algemene discussie | PlayStation

Extra:
God of war ragnarok
Like a dragon gaiden: the man who erased his name
Atlas fallen
SD Gundam Battle Alliance
Sayonara wild hearts
ANNO: Mutationem
Orcs Must Die 3
Citizen sleeper
Poker club

Premium:
Indiana Jones and the Staff of Kings
Medievil II

MediEvil 2 -> Hoera

Enorm janky spel, maar de Tim Burton-achtige horror/comedy-stijl charmeerde mij enorm als klein manneke.

Blij dat de rewind-functie derin zit, want ge sterft 90% van de tijd aan zwaartekracht en wat ik enkel kan omschrijven als "First generation analog joystick movement"

Dit is dus wat Jim Ryan achter laat. Hier en daar komen we te weten wat Jim Ryan echt wilde door pushen. Een studio als Bluepoint en bend moet je niet op live service zetten. Wil niet zeggen dat je niet moet proberen om live service games te maken. Maar niet die studios, jeezes Christ. Daar heb je Bungie bv voor. Spijtig nieuws dit. Gaat nog vele jaren duren vooraleer we iets van die studios gaan zien

Dit is dus wat Jim Ryan achter laat. Hier en daar komen we te weten wat Jim Ryan echt wilde door pushen. Een studio als Bluepoint en bend moet je niet op live service zetten. Wil niet zeggen dat je niet moet proberen om live service games te maken. Maar niet die studios, jeezes Christ. Daar heb je Bungie bv voor. Spijtig nieuws dit. Gaat nog vele jaren duren vooraleer we iets van die studios gaan zien

Pijnljik om te lezen ja. Ik ga niet zeggen dat het de beste ps5-game algemeen is, maar op technisch vlak is Demon's souls remake een meesterwerk. Zo een getalenteerd team die jaren niet van zich laten horen en ze mogen niets zeggen anders dan "we zijn met onze eigen nieuwe ip bezig". Een kleine googlesearch geeft aan dit nog altijd een vrij klein team is van minder dan 100 man. Als ge daaraan x aantal jaar van uw carrière moet slijten...

Bend verdiende evenzeer een deftige kans en het klinkt bijna alsof ze het ongewilde stiefkind zijn dat maar geen god of war, last of us of Ghost-game kan maken. De voormalige baas Jeff Ross die op Twitter/X van zijn tak maakte een tijdje terug kwam een beetje "gekrenkt" over, maar misschien zag hij al wat er zou gebeuren met Bend over de jaren.

Naar het schijnt t heeft een van de top mannen van playstation gezegd dar remasterds soms het enige is wat hun nu winst opleverd. Nieuwe games vergen veel tijd en veel geld. Zo zouden ze hun kop boven water kunnen houden. Ik weet dat het een ergernis is van velen.

Klinkt als een hoopje flauwe kul. Er zullen zeker games zijn waarbij dat het geval is, maar dan is dat gewoon een game die niet goed genoeg is/was en slecht verkoopt/verkocht heeft. Nieuwe IP's maken is altijd een groter risico daardoor, maar als de game aan slaat en normaal verkoopt dan wordt daar wel degelijk nog altijd goed wat op verdiend, niemand zou anders nog nieuwe games maken, laat staan nieuwe IP's.

Remasters en remakes zijn zeker wel interessant voor wat extra geld in het laadje met een minimum aan kosten die ze moeten maken. Klinkt dus als iemand die alleen maar naar geld en grafiekjes kijkt die liever kijkt naar die van de remasters dan de andere omdat die beter zijn.

Het was van Shuhei Yoshida, een vorige Sony president.

"I joked about Herman [current CEO of SIE], sometimes making too many remasters," Yoshida says. "I think the people who complain about that are maybe thinking Herman is doing that instead of something new. But I'm sure these remakes are made by a dedicated, different team, or some porting teams, especially PC versions. So I don't think he's sacrificing anything by doing it."

There are occasions when studios directly work on remakes, but usually, it's in collaboration with various support studios. Yoshida proceeds to speak about the economics of new games and remakes.

"Singleplayer games now cost so much, they need additional income by doing remasters and porting to PC," Yoshida explains. "[Remasters and ports] are much cheaper to produce, create additional revenue, and create new users for the IP, especially when you port the game to PC."

Da's uit het recente Shuhei Yoshida interview.
Nu niet echt wereldnieuws. Enkel verwoord kenneke het wat verkeerd met "enige dat winst oplevert" terwijl hij gewoon de zekerheid van de investering in een remaster/remake bejubelde wegens ingebouwde fanbase etc. Iets wat we allemaal al wel weten.

Nu niet echt wereldnieuws. Enkel verwoord kenneke het wat verkeerd met "enige dat winst oplevert" terwijl hij gewoon de zekerheid van de investering in een remaster/remake bejubelde wegens ingebouwde fanbase etc. Iets wat we allemaal al wel weten.
Makes a lot more sense indeed.

Sorry dat ik het verkeerd verwoord heb het ook maar gehoord bij Gamekings.

Tja als je een stuk of 10 live service games in ontwikkeling hebt die niemand wil, waarvan je er nu een paar geannuleerd hebt na jaren ontwikkeling kan ik het geloven dat er niet veel binnenkomt. Herman zijn beleid is een absolute ramp, hoewel zijn voorganger ook al dingen in gang had gezet waar hij misschien nog weinig aan kon veranderen.

Tja als je een stuk of 10 live service games in ontwikkeling hebt die niemand wil, waarvan je er nu een paar geannuleerd hebt na jaren ontwikkeling kan ik het geloven dat er niet veel binnenkomt. Herman zijn beleid is een absolute ramp, hoewel zijn voorganger ook al dingen in gang had gezet waar hij misschien nog weinig aan kon veranderen.
Overal zie ik de vinger wijzen naar Hulst. No fucking way dat ik geloof dat hij hier de hoofdverantwoordelijke is. No way! in mijn ogen is dit allemaal Jim Ryan. Hij is degene die altijd luid en duidelijk was over live service. Hij geloofde er heilig in en wilde het PlayStation ecosysteem blijkbaar volledig in die richting duwen. Hij zou potverdikke elk team op een live-service project hebben gezet, zelfs studio's die daar totaal niet geschikt voor zijn!!!

Je gaat me toch niet vertellen dat het Hermen Hulst zijn idee was om een remake-studio als Bluepoint Games (de meesters van Demon's Souls en Shadow of the Colossus) op een live-service project te zetten? No way in hell! Hulst is een visionair, iemand die verantwoordelijk was voor toppers als Killzone en Horizon. Deze man ademt singleplayer-ervaringen. Hij is enthousiast over games zoals Uncharted, The Last of Us, Ghost of Tsushima, en noem maar op. Dat zijn de titels waarvoor PlayStation bekendstaat, en Hulst heeft altijd benadrukt hoe belangrijk die franchises zijn. In verschillende interviews. Hij heeft ook Kojima onmiddellijk gestrikt voor ps6 al, met zijn volgende stealth game, 100 procent Hulst daar...

En ja, hij was ook een stuk gebalanceerder in zijn uitspraken over live service. Hij zei niet dat alles daarop moest draaien, maar dat die grote singleplayer-ervaringen, zoals The Last of Us Part II, PlayStation’s paradepaardjes zijn. Jim Ryan daarentegen? Die kon gewoon niet zwijgen over live service. Heel duidelijk waarom die pipo nu buiten ligt lijkt mij...

En laten we eerlijk zijn, Hulst stond onder Jim Ryan. Maar er moet toch ergens een moment geweest zijn waarop mensen bij Sony dachten: "What the fuck zijn we hier eigenlijk aan het doen?" Hoe zijn we van het PlayStation dat ons games als God of War Ragnarok gaf naar deze chaos gegaan? Gelukkig heeft Sony nog die second-party deals, zoals Final Fantasy Rebirth, Silent Hill 2, en andere toppers, want dat houdt de PS5 nu overeind.

Maar eerlijk? Ik dacht altijd dat de first-party studio’s keihard bezig waren met nieuwe games. En nu begin ik te begrijpen waarom er zo weinig zichtbaar was. Jezus fucking Christ, we hadden zoveel meer kunnen hebben deze generatie. maar maak u geen illusies: Bluepoint, Bend Studio, en waarschijnlijk nog anderen, die games zien we pas als de PS6 al aan de horizon staat. Dat zijn één-project-studio's, en als ze nu pas weer de draad hebben opgepakt, duurt het gewoon te lang...

Die games zullen waarschijnlijk ook nog op de PS5 uitkomen, want die console gaat nog lang relevant blijven. Games worden té duur om te ontwikkelen, en Sony zal een zo groot mogelijke spelersbasis nodig hebben. Maar serieus, wat een fucking zonde!

Het is spijtig wat we nu allemaal te weten komen. PlayStation had het potentieel om deze generatie te domineren zoals nooit tevoren. Maar in plaats daarvan zitten we met een gemiste kans, dankzij een man die meer geloofde in live-service dromen dan in wat PlayStation écht groot maakte...

Overal zie ik de vinger wijzen naar Hulst. No fucking way dat ik geloof dat hij hier de hoofdverantwoordelijke is. No way! in mijn ogen is dit allemaal Jim Ryan. Hij is degene die altijd luid en duidelijk was over live service. Hij geloofde er heilig in en wilde het PlayStation ecosysteem blijkbaar volledig in die richting duwen. Hij zou potverdikke elk team op een live-service project hebben gezet, zelfs studio's die daar totaal niet geschikt voor zijn!!!

Je gaat me toch niet vertellen dat het Hermen Hulst zijn idee was om een remake-studio als Bluepoint Games (de meesters van Demon's Souls en Shadow of the Colossus) op een live-service project te zetten? No way in hell! Hulst is een visionair, iemand die verantwoordelijk was voor toppers als Killzone en Horizon. Deze man ademt singleplayer-ervaringen. Hij is enthousiast over games zoals Uncharted, The Last of Us, Ghost of Tsushima, en noem maar op. Dat zijn de titels waarvoor PlayStation bekendstaat, en Hulst heeft altijd benadrukt hoe belangrijk die franchises zijn. In verschillende interviews. Hij heeft ook Kojima onmiddellijk gestrikt voor ps6 al, met zijn volgende stealth game, 100 procent Hulst daar...

En ja, hij was ook een stuk gebalanceerder in zijn uitspraken over live service. Hij zei niet dat alles daarop moest draaien, maar dat die grote singleplayer-ervaringen, zoals The Last of Us Part II, PlayStation’s paradepaardjes zijn. Jim Ryan daarentegen? Die kon gewoon niet zwijgen over live service. Heel duidelijk waarom die pipo nu buiten ligt lijkt mij...

En laten we eerlijk zijn, Hulst stond onder Jim Ryan. Maar er moet toch ergens een moment geweest zijn waarop mensen bij Sony dachten: "What the fuck zijn we hier eigenlijk aan het doen?" Hoe zijn we van het PlayStation dat ons games als God of War Ragnarok gaf naar deze chaos gegaan? Gelukkig heeft Sony nog die second-party deals, zoals Final Fantasy Rebirth, Silent Hill 2, en andere toppers, want dat houdt de PS5 nu overeind.

Maar eerlijk? Ik dacht altijd dat de first-party studio’s keihard bezig waren met nieuwe games. En nu begin ik te begrijpen waarom er zo weinig zichtbaar was. Jezus fucking Christ, we hadden zoveel meer kunnen hebben deze generatie. maar maak u geen illusies: Bluepoint, Bend Studio, en waarschijnlijk nog anderen, die games zien we pas als de PS6 al aan de horizon staat. Dat zijn één-project-studio's, en als ze nu pas weer de draad hebben opgepakt, duurt het gewoon te lang...

Die games zullen waarschijnlijk ook nog op de PS5 uitkomen, want die console gaat nog lang relevant blijven. Games worden té duur om te ontwikkelen, en Sony zal een zo groot mogelijke spelersbasis nodig hebben. Maar serieus, wat een fucking zonde!

Het is spijtig wat we nu allemaal te weten komen. PlayStation had het potentieel om deze generatie te domineren zoals nooit tevoren. Maar in plaats daarvan zitten we met een gemiste kans, dankzij een man die meer geloofde in live-service dromen dan in wat PlayStation écht groot maakte...
Hoh ja, Hulst is nochtans al hoofd van PlayStation studio’s sinds 2019 en dat is nu net waar de problemen zijn. Dan kan je hem op zijn minst medeplichtig noemen.

Het is 1 van de grote redenen waarom het inderdaad een verloren generatie lijkt te worden. Er zullen al wel zaken in ontwikkeling geweest zijn die nu meer capaciteit gaan krijgen maar je kijkt inderdaad naar 2026/2027 vooraleer die het daglicht zien. En 2027 komt blijkbaar de PS6 al.

De linker joystick van mijn controller (ps5) trekt altijd naar links. Iemand idee hoe dit op te lossen?

IMG_2631.jpeg

Terug
Bovenaan