algemene discussie | PlayStation

Inderdaad, om nog maar te zwijgen over het aantal games dat genoeg optimalisatie kent voor die resolutie en framerate. 4K 60fps als standaard, is denk echt nog zeker 5 jaar weg van ons.
Mmm, 5 jaar denk ik niet. Ik geloof echt dat een PS5 pro komt, alsook een series z(?). En ik denk dat de pro eind 2024 gaat komen. En volgens geruchten een slim model nog dit jaar. Maar de pro zie ik effectief 4k/60 met RT doen.

De upgrade die ze doen met een upgrade moet meer zijn dan 10% extra.

Als we kijken naar PS4 tov PS4 pro was die in kracht (Tflop) 2,3x sterker ongeveer. Dit was mogelijk om acceptabel omwille van het feit dat door die shrinks er grote kosten konden bespaard worden.
MS heeft al aangegeven op het begin van de generatie dat dit onmogelijk zal worden met deze generatie omwille van het feit dat er max 1 die shrink kan gedaan worden en dat er niet goedkoper op worden.

Als je dus een PS5 Pro wilt moet je dus spreken over een x2 kwa performance, laten we afronden op 20Tflops. Er moet dus een 6800xt in die machine, een kaart die vandaag nog gaat voor 560€. Ter vergelijking, het equivalent wat ik de ps5 zit, de 5700xt kost 290€ nu. Goedkoper voor Sony natuurlijk maar dan moet de rest van de componenten er nog bij natuurlijk.

Komt er nog eens bij dat ze het ding gekoeld moeten krijgen. En zoals gezegd, wie geeft er 800€ uit aan een console?

Een PS5 slim/redesign is waarschijnlijker dan een PRO.
Er zijn er wel die zot genoeg zijn om zoveel uit te geven aan een handheld :p

Ik ben benieuwd of ze daar toch nog op mogen verder bouwen. Days Gone verkocht an sich "degelijk", maar het is niet zo een publieksfavoriet als Horizon, Last of us of dergelijke.
Zou erop gebaseerd zijn (open world achtig).
Geen echte opvolger alleszinds.

Zou erop gebaseerd zijn (open world achtig).
Geen echte opvolger alleszinds.
Kvond het alleszins een dikke misser van Sony om er de stekker uit te trekken. Het was idd niet de grote publiekstrekker maar zij die het niet gespeeld hebben waren fout want het was een zeer degelijke game! Zowel storywise als gameplay en wereld an sich met veel sfeer en mooie locaties. Met zijne brommer vond ik het ook nog wel cool.

Wel nieuwsgierig naar wat er komt. Maarja, gaat toch niet hetzelfde zijn...

Laatst bewerkt:
Het was idd niet de grote publiekstrekker maar zij die het niet gespeeld hebben waren fout want het was een zeer degelijke game!
Het enige waar Sony naar kijkt is het deel voor de maar, wat vanuit een bedrijf standpunt wel vrij normaal is.

Zelf was ik niet de grootste fan van de game, hij was zeker niet slecht, maar ook niks memorabel, een deel twee zou mij ook alleen maar interesseren om te zien of ze iets konden verbeteren aan deel 1, maar hopen op een vervolg doe ik toch zeker niet.

Het enige waar Sony naar kijkt is het deel voor de maar, wat vanuit een bedrijf standpunt wel vrij normaal is.

Zelf was ik niet de grootste fan van de game, hij was zeker niet slecht, maar ook niks memorabel, een deel twee zou mij ook alleen maar interesseren om te zien of ze iets konden verbeteren aan deel 1, maar hopen op een vervolg doe ik toch zeker niet.
Was al geweten dat er geen deel 2 komt.
Zou een nieuwe ip zijn gebaseerd op days gone of de open wereld.
Enfin, we zullen wel zien.

Was al geweten dat er geen deel 2 komt.
Zou een nieuwe ip zijn gebaseerd op days gone of de open wereld.
Enfin, we zullen wel zien.
nee, I know.

Ik bedoelde eerder dat ik er niet op hoop als in, voor mij hoefde het ook niet, dat ze maar iets anders maken.

Ik sta zeker open voor een ps5 pro,, al was het maar om m'n garantie te verlengen, denk dat die bijna gaat vervallen

Ik sta zeker open voor een ps5 pro,, al was het maar om m'n garantie te verlengen, denk dat die bijna gaat vervallen

Nog nooit dat argument gehoord om iets nieuw te kopen :). Trouwens, als je terug een nieuwe PS5 koopt, heb je ook weer 2 jaar garantie :p.

Op dat vlak kunnen we enkel hopen dat Gamemania weer met van die geschifte acties komt. Ik weet de details niet meer, maar ik dacht toch dat ik eens mijn PS4 ingewisseld heb voor een identieke nieuwe PS4 waarop ik dan weer 2 jaar garantie had. En met controllers hebben ze dat ook eens gedaan, maar toen was het 5 of 10 euro opleg of zoiets.

Nog nooit dat argument gehoord om iets nieuw te kopen :). Trouwens, als je terug een nieuwe PS5 koopt, heb je ook weer 2 jaar garantie :p.

Op dat vlak kunnen we enkel hopen dat Gamemania weer met van die geschifte acties komt. Ik weet de details niet meer, maar ik dacht toch dat ik eens mijn PS4 ingewisseld heb voor een identieke nieuwe PS4 waarop ik dan weer 2 jaar garantie had. En met controllers hebben ze dat ook eens gedaan, maar toen was het 5 of 10 euro opleg of zoiets.
Uiteraard is dat geen argument, maar in mijn hoofd rechtvaardigt het die aankoop ;)

Ps4 binnen geven en voor 150€? een pro meekrijgen was zo een actie.
Geen idee of ik dat nog eens zou doen

Ps4 binnen geven en voor 150€? een pro meekrijgen was zo een actie.
Geen idee of ik dat nog eens zou doen

Ik was al vergeten dat ik al mijn facturen inscan. Eens gekeken. Was blijkbaar een actie waarbij je €300 kreeg voor een PS4 Pro, en voor €350 een nieuwe PS4 Pro kocht mét extra controller.

Een vraagje, ik bezit een PS5 disc editie. Ik heb zo net een disc editie van Horizon forbidden west ingevoerd voor installatie.
Waarom gaat de installatie zo traag ? Het spel zit ergens rond de 95GB en de teller zegt me, dat de installatie 50 minuten gaat duren.
Zou het kunnen dat het spel van hun server wordt gedownload in plaats van het schijfje ?

jurassic world 2 is ook wel leuk voor de fans
de game heb ik ondertussen op disc al een tijd geleden verkocht, dus nice dat deze er nu op komt, kan ik af en toe toch nog es spelen

Terug
Bovenaan