Algemene Loopthread

Op mijn Garmin Forerunner is er ook een metronoom optie waarbij hij trilt op de gewenste cadans, wel nog nooit gebruikt.

Met opzet foute tijden doorgeven, ja, dat vind ik ook best zielig. Da’s niet veel anders dan stukjes afsnijden van marathons.
Maar wat een flauwe reactie om te zeggen dat het zielig is als je fier bent op je prestatie en je tijd, dat je het gewoon correct wil, of dat het niet ‘echt’ zou zijn. Dat zeg je toch ook niet van een tijdrit. De beleving van een ander zielig noemen, vind ik best... zielig.
mijn mening hé omdat dan zielig te vinden is misschien dan ook z***** kunnen we over bezig blijven. soit genoeg.

Pfff al een dikke week niet kunnen lopen door ontsteking in mijn voet en het hangt echt m’n voeten uit, ik wil naar buiten!

de barkley is van start gegaan!
Blijft uiteraard een rare editie omdat niet iedereen zomaar even naar de VS is gevlogen om mee te doen.

Pfff al een dikke week niet kunnen lopen door ontsteking in mijn voet en het hangt echt m’n voeten uit, ik wil naar buiten!
Sucks, veel beterschap!
Ik had tijdens mijn lange duurloop zondag ook plots een steek aan de bovenkant van mijn scheenbeen, kwam plots opzetten, maar verder geen last van gehad. Toch in het oog houden, misschien mist mijn lichaam de support en correctie wel van mijn gewone wegschoenen t.o.v. de meer neutrale Altra's. In elk geval toch een rustige week gepland op loopvlak, dus ga me er nog niet te veel zorgen om maken. Toevallig ook morgen een afspraak bij de sportdokter (op aandringen van vriendin omdat ze zich zorgen maakt over mijn patellapees die soms lastig doet), dus kan het maar meteen eens vermelden en eventueel advies vragen voor steunzolen of dergelijke :)

Yes, met Courtney Dauwalter deze keer!

slecht nieuws

Maggie @MaggatronRuns, Courtney @courtdauwalter, and Liz Canty have finished loop two in 26:52. They are over the 26:40 time limit and cannot continue to loop 3. #BM100

Jared Campbell and Luke Nelson zijn de laatste twee die bezig zijn en ze zitten aan loop 3

slecht nieuws

Maggie @MaggatronRuns, Courtney @courtdauwalter, and Liz Canty have finished loop two in 26:52. They are over the 26:40 time limit and cannot continue to loop 3. #BM100

Jared Campbell and Luke Nelson zijn de laatste twee die bezig zijn en ze zitten aan loop 3
Jammer

Die Jared heeft de Barkeleys al 3x geklaard. Maar zijn looptijden zijn wel aanzienlijk trager dan in vorige finish-jaren.

Schoon loopweer vandaag, weer een beetje aan de cadans gewerkt.

Hopelijk zondag even schoon weer, ga dan Het Leen in Eeklo gaan verkennen.

Normaal zou ik volgende week mijn eerste halve marathon lopen, met de bedoeling een mooie tijd te halen ipv reeds 2x gewoon proberen "uitlopen".
Vorige week nog 1u48 gelopen als gewone training. Mijn doel is al enkele weken 1u35 te gaan.

Echter door gisteren te veel in de tuin te werken heb ik een training geskipt, en de zin is er niet om omwel deze training proberen in te halen, of deze week af te sluiten met maar 2 trainingen...

Daarom ga ik gewoon vandaag met wat stijve rug reeds proberen mijn tijd te lopen :cool: Het weer is dan zeker top, niet te veel wind, ...
En dan kan ik morgen een beetje losfietsen.

Ik moet dus gemiddeld 4:30 lopen. Maar ik zou streven richting 4:22. Wanneer dit te snel is kan ik nog vertragen. En wanneer dit ook lukt, probeer ik de laatste 5k naar 4:00 te zakken, waardoor ik onder 1u30 uitkom...
De stress is aan het komen haha

Hier vandaag 10 km gelopen, begonnen met garmin schema 2x per week in januari. Van 3x per week toch last na 2 weken.
Wel op het strand en niet in het bos. Aanpassen dat het 5km gewoon rechtdoor is, in plaats van mijn vaste rondje.
Rond in 57:04 en blij mee. ( ook wel ideale loop omstandigheden voor mij )

1:34:00 gelopen op de HM daarnet. Amai, veel langer moest het toch niet meer zijn...

4:25min/km was wat ik voor ogen had. De laatste 5 km proberen te versnellen, maar sneller dan 4:15 ging niet meer o_O

Uiteindelijk toch 14 min van mijn PR kunnen doen.
Nu enkele weekjes stoppen, scheenbenen laten genezen, nieuwe schoenen kopen en terug de MTB bovenhalen.
En dan alles voor de marathon in september. pfff dat zal toch eindeloos zijn. zucht!

Terug
Bovenaan