algemene discussie | PlayStation

Da's altijd een discussie die wettelijke garantie.
Je hebt inderdaad recht op 2 jaar, maar...
Na 6 maanden moet jij als koper kunnen aantonen dat het defect er al was bij aankoop (of in de eerste 6 maanden). Kun je dat niet aantonen (omdat je controller na bijvoorbeeld 9 maanden kapot gaat), dan moet die in principe niet gerepareerd of vervangen worden.
De meeste winkeliers echter kijken daar niet naar en vervangen of repareren het zolang de termijn van 2 jaar niet verstreken is, maar in principe moet dat niet.
Bij mij ist een software probleem, ik kan console aan en uit zetten alles in het menu doen ga ik ingame doet die niks meer terug na menu alles werkt...

Ik had een paar maanden geleden een kapotte HDMI poort op m'n PS5 van meer dan een jaar oud. Contact opgenomen, PS5 opgestuurd en een paar weken later een nieuw exemplaar ontvangen.

Hoe lang bedraagt nu eigenlijk de garantie op de ps5 en controller, ik zie soms 1 jaar en soms 2 jaar
Heb het recent opgezocht nadat Sony mijn controller niet wou vervangen die 1jaar en 4 maand oud was. Blijkbaar is het enkel de verkoper in europa die verplicht is van minstens 2 jaar garantie te geven. Sony als fabrikant zijnde hoeft dit niet te doen aangezien ze niet rechtstreeks verkopen en die bieden slechts 1 jaar garantie. Dus je kan enkel rechtstreeks bij Sony terecht indien het product jonger is dan 1 jaar, tussen het jaar en 2 jaar moet je bij de winkel zijn waar je het kocht.

Mijn psplus is vervallen, en op cdkeys en dergelijke is het allemaal out of stock, en volle pot betalen wil ik niet. Ik heb de wijzigingen aan plus niet gevolgd, maar is het dan misschien beter dat ik nu psnow koop op cdkeys (wat wel in voorraad is)? Momenteel gebruik ik plus toch wat minder, dus denk dat ik tot juni(?) wel kan overbruggen?

Mijn psplus is vervallen, en op cdkeys en dergelijke is het allemaal out of stock, en volle pot betalen wil ik niet. Ik heb de wijzigingen aan plus niet gevolgd, maar is het dan misschien beter dat ik nu psnow koop op cdkeys (wat wel in voorraad is)? Momenteel gebruik ik plus toch wat minder, dus denk dat ik tot juni(?) wel kan overbruggen?

Zie de posts van 2 weken terug hè. Wie nu PSNow heeft krijgt vanaf juni PS+ Premium wat een combinatie is van het huidige PS+ en PSNow en misschien nog wat extra.
Dus als je via CDkeys €42 betaalt voor PSNow heb je straks veel meer dan enkel PS+ voor een prijs die een stuk onder de normale PS+ prijs ligt. Daarom dat velen hier direct voor een paar jaar ver gekocht hebben. Had wel ergens een
gerucht gelezen dat dat niet meer zou werken, maar niet meteen duidelijk wat er van aan is.
Voor je PS+ kan je eventueel ook nog 3 maanden nemen om tot juni te overbruggen als je bvb de maandelijkse games niet wil mislopen. Al denk ik dat die maandelijkse games vanaf nu geen vette gaan zijn om hun nieuwe Extra/Premium niet te kannibaliseren.

Oh ja, nog een nadeel, als je PSNow periode ten einde is, kost het je ineens €120 want mogelijk ben je Premium dan zo gewend dat je het niet ineens wil verliezen.

Ah, merci! Dat verklaart meteen waarom PSNow voor 12 maanden nergens meer te vinden is, in de playstation store is het nu enkel maar voor 1 maand te vinden. Op cdkeys ondertussen ook weg, wel nog 3 maand subscriptions. Zou me dan verwonderen als het nog terug op voorraad komt aan die condities

PSNow is al van in januari/februari uit verkoop gehaald door Sony, sommige winkels verkopen wel nog hun reststock.
En voor PS+ is er iemand in het Buy & Sell gedeelte die codes verkoopt aan 45 euro. Heb er zelf ook al van aangekocht en is betrouwbaar.

Ik heb een vraag over de originele faceplates van Sony die nu ook in de zwarte kleur kunnen gekocht worden
In België zijn ze nog niet te krijgen
Zijn er hier mensen op het forum die ze hebben en zo ja waar aangekocht ?

Iemand aanrader externe harde schijf ps5?

En hoelang duurt het om games terug te zetten op ps5?

Alvast bedankt
Vergeet niet dat een externe harde schijf enkel voor PS4 games telt, ookal is het SSD. Enkel de M2 SSD die je moet monteren is voor ps5 games

Het kost een pak geld wel zo'n interne ssd, bijna zoveel als een digitale ps5 (voor een 2 TB) maar heb toch maar die investering gedaan, ik zie mij dat echt niet elke keer doen, als ik snel eens een game wil booten...

Voor 160 euro heb je een 1TB interne ssd met heatsink. Persoonlijk vind ik dat meer dan genoeg opslag. 1,63 TB heb je dan totaal. Nog niet vol gekregen eigenlijk.

Terug
Bovenaan