algemene discussie | Xbox

Bwoa, ik volg in deze toch eerder de Jeff z’n mening. Er zijn genoeg games die weldegelijk 60fps halen op de series S. Het is maar een kwestie van hoeveel moeite je er als developer wilt insteken. En voor arkham knights was het eerst een probleem door die ‘unthetered co-op’ en nu zou het aan de kracht van de series S liggen? En welke games draaien er beter op de OG Xbox one dan op de series S ? (Oprechte vraag btw)
Mij gaat het er maar om. Men moet er altijd rekening mee houden gedurende de volledige generatie. Kijk naar halo infinite. Het vlaggenschip van Xbox. Je kan deze beter spelen op one x dan series s. Het ziet er gewoon beter uit op de one x. DF heeft daar nog een video van gemaakt. De belofte van Phil Spencer dat alle games op series s hetzelfde kunnen dan op series x maar in lagere resolutie is al dikwijls bs gebleken. Want in de voorbije 2 jaar zijn er hier en daar al spellen geweest die locked 30 waren op de series s en 60 op de series x. Ik wil dat de spellen vooruit gepusht worden. Ook bij Sony, stop toch met die cross gen games! Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard. Mensen die heel blij zijn met de series s, des te beter uiteraard. Maar persoonlijk had ik liever een digitale versie van de series x gezien.
Hier nog een artikel over series s vs one x:

Hoe komt het eigenlijk dat Xbox zo onpopulair is in België? In de tijd van PS3 vs Xbox 360 ging het vrij gelijk op, meen ik mij te herinneren. Met de Xbox One vs PS4 was het verschil plots enorm groot geworden. En nu is het verschil echt wel frappant te noemen. Liep daarnet eens rond in de FNAC en Mediamarkt, en de sectie voor PS is eigenlijk 20 keer zo groot als voor Xbox.

Ik speel voornamelijk de multi-platform spellen, en qua exclusives is er voor mij persoonlijk niks speciaals op PS. De enige twee exclusives op Xbox waar ik iets om geef, zijn Forza en Gears of War. Voor de rest koop ik gewoon Xbox omwille van mijn grote collectie digitale spellen die ik sinds 2005 en de 360 heb opgebouwd. Maar Xbox kan qua verkoopcijfers precies echt niet meer volgen.

Hoe komt het eigenlijk dat Xbox zo onpopulair is in België? In de tijd van PS3 vs Xbox 360 ging het vrij gelijk op, meen ik mij te herinneren. Met de Xbox One vs PS4 was het verschil plots enorm groot geworden. En nu is het verschil echt wel frappant te noemen. Liep daarnet eens rond in de FNAC en Mediamarkt, en de sectie voor PS is eigenlijk 20 keer zo groot als voor Xbox.

Ik speel voornamelijk de multi-platform spellen, en qua exclusives is er voor mij persoonlijk niks speciaals op PS. De enige twee exclusives op Xbox waar ik iets om geef, zijn Forza en Gears of War. Voor de rest koop ik gewoon Xbox omwille van mijn grote collectie digitale spellen die ik sinds 2005 en de 360 heb opgebouwd. Maar Xbox kan qua verkoopcijfers precies echt niet meer volgen.
Het ging bij de PS3 en Xbox 360 niet gelijk op. De Xbox 360 kwam stukken vroeger uit en had dus lang een voordeel. De PS3 had een moeizame start door de hoge prijs, maar nadien haalde die de Xbox 360 moeiteloos in. Maar waarom de Xbox hier altijd achterop hinkt, daar heb ik geen flauw idee van.

Nu goed, dat je weinig Xbox games vindt in de winkel is 'normaal' denk ik, aangezien de helft al vanaf dag 1 op Game Pass verschijnt :p

In de tijd van PS3 vs Xbox 360 ging het vrij gelijk op
Nah. Europa is eigenlijk altijd al Playstation gezind geweest.
En terecht ook. Sony heeft mid jaren 90 console gamen naar een meer volwassenen publiek gebracht. En dat dan succesvol doorgetrokken met de PS2, nog steeds de meest succesvolle console ooit. Rond die 2 consoles zijn dus volledige gezinnen opgegroeid hé.

Microsoft kwam uiteindelijk voor datzelfde publiek, maar laat. Heel laat. En de originele Xbox had hier al helemaal geen grote impact en was in retrospect, zeker met die belachelijke originele controller, een echt misbaksel.

De reden waarom je Xbox nu niet meer in de winkel ziet liggen is omdat ze nu redelijk "all in" zijn aan het gaan met gamepass. Momenteel een belachelijk goede deal. Maar hoe lang ze dat kunnen aan die prijs..

Het ging bij de PS3 en Xbox 360 niet gelijk op. De Xbox 360 kwam stukken vroeger uit en had dus lang een voordeel. De PS3 had een moeizame start door de hoge prijs, maar nadien haalde die de Xbox 360 moeiteloos in. Maar waarom de Xbox hier altijd achterop hinkt, daar heb ik geen flauw idee van.

Nu goed, dat je weinig Xbox games vindt in de winkel is 'normaal' denk ik, aangezien de helft al vanaf dag 1 op Game Pass verschijnt :p
Moeiteloos zou ik het nu niet noemen.
De cijfers of VGchartz zijn PS3 87,40 mil vs Xbox360 85,73, dat met een hele markt extra (Japan, in 2010 was verkochte PS3 11 mil vs 1,5 mil X360). Dat is maar +/- 2 miljoen consoles minder. Ik denk dat rapportage stopte in 2014 voor beide consoles.
Dus het is echt niet zo dat playstation met de PS3 mijlen ver voor lag.
Xbox heeft wel jaar voorsprong gehad, heeft hen echt geholpen markt aandeel in Europa te nemen en de markt in Amerika te domineren.
Het is genuanceerder dan het ging niet gelijk op.

Dan halen we er software sales an tie-ratio nog niet bij, die beide in voordeel van X360 zijn.
Het is echt geen schande om 1 generatie de verliezer te zijn.

Moeiteloos zou ik het nu niet noemen.
De cijfers of VGchartz zijn PS3 87,40 mil vs Xbox360 85,73, dat met een hele markt extra (Japan, in 2010 was verkochte PS3 11 mil vs 1,5 mil X360). Dat is maar +/- 2 miljoen consoles minder. Ik denk dat rapportage stopte in 2014 voor beide consoles.
Dus het is echt niet zo dat playstation met de PS3 mijlen ver voor lag.
Xbox heeft wel jaar voorsprong gehad, heeft hen echt geholpen markt aandeel in Europa te nemen en de markt in Amerika te domineren.
Het is genuanceerder dan het ging niet gelijk op.

Dan halen we er software sales an tie-ratio nog niet bij, die beide in voordeel van X360 zijn.
Het is echt geen schande om 1 generatie de verliezer te zijn.
Het gaat in Fusion zijn vraag hier over België/Europa, niet wereldwijd. Voor zover ik me kan herinneren heeft PlayStation in onze contreien altijd voor gestaan, zelfs met percentages van 75% voor PlayStation en slechts 25% voor Xbox. Nu is Xbox wat aan een inhaalbeweging bezig door de tekorten aan PS5's, maar dan nog.

Elke gamer doet maar wat hij wil. We hebben uitsluitend dezelfde hobby en dan maakt het niet uit op wat er gegamed wordt.

Marketing speelt daarbij een belangrijke rol.

De zichtbaarheid van het merk 'Xbox' is gewoon te beperkt. Vanuit Microsoft zijn er bitter weinig initiatieven om dat lokaal te verbeteren.

Heb nu voor het eerst een xbox en die series X is toch echt wel een topding. Hoor je totaal niet draaien, snelle laattijden. Binnen de minuut ben je aan het spelen na het opstarten, controller ligt goed in de hand, interface vind ik itt de reviews wel makkelijk alleen ziet het er wat gedateerd uit maar je hebt geen console om op de interface te kijken ook e,..

Ik heb gamepass, maar ligt het aan mij of zijn daar nu niet zoveel nieuwe spellen op? De meeste buiten xbox exclusives zijn toch al een dik jaar uit of vergis ik me?

Het gaat in Fusion zijn vraag hier over België/Europa, niet wereldwijd. Voor zover ik me kan herinneren heeft PlayStation in onze contreien altijd voor gestaan, zelfs met percentages van 75% voor PlayStation en slechts 25% voor Xbox. Nu is Xbox wat aan een inhaalbeweging bezig door de tekorten aan PS5's, maar dan nog.

Elke gamer doet maar wat hij wil. We hebben uitsluitend dezelfde hobby en dan maakt het niet uit op wat er gegamed wordt.
True Europa en Japan altijd playstation bastions geweest, maar in de 7de generatie was het Europees alvast niet 75% 25%
Misschien puur belgische markt. Maar dan spreken we misschien over een markt van wat 500k mensen?

Er was toen wel degelijk meer marketing voor x360 en de rekken waren gelijker verdeeld. Dus het gevoel dat gelijk opging is zeker niet mis.
Nu komde een winkel binnen en als ge al iet van xbox ziet verschiet ge. Dus ik snap wel dat hij dat gevoel heeft. En helemaal fout is het denk ik ook niet.

Heb nu voor het eerst een xbox en die series X is toch echt wel een topding. Hoor je totaal niet draaien, snelle laattijden. Binnen de minuut ben je aan het spelen na het opstarten, controller ligt goed in de hand, interface vind ik itt de reviews wel makkelijk alleen ziet het er wat gedateerd uit maar je hebt geen console om op de interface te kijken ook e,..

Ik heb gamepass, maar ligt het aan mij of zijn daar nu niet zoveel nieuwe spellen op? De meeste buiten xbox exclusives zijn toch al een dik jaar uit of vergis ik me?
Veel xbox exclusives zijn inderdaad al wat uit. Niet vergeten het niet altijd AAA games gaan zijn.
Grounded (was al in early acces) is in september officieel uitgekomen, Pentinent komt mid november. Zijn beide Xbox exclusives van Microsoft.
In 2023 zijn de geplande denk ik : Forza motorsport, Redfall, Starfield, Hellblade 2, age of empires 2 (console), age of empires 4 (console) en waarschijnlijk nog wat kleinere titels.

Was te denken, die GP was/is echt belachelijk goedkoop. Als je ziet wat je daar voor krijgt. Hopelijk blijft de stijging beperkt.

Als je bekijkt wat we ooit betaalden voor een game te huren(tegen het einde 5euro 2 dagen??) of een game nieuw te kopen en verkopen met +- 10 tot 15euro verlies, kunnen ze de prijs nog bijna gaan verdubbelen en nog steeds aantrekkelijk zijn als ze hun aanbod stevig houden.

Die truc van 3 jaar gold omzetten naar 3j gamepass ultimate, betere value voor uw geld kan je haast niet vinden. Denk niet dat ze dat gaan blijven ondersteunen die truc. Gelukkig onlangs nog voor 3j verlengt na de eerste 3j :sneaky:

Xbox All Access is vanaf morgen beschikbaar als optie voor Orange Love-klanten:

5yjMXtX.jpg

Voor nieuwe én bestaande Love-abonnees is er nu het nieuwe gamingpack 'Ultra Gaming', waarmee gamers hun gamebeleving naar een hoger niveau kunnen tillen. Met de Xbox All Access-bundel – de Xbox Series S-console + een abonnement van 24 maanden Xbox Game Pass Ultimate – en 5 GB extra data voor hun Go-abonnementen krijgen gamers alles wat ze nodig hebben om in next-gen gaming te duiken. Met dit abonnement kunnen gamers een breed scala aan games spelen voor 24,99 € per maand gedurende 24 maanden, waarbij ze de eerste maand zelfs gratis krijgen (actie geldig van 15/11 tot 2/1/2023).
€600 in totaal voor een Xbox Series S-console + 24 maanden Xbox Game Pass Ultimate + 5 GB extra mobiele data per maand (€10 optie).

Op zich lijkt me dit geen slechte deal (als je de goedkope Gold truc buiten beschouwing laat).

Ik ben van plan om game pass aan te schaffen voor op PC te spelen. Ultimate zou de goedkoopste manier zijn via de gold omzetten naar ultimate trick.
Nu heb ik gelezen dat je keys voor de turkse gold 12 maand kan kopen online en deze daarna via een VPN, die op Turkije staat, toe te voegen op je account.
Nu was mijn vraag lukt dit ook op een reeds aangemaakte xbox account? Want had al een account aangemaakt via de xbox website en daar staat als land belgie ingevuld dus ben beetje bang dat dit conflict gaat geven ? Of is het best om een compleet nieuw account aan te maken via VPN (die op turkije staat) ?
En zijn er nog dingen waar ik moet om letten om te converteren ?

Ik ben van plan om game pass aan te schaffen voor op PC te spelen. Ultimate zou de goedkoopste manier zijn via de gold omzetten naar ultimate trick.
Nu heb ik gelezen dat je keys voor de turkse gold 12 maand kan kopen online en deze daarna via een VPN, die op Turkije staat, toe te voegen op je account.
Nu was mijn vraag lukt dit ook op een reeds aangemaakte xbox account? Want had al een account aangemaakt via de xbox website en daar staat als land belgie ingevuld dus ben beetje bang dat dit conflict gaat geven ? Of is het best om een compleet nieuw account aan te maken via VPN (die op turkije staat) ?

Bij mijn weten mag dat een bestaande account zijn. Gewoon zorgen dat je nog geen GP hebt op die desbetreffende account. Zo heb ik het toch gedaan.

Toevallig daarnet voor het eerst die truc gedaan om Gold om te zetten naar GP voor 3 jaar op een bestaande account. Had er altijd een beetje schrik voor om iets verkeerd te doen, maar viel eigenlijk goed mee. Omgerekend zo'n 370+ EUR bespaard.

Heb hiervoor onderstaande guide gevolgd; dus Turkse codes kopen voor 3 jaar Gold en 1 maand Ultimate en via een VPN redeemen:

Weet iemand of je tegelijk kan spelen op je XSX met Gamepass account (Ultimate) en dan bijvoorbeeld op een Mac pc met XCloud gaming?
Ik zou mijn neefje op die manier willen mee laten 'profiteren' van mijn Gamepass.

Terug
Bovenaan