algemene discussie | Xbox

De situatie was al behoorlijk precair voor Xbox.

Men zal dus nog meer geld uit de bestaande userbase moeten zien te halen.
 
De situatie was al behoorlijk precair voor Xbox.

Men zal dus nog meer geld uit de bestaande userbase moeten zien te halen.
Of Microsoft gaat uit zijn andere takken dit moeten bankrollen terwijl ze verdere besparingen realiseren. Niet voor niets dat ze hun strategie van een duurdere gamepass hebben ingetrokken en dat ze studio's aan het sluiten zijn...

Naast het feit dat ze zelfs opperden om er volledig uit te stappen of een partner te vinden om de kosten te dragen.
Geen idee in welke mate Asus vb die partner zou kunnen worden. Terwijl Microsoft zich dan meer uit die markt trekt.
 
Naast het feit dat ze zelfs opperden om er volledig uit te stappen of een partner te vinden om de kosten te dragen.
Geen idee in welke mate Asus vb die partner zou kunnen worden. Terwijl Microsoft zich dan meer uit die markt trekt.
Wat een totale ramp zou zijn voor de volgende generatie als er geen concurrentie meer zal zijn
 
Of Microsoft gaat uit zijn andere takken dit moeten bankrollen terwijl ze verdere besparingen realiseren. Niet voor niets dat ze hun strategie van een duurdere gamepass hebben ingetrokken en dat ze studio's aan het sluiten zijn...

Naast het feit dat ze zelfs opperden om er volledig uit te stappen of een partner te vinden om de kosten te dragen.
Geen idee in welke mate Asus vb die partner zou kunnen worden. Terwijl Microsoft zich dan meer uit die markt trekt.
Ik verwacht dat we nog wel wat wijzigingen in Xbox Game Pass Ultimate zullen zien. Call of Duty lijkt een voorbode van meer first party games die buiten het abonnement zullen vallen. Het valt nog te bezien hoe men dat zal proberen te verkopen. Enkele maanden geleden deden er geruchten de ronde over een à la carte formule, waarbij je zelf de inhoud van je abonnement kunt bepalen.

De verkoop van de Xbox Series-consoles was eerder al compleet ingestort en met deze nieuwe prijsverhoging is het quasi einde verhaal. Het zal tot een absoluut minimum dalen (€500 voor een Xbox Series S?). Het uitbesteden van hun toekomstig hardware aan een ASUS of HP kan interessanter zijn voor Microsoft, maar als consument ga je daar in de huidige context weinig voordeel aan hebben.

Project Helix lijkt me een heel moeilijk verhaal te worden.
 
Wat een totale ramp zou zijn voor de volgende generatie als er geen concurrentie meer zal zijn
Steam is er ingestapt. Kan potentieel de concurrentiepositie overnemen.

Maar met een ander verdienmodel. Zonder dat er een significante korting voorzien wordt op de hardware prijs.

Ik verwacht dat we nog wel wat wijzigingen in Xbox Game Pass Ultimate zullen zien. Call of Duty lijkt een voorbode van meer first party games die buiten het abonnement zullen vallen. Het valt nog te bezien hoe men dat zal proberen te verkopen. Enkele maanden geleden deden er geruchten de ronde over een à la carte formule, waarbij je zelf de inhoud van je abonnement kunt bepalen.

De verkoop van de Xbox Series-consoles was eerder al compleet ingestort en met deze nieuwe prijsverhoging is het quasi einde verhaal. Het zal tot een absoluut minimum dalen (€500 voor een Xbox Series S?). Het uitbesteden van hun toekomstig hardware aan een ASUS of HP kan interessanter zijn voor Microsoft, maar als consument ga je daar in de huidige context weinig voordeel aan hebben.

Project Helix lijkt me een heel moeilijk verhaal te worden.
Mja, ik heb gamepass ook opgezegd. Ik heb gewoon te weinig tijd om al die games te spelen. Indien ze een gamepass voorzagen die goedkoper was waar je de games zou kunnen testen om te zien of ze u liggen. Maar beperkt tot 5h of zo. Waarna je ze dan met een korting zou kunnen kopen. Ik denk dat dat nog wel een aantrekkelijke optie zou kunnen zijn. Als dat een paar euro zou kosten. Zonder richting de huidige prijs te evolueren van zo'n gamepass. Principe van de amazon van 3€ of zo per maand.

Voor de prijs van de volledige gamepass
PC Game Pass: € 12,99 per maand. Dit komt neer op € 155,88 per jaar.
Game Pass Ultimate: € 20,99 per maand. Dit komt neer op € 251,88 per jaar.
Game Pass Essential: € 8,99 per maand. Dit komt neer op € 107,88 per jaar.

heb je toch al gemakkelijk tussen de 4 games en de 10 games als je ze in afslag koopt tijdens zo'n steam sale. En ze slaan u tegenwoordig dood met sales...

Ik denk niet dat Helix er gaat komen zolang ze niet gedwongen gaan worden door Playstation voordat het issue van Ai is opgelost. De xbox is nog altijd goedkoper dan de goedkoopste steam machine. Maar met de huidige prijzen ga je een deftige verbetering moeilijk voor een consoleprijs kunnen opgezet krijgen.
Noch weet ik in welke mate zowel playstation ALS Microsoft goesting hebben om die kostprijs te gaan slikken om die in de richting van 600-700 met een project helix of een supercharged Playstation te gaan komen. Zeker zolang dat voor de huidige componentmakers AI een geldprinter lijkt te zijn.
 
Steam is er ingestapt. Kan potentieel de concurrentiepositie overnemen.

Maar met een ander verdienmodel. Zonder dat er een significante korting voorzien wordt op de hardware prijs.
Weet niet, maar 1500€ voor een console is niet echt massa verkoop denk ik. Ook niet voor PS6 en xbox next gen.
Het probleem is day deze bedrijven serieuze groei gezien hebben tijdens corona en nu, mede dankzij de prijsstijgingen, terug moeten inleveren.
Met ontslagen en sluitingen tot gevolg.
 
Weet niet, maar 1500€ voor een console is niet echt massa verkoop denk ik. Ook niet voor PS6 en xbox next gen.
Het probleem is day deze bedrijven serieuze groei gezien hebben tijdens corona en nu, mede dankzij de prijsstijgingen, terug moeten inleveren.
Met ontslagen en sluitingen tot gevolg.
Instapmodel is 1039€ of 1100€ met controller niet 1500€.

2 TB versie is 1430€.

Maar ja, Corona heeft een boost gegeven die nu terug voor een stuk is weggevallen. Doordat er terug concurrentie is van andere zaken die mensen nu kunnen en soms moeten doen.

Maar ik ben akkoord dat het niet evident is. Maar met de kortingen op steam of zo kan ook nog iets dichtrijden.
 
Instapmodel is 1039€ of 1100€ met controller niet 1500€.

2 TB versie is 1430€.
ja 1100€ voor 500gb aub.
Dan kan men evengoed er geen ssd insteken en die kosten volledig aan de gebruiker laten

Maar eigenlijk heeft valve de steam machine niet nodig als project Helix inderdaad ook steam kan afspelen.
 
ja 1100€ voor 500gb aub.
Dan kan men evengoed er geen ssd insteken en die kosten volledig aan de gebruiker laten

Maar eigenlijk heeft valve de steam machine niet nodig als project Helix inderdaad ook steam kan afspelen.
Ja,

Maar ik verwacht die project Helix pas het moment dat RDNA 5 uitkomt. Omdat ze nu eenmaal een significant verschil gaan willen maken met hun RDNA 2 oplossing. Met een nieuwe console op RDNA 3.5 lijkt het mij nog te beperkt voordelig.

Zeker als men FSR 4, maar dacht een lite model, actief gaat krijgen in deze consoles, al blijft het sowieso afwachten tot het effectief het geval is:

Maar ja door de kosten die je ziet verwacht ik dat zo'n nieuwe console door Xbox of Playstation effectief moet wachten totdat de prijzen voor die componenten terug wat meer normaal zijn zodanig dat de consolemakers niet zo'n grote verliezen zouden moeten slikken. Want zoals je zegt een console voor de massamarkt van Xbox of Playstation aan 1500€ dat lijkt mij toch effectief een probleem te zijn.

Al heb ik geen idee in welke mate ze kunnen gedaan krijgen om die zaken aan te kopen in de toekomst (vb 2028) tegen de vroegere prijzen zonder dat componentmakers de huidige prijzen dan ook gaan verwachten. Op korte termijn gaan ze geen productiecapaciteit verhogen, op langere termijn normaliter wel. Maar geen idee in welke mate die huidige piek ook door de producenten niet gezien worden als zijnde tijdelijk waardoor ze niet van plan zijn om hun productie omhoog te gaan vijzelen in de toekomst.
Het zijn en blijven nu eenmaal massale investeringen...
 
Terug
Bovenaan