te gaan. Maw, het vettige heuveltje in't park zit er nog in 🙈
Vorig jaar zat ik aan 47'50" ofzo, dus dat moet beter 🤞

Deze ochtend - Training negatieve split - Theorie vs praktijk
4 km - Tempo 5:50 - 5:49 (-1)
4 km - Tempo 5:27 - 5:29,5 (+2,5)
4 km - Tempo 5:04 - 5:01 (-3)
12 km - Tempo 5:27 - 1:05:27 - 1:05:25 (-2) = Mission accomplished ;)
HR gemiddeld 153 (zone 3) - R.I. 54 (lichtjes boven gemiddeld)

Dit vond ik toch by far de lastigste sessie van dit jaar. Het was -2 graden, mist en er stond de eerste helft een lichte maar ijskoude tegenwind.
Dus de eerste km's gingen eigenlijk alles behalve vlot. Ik had het gewoon koud. En tegen dat ik dan opgewarmd was en het begon te vlotten moest ik versnellen én ging het toch weer krampachtig. En toen ik dacht: Ok ça va toen moest ik nogmaals versnellen maar zat ik net op het steilste stuk (gemiddeld zo'n 5-7% omhoog).

Conditioneel ging het goed maar de koude maakte het moeilijk in mijn ritme te geraken.

Laatst bewerkt:
Ik vind lopen in deze temperaturen best wel fijn, eigenlijk. Maar ik snap dat dat voor iedereen anders kan zijn. Ik heb meer moeite met warmere temperaturen.

@makila ben jij nu aan het opbouwen richting iets?

Ik vind lopen in deze temperaturen best wel fijn, eigenlijk. Maar ik snap dat dat voor iedereen anders kan zijn. Ik heb meer moeite met warmere temperaturen.

@makila ben jij nu aan het opbouwen richting iets?

Ik toch ook wel, al mag de wind wel wegblijven als het zo koud is. Combo shortje en warme hoge sokken houden me warm genoeg tot net onder het vriespunt dus voorlopig is de lange broek nog niet uit de kast geweest.

Training voor de HM loopt hier vlot moet ik zeggen, nu wel al twee trainingen gemist door ziekte maar daar maak ik me geen zorgen in. Beter wat rusten dan ziek de baan op.

Mijn conditie volgens Garmin staat voor het eerst ook in het blauw met de status excellent. Niet dat ik er heel waarde aan hecht maar goed, alle motivatie is welkom. :tongue:

Ik toch ook wel, al mag de wind wel wegblijven als het zo koud is. Combo shortje en warme hoge sokken houden me warm genoeg tot net onder het vriespunt dus voorlopig is de lange broek nog niet uit de kast geweest.

Training voor de HM loopt hier vlot moet ik zeggen, nu wel al twee trainingen gemist door ziekte maar daar maak ik me geen zorgen in. Beter wat rusten dan ziek de baan op.

Mijn conditie volgens Garmin staat voor het eerst ook in het blauw met de status excellent. Niet dat ik er heel waarde aan hecht maar goed, alle motivatie is welkom. :tongue:
Kan zijn dat het hier al is gepost, maar welke HM doe je? Richttijd?

Kan zijn dat het hier al is gepost, maar welke HM doe je? Richttijd?

Die van Kruibeke, dat is een thuismatch voor mij en pik ik elk jaar mee. Ik ben wel op PR jacht maar dat zijn ver van zotte tempo's.

Ik gebruik trenara en hun voorspelling op de moment is een mooie tijd van 1u51 wat een dikke tien minuten onder m'n beste poging is dus mocht ik daar in de buurt eindigen zou dat al fenomenaal zijn.

Bedoeling is vooral om de HM te gebruiken om die goeie basis op te bouwen en dan het trail circuit in te duiken.

Is er hier ooit al eens een loopmeeting gebeurd eigenlijk? Allemaal samen aan een trail/loopwedstrijd meegedaan? Behalve het kotk event dan.

Is er hier ooit al eens een loopmeeting gebeurd eigenlijk? Allemaal samen aan een trail/loopwedstrijd meegedaan? Behalve het kotk event dan.
Ja maar ik heb nog niet mee gedaan met die randactiviteiten.

Spooky heb ik in 2017 wel tegengekomen aan de start van de marathon van Brussel
Karry een keertje aan het treinstation (om zijn looprugzakje op overschot over te nemen :tongue:)
Dan ook nog 7 andere collega's tijdens KOTK 2022 (Ik heb Loser er toen nog moeten doorsleuren.
Volgens mij was dat zijn grootste off-day allertijden want nu zou ik hem niet meer kunnen volgen :D)

Dus ik heb toch 9 leden in levende lijve al een keertje zien passeren ;)

Donderdag een drempeltraining (threshold) gedaan van 8 + 6,5 + 5 + 3 + 1,6km aan een tempo tussen 3:38 en 3:43/km (voor mij net onder threshold pace) en met opwarming en cooling down kwam ik uit op 36,5km. Lactaat zat mooi onder de 3.5 (3.3 mmol als max gemeten) en max hartslag van 168bpm.

Morgen (zondag) moet ik alweer een sessie van 35km doen, maar dan aan een marathonspecifiek tempo (+- 3:47 - 3:50/km): na een uitgebreide opwarming doe ik 9,5km MP + 1,6km T + 9,5km MP + 1,6km T. Vooral die twee versnellingen naar threshold pace gaan pijn doen denk ik (is zonder pauze).

Wonderbaarlijk wel goed hersteld van de training van donderdag, dus zie het wel zitten morgen! Ik ga rond de 3800km uitkomen dit jaar, dit zal ook wel meespelen in m'n sneller herstel (en de jaren ervaring ondertussen).

Donderdag een drempeltraining (threshold) gedaan van 8 + 6,5 + 5 + 3 + 1,6km aan een tempo tussen 3:38 en 3:43/km (voor mij net onder threshold pace) en met opwarming en cooling down kwam ik uit op 36,5km. Lactaat zat mooi onder de 3.5 (3.3 mmol als max gemeten) en max hartslag van 168bpm.

Morgen (zondag) moet ik alweer een sessie van 35km doen, maar dan aan een marathonspecifiek tempo (+- 3:47 - 3:50/km): na een uitgebreide opwarming doe ik 9,5km MP + 1,6km T + 9,5km MP + 1,6km T. Vooral die twee versnellingen naar threshold pace gaan pijn doen denk ik (is zonder pauze).

Wonderbaarlijk wel goed hersteld van de training van donderdag, dus zie het wel zitten morgen! Ik ga rond de 3800km uitkomen dit jaar, dit zal ook wel meespelen in m'n sneller herstel (en de jaren ervaring ondertussen).
Damn en ik al blij als een Kiek met mijn iets boven de 1000km dit jaar een een HM juist boven de 2h.

Op zo een tijden kunt ge alleen maar jaloers zijn. Ferm!

Laatst bewerkt:
hier 3300 km maar ik voel dat er wel nog wat marge op zit, so coming to get you :) (mijn kms zijn wel wat trager dan de jouwe dus qua tijd onderweg gaan we dichter bij elkaar zitten)

Terug
Bovenaan