algemene discussie | PlayStation

Ja zowiezo meer afwachten. Vroeger kocht ik 80% games nieuw bij release, maar door tijdsgebrek is dit de laatste jaren toch ook al een pak minder. En als je dan bij sommige games 3 a 4 maand wacht, vind je ze vaak al een pak goedkoper. Dus ik denk wel dat ik dit meer en meer ga beginnen doen. Het voordeel is dan ook dat je x aantal maand/jaar na release wel een meer afgewerkte game koopt, vele games worden nu uitgebracht met standaard veel bugs.

Als Xbox deze zeverbeslissing niet volgt, dan wordt de volgende console 100% Xbox.
Alle geruchten uit betrouwbare bronnen geven toch aan dat die ook 100% digital gaat zijn. Zij pakken het wel goed aan met hun disc games, die kunnen omgezet worden naar digital zodat ze ook op de nieuwe console speelbaar zijn.

Dat nieuws ben ik van Sony nog niet tegengekomen.

Alle geruchten uit betrouwbare bronnen geven toch aan dat die ook 100% digital gaat zijn. Zij pakken het wel goed aan met hun disc games, die kunnen omgezet worden naar digital zodat ze ook op de nieuwe console speelbaar zijn.

Hmm maar dat geldt alleen voor reeds aangekochte games dan? Spijtig, trieste ontwikkeling dit. Ik hoop dat veel mensen zullen stemmen met hun portemonnee, maar ik vrees ervoor.

Eigenlijk is dit nu een evolutie die we al gezien hebben bij de andere media (films, muziek, kranten…)
Zelfs boeken worden nu steeds vaker digitaal aangekocht. Maar hier kan je nog argumenteren dat een ebook veel goedkoper is.
In dit geval is het puur winstbejag

Ik begin de quote nog te geloven;
‘you will own nothing and be happy.

Ironisch genoeg is dat nog een overblijfsel van hun plan om te stoppen met discs, of toch met alles wat je van een disc verwacht.

Toen de Xbox One (het equivalent van de PS4) werd aangekondigd, lag er een plan op tafel om discs te koppelen aan je account, je zou online moeten zijn om te spelen, en verkopen van games zou niet altijd mogelijk zijn. Eigenlijk zou je gewoon een code kopen zoals wat er nu zit aan te komen.

With Xbox One you can game offline for up to 24 hours on your primary console, or one hour if you are logged on to a separate console accessing your library. Offline gaming is not possible after these prescribed times until you re-establish a connection, but you can still watch live TV and enjoy Blu-ray and DVD movies.
Today, some gamers choose to sell their old disc-based games back for cash and credit. We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.

Sony kwam nog dezelfde dag met een reactie, mogelijks het moment waarop ze de generatie wonnen nog voor ze was begonnen.
Op de PS4 geen restricties op tweedehands. Ruilen, verkopen, uitlenen. Alles mag. Ook geen online vereiste, en je game zal niet stoppen na 24u.

We believe in the model that people embrace today with PlayStation 3 and continue to demand. Just heard you there. When a gamer buys a PS4 disc, they have the rights to use that copy of the game. They can trade in the game at retail, sell it to another person, lend it to a friend, or keep it forever.
PlayStation 4 disc-based games don’t need to be connected online to play.
If you enjoy playing singplayer games offline, PS4 won’t require you to check in online periodically.
And it won’t stop working if you haven’t authenticated within 24 hours.

Microsoft ging er uiteindelijk ook niet mee door, máár blijkbaar zijn sinds 2013 wel alle Xbox-discs voorzien van een unieke code in de data, waarmee een dergelijke "disc-to-digital" actie mogelijk zou zijn.

Eigenlijk is dit nu een evolutie die we al gezien hebben bij de andere media (films, muziek, kranten…)
Zelfs boeken worden nu steeds vaker digitaal aangekocht. Maar hier kan je nog argumenteren dat een ebook veel goedkoper is.
In dit geval is het puur winstbejag

Ik begin de quote nog te geloven;
‘you will own nothing and be happy.

Het verschil is dat die andere media die je aanhaalt (films,muziek,kranten) nog steeds fysiek te verkrijgen zijn. Weliswaar in kleinere oplages, maar het is er wel nog.

Moesten we Sony en Xbox laten kiezen wordt alles op termijn volledig digitaal.

Moesten we Sony en Xbox laten kiezen wordt alles op termijn volledig digitaal.
Versta me niet verkeerd, ook ik ben tegen all digital, maar waarom hebben we deze verontwaardiging nooit gezien bij de pc gamers? Al jaren enkel digitaal.
Als MS hier slim is zouden ze eenversie van hun next gen xbox uitbrengen met disc. Maar dat is wishfull thinking.

Versta me niet verkeerd, ook ik ben tegen all digital, maar waarom hebben we deze verontwaardiging nooit gezien bij de pc gamers? Al jaren enkel digitaal.
Als MS hier slim is zouden ze eenversie van hun next gen xbox uitbrengen met disc. Maar dat is wishfull thinking.
+

Omdat ge op PC vrijwel elke game kunt "piraten". Probeer eens een PS4/PS5 game te downloaden en ze te spelen op je PS4/PS5..

Nuja ben eigenlijk rond de periode van de PS3 eigenlijk volledig overgeschakeld naar consolegaming op wat games na.

Er was toen ook veel heisa rond steam / digital only hoor, is hier dus niets anders. Men accepteerde het ook wel na een tijd. Maar PC is ook een "open" platform. En het feit dat je op Steam heel veel kortingen had tot 90% enzo..

+
Ok maar;
- gamediscs op ps en xb moeten toch ook in de drive blijven zitten ook al staat het spel op de hdd?
- en die extra fan kan nu toch ook geplaatst worden in een console?

Ja zowiezo meer afwachten. Vroeger kocht ik 80% games nieuw bij release, maar door tijdsgebrek is dit de laatste jaren toch ook al een pak minder. En als je dan bij sommige games 3 a 4 maand wacht, vind je ze vaak al een pak goedkoper. Dus ik denk wel dat ik dit meer en meer ga beginnen doen. Het voordeel is dan ook dat je x aantal maand/jaar na release wel een meer afgewerkte game koopt, vele games worden nu uitgebracht met standaard veel bugs.
Idd, en zo zouden we het met zijn allen moeten doen. Ook de fomo's.
Niks meer op release kopen en enkel op hun abbo/catalogus teren. Wie gaat het het langst volhouden?
Behalve GTA VI, dat moet ik op release hebbe 🤣

En wie zegt er dat dat met PS games ook niet zal gebeuren? GTA6 is toch ook digital en toch bij verschillende retailers te koop al is het in de vorm van een doosje met code.
Ik verkies ook beide opties maar men is aan het panikeren op voorhand terwijl hier nog niks over gezegd geweest is van Sony of zij een monopolie gaan hebben met hun PS store.

Niet iedereen staat natuurlijk te springen om elke game aan €79,99 of 69,99 te kopen dus ja.. Als alles digitaal gaat zijn dan gaan ze toch serieus kortingen mogen geven op korte/lange termijn.. Maar goed toekomst zal het zeggen.

Ik hoop tenminste nog op een blu-ray drive voor mijn PS4/PS5 games -_-.

Terug
Bovenaan