Algemene Loopthread

Wees maar zeker :laugh: Zelfs in juni was Meerdaelwoud nog steeds 1 modderboel :D
Niet dat ik er gaan lopen ben afgelopen weken ofzo, maar wel in het Chartreuzenbos in Holsbeek en dat heb ik er nog nooit zo modderig/nat weten bijliggen. In de 6 jaar dat ik er nu regelmatig train. Stukken waar het vroeger al eens een beetje modderig kon zijn, zijn nu een volledig moeras geworden. De bodem is gewoon 300% verzadigd.
Straks

En? NemesisBE heeft opgegeven zie ik?
Ne collega loper: Neen hij is verdronken in de modder (allé ja moeras?). :support:

Laatst bewerkt:
Zelf ook weer aanwezig op de Bello. Ben al aan het aftellen! Serieus zin in.
jij de volledige afstand vermoed ik? ... dit jaar durf ik nog niet, volgend jaar word ik 50 en dat staat op mijn bucket list... ergens een 100mijl, misschien Bello, misschien ergens anders...

Christoph Roosen was gisteren op het journaal nav marathon Valencia ->eens gechecked:

2023: 2u31
2024: 2u37 (halfweg nochtans wel op koers voor sub 2u30)

jij de volledige afstand vermoed ik? ... dit jaar durf ik nog niet, volgend jaar word ik 50 en dat staat op mijn bucket list... ergens een 100mijl, misschien Bello, misschien ergens anders...
Ja, de volle. Deze keer eens proberen een goede tijd neer te zetten zoals op de Great Escape ipv gewoon uit te lopen.

Voor een 100 mijler vind ik van parcours de Bello wel de minste. Great Escape is veel fijner. In 2026 komt er ook een nieuwe GTLC aan? Er zijn er ook nog andere maar heb die zelf nog niet gelopen.

Ja, de volle. Deze keer eens proberen een goede tijd neer te zetten zoals op de Great Escape ipv gewoon uit te lopen.

Voor een 100 mijler vind ik van parcours de Bello wel de minste. Great Escape is veel fijner. In 2026 komt er ook een nieuwe GTLC aan? Er zijn er ook nog andere maar heb die zelf nog niet gelopen.
i know maar ik moet elke keer minstens 1u in de auto (heen-terug) om iets van heuvels te vinden dus ik twijfel of ik mijn lichaam wel getraind kan krijgen voor een 100 mijl met veel hoogtemeters... maar great escape ga ik zeker doen volgend jaar (vermoedelijk dus de 80k)

i know maar ik moet elke keer minstens 1u in de auto (heen-terug) om iets van heuvels te vinden dus ik twijfel of ik mijn lichaam wel getraind kan krijgen voor een 100 mijl met veel hoogtemeters... maar great escape ga ik zeker doen volgend jaar (vermoedelijk dus de 80k)
Ik zit wel af en toe in de auto om wat deftig hoogtemeters te kunnen maken hoor ;)

Er is geen echt actieve triatlonthread, maar ik heb me na enkele jaren op de halve vandaag ingeschreven voor mijn eerste hele. Deze winter nog wat toeleggen op het lopen, met hopelijk nieuw PR op de 5km en de 10km op de natuurlopen van Lier.

Er is geen echt actieve triatlonthread, maar ik heb me na enkele jaren op de halve vandaag ingeschreven voor mijn eerste hele. Deze winter nog wat toeleggen op het lopen, met hopelijk nieuw PR op de 5km en de 10km op de natuurlopen van Lier.
Proficiat! Welke ga je doen?
Ik heb er al een aantal gedaan maar kan mij moeilijk nog motiveren omdat ik weet hoeveel trainingsuren je erin moet steken maanden aan een stuk om eventueel hetzelfde niveau te halen of om beter te proberen doen… Maar die eerste finishen is zalig!

Ik heb op aanraden van mijn partner een platte gekozen. Eigenlijk dacht ik aan Wales of Thun, maar het is Kalmar geworden.
Het allerbelangrijkste om hier te onthouden is dat het uw partner is die u iets heeft aangeraden 😉
“if you’re still married you didn’t train hard enough!”

Ik heb een paar weken terug een wedstrijd gelopen en men doel daar gehaald. Omdat ik het wel zwaar vond (+ de voorbereiding) anderhalve week niet gelopen. Ik heb er nu een 4-tal loopjes opzitten ik heb het gevoel dat ik van 0 start. Hartslag alle kanten, rekker aan de benen. Alsof ik alle vooruitgang kwijt ben van de afgelopen maanden.
Nog mensen daar last van gehad, en vooral: oplossingen voor hebben?

Ik heb een paar weken terug een wedstrijd gelopen en men doel daar gehaald. Omdat ik het wel zwaar vond (+ de voorbereiding) anderhalve week niet gelopen. Ik heb er nu een 4-tal loopjes opzitten ik heb het gevoel dat ik van 0 start. Hartslag alle kanten, rekker aan de benen. Alsof ik alle vooruitgang kwijt ben van de afgelopen maanden.
Nog mensen daar last van gehad, en vooral: oplossingen voor hebben?
Ik heb dit jaar eerst de 10 miles gelopen en mijn doeltijd gehaald met officieel 8 sec overschot (zo nipt was het, maar doel gehaald is gehaald) :D

Maar nadien ben ik van de trap gevallen en ik heb mijn rechterhiel geblesseerd midden mei. Maar ik heb volhard in de boosheid en toch nog de 20km van Brussel gelopen op anderhalf been eind mei. Dat had ik beter niet gedaan. De blessure zelf is toen niet erger geworden (op dat vlak ben ik ne freak of nature, ik ben dat altijd al geweest) maar ik heb mij wel naar de kloten gelopen in de zin die jij nu ook beschrijft.

Ik heb dan tijdelijke heel de maand juni geminderd van 40+ naar 20km/week. En vanaf juli heel voorzichtig het terug wat opgetrokken. Pas sinds november (recent dus) ben ik terug 100% in orde en misschien zelfs beter in vorm dan in mei.

Dus ik zou zeggen: Probeer uw weekafstand te delen door twee en niks te forceren tot je het terug voelt beteren. Dat komt allemaal wel terug.

Vandaag dus m'n eigen lactaattest (sub-max) gedaan op de loopband van m'n werk. Had wegwerp lancetten (druk op de knop voor een prikje) en alcoholdoekjes bij de apotheek gekocht. Had alles mooi klaar gelegd op een tafel naast de loopband in de fitness: doekjes, papier, lancetten, teststrips, had ook een tabel voorbereid waar ik per snelheid de hartslag en lactaat kon noteren. Alle metingen zijn goed gegaan, zo te zien geen enkele foute/afwijkende meting door bvb contaminatie door zweet.

Het protocol was dus hetzelfde als in UZA, maar dan op een andere loopband en met m'n eigen hartslagmeter en lactaatmeter. Dus alles met een korreltje zout te nemen. Al had ik het gevoel dat deze loopband ook wel sneller aanvoelde dan wanneer ik de snelheid buiten zou lopen.

Januari 2024 (UZA):
2 mmol: 12,3km/u - 158bpm
3 mmol: 14,1km/u - 164bpm
4 mmol: 15,6km/u - 172bpm

December 2024:
2 mmol: 14,08km/u - 154bpm
3 mmol: 15,56km/u - 160bpm
4 mmol: 16,64km/u - 170bpm

En de volledige sessie:

tijd​
snelheid (km/u)​
HS​
lactaat (mmol/l)​
00:000751,5
03:005,4891,1
06:0091271,4
09:0010,51361,5
12:00121381,3
15:0013,51481,6
18:00151572,2
21:0016,51703,4
24:00181796,1

Dus de komende tijd ga ik ook experimenteren met de lactaatmeter wanneer ik threshold op de atletiekpiste loop.

Vandaag dus m'n eigen lactaattest (sub-max) gedaan op de loopband van m'n werk. Had wegwerp lancetten (druk op de knop voor een prikje) en alcoholdoekjes bij de apotheek gekocht. Had alles mooi klaar gelegd op een tafel naast de loopband in de fitness: doekjes, papier, lancetten, teststrips, had ook een tabel voorbereid waar ik per snelheid de hartslag en lactaat kon noteren. Alle metingen zijn goed gegaan, zo te zien geen enkele foute/afwijkende meting door bvb contaminatie door zweet.

Het protocol was dus hetzelfde als in UZA, maar dan op een andere loopband en met m'n eigen hartslagmeter en lactaatmeter. Dus alles met een korreltje zout te nemen. Al had ik het gevoel dat deze loopband ook wel sneller aanvoelde dan wanneer ik de snelheid buiten zou lopen.

Januari 2024 (UZA):
2 mmol: 12,3km/u - 158bpm
3 mmol: 14,1km/u - 164bpm
4 mmol: 15,6km/u - 172bpm

December 2024:
2 mmol: 14,08km/u - 154bpm
3 mmol: 15,56km/u - 160bpm
4 mmol: 16,64km/u - 170bpm

En de volledige sessie:

tijd​
snelheid (km/u)​
HS​
lactaat (mmol/l)​
00:000751,5
03:005,4891,1
06:0091271,4
09:0010,51361,5
12:00121381,3
15:0013,51481,6
18:00151572,2
21:0016,51703,4
24:00181796,1

Dus de komende tijd ga ik ook experimenteren met de lactaatmeter wanneer ik threshold op de atletiekpiste loop.
Mooie vooruitgang zo te zien!

Parcours Bello Gallico is online en het meest drassige (understatement van het jaar) stuk in Pecrot is geschrapt!

Dus misschien geen volledige waterafstotende sokken nodig dan? Nu ja, heb met die sokken wel niks van last gehad vorig jaar dus misschien niet veranderen?

Voor de rest parcours identiek, is gemakkelijk voor mijn trouwe volger die niet de beste kaartlezer op deze planeet is ;)

Edit: blijkbaar te vroeg gejuicht,... stuk met halve meter water zit er dus nog weldegelijk in (misschien met al die regen wel wat meer dan kniehoogte dit jaar?)

Als er één ding is waar je nooit mee mag lachen dan is het wel het feit dat uw vrouw sneller loopt dan u.
Ben zelf getuige geweest van 2 stukgelopen relaties waar dat een factor was.
Dat begrijp ik toch niet goed. Hoe kan je eigen ego zo gekwetst zijn omdat je partner beter is in iets? Het is maar sport. :')

Terug
Bovenaan