Algemene Loopthread

Welke Altra Escalante dan specifiek? Heb er nog nooit van gehoord 😉

Versie 1.0 (die je onmogelijk nog zal vinden) of versie 2.0 (kan je goedkoop scoren). Met voorsprong de beste loopschoenen ooit, meer heb je gewoon niet meer nodig. Wel hoe dan ook niet meteen volledig op switchen of je hebt gegarandeerd vodden.

Hoe vallen die altras eigenlijk kwa maat, 44 in normale schoen is een 44?

Ik heb daar exact dezelfde maat in als mijn andere schoenen (Salomon, Hoka, Topo, Scott, enz...). Er zijn wel modellen van Altra waarvan ik weet dat sommigen last hebben met de maatvoering.

How, jong. En ik dacht eens ‘all the way’ te gaan door gewoon vanaf nu tot zondag geen frieten of niks slechts te eten, en zaterdagavond een dikke spaghetti... Zondag ontbijt sandwiches met gelei, en dat vond ik al ver gaan :D

Maar heb ik dat goed begrepen en zei iemand hier 30g kh per kwartier? Dat zou 1 vruchtenbar per kwartier zijn...

Ik ben absoluut geen wegloper en al zeker geen 1/2 marathonloper, maar heb je daarvoor echt gels of zo nodig? Lijkt mij zo net de langste afstand die je kan lopen zonder echt extra energie ik te nemen.

Succes in ieder geval!

Versie 1.0 (die je onmogelijk nog zal vinden) of versie 2.0 (kan je goedkoop scoren). Met voorsprong de beste loopschoenen ooit, meer heb je gewoon niet meer nodig. Wel hoe dan ook niet meteen volledig op switchen of je hebt gegarandeerd vodden.

Ik heb daar exact dezelfde maat in als mijn andere schoenen (Salomon, Hoka, Topo, Scott, enz...). Er zijn wel modellen van Altra waarvan ik weet dat sommigen last hebben met de maatvoering.

Ik ben absoluut geen wegloper en al zeker geen 1/2 marathonloper, maar heb je daarvoor echt gels of zo nodig? Lijkt mij zo net de langste afstand die je kan lopen zonder echt extra energie ik te nemen.

Succes in ieder geval!
Merci! Ze zeggen alles boven het 1,5u in hogere zones lopen, daar zou je koolhydraten voor moeten binnenkrijgen. Dus nog net wel :) Ik zou liefst niet hebben dat na 1,5 de kaars uit is en ik ze niet meer aan krijg. Maar stiekem denk ik ook dat dat niet echt gaat gebeuren. Gebaseerd op niets buiten mijn buikgevoel :D Ik twijfel dus nog een beetje.

Gisteren 20keer de bosberg op en af gegaan. (7keer echt gelopen en 13keer doorgewandeld)
12.7km en 657hm, dat gaat mooi zo!

Goeie training alvast!

Cava, kga ze ook is bestellen en uittesten.
Ik had vorige keer nieuwe nike pegasus via die alltricks gekocht, maar de zachtheid van de zool is minder dan van men vorige die ik via nike zelf gekocht had.
Het is toch niet dat ze ginder de schoenen met productiefout verkopen?

Jah inderdaad, ik had deze al en was er heel tevreden van, dan 1 via alltricks gekocht enkel een andere kleur en deze valt me kwa demping al vanaf de eerste dag tegen.

Het kan een idee zijn maar als ik nog is met men oude pegasus ga lopen, loopt dit zachter en precies meer vering.

Ziezo, net terug van de ganganalyse!
Opnieuw heel goed geholpen geweest, echt geen spijt van.

Conclusie: heel extreme pronatie blijkbaar :D
De beelden waren idd maar al te duidelijk, je ziet mijn voet zo wegzakken naar binnen, ik loop als het ware "naast mijn voeten".

Hij was echter ook van mening dat een steunzool bij mij een tricky zaak was. Een hevige correctie is sowieso geen optie, daarvoor is de afwijking te extreem. Een lichte correctie zou beterschap kunnen bieden, maar aangezien ik al hoge volumes heb kunnen lopen zonder blessures leek het hem momenteel geen goed idee. Moest ik bij hoger volume toch last krijgen van de typische blessures (shin splints, runner's knee, ...) dan zou het wel eens de moeite kunnen zijn.

Dus eigenlijk zelfde boodschap als de vorige keer: inzetten op consistent volume en echt beginnen werken aan die core & bekkenstabiliteit.

Ook de Altra's mogen gerust blijven, zolang ik ze enkel gebruik voor het offroad werk en zo min mogelijk op asfalt. Ook best op tijd vervangen, het was nu na 150km al te zien dat die schoen vervormd was aan de hiel doordat ik zo hard doorzak 😱. Maar @Karry98 moet zich dus niet gaan kwaad maken op de arme dokters ;)

Tot slot die overbelasting / verrekking aan de buitenkant van mijn scheenbeen: dat zou normaal na een paar dagen rust wel weer in orde moeten zijn. Indien niet ga ik wel nog eens bellen / langsgaan. Ik ga dus nu 3 daagjes niks doen en dan zondag kort ritje op de fiets. Vanaf volgende week hopelijk pijnloos opbouwen naar een consistent aantal loopkm's per week!

Ik kom niet vaak kijken in deze topic, maar ben wel een heel regelmatige jogger (3x week ongeveer 6 km).
Onlangs Nike Pegasus 37 gekocht (had ervoor al de 35 en de 36 gehad), en eigenlijk niet helemaal content mee. In het begin zelfs een kleine blaar op een rare plaats (binnenkant voet waar de schoenzool overgaat in de zijkant vd schoen), en ook na enkele weken gebruik nu nog altijd rode plekjes na het lopen op de bovenkant van mijn voet, waarschijnlijk o.w.v. de veters. Terwijl de 35 en 36 eigenlijk direct perfect waren...

Trouwens, iets heel anders: ik ben al enkele maanden bezig met koud afdouchen na het joggen. Dus eerst gewoon warm, en dan op het einde gradueel kouder om dan enkele minuten ijskoud te doen (en water o.a. ook op de benen richten). Het kan zijn dat het in mijn hoofd zit, maar het is precies echt alsof ik daardoor sneller herstel (minder stijve spieren). Was ermee begonnen o.w.v. Wim Hof, en ik weet dat het populair is (was onlangs nog een vrtnws artikel over denk ik). Het zou goed zijn voor recuperatie, maar niet om spiermassa te kweken. Nog iemand ervaringen hiermee?

Ik kom niet vaak kijken in deze topic, maar ben wel een heel regelmatige jogger (3x week ongeveer 6 km).
Onlangs Nike Pegasus 37 gekocht (had ervoor al de 35 en de 36 gehad), en eigenlijk niet helemaal content mee. In het begin zelfs een kleine blaar op een rare plaats (binnenkant voet waar de schoenzool overgaat in de zijkant vd schoen), en ook na enkele weken gebruik nu nog altijd rode plekjes na het lopen op de bovenkant van mijn voet, waarschijnlijk o.w.v. de veters. Terwijl de 35 en 36 eigenlijk direct perfect waren...

Trouwens, iets heel anders: ik ben al enkele maanden bezig met koud afdouchen na het joggen. Dus eerst gewoon warm, en dan op het einde gradueel kouder om dan enkele minuten ijskoud te doen (en water o.a. ook op de benen richten). Het kan zijn dat het in mijn hoofd zit, maar het is precies echt alsof ik daardoor sneller herstel (minder stijve spieren). Was ermee begonnen o.w.v. Wim Hof, en ik weet dat het populair is (was onlangs nog een vrtnws artikel over denk ik). Het zou goed zijn voor recuperatie, maar niet om spiermassa te kweken. Nog iemand ervaringen hiermee?
Die blaar heb ik ook op exact dezelfde plek met de 37, maar enkel als ik te dikke kousen aandoe.

Die blaar heb ik ook op exact dezelfde plek met de 37, maar enkel als ik te dikke kousen aandoe.
Vreemd, dan is het toch een design flaw precies. Toen ik die blaar kreeg, ben ik gewoon even teruggeschakeld naar mijn oude 36, en dan gradueel mijn voeten laten wennen aan de 37 (dat doe ik eigenlijk altijd als ik nieuwe loopschoenen koop, gewoon wat afwisselen met de oude in het begin).

Nu geen blaar meer daar, waarschijnlijk eelt gekweekt ;)

Welke heb je? Pegasus 36 of 37? Misschien indd dat het een fabricagefout is als je met de vorige schoen geen last had..
37, nooit met de 36 gelopen.
Het is niet dat ik er ergens pijn of last van heb, maar voel het verschil toch.

Anyway.
Nekeer wat groepsloopjes (4man) organiseren? Ik zit omgeving Leuven

Hoe bedoel je gegarandeerd vodden? Dus ik mag niet zomaar op die schoenen overschakelen? Wat doe ik dan best?

37, nooit met de 36 gelopen.
Het is niet dat ik er ergens pijn of last van heb, maar voel het verschil toch.

Anyway.
Nekeer wat groepsloopjes (4man) organiseren? Ik zit omgeving Leuven

De Pegasus is de laatste jaren altijd wel een iets 'hardere' schoen geweest. Maar het kan ook zijn dat die na een aantal loopbeurten wat zachter worden, als ze ingelopen zijn.

Sowieso altijd opletten met nieuwe schoenen. Niet direct volledig wisselen, maar gradueel (bv. lopen 1x nieuwe schoenen, 2x oude, 1x nieuwe, 2x oude, 1x nieuwe, 1x oude enz.). Want ge belast uw lichaam toch altijd een beetje anders, en dat heeft soms even tijd nodig.

In het begin zelfs een kleine blaar op een rare plaats (binnenkant voet waar de schoenzool overgaat in de zijkant vd schoen), en ook na enkele weken gebruik nu nog altijd rode plekjes na het lopen op de bovenkant van mijn voet, waarschijnlijk o.w.v. de veters.
Ik heb deze toch ook altijd redelijk klein/nauw gevonden, inderdaad ter hoogte van de plaats die je hier beschrijft. (33, 34 en 37 gehad).

Hoe bedoel je gegarandeerd vodden? Dus ik mag niet zomaar op die schoenen overschakelen? Wat doe ik dan best?
Van een 10-14mm heeldrop naar 0mm gaan vraagt tijd en aanpassing voor je hele lichaam.
Dus inderdaad best niet ineens al je looptochten met je nieuwe schoenen doen maar kalm opbouwen. Je voelt ook dat je lichaam anders moet werken hierbij.

Waarom zou je naar een zero drop shoe gaan?
Hierboven ging het over omschakelen van de Saucony Ride 13 (8mm drop las ik net) naar de Altra Escalante.
Ieder doet er zijn ding mee, ik reageerde enkel op het feit waarom Kimme1975 best niet ineens omschakelt (al ben ik zelf ook wel tevreden van de zero drop).
Voor en tegenstanders zijn er van beide.

Terug
Bovenaan