Algemene Loopthread

Ik vind het gewoon nogal een plakboel soms. Persoonlijk kan ik het best overweg met gummybeertjes en winegums.

Als de intensiteit laag is gaat dat.
Maar eenmaal wat hoger is dat niet meer te doen en moet je kijken naar zaken die snel verdwijnen uit de mond.

Zo een isogel is altijd wel handig. Maar moet je mee oppassen want wordt al snel een knoeiboel. En natuurlijk isotone drank drinken.

En koop je best hier aan:

10€ per pak van 30 stuks goedkoper in vergelijking met Mantel

Vandaag duurloop gedaan van 28km met 4x 10' tempoblokken. Uitgestapt in station Lokeren en zo richting Gent. Uiteindelijk een tempo van 5:41/km. Ging op zich wel, maar de laatste 5km na het laatste tempoblok voelde ik toch wel aan mijn benen. Helaas ook de anti-chafing cream vergeten 😑

Ook gelletjes zijn toch niet zo mijn ding. Ik blijf zoeken naar het ideale voor mij wat voeding betreft.
Maurten drink mix 320 (80g KH) met een half litertje water. Sis isotonic gels bevatten maar 22g KH per 60g gel. Dus dat maakt die Maurten drink mix eigenlijk voordeliger dan SiS gels.

Wat denken jullie voor het weer zondag? Temperatuur mag van mij part nog een paar graden lager. wind wordt wel krachtig, maar vanuit het zuiden dus laatste kilometers normaal/hopelijk in de rug. Voor de rest min of meer beschermd in de stad..

Die van Nduranz ook. 45gr of 90gr... Maar natuurlijk kan je dat doseren zoals je zelf wil hé :)
Die twee zijn gewoon identiek, op smaakstoffen en mineralen na (de helft in de 90gr versie), waardoor je die dubbel kan doseren.

Wat denken jullie voor het weer zondag? Temperatuur mag van mij part nog een paar graden lager. wind wordt wel krachtig, maar vanuit het zuiden dus laatste kilometers normaal/hopelijk in de rug. Voor de rest min of meer beschermd in de stad..
Plotse stijging van 10 graden deze week is wel jammer inderdaad. Ik heb het liefst tussen 5 en 10 graden voor lange inspanningen (10miles, HM en M). Hopelijk nog voldoende geacclimatiseerd aan de warmte omdat de zomer nog niet zo ver achter ons ligt.

Zoals ik het begrijp, gaat het over de zones optimaal benutten om te bepalen welke brandstof je grotendeels gebruikt.

Dus er is een maximale vetverbrandingszone en een maximale koolhydraatverbrandingszone.

Ik vermoed dat het een insyd test zal zijn dan?

Zo kunnen ze uw metabool profiel opmaken en uw ideale zones voor te trainen bepalen zoals je zelf aangeeft.

Ik vermoed dat het een insyd test zal zijn dan?

Zo kunnen ze uw metabool profiel opmaken en uw ideale zones voor te trainen bepalen zoals je zelf aangeeft.
Ik vrees dat ik weer tegen een pijntje aangelopen ben. Pfff, heb echt zin om het er allemaal te gooien.

Zullen morgen afwachten. Het is toch quasi onmogelijk dat ik na weken gematigd lopen bij de eerste de beste inspanning zonder zelfs diep te gaan het gevoel van een verrekking heb in mijn kuit.

Ik vrees dat ik weer tegen een pijntje aangelopen ben. Pfff, heb echt zin om het er allemaal te gooien.

Zullen morgen afwachten. Het is toch quasi onmogelijk dat ik na weken gematigd lopen bij de eerste de beste inspanning zonder zelfs diep te gaan het gevoel van een verrekking heb in mijn kuit.
Ik heb met een kuit verrekking, makkelijk een maand niks gedaan vooraleer ik terug zeer rustig kon opbouwen.
En opbouwen in de zin van, 2m lopen 1m wandelen 3 keer per week en elke week 1 min lopen erbij. Dit voor 10 weken dacht ik.

En zelfs nu loop ik nooit 100% pijnvrij, of achillespezen die moeilijk doen of kuiten die hard staan en waarvan ik weet dat ik moet voorzichtig doen.

Hint: bij kleine pijntjes na het lopen dermaplast warm cream *dat is ne sportgel* er op vegen. Daarna asap den douche in en extra water er op laten stromen.

Dat voelt dan aan alsof je in brand staat maar de volgende loopsessie is uw pijntje meestal weg. Alle bij mij helpt dat toch.

En als de pijn niet weg is? Dat is net de clue. Dan is het geen klein pijntje maar dan weet je dat ook.

Laatst bewerkt:
Warmte- en/of koudebehandeling kan inderdaad helpen. Bijna niemand heeft een cold tub natuurlijk, maar je kan gerust improviseren.

Warmte- en/of koudebehandeling kan inderdaad helpen. Bijna niemand heeft een cold tub natuurlijk, maar je kan gerust improviseren.
Een cold tub tegen een spierverrekking? Dat lijkt me straf?

Edit: de borden hangen al
IMG_3944.jpeg

Laatst bewerkt:
Een cold tub tegen een spierverrekking? Dat lijkt me straf?
Indien de verrekking dusdanig erg is dat er een zwelling optreedt of een lichaamsdeel is ontstoken dan is koelen juist nuttig niet?
Al is een icepack of zo misschien dan wel beter dan een ijsbad. Dat laatste zou ik toch niet durven riskeren. :tongue:

Warmte vergroot de doorbloeding (wat beter is voor spierherstel). Echter bij zwellingen, ontstekingen of ernstige verrekkingen wil je deze allereerst afremmen om pas daarna over te gaan tot spierherstel.

Die maurten gebruik ik ook voor lange en zware dingen. Kan ik blijven drinken in tegenstelling tot bars of gels.
Ik ga die gel ook eens proberen. Ik gebruik nu SIS maar ik kan eens zien wat dit geeft en of ik deze gel ook goed verwerk.
Deze is precies wel heel wat duurder dan de SIS gel.

Laatst bewerkt:
Ik ga die gel ook eens proberen. Ik gebruik nu SIS maar ik kan eens zien wat dit geeft en of ik deze gel ook goed verwerk.
Deze is precies wel heel wat duurder dan de SIS gel.
Ik smeer dat niet op mijn boterhammen gelijk confituur, dus vind dat allemaal goed meevallen. Ge eet dat toch enkel op lange lopen?

Ik smeer dat niet op mijn boterhammen gelijk confituur, dus vind dat allemaal goed meevallen. Ge eet dat toch enkel op lange lopen?
Bij skinfit kosten de SIS gellekes bijna even veel als die Maurten gellekes online kosten. Al merk ik precies dat de winkel in Itegem momenteel dicht is hier. (Failliet? Overgenomen?)

Het is een goeie winkel maar het werd na een tijdje heel duur in vergelijking met de online prijzen.
Als je SIS gellekes online kunt kopen voor 30€ die 75€ kosten bij Skinfit dan is de keuze snel gemaakt. :sarcastic:

Ik wil dan niet weten hoeveel de Maurten gellekes kosten bij skinfit als ze die daar hebben want ik ben er al even niet meer geweest. 200€ voor 30 stuks? :tongue:

Terug
Bovenaan