Algemene Loopthread

6x800m op de piste deze ochtend (met telkens 200m jog recovery). Tempo tussen 3:43 en 3:35. Snelheid begint terug te komen. In week 1 liep ik mijn 200 meters nog aan +-3:35.

Alright terug begonnen met trainen! Eerst wat werken aan m'n 10K en dan terug op afstand.

Vandaag al meteen intervallen, 12 x 30s HR Zone 5 en dan 30s rusten.

Toch eens 3:27 aan getikt. Onbegrijpelijk dat jij dat 10km gaat volhouden @DesorteD :D

30s in zone 5 en dan 30s rust. Als je in zone 5 zit en je rust 30s, zit uwe hartslag toch nog in zone 4? Dat snap ik niet goed.
Ik doe de laatste tijd 500m interval. Tempohartslag is dan rond de 165-170 en recup zit die dan terug tussen de 140-145.

Dat van u is echt een HIIT en direct van een hoog niveau. Ik zou die rusttijden optrekken imo.

In wallonië/ de ardennen zijn tochwel de mooiste. Dikwils niet eens zo gek verder. Zeker als je maar 15/25km loopt bem je nog in relatief weinig tijd heen en terug. Goedkoper,vriendelijkere mensen, losse sfeer.

Van waar ben je juist? Want als Brussel te doen is, is het vaak de moeite om gewoon net iets verder te rijden tot bvb Namen, Dinant of Esneux, daar kan je tenminste echt trailen.

Vandaag 12km gaan loslopen met een kameraad aan een zeer rustig tempo. Al goed hersteld na gisteren. Morgen ga ik weer trainen met de atletiekclub, een paar laatste intervallen, nadien is het rust tot vrijdag waar ik misschien nog even losloop. Om dan zaterdag hopelijk gas te geven in Antwerpen. Zeer lang geleden dat ik nog eens een wedstrijd heb gelopen op de weg, maar ik heb er ontzettend veel zin in.

Ik ben zelf van regio Gent (Wetteren). Ik besef ook wel dat de mooiste in de ardennen te vinden zullen zijn.
Maar aangezien ik het nog niet gewoon ben zou ik er eerst wat in de dichtere omgeving gaan zoeken.

Alles in een straal van 100km lijkt mij voor dit jaar/voorjaar wel genoeg mogelijkheden :)

30s in zone 5 en dan 30s rust. Als je in zone 5 zit en je rust 30s, zit uwe hartslag toch nog in zone 4? Dat snap ik niet goed.
Ik doe de laatste tijd 500m interval. Tempohartslag is dan rond de 165-170 en recup zit die dan terug tussen de 140-145.

Dat van u is echt een HIIT en direct van een hoog niveau. Ik zou die rusttijden optrekken imo.

Komt rechtstreeks uit het Decathlon coach programma, heb de statistieken even bekeken en inderdaad is m'n HR niet echt veel gezakt tijds die rust. Conclusie, te intense training?

Nu ik vond lopen op HR niet echt heel fijn, zeker niet in een tijdsspanne van 30s dat is te kort om echt een bepaalt ritme te zoeken.

Ik ben zelf van regio Gent (Wetteren). Ik besef ook wel dat de mooiste in de ardennen te vinden zullen zijn.
Maar aangezien ik het nog niet gewoon ben zou ik er eerst wat in de dichtere omgeving gaan zoeken.

Alles in een straal van 100km lijkt mij voor dit jaar/voorjaar wel genoeg mogelijkheden :)

Dan zou ik eerder richting de Vlaamse Ardennen gaan, daar zijn alle toffe dingen te doen. Zal bij gelegenheid welke trails er daar deze herfst/winter worden georganiseerd.

Komt rechtstreeks uit het Decathlon coach programma, heb de statistieken even bekeken en inderdaad is m'n HR niet echt veel gezakt tijds die rust. Conclusie, te intense training?

Nu ik vond lopen op HR niet echt heel fijn, zeker niet in een tijdsspanne van 30s dat is te kort om echt een bepaalt ritme te zoeken.
Als ik zoveel intervallen moet doen, dan zijn mijn eerste intervallen zeker niet all out en gebruik ik eerst intervallen eerst om mijn mijn tempo/ritme te zoeken. Met intervallen van 30 seconden kijk ik zelfs niet naar mij hartslag. Eer ik in Zone5 zit is het interval gedaan. Dit soort sessies is gewoon hard gaan :D

Ik vermoed dat het doel van de training was om een initiele anearobe basis op te bouwen. Dus ik zou die rusttijden niet inkorten.

Dan zou ik eerder richting de Vlaamse Ardennen gaan, daar zijn alle toffe dingen te doen. Zal bij gelegenheid welke trails er daar deze herfst/winter worden georganiseerd.

@maTja

Ik ben van zuid west vlaanderen en ik trek om te trailen naar : oudenaarde / ronse / ellezelle / pay de colines / peruwelz ; zowat die kanten op . Das zeker ook niet ver van Gent en al echt een vakantiegevoel / ander land. Trail transcolines , trail des diables au sucre , trva , ... Zijn zo wat de eerste namen van trails die ik daar al heb gelopen. Meestal starten ze wel 15' later dan gepland,maar das idiaal want ik kom altijd maar toe een half uurtje voor de start 😂

En de laatste echte sessie voor mijn marathon zaterdag zit erop. 7 x 600m gedaan op de piste met de atletiekclub. Eerste 6 reps gedraaid in 2:00 rond (per 600m e 😁), laatste doorgetrokken en afgeklokt op 1:51. Niet te zot gedaan, maar het goede gevoel is er echt wel. Nu goed rusten en dan gaan we eens echt diep gaan!

dat gaat goed komen man!

Na mijn marathon eind juli ergens ken ik een moeizame heropstart. Eerst de linkerenkel die weer vol vocht steekt na een karatetrap op mijn koterijen achter mijn tuinhuis, en nu trapte ik zondag tijdens diezelfde afbraakwerken in een verroeste spijker, los erdoor en was 3,5cm lang. Dat deed echt deugd, ze hebben mijn gevloek tot voorbij de Basiliek gehoord. Los door mijn peesplaat. Maandag dan maar voor tetanusprik aangezien ik nt zeker was of het minder dan 10j geleden was en geen enkele dokter of arbeidsarts precies van E Health heeft gehoord om iets te registreren. eerste twee dagen kon ik niet op mijn voet staan. Gezwollen op de plek waar ik in spijker ben gegaan en buigen voet ging moeizaam.
Maar vandaag gaat het al beter en daar ben ik wel blij om. Ik vermoed dat er dan geen blijvende schade gaat zijn, dus denk morgen ofzo wel eens terug te gaan lopen.
Ge ziet , rust roest...

en nog extra leuk voor het gemoed; vandaag zijn ze gestart met de renovatie van de badkamer en erna doen ze door aan garage en berging. Goed voor 4 weken geluidspollutie aan mijn kop. En sowieso haaaaaaaaaaat ik het dat er ander volk in ons huis binnen en buiten loopt en je rekening mt houden ermee. En probeer dan maar eens telewerk te doen

genoeg gezaagd vr vandaag.

En de laatste echte sessie voor mijn marathon zaterdag zit erop. 7 x 600m gedaan op de piste met de atletiekclub. Eerste 6 reps gedraaid in 2:00 rond (per 600m e 😁), laatste doorgetrokken en afgeklokt op 1:51. Niet te zot gedaan, maar het goede gevoel is er echt wel. Nu goed rusten en dan gaan we eens echt diep gaan!
Raar... Ik heb gisteren net dezelfde training moeten doen 7 x 600m sub 2:00 met 1:20 rust. De eerste 5 lukte om sub 2:00 te blijven de laatste 2 zat ik er door en is het 2:03 geworden. Al bij al redelijk tevreden.

Veel succes zaterdag! Knallen!

Ik ga zaterdagavond aan de cheer zone aan het Sint-jansplein staan. Een pintje drinken, kijkend naar de marathonlopers die hun laatste kilometers afleggen. Iedereen welkom!

Raar... Ik heb gisteren net dezelfde training moeten doen 7 x 600m sub 2:00 met 1:20 rust. De eerste 5 lukte om sub 2:00 te blijven de laatste 2 zat ik er door en is het 2:03 geworden. Al bij al redelijk tevreden.

Veel succes zaterdag! Knallen!

Haha, dat is ook toevallig! Bij mij was de rust wel langer, 2 minuten, soms zelfs iets meer omdat de trainer stond te slapen met de stopwatch in de hand.

Iemand al uitgevogeld of het mogelijk gaat zijn voor supporters om hun auto kwijt te geraken in de buurt van het centrum van A'pen? (rond stadsschouwburg)

Da's een ideale locatie om de lopers verschillende keren te zien zonder veel te moeten bewegen, maar er geraken met de auto wordt vermoedelijk niet evident.

En die website slimnaarantwerpen maakt je niet echt "slimmer" ... auto droppen op P+R en in overvolle trams zitten zien we niet zitten in deze covid-tijden.

Iemand al uitgevogeld of het mogelijk gaat zijn voor supporters om hun auto kwijt te geraken in de buurt van het centrum van A'pen? (rond stadsschouwburg)

Da's een ideale locatie om de lopers verschillende keren te zien zonder veel te moeten bewegen, maar er geraken met de auto wordt vermoedelijk niet evident.

En die website slimnaarantwerpen maakt je niet echt "slimmer" ... auto droppen op P+R en in overvolle trams zitten zien we niet zitten in deze covid-tijden.

Droppen op Linkeroever en de voetgangers tunnel in?

Ik denk nog een overnachting te boeken in de buurt, auto kan dan in garage van hotel staan. Gezin zou toch meegaan om aan te moedigen, dat wordt nog gezellig dan.

Ik ga zaterdagavond aan de cheer zone aan het Sint-jansplein staan. Een pintje drinken, kijkend naar de marathonlopers die hun laatste kilometers afleggen. Iedereen welkom!
Ik zal eens zwaaien :unsure:

Ik parkeer onder het Centraal Station (aan de achterzijde erin rijden, kant van de Van Immerseelstraat) en ga dan lopen. Maar dat lijkt me voor u ook een goeie optie te zijn om te supporteren aan de Stadsschouwburg en omgeving. Gewoon naar/door het Stadspark wandelen en je bent waar je wil zijn.

Terug
Bovenaan