Algemene Loopthread

Absoluut!

Onze profs waren toch blij met hun cold tub vorig seizoen 🥲
Haha, oké. Ik lees mijn eigen post nu ook. Ik had het beter wat uitgeschreven… maar is dat dan direct erna en kort erin? Of langere stints en ook bijvoorbeeld nog 2d na de belasting? Want ik heb altijd geleerd van acuut te koelen, maar daarna net warm te houden. En bij een echt scheurtje zal het vast niet heel veel helpen.

Haha, oké. Ik lees mijn eigen post nu ook. Ik had het beter wat uitgeschreven… maar is dat dan direct erna en kort erin? Of langere stints en ook bijvoorbeeld nog 2d na de belasting? Want ik heb altijd geleerd van acuut te koelen, maar daarna net warm te houden. En bij een echt scheurtje zal het vast niet heel veel helpen.
Een scheur is idd niet hetzelfde.
Cold tub namen ze veelal net na training of preventief op gameday. Voor sommigen was het ook meer een ritueel/bijgeloof.
Heel lang zit je daar niet in hoor. Minuut of 8 is al vrij lang. Ook zit je daar niet volledig in als het om je kuit bv gaat.
Je kan zoiets ook preventief doen, maar er is nog veel dat wordt onderzocht wat nu het effect is enz.

Je combineert ook wel warmte-koude of koude-warmte. Je kan dus bv ook een sauna doen en dan een heel koude douche nemen.

Wat denken jullie voor het weer zondag? Temperatuur mag van mij part nog een paar graden lager. wind wordt wel krachtig, maar vanuit het zuiden dus laatste kilometers normaal/hopelijk in de rug. Voor de rest min of meer beschermd in de stad..
ben aan het twijfelen over kledij voor zondag, enkel tshirt lijkt me wat fris, we zullen daar ook eerst minstens een half uur stilstaan vanaf 8h30. Ga wss toch een jasje aandoen en dan proberen dat ergens af te geven tijdens het lopen

ben aan het twijfelen over kledij voor zondag, enkel tshirt lijkt me wat fris, we zullen daar ook eerst minstens een half uur stilstaan vanaf 8h30. Ga wss toch een jasje aandoen en dan proberen dat ergens af te geven tijdens het lopen
Je kan ook altijd de truc met de vuilzak doen.
Heel effectief en zeer simpel. Armen blijven wel bloot natuurlijk:P

Koop gewoon zo'n poncho in de Action, kost een paar euro. Een andere optie is om een oude sweater aan te doen en die dan aan de kant te gooien voor de start.

Ik loop de HM in een witte pet, witte tanktop en half tights (voor het geval de zon er door komt).

mja zo koud is het niet zondag(ochtend), vandaag laaste 9km gelopen voor zondag, wat een vochtig weer. Morgen al mijn nummer ophalen.

net ook 8km gelopen, ging best goed. Morgen rugnummer afhalen en combineren met een dagje zoo met de familie,
zal de voldoende km's wandelen worden. begin de spanning voor zondag al te voelen :)

de startbox van 3h30 lijkt 3x zo groot als de andere startboxen, is dat echt zo populair tempo?

Ik heb voor de afwisseling de trainingssuggestie van mijn Polar gevolgd

45 minuten tempotraining - schatting = 8,0 km

10 min warming up zone 1-2
5 min zone 3
16 min zone 4-5
9 min zone 3
5 min cooling down zone 1-2

Het is 8,1 km geworden dus de schatting was vrij correct (30 sec overschot).
Die 16 minuten was wel vrij pittig maar het ging nog 'ca va'.

Daarna heb ik nog 5 km losgelopen aan 6:15. Ik herstelde zo te zien wel vrij goed.
Ik vond het leuk lopen op deze manier.

Zondag is het dan weer tijd voor ne lange duurloop (traag tempo).

Laatst bewerkt:
Voor te zondag in Antwerpen, is het een verstandig idee om de auto te parkeren bij de kinepolis en dan te voet naar de start te gaan? Of zijn er (nog) gemakkelijkere oplossingen?

Voor te zondag in Antwerpen, is het een verstandig idee om de auto te parkeren bij de kinepolis en dan te voet naar de start te gaan? Of zijn er (nog) gemakkelijkere oplossingen?
Ter info, het is nog bijna 3km naar de start vanaf Kinepolis.
Dus echt niet zo dicht bij de deur :P
Je kan wel de tram nemen vanaf Kinepolis tot het eilandje/ noorderplaats.

net ook 8km gelopen, ging best goed. Morgen rugnummer afhalen en combineren met een dagje zoo met de familie,
zal de voldoende km's wandelen worden. begin de spanning voor zondag al te voelen :)

de startbox van 3h30 lijkt 3x zo groot als de andere startboxen, is dat echt zo populair tempo?

Zondag eerste marathon en ik wil onder de 4h blijven.
Wat denken jullie dat het beste is? Starten in het vak 3:45-3:58 of in het vak 3:59 - 4:14?

Trenara voorspelt momenteel 3:51..

Cold tub namen ze veelal net na training of preventief op gameday. Voor sommigen was het ook meer een ritueel/bijgeloof.
Heel lang zit je daar niet in hoor. Minuut of 8 is al vrij lang.

Ik heb me hier onlangs na een langere intensieve loop op het trapje in de zwemvijver gezet om mijn benen te laten afkoelen.
Het leek me eens te proberen, aangezien profs en Matthieu Bonne hier ook baat bij hebben. Maar na 10min. kwam ik gewoon onderkoelt eruit en had ik de rest van de avond koud. En dan zwijgen we nog van de moeilijkheid om er effectief met uw ballen in te gaan zitten. Het is toch niets voor mij.

Ik heb me hier onlangs na een langere intensieve loop op het trapje in de zwemvijver gezet om mijn benen te laten afkoelen.
Het leek me eens te proberen, aangezien profs en Matthieu Bonne hier ook baat bij hebben. Maar na 10min. kwam ik gewoon onderkoelt eruit en had ik de rest van de avond koud. En dan zwijgen we nog van de moeilijkheid om er effectief met uw ballen in te gaan zitten. Het is toch niets voor mij.
Geen warme douche gepakt erna?

Wat denken jullie dat het beste is? Starten in het vak 3:45-3:58 of in het vak 3:59 - 4:14?

Ik denk dat je geen schrik moet hebben om in het vak 3:59 vast te komen zitten. Er gaan mensen te snel starten dus het gaat ook daar uit elkaar gelopen worden. Je hebt 42km om op je plek te belanden. :)

Nee, ik kruip liever vuil in mijn bed s'avonds. Het vrouwtje houdt van een echte mannengeur.

Nu serieus: de warme douche heeft dus niet echt geholpen ;-)
Vooral ook belangrijk waarom je het doet. Er is nog heel veel giswerk over, maar volgens alles wat ik lees en hoor, helpt zo’n ijsbad bij de recovery en ga je minder spierschade en zo hebben. Een beetje zoals het kersensap. Dat lijkt goed, maar spierschade is ook hoe je spieren sterker worden. Dus het kan dat je er een stukje van je training mee teniet doet. Een race is geen training, daar moet je niet beter van worden, dus prima om het dan te doen. Na een intervaltraining misschien minder nuttig.

Als je echt voor die tijd wil gaan, in het snellere vak. Ik heb daar ook altijd wat schroom voor, maar voor een A-race mag je best iets opeisen. Staan er daar genoeg die niet in je buurt gaan eindigen, maar ver achter je.

2 tips voor mezelf:

Als ge pas om 12h gaat lopen, zorgt dat ge tegen dan iets gegeten hebt zodat ge niet na 3km moet stoppen omdat de tank leeg is.

En als ge een loopje wilt doen op een lage hartslag, drink geen koffie voor het loopje! Zelfs wandelen helpt dan niet om uw hs naar beneden te houden.

Terug
Bovenaan