Algemene Loopthread

Ingeschreven voor de trail de la soupe -44km op 1 december. Ben benieuwd! Nog nooit langer dan 24km gelopen al twijfel ik er niet aan dat het mogelijk is. Train sinds begin vh jaar gemiddeld 11h per week dus de basis is er wel 😅
Rij jij de ochtend zelf of al de avond ervoor?

Vandaag laatste lange training achter de rug.
32k met kilometer 15 tot 25 aan 4:15 = gewenst tempo op de marathon binnen 2 weken.
Maar ik denk dat ik mijn sub 3u moet bijsturen. Het voelt aan alsof ik mezelf een beetje overschat.
Ik zet de loopschoenen nu een 4-tal dagen aan de kant en zal wat losfietsen om wat herstel in de bouwen (beginnende voetblessure denk ik sinds deze week).

We zien wel volgende week tijdens wat intervalletjes waar ik sta met de conditie. Maar 3u aan 4:15 lopen zal echt afzien worden. Zeker wetende dat ik geen verval mag hebben en ik tijdens de bevoorradingen geen tijd mag verliezen.
Naar mijn gevoel zal 4:20 en geen stress bij de bevoorradingen iets comfortabeler en realistischer zijn. Maar 3u05 is geen 2u59 hé :scream:
Garmin raceprognose is ook 3u05 wat mentaal ook niet helpt... Maar op de halve marathon heb ik mijn prognose ook met 2 min. geklopt in september.

Stof tot nadenken ...

Gewoon gaan voor die 2u59m, niemand traint voor 3u05, je gaat dan ook alleen lopen en enkel de gelosten oprapen. Gewoon de pacers volgens, breekt het, dan loop je misschien nog wel een 3u05m of trager maar wat maakt het dan ook uit.

Wat was je hm tijd?
In september 1u27. Maar toen was het vat zeker niet af. Mijn motor is vaak wat groter dan mijn kracht. Soms kan ik niet sneller lopen, maar voelt de inspanning ook niet maximaal aan. Moeilijk uit te leggen.
Gewoon gaan voor die 2u59m, niemand traint voor 3u05, je gaat dan ook alleen lopen en enkel de gelosten oprapen. Gewoon de pacers volgens, breekt het, dan loop je misschien nog wel een 3u05m of trager maar wat maakt het dan ook uit.
ik had inderdaad nog niet stilgestaan bij het feit dat 4:20 geen tempo is dat veel zal gelopen worden…

In september 1u27. Maar toen was het vat zeker niet af. Mijn motor is vaak wat groter dan mijn kracht. Soms kan ik niet sneller lopen, maar voelt de inspanning ook niet maximaal aan. Moeilijk uit te leggen.

ik had inderdaad nog niet stilgestaan bij het feit dat 4:20 geen tempo is dat veel zal gelopen worden…
Gewoon zoals zubrowka zegt. Of je gaat vol voor de sub3 of je stelt je tijd meteen bij. Niet iets tussenin.
Ga idd gewoon vol voor de sub3. Wat is het ergste dat kan gebeuren? Opblazen en trager binnenkomen? Dan heb je het tenminste geprobeerd en zal er geen twijfel zijn achteraf als je een negatieve split loopt vb. Met een tijd van 3h04 of je al dan niet toch onder de 3h kon lopen
FLY AND DIE!

Gisteren laatste lange trail gedaan in voorbereiding van la soupe op 1 december.
31km gelopen met 1000hm. Was best nog fris op het einde desondanks het op het einde van mijn laatste zware trainingsblok was.
90gr carbs per uur genomen en de maag/darmen waren dik in orde! Geeft super veel vertrouwen na toch wel wat maag/darm problemen tijdens verschillende wedstrijden dit jaar.
Toch blij overgestapt te zijn van amacx naar nduranz.
Voor wie het zich afvraagt: heb 13x kemmel naar boven gelopen want dergelijke hoogtemeters op 30km is bijna onmogelijk hier in west-vlaanderen.
Vol vertrouwen dus naar la soupe (44km met 1500hm) en hopen op een tijd onder de 4h15 al valt het moeilijk in te schatten hoe de omstandigheden zullen zijn en vooral hoe technisch het parcours is. Ik loop sowieso zonder stokken (vooral omdat ik geen heb 😅) dus zal hopelijk wel veel lessen trekken voor de toekomst

Gisteren laatste lange trail gedaan in voorbereiding van la soupe op 1 december.
31km gelopen met 1000hm. Was best nog fris op het einde desondanks het op het einde van mijn laatste zware trainingsblok was.
90gr carbs per uur genomen en de maag/darmen waren dik in orde! Geeft super veel vertrouwen na toch wel wat maag/darm problemen tijdens verschillende wedstrijden dit jaar.
Voor wie het zich afvraagt: heb 13x kemmel naar boven gelopen want dergelijke hoogtemeters op 30km is bijna onmogelijk hier in west-vlaanderen.
Vol vertrouwen dus naar la soupe (44km met 1500hm) en hopen op een tijd onder de 4h15 al valt het moeilijk in te schatten hoe de omstandigheden zullen zijn en vooral hoe technisch het parcours is. Ik loop sowieso zonder stokken (vooral omdat ik geen heb 😅) dus zal hopelijk wel veel lessen trekken voor de toekomst
Ik zag het op je Strava.

Bij mij dit weekend 2 trails/bosloop. Gisteren 22km Kluisbos met 800hm. Vandaag 20 Brakel met 380hm.

Mijn A-doel op 1 december is finishen onder de 5u.

Dit dus. Toch ne slechte dag of een inzinking? Dan stel je je doel onderweg bij naar 3:05 hé!

Stof tot nadenken ...
Gewoon gaan met die banaan! :D

Ik ben vrijdag op training door mijn rechterkuit gezakt en ik ben mankend naar huis moeten lopen. Ik vermoedde krampen (ik zweet veel zelfs bij koudere temperaturen dus mijn zout / vochtgehalte was waarschijnlijk iets te laag) dus ik heb een extra zakje ORS ingenomen.

Vandaag heb ik weer vlotjes 15 km gelopen en ik had geen last meer van mijn kuit. Dus het waren 'krampen' maar dit is wél een aandachtspuntje.

Laatst bewerkt:
Ik heb in een vorige editie de 33 km gelopen en het parcours is niet bijzonder technisch. Er was een sectie waarbij je met een touw naar boven moest klauteren maar ik heb op geen enkel moment stokken gemist. Het was toen wel zeer koud met een bevroren ondergrond en een laagje sneeuw. Geen idee of je er iets aan hebt maar mijn "grade adjusted pace" was toen ongeveer 30sec/km sneller.

Ik heb in een vorige editie de 33 km gelopen en het parcours is niet bijzonder technisch. Er was een sectie waarbij je met een touw naar boven moest klauteren maar ik heb op geen enkel moment stokken gemist. Het was toen wel zeer koud met een bevroren ondergrond en een laagje sneeuw. Geen idee of je er iets aan hebt maar mijn "grade adjusted pace" was toen ongeveer 30sec/km sneller.
Met grade adjusted pace bedoel je? Je liep 30 sec trager / km dan voorspeld volgens zo’n specifieke calculator?

@Lots02 het ziet er voorlopig niet naar uit dat we vriestemperaturen gaan krijgen. Als ik op 14 dagen kijk met buienradar dan zakt het snachts niet onder de 6graden

Met grade adjusted pace bedoel je? Je liep 30 sec trager / km dan voorspeld volgens zo’n specifieke calculator?

@Lots02 het ziet er voorlopig niet naar uit dat we vriestemperaturen gaan krijgen. Als ik op 14 dagen kijk met buienradar dan zakt het snachts niet onder de 6graden
Grade Adjusted Pace houdt rekening met de steilheid van het terrein en geeft een schatting van een equivalente snelheid op een vlak parcours. Die schatting neemt de technische moeilijkheid van het terrein niet mee in de berekening maar mijn ervaring is toch dat naarmate uw parcours steiler wordt er ook meer technische obstakels bij komen kijken.

Is dat ook in de buurt van La Roche waar ook de trail des Fantomes gelopen wordt? Want if so, dan zitten daar wel erg wat technische stukken in.

Ahja, kheb het parcours ff opgezocht. Ze vermijden alle technische stukken van de TDF. Bijna niks langs de Ourthe, alles in't bos erlangs. Dan ist idd weinig technisch.

Terug
Bovenaan