Algemene Loopthread

Hier slechts 305km gelopen dit jaar. 18 keer mijn loopschoenen aangetrokken en gemiddeld 16,95 km per sessie. September was mijn beste maand met 5xHM.

Niet goed maar ik had andere zaken te doen (bvb (zaken)reizen), maar was ook in het algemeen ongemotiveerd of te lui. Covid had me ook een maand inactief gekregen. Gelukkig doorheen het jaar veel gewandeld en gehiked.
2025 wordt waarschijnlijk een beter loopjaar.

Het ging goed op de corrida, doel was dus 50’ en uiteindelijk afgeklokt op 48’ 04”. Tweede passage Bondgenotenlaan was ik vorig jaar al halfdood maar nu ging het verrassend vlot.

De koude was goed te doen, en gelukkig ook geen motregen oid.
Ja hier in Heist was het jammer genoeg grotendeels non stop lichte motregen bij 3 graden. :confused:

Ik wilde vandaag nog 18,5 km lopen maar ik heb er na 15 km de brui aan gegeven. Hier was niks plezant meer aan.
Ik had het koud en ik was gewoon zeiknat.

Vandaag ook nog eens deelgenomen aan een kortere wedstrijd (Corrida in Leuven) ipv altijd de marathons.
Totaal geen idee welk tempo ik zou kunnen volhouden. Dus maar meegegaan met de rest en hopen de muur niet tegen te komen.
Kon mijn tempo toch vrij goed behouden en gefinisht in 44min30. 3min45/km terwijl ik dacht dat 3min55/km al moeilijk ging zijn 😅.

Vandaag mijne poot weer omgeslagen. Gelukkig zonder erg. Wel niet tijdens het lopen maar bij het neerkomen na het klauteren over een boomstronk :oops:

Ik zal dit jaar afronden op 2400 loopkm's en 7600 fietskm's.

Ook voor het eerst bezig aan een marathonvoorbereiding met redelijk wat alternatief trainen.
3x lopen en 3x fietsen. (Ook nog 2x zwemmen, maar dat zal niet zoveel bijbrengen).

11 januari een HM. Echt benieuwd wat het gaat geven.

Ik zal dit jaar afronden op 2400 loopkm's en 7600 fietskm's.

3x lopen en 3x fietsen.
Dat doet mij er aan denken.

Ik merk op dat ik tijdens een fietstochtje van 4 km een gemiddelde haalde van amper 13km/u. En ik was echt stikkapot. :tongue:
Ik liep gisteren 12 km aan 11 km/u zware negatieve split en ik was nog relatief fris.

Allright !!

Ik moet meer gaan fietsen want mijn lichaam is dat niet gewoon :D

Laatst bewerkt:
Dat doet mij er aan denken.

Ik merk op dat ik tijdens een fietstochtje van 4 km een gemiddelde haalde van amper 13km/u. En ik was echt stikkapot. :tongue:
Ik liep gisteren 12 km aan 11 km/u zware negatieve split en ik was nog relatief fris.

Allright !!

Ik moet meer gaan fietsen want mijn lichaam is dat niet gewoon :D
Op het vlakke met een fiets in jouw maat die werkt zoals het hoort lijkt me dat toch zeer onwaarschijnlijk…

Met vandaag en morgen erbij ga ik uitkomen op ca. 2143km dit jaar, wat sinds dat ik mijn garmin heb (2019) het jaar is met de meeste kilometers, het scheelt wel niet zo veel met vorig jaar en de jaren daarvoor. Toch wel enigzins verassend want dit jaar geen marathons gelopen.
Het afgelopen jaar 2 halve marathons, 1x10miles, 2x10km, twee trails (21km, 33km) en twee keer gepaced (25km, 21km).
Jammergenoeg zowel op de halve marathon als 10 miles mijn persoonlijk records niet kunnen aanscherpen.

Voor 2025 wordt dat mijn doel, halve marathon record proberen verbreken daarnaast twee marathons (Brussel-Leuven, en dan via het werk marathon Brussel)

Lijkt me toch ook.
4km aan 13km/u fietsen? Misschien een typfout ofzo?
Fietsen.jpg

OK HR was laag (zone 1) maar ik kon niet echt sneller van de krampen in mijn benen en ik lag toch ferm uit te hijgen.
Het was echt gene vette hoor. :tongue:

Maar dit is natuurlijk ook weer gene koersfiets. De verzetten trekken ook op niks. Het zadel past ook niet zo heel goed.
Het fietske is dan ook zeker 20 jaar oud.

Met ne deftige koersfiets rijd ik dubbel zo snel. Maar neen die 13 km/u is geen typfout.

Fietsen.jpg

OK HR was laag (zone 1) maar ik kon niet echt sneller van de krampen in mijn benen en ik lag toch ferm uit te hijgen.
Het was echt gene vette hoor. :tongue:

Maar dit is natuurlijk ook weer gene koersfiets. De verzetten trekken ook op niks. Het zadel past ook niet zo heel goed.
Het fietske is dan ook zeker 20 jaar oud.

Met ne deftige koersfiets rijd ik dubbel zo snel. Maar neen die 13 km/u is geen typfout.
Voila, en zo heb je een werkpuntje voor 2025 ;-)
Want de fiets buiten beschouwing gelaten, is dit echt niet normaal hoor...

bij makila weet je het nooit. want overdrijven heeft hij tot een kunst verheven! ;)
Ik heb een jaar of twee geleden aan iemand beloofd minder te overdrijven. Als ik mijn posts bekijk dan is dat ook zo (ik doe mijn best). Ik overdrijf zeker de helft minder tov vroeger.

Of mensen dit hier door hebben? Neen natuurlijk niet. Dat is typisch het menselijk brein. :D
De overdreven dingen onthoudt men gemakkelijker.
Bij de andere posts staat men er minder bij stil.

Anyways back on topic maar ik moest hier even op reageren.

Laatst bewerkt:
vandaag mijn interval (5X1Km, atletiekpiste) eens met die van vorige week vergeleken (6x800 op een gravelpiste, gewone schoenen), gelijkaardige weersomstandigheden en gelijkaardige conditie, vandaag tempo's tussen 3m28-3M36skm, vorige week tempo's 3m37-3m47s/km.

Helaas maar 970km kunnen lopen dit jaar,
Het enige wat ik krijg van lopen zijn blessures.
Altijd dezelfde fout als ik in form begin te raken, te intensief lopen, elke x laat ik mij weer vangen.

Dan zie ik andere mensen die zo makkelijk afstanden aan deftige snelheid kunnen lopen, het maakt me jaloers.

Ook 16.000km gefietst & 275km gezwommen.

Bijgevolg is is lopen ook men zwakske bij triatlon waardoor mijn motivatie toch eerder zoek is

Dan zie ik andere mensen die zo makkelijk afstanden aan deftige snelheid kunnen lopen, het maakt me jaloers
Ik ben in verhouding trainen / snelheid waarschijnlijk de traagste slak qua tempo in dit looptopic. 12 km/u is echt al snel voor mij.

Maar ik loop wel niet zo gemakkelijk loopblessures op. De zwaarste loopblessures sinds 2011 waren een verrekking her en der en daarmee is alles gezegd.

Ik heb wel vrij zware blessures gehad maar die waren allemaal 'niet' rechtstreeks met lopen zelf gerelateerd.
(een val van een bushalte, een val van de trap, voet omgeslagen ..)

Mijn jaaroverzicht is dramatisch :D Ik was nochtans heel goed op weg, na een blessure en corona eind vorig jaar. Goed kunnen doortrainen en in de aanloop naar KOTK2024 leek ik op mijn beste jaartotaal af te stevenen. Maar daar heb ik me met de 30km toch echt overdaan, blijkbaar door het niet goed begrijpen van mijn eigen lijf. En dat heb ik nog meegesleept tot het in juni te veel was. Ondanks de PR's die ik wel heb gelopen, ook op de 10 Miles, waar het telkens onverhoopt goed ging. Maar toen maar met de kine en de huisarts even de tijd genomen om uit te zoeken wat er precies mis is en het nu voor eens en voor altijd op te lossen. Die zijn er allebei ook echt in moeten duiken, omdat ze nog niet gewerkt hadden met zo'n hypermobiliteit, maar na veel vallen en opstaan hebben we iets gevonden wat lijkt te werken.

En daar zit ik nu! 440km dit jaar met 64 activiteiten, het laagste sinds 2019. Alles in het eerste kwartaal ook, en daarna af en aan. Maar elke 2 dagen een halfuur mobiliteitsoefeningen icm spierversterkende, en dankzij de hond ook een kleine 100km wandelen per maand erbij. Dus het klinkt slecht, maar ik zie het wel rooskleurig in!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan