algemene discussie | PlayStation

Het leder van een earpad van mijn Pulse 3D headset is losgekomen, is dat reden genoeg om een vervanging/reparatie te kunnen krijgen? Net zoals bij deze Reddit post maar dan nog een klein beetje erger.

Alleszins, ik heb deze gekocht op Amazon DE en heb nu op de site bij mijn bestelling eens gekeken, ze verwijzen me daar doodleuk door naar de algemene site van SIE, waar ik bitter weinig mee kan aanvangen. Na wat zoeken ben ik op deze fix & replace site van PlayStation terechtgekomen maar de accessoire in kwestie staat er helaas niet bij.

Ik besef dat ik er misschien voor zou kunnen bellen naar Sony Support maar als het even kan, dan vermijd ik liever de lange wachttijden aan de telefoon :P

Momenteel bezit ik een dikke week een PS5, die nog steeds in de doos zit.
Nu had ik interesse in enkele PS5 spellen te kopen, Immortals Fenyx en AC Valhalla op disk.
Mits ik nog een PS4 ook heb, vroeg ik me af of dat je deze spellen ook kan afspelen op je PS4 indien je de PS5 versie koopt ?
Of ben ik beter af om de PS4 versies aan te kopen en kan je deze dan ook spelen op de PS5 ?

Het leder van een earpad van mijn Pulse 3D headset is losgekomen, is dat reden genoeg om een vervanging/reparatie te kunnen krijgen? Net zoals bij deze Reddit post maar dan nog een klein beetje erger.

Alleszins, ik heb deze gekocht op Amazon DE en heb nu op de site bij mijn bestelling eens gekeken, ze verwijzen me daar doodleuk door naar de algemene site van SIE, waar ik bitter weinig mee kan aanvangen. Na wat zoeken ben ik op deze fix & replace site van PlayStation terechtgekomen maar de accessoire in kwestie staat er helaas niet bij.

Ik besef dat ik er misschien voor zou kunnen bellen naar Sony Support maar als het even kan, dan vermijd ik liever de lange wachttijden aan de telefoon :p
Al nieuws?
Ik zou die inderdaad terugsturen. En de verkoper is verantwoordelijk voor de garantie, niet de fabrikant. Dus Amazon moet het voor u regelen.

Momenteel bezit ik een dikke week een PS5, die nog steeds in de doos zit.
Nu had ik interesse in enkele PS5 spellen te kopen, Immortals Fenyx en AC Valhalla op disk.
Mits ik nog een PS4 ook heb, vroeg ik me af of dat je deze spellen ook kan afspelen op je PS4 indien je de PS5 versie koopt ?
Of ben ik beter af om de PS4 versies aan te kopen en kan je deze dan ook spelen op de PS5 ?
PS4-spellen kan je spelen op je PS5, maar je speelt natuurlijk beter de PS5-versie.
Bij heel wat spellen is de upgrade gratis, zoals bij Immortals. Je kan in dat geval de PS4-versie kopen en gratis upgraden (PS4-game is meestal goedkoper dan de PS5-variant).

Dus ik versta dat AC Valhalla op PS4 geen gratis upgrade heeft naar een PS5, maar wel de PS4 versie van Immortals ?

Super, handig lijstje. Nog een bijkomende vraag, Is er een mogelijkheid dat je een spel op beide consoles kan spelen met dezelfde save game ?
Ik bezit geen PS+ voor alle duidelijkheid.

Super, handig lijstje. Nog een bijkomende vraag, Is er een mogelijkheid dat je een spel op beide consoles kan spelen met dezelfde save game ?
Geen idee maar vermoed van niet.

Ja en nee.

Je kan je PS4 save files binnen halen op je PS5 en voort spelen. Maar je zal wel moeten zien dat je dit telkens opnieuw doet als je swapt tussen consoles om zeker te zijn dat de save files up to date zijn. Sommige games unlocken "Auto poppen" op deze manier zelf de volledige trophy list in een paar sec.

Er bestaat geen optie om je save games meteen op een USB stick te saven, zodat je deze kan gebruiken voor beide consoles ?

Er bestaat geen optie om je save games meteen op een USB stick te saven, zodat je deze kan gebruiken voor beide consoles ?
Cloud saving eh. Zet je cloud save telkens up to date en haal hem zo binnen. Voor de PS4 is er een USB optie, voor de PS5 was die er niet, maar denk ondertussen wel, hier twijfel ik over. Maar rechtstreeks saven op USB gaat niet. Je zal ook je System save moeten uploaden naar de USB en dan op de andere console moeten downloaden van de USB naar het systeem.

Iemand een aanrader voor draadloze adapter om Bose QC35 via bluetooth te verbinden met PS5?

Ik begin nu ook te twijfelen of je van PS5 nog terug naar PS4 kan nadien...
Als je een savegame overzet van PS4 naar PS5 via de het menu van je console, dan kan je enkel verderspelen via de PS4-versie van het spel.

Om verder te kunnen spelen in de PS5-versie van een bepaald spel, wordt er meestal in het spel zelf een "in-game transfer" aangeboden. Maar niet elk spel biedt dit aan. Spellen die dit hebben, zijn bijvoorbeeld AC Valhalla, Immortals, Spider-Man, Marvel's Avengers, FF7: Remake Intergrade en Resident Evil: Village.

Meestal gaat dit echter maar in één richting: van PS4 naar PS5. Spellen van Ubisoft gaan echter een stapje verder en laten je toe om verder te spelen op PS, Xbox, Switch en zelfs PC.

Veel spellen hebben deze functie echter niet en kan je met een savegame van de PS4 niet verderspelen in de PS5-versie.

Op dat vlak heeft Microsoft het wel veel beter aangepakt, daar kan je verderspelen ongeacht of je speelt op PC, Xbox One of Xbox Series X|S omdat je saves worden bijgehouden in de cloud en automatisch synchroniseren.

Als je een savegame overzet van PS4 naar PS5 via de het menu van je console, dan kan je enkel verderspelen via de PS4-versie van het spel.

Om verder te kunnen spelen in de PS5-versie van een bepaald spel, wordt er meestal in het spel zelf een "in-game transfer" aangeboden. Maar niet elk spel biedt dit aan. Spellen die dit hebben, zijn bijvoorbeeld AC Valhalla, Immortals, Spider-Man, Marvel's Avengers, FF7: Remake Intergrade en Resident Evil: Village.

Meestal gaat dit echter maar in één richting: van PS4 naar PS5. Spellen van Ubisoft gaan echter een stapje verder en laten je toe om verder te spelen op PS, Xbox, Switch en zelfs PC.

Veel spellen hebben deze functie echter niet en kan je met een savegame van de PS4 niet verderspelen in de PS5-versie.

Op dat vlak heeft Microsoft het wel veel beter aangepakt, daar kan je verderspelen ongeacht of je speelt op PC, Xbox One of Xbox Series X|S omdat je saves worden bijgehouden in de cloud en automatisch synchroniseren.
Goeie samenvatting! Toen ik het typte begon ik ook steeds meer en meer te twijfelen over bepaalde zaken. Denk dat dit inderdaad de correcte uitleg is.

Ratchet & Clank PS5 hardware bundles are turning up in the wild

nb4jalvtoe471-19e8.jpg

Bundel bevat een fysiek exemplaar van Ratchet & Clank: Rift Apart.

Vandaag de ps5 gaan ophalen.
Dankzij een forum member.

Ga hem straks is opstarten.
Heb hem rechtop gezet.
Hopelijk geen problemen straks

Ondertussen alles aan het installeren maar ook wat games van de ps4.
Die overdracht duurt 21u

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan