DesorteD
Well-known member
Wacht niet te lang met naar de dokter/kine te gaan met zo een problemen. Om precies te onderzoeken waar het probleem zit moet uw lichaam onderzocht worden. Pas daarna kan aan een oplossing gewerkt worden.Na lang meelezen op het oude 9Lives en nu hier op BG eindelijk besloten eens een account aan te maken.
Sinds vorig jaar de smaak te pakken gekregen van de langere loopsessies en dit voornamelijk van het zien van verhalen van de ultralopers hier op het forum (sommige volg ik al een tijdje op strava) en youtube docu's over ultraraces.
Onlangs begonnen de eerste kleine blessures op te spelen. Toevallig of niet ging dit gepaard met de aanschaf van nieuwe schoenen. Ik heb deze aangeschaft in de speciaalzaak waar ze ook een scan deden met de schoenen aan. Ik heb twee paar aangeschaft, nl. Brooks adrenaline GTS 21(waar ik vlot 900 km mee had gelopen zonder problemen, maar dan de 20 versie) en de Hoka Elevon 2 (omdat ik Hoka eens wou testen).
men raadde mij aan om loop-om-loop af te wisselen met het schoeisel zodat mijn voeten beter getraind geraken. Sinds twee weken heb ik een soort pijn in mijn bovenbeen die tussen spierpijn en botpijn hangt. Ik vind het redelijk moeilijk te bewoorden en kan zelfs niet met 100% zekerheid zeggen waar deze pijn zich exact situeert. Ook heb ik plots het gevoel dat mijn benen niet even lang zijn als ik een loop start, en dat ik hierdoor een soort 'hinkel'beweging maak. Dit is na een paar km lopen wel weg (of het moest gewenning zijn). Dit zowel bij m'n Brooks als bij m'n Hoka's.
Ik moet wel toegeven dat ik ben blijven lopen met deze kwaal, meestal verdwijnt het lastig gevoel in mijn bovenbeen ook na enkele km's lopen, maar na de sessies voel ik dan wel weer meteen dat er iets niet 100% juist is.
Kan dit het gevolg zijn van het overschakelen op Hoka Schoenen (waarbij je sowieso al hoger van de grond staat en misschien verkeerd compenseert?). Dank voor inzichten!
Bijkomend heb ik nu gemerkt dat ik een blaar ontwikkel bij het lopen met de Hoka Elevon 2 op mijn rechtervoet op de scheiding van de voetzool en de zijkant van mijn voet (binnenkan). Ik denk dat dit door het ontwerp van de schoen komt (de tong van deze schoen hangt aan de zijkanten vast en is verbonden met de binnenzool, de randen binnenin de schoen schuren volgens mij constant tegen mijn voetzool). Ik heb nog nooit een blaar gehad op deze plaats op mijn voet. heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Heeft iemand deze schoenen zelf (gehad) en ondervinden jullie dezelfde problemen? Ik heb er slechts 40 km mee gelopen, maar ik zie het voorlopig niet als optie om deze schoenen te gebruiken voor lange afstanden gezien de pijnlijkheid van deze blaar. Ik veronderstel niet de winkel zomaar schoenen terugneemt omwille van dit probleem?
Ik ben benieuwd naar jullie meningen/visie

Wat dan met steunzolen? 'Mag' dat ook niet omdat je je lichaam dan laat wennen aan of afhankelijk laat worden van hulpmiddelen en je het probleem zelf niet oplost, of is dat wel oké?
.