Algemene Loopthread

Net mijn borstnummer voor de marathon in Antwerpen gaan ophalen, super veel zin in.

Succes aan iedereen morgen.
Dan stonden we er gelijk! Ik 40min geleden ook met de hond.

IMG_3962.jpeg

Gezond stresske begint te komen voor morgen! Deed nooit echt aan events mee, maar sinds ik een 10K liep in augustus ( en het absurd warm was), een 15K trail aanvang oktober waarbij ik voelde dat ik echt wel in vorm ben ook al had ik toen 10 dagen niet gelopen wegens vakantie :unsure: toch maar voor Antwerpen halve marathon ingeschreven. Doel is onder de 2u blijven, al ben ik 100% zeker dat ik beter kan. Moet ge uw pacemaker volgen van uw vak of mag ge ook YOLO gaan?

Je mag zeker YOLO gaan, veruit de meesten doen dat. Het is ook niet altijd eenvoudig om de pacer van in het begin te volgen.

Vandaag de eerste keer dat ik nog eens 10 miles heb gelopen sinds de 20 km van Brussel.
16,1 km afgeklokt na 1u34min47sec. (In totaal 17,3 km gelopen) Het was nu wel grotendeels over een vlak en erg gemakkelijk parkoers.

Voor diegenen die nu wedstrijden lopen: Veel succes maar ik ben daar momenteel niet aan toe.

Laatst bewerkt:
Je mag zeker YOLO gaan, veruit de meesten doen dat. Het is ook niet altijd eenvoudig om de pacer van in het begin te volgen.
ik zou zeggen dat voor de meeste gemakkelijker is net wel de pacers in het begin te volgen, maar dat op het einde der nog bijna niemand meer overschiet ;)

Hoe bedoel je niet makkelijk om de pacers te volgen?
Omdat je ze niet altijd vindt in je startvak, of je door de trechter plots een stuk erachter zit. Ik vind dat altijd vervelend.

Net klaar met mijn 10k, trouwens! Ik ben niet overtuigd van het parcours, in het begin had wel een paar keer een breder stuk moeten zitten. De eerst 2km was het blokrijden, zelfs in gaatjes duiken lukte niet. Ik had iets meer vooraan moeten starten om dat niet te hebben waarschijnlijk, maar toch. Zelfs op de 10M nooit zo druk gehad.

De rest was prima, veel bevoorrading, veel vrijwilligers en een prachtige stad ;) alleen niet slim dat de 10k-lopers allemaal het dubbele parcours moesten oversteken om hun tassen te halen :D

Maar daardoor wel net op tijd om @Karry98 2x te kunnen opwachten! Eerst bij het opdraaien van de Keyserlei en daarna na Zurenborg. Denk dat hij negatief heeft gelopen, want die was er toch 2x net iets vroeger dan verwacht! Zag er heel sterk uit! Op 34km zou ik zeggen dat er nog overschot op zat.

Ik zal morgen nog wel een verslagje posten, maar @Loser heeft het goed gezien, heb een serieuze negatieve split gelopen. Was deze ochtend eigenlijk vertrokken met het idee om er vooral van te genieten. Zelfs met mijn meest comfortabele schoenen gelopen. Eerste 25 à 30km zo rond de 4:25/km rondgelopen. Dan eigenlijk gemerkt dat er wel echt nog heel veel marge opzat en versneld, moet het nog eens nakijken, maar laatste 12 à 15km zal het gemiddelde zo rond de 4:05 liggen denk ik.

Wel echt tevreden van het gevoel en de indeling, hier kan ik zeker mee verder. Vooral heel blij om terug een marathon in de benen te hebben en vooral met zo’n goed gevoel naar huis te kunnen gaan.

Hahaha, ik wou de halve marathon van Antwerpen lopen...

Neem de auto in plaats van de trein, want ik had vanavond nog een afspraak, resultaat: blijkbaar te laat vertrokken want: 2x15 minuten file, 1x10 minuten file, dus op een rit die 1h10 had moeten zijn, 40 minuten langer onderweg... P+R mocht ik niet meer binnen, dus parkeren aan Kinépolis, tram 20 minuten vertraging... 13h40 tegen dat ik ter plaatse was, dus geen startnummer, geen halve marathon, ik baal zo hard... en dan stuurt dat afspraakje van vanavond dat het niet doorgaat... echt waar, f*ck dit leven zo hard. :confused2:

Voor niets huiswaarts gegaan, redelijk wat geld verspild, en als andere mensen respectvoller waren in de omgang, had ik de trein genomen vandaag en dit mogelijks niet voorgehad.

hier 1u25m op de halve, ik ging voor de verbetering van de mijn pr (1u22), dus niet gehaald, plan was om te starten aan 3m50m, eerste kilometers ging volgens plan, maar ik had steken en slecht gevoel, die wind deed er ook niet goed aan plus vrij warm voor mezelf, langs alle kanten voorbijgestoken, dan nadat steken waren verdwenen wel een tweede adem gevonden en nog een deel opgerold, dan voornamelijk op gevoel gelopen, wat snellere kilometers afgewisseld met wat tragere. Ha, de laatste kilometer mijn spurt veel te vroeg gestart, wie verzint er ook zoiets om zo'n rode loper met een bord nog 100m te plaatsen op 500meter van de finish. Soit, daar heb ik het natuurlijk niet laten liggen en dat knap grietje dat mij gezwind dat ik terug had ingehaald liep me zo weer terug voorbij.
Enfin, tegenvaller, beter getraind dan toen ik mijn persoonlijk record verbeterde, al waren toen de omstandigheden wel ideaal.

MichielD ik heb jou gezien bij de start en op km 2, maar een stuk voor mij, ik zie je wel niet bij de uitslagen?

Voor zij die me volgen op Strava zullen al gezien hebben dat ik na 14.5km ben uitgestapt, eerste DNF ooit :o Te veel dingen die tegensloegen vandaag:

de vorm van de dag niet super want vrij snel zware benen
Veel wind en iets te warm
Na 3km al tussen twee groepjes in aan het lopen, niet echt iemand die 3:40 - 3:42 tempo liep.
Naar het einde toe ook last van darmen.

In hindsight was ik beter trager gestart en met grotere groep met oa. eerste Belgische dame meegegaan en dan eventueel nog versneld aan de Kaaien waar het wind in de rug was (denk ik, ben niet tot daar geraakt).

Als ik me top had gevoeld, zou ik wel gepusht hebben en gewoon doorgebeten hebben, maar de veer was gebroken. Ik ga op 3 november nog eens proberen in Dordrecht.

Antwerpen marathon: Superleuke ervaring. Ging 36km heel goed. Alleen wat zitten sukkelen met eten en drinken, en dan krampen en steken in de zij beginnen krijgen. Laatste kms was puur op karakter en meer strompelen dan lopen. De vele aanmoedigingen deden wel echt deugd

Uiteindelijk op 3h30 uitgelopen, heel blij mee.

Nu wel last van een gemene hoofdpijn…

Laatst bewerkt:
Tussen de marathon mensen door, ik heb gisteren m'n eerste 10K gelopen sinds 6 weken het lopen opnieuw op te pikken...
Diezelfde dag nog nieuwe loopschoenen gekocht en ik liep precies op kussens, rustig op hartslag 150 en 8 à 8.5 aan tempo.
Content van, nu proberen elke week 3x te lopen, nog altijd geen doel maar denk aan een halve marathon te lopen volgend jaar..

Nu het nog vers in mijn geheugen zit, nog een paar opmerkingen over mijn ervaring vandaag:

- Het parcours: Ik vond eigenlijk dat het best meeviel. Een lus dus 2x gedaan, maar omdat het in centrum Antwerpen was, vond ik dat eigenlijk niet erg, was toch het deel met het meeste sfeer.
- Mijn tweede helft gelopen in 1u27 blijkbaar, dus aanzienlijk sneller dan het eerste deel. Eigenlijk veel te rustig gestart, maar helemaal geen spijt van. Heerlijk gevoel om in het tweede deel zoveel volk in te halen.
- 5 geld genomen en mij voor de eerste keer echt aan mijn schema gehouden qua inname. Staat duidelijk echt op punt, tevreden mee.
- Gelopen met mijn Kiprun KS 900 light, zalige schoen eigenlijk. Eerste keer ook dat ik zo’n tijd loop zonder “superschoen”.
- Ik heb tijdens mijn relatief korte voorbereiding geen echt lange lopen gedaan. Langste training was 22km, maar wel consequent 6/7 gelopen en meer snelle trainingen ingelast dan in het verleden. Voor mijn volgende marathon ga ik het op een soortgelijke manier aanpakken. Al ga ik dan wel een langere opbouw voorzien.
- De volgende dan: Momenteel heb ik zin om de marathon van Namen te lopen. Qua timing ideaal, dan kan ik tot het einde van het jaar nog rustig wat trails doen en dan begin 2025 weer opbouwen. Nog even laten bezinken en dan zien we wel.

Veel posts over Antwerpen, het maakt mij eigenlijk enthousiast en hoop dit toch ook eens te doen, binnen 1 of 2 jaar! Op 22/08 schreef ik hier over mijn scheenbeenvliesontsteking. Ondertussen voel ik dat in feite nog steeds, heel lichtjes en natuurlijk progressie verloren met de rust die ik heb moeten nemen. Onlangs een covid-besmetting gehad wat ook impact heeft gehad. Desondanks deze problemen toch van twee maanden geleden 6'39 op 10km naar nu 6'02 op 10km geraakt 8 dagen geleden ... de magische grens van 10km op 1 uur dus net niet gehaald. Vandaag liep ik 12km op tempo 6'15, in maart liep ik exact hetzelfde rondje op 8'16, toch wel fijn om dergelijke progressie te zien. Hopelijk blijven de problemen een beetje weg, wordt het scheenbeen terug 100% en loop ik binnen een paar maand nog een stuk sneller.

Hier ook wel een offday gehad.
Begin zat nog wel goed tot ik op km 18 ofzo precies even kleine verzuring in linker bovenbeen voelde en km verder de rechter.
Meegegaan met de groep van 3u tot 23km maar toen voelde ik toch dat ik moest beginnen vertragen om aan de finish te geraken.
Vanaf km 28 begon de lijdensweg en dan is het nog ver. Binnen gestrompeld op 3u21.
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik me de hele week al niet 100% voelde. En de nacht van zaterdag op zondag ook nog wakker geworden en nat zijn van het zweten.
Ach ja op naar de volgende. Deze was eigenlijk om nog eens de kilometers gelopen te hebben. Al was een 3u10 nog mooi geweest.

Lezen van wedstrijdverslagen is altijd inspirerend en zet aan tot meer lopen en trainen dus zal ook mijn duit in het zakje doen!

Gisteren Trail de Bruxelles gelopen, de 35 km (er waren ook 10k, 15k, 20k en 25k als optie).
Georganiseerd door Sportsevents en werkelijk perfecte organisatie waar niets op aan te merken was.
WCs in overvloed, vlotte afhaling nummer, drop bagage, voldoende douches, en startprotocol ook ideaal.
De 35km mocht massastarten om 10u en dan had je nog eens een vrije start tussen 10u05 en 10u20 als je niet te veel tussen de "massa" wou zitten... wat relatief is aangezien er slechts 200 deelnemers waren aan de 35k, maar door de vele single track paadjes in het Zoniënwoud was dit misschien wel de slimmere oplossing.
3x bevoorrading (12 - 19 - 27) en telkens Cola, sportdrank, water en ook variatie aan snoepgoed, chips, tuckoekjes, bars, banaan, appelsien en de laatste keer zelfs kaasjes en salami... enige wat ontbrak was mijn fluobandje van de all-in :biglaugh:
Parcours zelf was volledig in het Zoniënwoud, redelijk wat single track trails wat soms effe lastig was met wandelaars op het parcours maar eigenlijk viel dat wel best mee. De andere afstanden vertrokken telkens met voldoende tijd tussen dus er was geen gedoe in het bos met grote pakken lopers of conflicten met andere afstanden die ertussen kwamen. Echt wel een aanrader als je eens een trail wil doen!! (en by the way: zéér mooie medaille ontworpen door de organisatie!!)

Ik had zelf niets van snelheid getraind dit jaar, enkel volume, en dat liet zich ook merken -> regelmatig eens een km-split van 6:xx. min/km en da's wel effe schrikken in een wedstrijd als je ooit een marathon aan 4:45 min/km gelopen hebt. Op het einde wist ik dat het de laatste 5km relatief bergaf was en voelde wel dat ik nog wat extra in de tank had en nog een pak lopers voorbij gestoken, uiteindelijk ergens rond de 70e plaats gefinisht in iets van een 5:45/km gemiddeld.

Nu terug volle bak volume en proberen aan 100km/week te geraken in aanloop voor Bello Gallico!

Veel te lezen hier, hopelijk kan ik binnen afzienbare tijd ook een verhaal posten.

Ik heb gisteren kunnen lopen zonder pijntjes dus hopelijk lukt dat vandaag ook.

Ongelofelijk wel hoe elke sensatie in de benen een schrikreactie is op oh neen, het is weer van dat.

toch altijd iets met oortjes voor het lopen, voor de hoeveelste keer heb ik daar nu weer problemen mee, ofwel werkt één oortje niet meer, of iets anders stuk.

Ik heb zo'n JBL Endurance Race, nu wilt mijn rechteroortje niet meer opladen, vermoedelijk omdat het oplaadpinnetje in die oplaadbox kapot is. één pinnetje is afgebroken. Iemand een oplossing? Je kan precies ook een nieuwe aparte charging case kopen (30 eur)?

Terug
Bovenaan