algemene discussie | PlayStation

Morgen komt de eerste grote update voor de PlayStation 5, waaronder PS5-games kunnen opslaan op een externe HDD.

• Store PS5 Games on Compatible External USB Drives.* With this feature, you can now transfer your PS5 games to USB extended storage from your console’s internal storage. It’s a great way to extend the storage capabilities of your PS5 console, and you can seamlessly copy your PS5 games back to the console’s internal storage when you’re ready to play. It is faster to reinstall PS5 games from USB extended storage than to re-download or copy them from a disc.

Alle info: https://blog.playstation.com/2021/0...ings-new-storage-options-and-social-features/

Schone update. Cross-generation Share Play, Improved Game Base, New Trophy Settings and Stats Screen, Store PS5 Games on Compatible External USB Drives.

Tof tof, op zich geen dingen waar ik op zat te wachten maar dat extern opslaan van PS5 games zal voor veel mensen wel handig zijn.

Ik hoop wél dat ze snel eens een fix uitbrengen voor de disc drive die ineens luid begint te spinnen om het uur ofzo, zelfs als je een ander game of media op hebt staan...

Tof tof, op zich geen dingen waar ik op zat te wachten maar dat extern opslaan van PS5 games zal voor veel mensen wel handig zijn.

Ik hoop wél dat ze snel eens een fix uitbrengen voor de disc drive die ineens luid begint te spinnen om het uur ofzo, zelfs als je een ander game of media op hebt staan...
Is me ook al opgevallen, maar het stoort me echt niet. Bij de PS4 Pro was dat geblaas van de fans pas echt irritant. Die spin ups van de disc is echt miniem.

Goh, mij stoort dat wel, als ik s'avonds naar Netflix of Disney+ zit te kijken en opeens begint die disc drive te spinnen vind ik dat best irritant. Geen idee waarom de disc gecontrolleerd moet worden als ik naar Netflix zit te kijken.

Goh, mij stoort dat wel, als ik s'avonds naar Netflix of Disney+ zit te kijken en opeens begint die disc drive te spinnen vind ik dat best irritant. Geen idee waarom de disc gecontrolleerd moet worden als ik naar Netflix zit te kijken.
Vooral dit inderdaad. Tijdens het gamen, kan ik dat nog begrijpen (alhoewel ik het soms toch extreem vind), maar als je totaal andere zaken aan het doen bent...

Vooral dit inderdaad. Tijdens het gamen, kan ik dat nog begrijpen (alhoewel ik het soms toch extreem vind), maar als je totaal andere zaken aan het doen bent...

Tijdens het gamen is dat ook niet nodig. De games worden volgens mij toch gewoon van de SSD gespeeld, ook al heb je de disc-versie. Een simpele controle bij start van de game of de console zou toch moeten volstaan.

Hij gaat vanzelf in rest mode nu, weeral plezant, is zien of ik dit kan terugzetten, ik hoop gewoon dat het niet iets is dat alle keren bij een update terug uit gaat moeten gezet worden :doh:

Gaat dus niet, alles staat uit van restmode, maar toch gaat ie na 10 min niet spelen vanzelf naar restmode in oranje zo

Laatst bewerkt:
Waarover hebben jullie het?

Bij mij zet ik de tv (samsung) altijd even uit als ik pauze neem, als ik dan terug kom en de tv aanzet zit de ps5 in oranje, dus rest mode

Das de output, maar ik blijf nu dus zitten met dat rest mode probleem, wel helemaal niet handig als je bv. Fifa speelt, de match is gespeeld en als je terug komt kan je de rewards nog claimen, nu zal het in rest mode gaan en dan vrees ik dat dit problemen gaat geven

Of misschien ligt het probleem aan mijn tv, die dat een signaal geeft als hij uitgaat aan de ps5

@GETHEZ waar zit die optie juist? Ik heb hier t vervelende voor dat men ps5 altijd aanspringt nu eens men receiver wordt opgezet... ook al zet ik die dan niet op voor de ps5 uitgang maar gewoon voor de digibox. Heel vervelend om die altijd uit te zetten als ge tv opzet om gewoon tv te kijken :p

Ik heb een PS Plus abbo maar kan Days Gone, gratis game vd maand, niet downloaden of in m'n winkelkarretje zetten (moet er steeds nog voor betalen zogezegd).

Iemand een idee hoe dit komt?

Terug
Bovenaan