Algemene Loopthread

Voor degenen die straks aan de start van de Bello gallico staan, succes!
Het is al erger geweest van nattigheid op het parcours, maar op sommige plaatsen ligt het er terug goed modderig bij!

Morgenavond doe ik nog een ronde, misschien zie ik wel een paar mensen van hier!

De 10 miles is trouwens al reeds volzet. Dat is elk jaar precies sneller en sneller. :S

Schrok ik toch ook van toen mijn vrouw zei dat het al bijna volzet was nadat de inschrijvingen geopend waren.
Dat belooft weer een drukke editie te worden, die massa wordt precies jaar na jaar meer.
En de prijzen indexeren ook steeds mooi.

Maar goed ja naast de reguliere inschrijvingen zijn er ook gewoon een massa aan plaatsen voor bedrijven. Misschien de helft of meer doet mee via een bedrijf.

Schrok ik toch ook van toen mijn vrouw zei dat het al bijna volzet was nadat de inschrijvingen geopend waren.
Dat belooft weer een drukke editie te worden, die massa wordt precies jaar na jaar meer.
En de prijzen indexeren ook steeds mooi.

Maar goed ja naast de reguliere inschrijvingen zijn er ook gewoon een massa aan plaatsen voor bedrijven. Misschien de helft of meer doet mee via een bedrijf.
+ Grote kans dat er via Ticketswap nog wel te verkrijgen zullen zijn.

Het seizoen 2025 is gestart. Nieuw PR op de 5km: 19:37. Telt dat wel als het parcours 200m te kort is? Pace was 4:05 dus ga er vanuit dat ik op 20:25 was binnengekomen.

Morgen ga ik over de 70 km gaan voor deze week. Vermits het zo goed als altijd zone 2 is, worden de kilometers goed verteerd.

Straks eens tijd maken voor een mooi toertje met fatsoenlijke hoogtemeters. Eventueel een uitstapje naar de Walen of de Sint-Pietersberg in Maastricht.

Voor degenen die straks aan de start van de Bello gallico staan, succes!
Het is al erger geweest van nattigheid op het parcours, maar op sommige plaatsen ligt het er terug goed modderig bij!

Morgenavond doe ik nog een ronde, misschien zie ik wel een paar mensen van hier!
Kerel die ik volg op Strava loopt momenteel 15e en heeft zich ook ingeschreven van de 80km, dus die gaat effe 240km doen dit weekend 🤪

Nu ja, als ik zijn trainingen op Strava zag: echt crazy, die kon zijn LSD's aan hartslag 120 lopen en toch tegen de 12km/u halen... kerel gaat er wel vol voor, stond om 2u of 3u 's nachts op om effe 20km te gaan lopen enzo

Net nummer en tracker gaan ophalen en toch behoorlijk veel opgevers vd 160km gezien wat me een beetje verbaasd want weersomstandigheden waren toch echt wel ça va om december te zijn?
Psychologisch natuurlijk wel crazy om halfweg langs te start te passeren waar je auto op je staat te wachten :)

Morgen ga ik over de 70 km gaan voor deze week. Vermits het zo goed als altijd zone 2 is, worden de kilometers goed verteerd.

Straks eens tijd maken voor een mooi toertje met fatsoenlijke hoogtemeters. Eventueel een uitstapje naar de Walen of de Sint-Pietersberg in Maastricht.
Is de Heistse Berg voor jou niet dichterbij dan de Sint-Pietersberg?
Of woon je dichtbij de Nederlandse grens? :D

Want ja het hangt er vanaf waar je woont maar ik woon in Itegem en dan ga ik niet speciaal in Maastricht trainen om een evenwaardige heuvel te vinden dan hier in Heist :tongue:

De Heistse Berg het zwaarste stukje
Max 15,5 % - gemiddeld 4,7% - Lengte 490 meter

Is de Heistse Berg voor jou niet dichterbij dan de Sint-Pietersberg?
Of woon je dichtbij de Nederlandse grens? :D

Want ja het hangt er vanaf waar je woont maar ik woon in Itegem en dan ga ik niet speciaal in Maastricht trainen om een evenwaardige heuvel te vinden dan hier in Heist :tongue:

De Heistse Berg het zwaarste stukje
Max 15,5 % - gemiddeld 4,7% - Lengte 490 meter
Ik woon op 10 min van Maastricht.

200m op den 5km is wel veel 😅
Stel je voor dat een marathon 1,7km te kort zou zijn
Het is elk jaar zo bij die wedstrijden. De 10 mijl is niet eens 16km. Enkel de 10km klopt. Op zich spotgoedkoop, goed georganiseerd en aangenaam (maar winderig, zeker de 10km of langer). Elk jaar doe ik wel een paar natuurlopen. Een mens moet iets doen in de winter!

Heb je tips voor een leuke looproute in Maastricht?

Ik loop sinds kort op woensdagavond in Maastricht. Maar doe nu gewoon een recht stuk richting Riemst en draai mij om. Richting Kanne ook al gedaan, maar daar is er geen verlichting op de baan.

Heb je tips voor een leuke looproute in Maastricht?

Ik loop sinds kort op woensdagavond in Maastricht. Maar doe nu gewoon een recht stuk richting Riemst en draai mij om. Richting Kanne ook al gedaan, maar daar is er geen verlichting op de baan.
Ik ken niet direct iets in Maastricht. Maar probeer www.plotaroute.com eens. Startpunt kiezen en het aantal kilometers en die genereert 10 rondjes.

Zo al veel baantjes hier in de buurt leren kennen.

Het is elk jaar zo bij die wedstrijden. De 10 mijl is niet eens 16km. Enkel de 10km klopt. Op zich spotgoedkoop, goed georganiseerd en aangenaam (maar winderig, zeker de 10km of langer). Elk jaar doe ik wel een paar natuurlopen. Een mens moet iets doen in de winter!
Maar meestal is de afstand iets meer dan de officiële afstand en niet minder.

Ik zou toch gebaald hebben moest de 10 miles van Antwerpen dit jaar 15,9 km lang geweest zijn ipv 16,1 km :tongue:
Het was volgens mijn GPS 16,55 km

Maar meestal is de afstand iets meer dan de officiële afstand en niet minder.

Ik zou toch gebaald hebben moest de 10 miles van Antwerpen dit jaar 15,9 km lang geweest zijn ipv 16,1 km :tongue:
Het was volgens mijn GPS 16,55 km
Bij mij is de 10 miles elk jaar minder dan 16k, maar dat is gewoon het tunnelprobleem.

Bij mij is de 10 miles elk jaar minder dan 16k, maar dat is gewoon het tunnelprobleem.
Ik had in het begin echt last van al dat traag volk. Ik ben 100% zeker dat mijn GPS correct was.
(Polar Grit X Pro Titan met de GPS op max)
Maar je hebt gelijk, die tunnel moet ik er ook nog bijtellen (!)

Dus eigenlijk heb ik dan zelfs nog meer gelopen dan 16,55 km. :D

Volgend jaar dus inderdaad gewoon voor 1:20 gaan. Ook al haal ik die tijd mss niet dan heb ik hopelijk minder last van al dat traag volk en kan ik de bochten beter afsnijden.

Kerel die ik volg op Strava loopt momenteel 15e en heeft zich ook ingeschreven van de 80km, dus die gaat effe 240km doen dit weekend 🤪

Nu ja, als ik zijn trainingen op Strava zag: echt crazy, die kon zijn LSD's aan hartslag 120 lopen en toch tegen de 12km/u halen... kerel gaat er wel vol voor, stond om 2u of 3u 's nachts op om effe 20km te gaan lopen enzo

Net nummer en tracker gaan ophalen en toch behoorlijk veel opgevers vd 160km gezien wat me een beetje verbaasd want weersomstandigheden waren toch echt wel ça va om december te zijn?
Psychologisch natuurlijk wel crazy om halfweg langs te start te passeren waar je auto op je staat te wachten :)
Ik ging normaal ook voor de 3 rondes en ik weet wie je bedoeld. Stukken mee samen gelopen.
Spijtig genoeg zijn we (en nog anderen) veel te snel gestart buiten onze comfortzone waardoor we veel te traag geëindigd zijn.
Op km100, toen ik nog perfect op schema stond, wist ik eigenlijk al dat een snelle tijd niet meer mogelijk was.
Onder de 20 uur wil ik nog wel eens proberen, maar 2 rondes is meer dan genoeg.

Terug
Bovenaan