Wat een totale ramp zou zijn voor de volgende generatie als er geen concurrentie meer zal zijn
Steam is er ingestapt. Kan potentieel de concurrentiepositie overnemen.
Maar met een ander verdienmodel. Zonder dat er een significante korting voorzien wordt op de hardware prijs.
Ik verwacht dat we nog wel wat wijzigingen in Xbox Game Pass Ultimate zullen zien. Call of Duty lijkt een voorbode van meer first party games die buiten het abonnement zullen vallen. Het valt nog te bezien hoe men dat zal proberen te verkopen. Enkele maanden geleden deden er geruchten de ronde over een à la carte formule, waarbij je zelf de inhoud van je abonnement kunt bepalen.
De verkoop van de Xbox Series-consoles was eerder al compleet ingestort en met deze nieuwe prijsverhoging is het quasi einde verhaal. Het zal tot een absoluut minimum dalen (€500 voor een Xbox Series S?). Het uitbesteden van hun toekomstig hardware aan een ASUS of HP kan interessanter zijn voor Microsoft, maar als consument ga je daar in de huidige context weinig voordeel aan hebben.
Project Helix lijkt me een heel moeilijk verhaal te worden.
Mja, ik heb gamepass ook opgezegd. Ik heb gewoon te weinig tijd om al die games te spelen. Indien ze een gamepass voorzagen die goedkoper was waar je de games zou kunnen testen om te zien of ze u liggen. Maar beperkt tot 5h of zo. Waarna je ze dan met een korting zou kunnen kopen. Ik denk dat dat nog wel een aantrekkelijke optie zou kunnen zijn. Als dat een paar euro zou kosten. Zonder richting de huidige prijs te evolueren van zo'n gamepass. Principe van de amazon van 3€ of zo per maand.
Voor de prijs van de volledige gamepass
PC Game Pass: € 12,99 per maand. Dit komt neer op € 155,88 per jaar.
Game Pass Ultimate: € 20,99 per maand. Dit komt neer op € 251,88 per jaar.
Game Pass Essential: € 8,99 per maand. Dit komt neer op € 107,88 per jaar.
heb je toch al gemakkelijk tussen de 4 games en de 10 games als je ze in afslag koopt tijdens zo'n steam sale. En ze slaan u tegenwoordig dood met sales...
Ik denk niet dat Helix er gaat komen zolang ze niet gedwongen gaan worden door Playstation voordat het issue van Ai is opgelost. De xbox is nog altijd goedkoper dan de goedkoopste steam machine. Maar met de huidige prijzen ga je een deftige verbetering moeilijk voor een consoleprijs kunnen opgezet krijgen.
Noch weet ik in welke mate zowel playstation ALS Microsoft goesting hebben om die kostprijs te gaan slikken om die in de richting van 600-700 met een project helix of een supercharged Playstation te gaan komen. Zeker zolang dat voor de huidige componentmakers AI een geldprinter lijkt te zijn.