Algemene Loopthread

Toch ook een mooie tijd als -17 jarige, doen je er ook niet veel achter !
Jammer genoeg waren er toen 4 beter, met wel nog een groot gat tussen.
Dat weet ik, en interessante klassementen. Maar uw prestaties, waar staan die dan?

Als iemand met zo'n tijden afkomt wil ik toch wel wat bewijzen zien. Vaak lopen competitieve lopers zo'n tijden, en dan nog vaak de betere lopers van een loopclub.
Ik was toen 5e van belgie op de 400m. Of er ergens nog een rangschikking is zal ik opzoeken als ik achter pc zit.
Maar ik zat dus nog steeds paar seconden achter de eerste.

Van onze club was ik op dat moment de beste van mijn leeftijd op de 400m.

Nu heb ik men e-penis genoeg gevoed en ga ik even terug werken.

zucht, betalen voor wat uitslagen te zien, jammer dat dit nergens te raadplegen valt bij de VAL ofzo, gewoon de top 10 tijden per jaar ofzo per M34,M40,M45 etc
Met je 4:30 zou je toch zeker een medaille halen , de persoon die toen won had dat jaar een wel een beste jaar prestatie van 4:20 .
Op een 1500 wordt er af en toe wat tactisch gelopen natuurlijk. Maar ik schat je wel in als kandidaat medaillewinnaar

Laatst bewerkt:
Er zijn niet echt openbare ranglijsten , op atletiekinfo.be is die er wel maar zit achter een betalende muur.

Op een uitslag van een BK kan je ook wel al wat afleiden . ==> Deelnemers lijst BK Masters 2019

De gouden medaille op de 400 meter ligt binnen bereik voor mij!
Gewoon een goede dag hebben blijkbaar. En nog 35 jaar mijn huidige snelheid houden want het zal in de 70+ categorie moeten gebeuren.

Met je 4:30 zou je toch zeker een medaille halen , de persoon die toen won had dat jaar een wel een beste jaar prestatie van 4:20 .
Op een 1500 wordt er af en toe wat tactisch gelopen natuurlijk. Maar ik schat je wel in als kandidaat medaillewinnaar
Goh, kan wel wat sneller dan die 4'30", maar zo'n uitslag motiveert niet echt. Moet ik me speciaal gaan aansluiten om met een 10 tal andere oude knarren te gaan lopen, al dan niet gemengd met M40 om de hoop maar te vullen. Nope, zegt me niets :crazy:

Chapeau voor al die top/ultralopers hier, ik ben terug aan 't trainen voor de 10 km (vorig jaar voor een knieblessure kon ik die al lopen, maar nu terug aan 't opbouwen). Ik volg de training van mijn sporthorloge (Garmin), die ruwweg neerkomt op afwisselend twee korte loopsessies - al dan niet interval -van intussen een goede 30 à 40 minuten met daarna een "progressie" langere sessie van verplicht 40 à 50 minuten (afhankelijk of jullie warm-up en cooldown meerekenen).

Ik heb geen last meer van mijn knie bij het lopen (krachttraining voor de omliggende spieren heeft daar goed geholpen) maar bij interval heb ik toch schrik want als ik me voluit smijt voel ik het uiteraard wel nog.

Noob-vraagjes van een terug beginnend loper:
  • Is het beter om te focussen op die 30' minuten van een korte sessie sneller te lopen - en ik loop al geen toptijden: 5'45" / km op z'n best gemiddeld over een half uur - of te focussen op langere tijd aan een lager tempo te lopen?
    Aan die korte sessies zit vaak nog een optionele "lap", eigenlijk dezelfde vraag dus: beter inhouden om die lap er nog bij te kunnen doen of smijten en enkel als je toevallig nog energie over hebt?

• Is het beter om tussen die intervallen door te joggen of te wandelen? En moet je je bij zo'n interval "volledig" geven of gewoon stevig genoeg om je hartslag omhoog te halen?

• Is het beter om te focussen op die 30' minuten van een korte sessie sneller te lopen - en ik loop al geen toptijden: 5'45" / km op z'n best gemiddeld over een half uur - of te focussen op langere tijd aan een lager tempo te lopen?
    Aan die korte sessies zit vaak nog een optionele "lap", eigenlijk dezelfde vraag dus: beter inhouden om die lap er nog bij te kunnen doen of smijten en enkel als je toevallig nog energie over hebt?
Ik heb in mijn schema ook twee van die kortere loopjes steken. Ik loop die altijd heel rustig (zone 1 of laag/midden zone2). Het doel van die loopjes is vooral basis op te bouwen. Ge moogt nooit moe zijn van dit soort loopjes. Beter is die optionele "lap" erbij te doen dan te moe zijn om die lap er nog bij te doen.

• Is het beter om tussen die intervallen door te joggen of te wandelen?
Hangt af van de intervallen: de intensiteit van de intervallen, de lengte van de intervallen en de lengte tussen de intervallen. Meestal vertraag ik tot jog tempo. Stel dat ik maar 100m krijg tussen mijn intervallen dan wandel ik die (Mijn schema geeft dat ook aan).

• En moet je je bij zo'n interval "volledig" geven of gewoon stevig genoeg om je hartslag omhoog te halen?
Opnieuw hangt af van de intervallen. Maar als ge met uw tong op de grond ligt na uw eerste interval doet ge iets fout. Bedoeling is wel dat ge het volhoudt tot uw laatste interval. Ik probeer het meestal zo in te schatten dat het tempo tegen mijn middenste interval oncomfortable begint te voelen en dat mijn laatste interval zeer oncomfortable is.

Laatst bewerkt:
Morgen neem ik normaal een dag verlof op en het kriebelt om nog eens richting de Ardennen te trekken 😬. Ze geven prachtig weer op dus het zou voor een route van 35+k zijn en 1000HM

Al blijf ik allicht in mijn contreien om de hoogtemeters op te zoeken, maar dan in circuit vorm 🤣

Moesten er geïnteresseerden zijn, let me know

Ik dacht gisteren eens een klein toertje te doen desondanks de ontsteking.

Viel toch een beetje tegen maar mijn voet deed wel niet meer of minder lastig als anders. Toch maar best rustig houden.
Conditie is wel verschwunden.

Ik heb in mijn schema ook twee van die kortere loopjes steken. Ik loop die altijd heel rustig (zone 1 of laag/midden zone2). Het doel van die loopjes is vooral basis op te bouwen. Ge moogt nooit moe zijn van dit soort loopjes. Beter is die optionele "lap" erbij te doen dan te moe zijn om die lap er nog bij te doen.

Hangt af van de intervallen: de intensiteit van de intervallen, de lengte van de intervallen en de lengte tussen de intervallen. Meestal vertraag ik tot jog tempo. Stel dat ik maar 100m krijg tussen mijn intervallen dan wandel ik die (Mijn schema geeft dat ook aan).

Opnieuw hangt af van de intervallen. Maar als ge met uw tong op de grond ligt na uw eerste interval doet ge iets fout. Bedoeling is wel dat ge het volhoudt tot uw laatste interval. Ik probeer het meestal zo in te schatten dat het tempo tegen mijn middenste interval oncomfortable begint te voelen en dat mijn laatste interval zeer oncomfortable is.

+1 op dit alles.

Ik jog ook tussen intervallen, wandelen doe ik niet want dan vind ik het vaker net iets moeilijker om weer op te pikken. En naar snelheid van intervallen probeer ik ze aan een tempo te doen dat ik voor allemaal wel kan volhouden, dus niet echt maximaal maar een procentje of 2 daaronder. Mijn laatste is doorgaans wel het snelste omdat ik er dan wel zowat alles uitpers.

Die kortere loopjes idd meestal recup lopen, alleen kan ik me heel af en toe niet houden om er eens stevig tegenaan te gaan. Maar dat probeer ik nu los te laten want ik blijf paranoïde over mijn achillespees en ik durf dus echt niet meer goed buiten m'n schema's te gaan op dit ogenblik.

Morgen neem ik normaal een dag verlof op en het kriebelt om nog eens richting de Ardennen te trekken 😬. Ze geven prachtig weer op dus het zou voor een route van 35+k zijn en 1000HM

Al blijf ik allicht in mijn contreien om de hoogtemeters op te zoeken, maar dan in circuit vorm 🤣

Moesten er geïnteresseerden zijn, let me know

Ik zit dit weekend ook terug in de Ardennen, helaas pas vanaf morgenavond, anders was ik afgekomen. Geniet er in ieder geval van!

Na de afgelopen weekends aan de zee te hebben gelopen is het ook voor mij tijd om de hoogtemeters terug wat op te zoeken, als laatste prikkels voor de Cisterciens.

Ik dacht gisteren eens een klein toertje te doen desondanks de ontsteking.

Viel toch een beetje tegen maar mijn voet deed wel niet meer of minder lastig als anders. Toch maar best rustig houden.
Conditie is wel verschwunden.
Ik heb sinds woensdag plots pijn aan de hielspoor. Dat is géén echt zware blessure en dat geneest normaal snel, maar ik ga de loop van morgen helaas moet skippen. Zolang ik pijn heb, loop ik niet.

Ik heb zelden blessures en de meesten zijn niet ernstig, maar ik ben liever voorzichtig dan dat ik risico loop lang aan de zijlijn te staan.

Laatst bewerkt:
aardig verschoten in positieve zin op het werk, deze ochtend mail ontvangen dat wij nieuwe loopschoen kunnen bestellen (gratis) zijn er van HOKA. Op basis van de foto waarschijn de HOKA clifton 7. Iemand ervaring met deze schoen? Heb nog nooit gelopen met HOKA.

aardig verschoten in positieve zin op het werk, deze ochtend mail ontvangen dat wij nieuwe loopschoen kunnen bestellen (gratis) zijn er van HOKA. Op basis van de foto waarschijn de HOKA clifton 7. Iemand ervaring met deze schoen? Heb nog nooit gelopen met HOKA.

Ik heb ondertussen bijna een paar Clifton 6 versleten en ondertussen paar Clifton 7 in gang gestoken. Ik loop er graag op/mee, krijgt ook zeer favorabele reviews, maar niet iedereen is er fan van omwille van de vrij dikke zool en veel demping.

Als je ze niet moet hebben mag je gerust in maat 48 1/3 bestellen en naar mij sturen :laugh:

Ik heb ondertussen bijna een paar Clifton 6 versleten en ondertussen paar Clifton 7 in gang gestoken. Ik loop er graag op/mee, krijgt ook zeer favorabele reviews, maar niet iedereen is er fan van omwille van de vrij dikke zool en veel demping.

Als je ze niet moet hebben mag je gerust in maat 48 1/3 bestellen en naar mij sturen :laugh:
ik ga ze mooi voor mezelf houden, maandag de maatname en dan bestellen. Hopelijk bevallen, kan voortaan ze altijd gratis bestellen :love: :cool:

Terug
Bovenaan