algemene discussie | Nintendo

kirby and the forgotten land

1 persoon speelt kirby en de 2de een soort van helper.
Maar het is de 1ste die het spel bepaalt, heel handig wanneer jijzelf meespeelt.

Dat hebben mijn kinderen indertijd(4en 6) volledig uitgespeeld op een paar stukken na die iets te moeilijk waren.
Heeft net als vele nintendo games een "kindvriendelijke" mode waarbij het spel een stuk gemakkelijker is.

Het is ook een leuk spel voor volwassenen :p
Yoshi's crafted world is ook wel een goed instapper. Heb die nog wel liggen voor de verkoop moest je interesse hebben. Mijn dochters zijn ondertussen al iets ouder :)
Kirby heb ik hier ondertussen al, zeker een winner :-)
Yoshi misschien ook wel een optie :-)

Welk zijn aanraders van Switch 2 cases? Mijn eerste gedacht zou zijn om gewoon de "officiële case" te nemen.

Edit: Mario Kart bundle besteld op Amazon BE met een screen protector... Die bundel is ook uit productie sind vorige maand... Dat i.c.m. een mogelijke/waarschijnlijke prijsstijging heeft mij toch doen besluiten dat het tijd is voor de upgrade van Switch OLED. Qua games is er voor mij nog altijd niks dat er echt uitspringt (zoon is wel volledig zot van Mario Kart en hij beseft maar al te goed dat er een opvolger is van Mario Kart 8 door reclame), maar ik kijk wel uit naar de enhanced versie van TotK.
Ik heb de Killswitch van dbrand met de travel cover. Wat prijziger maar heel content van. Zowel een grip als een case. Wat lomper in de rugzak op reis dan een lichte case of hoes rond een ‘naakte’ switch maar aangenamer om vast te houden.

Ik heb de Killswitch van dbrand met de travel cover. Wat prijziger maar heel content van. Zowel een grip als een case. Wat lomper in de rugzak op reis dan een lichte case of hoes rond een ‘naakte’ switch maar aangenamer om vast te houden.
Idem, maar heb de switch 2 nog niet uit zijn dock gehaald :ROFLMAO:

Maar als ik op verlof ga heb ik alles al voorhanden. Had de whole shebang gekocht bij dbrand, moet die grips dus nog eens testen vezekerd...? Had ze al eens opgeklikt en ging wel vlotjes.

Mijne ps5 is ook wat buiten gebruik, nu ik fifa op NS2 speel. Sowieso al het goedkoopste psplus abo genomen...

Heb je deze bij dbrand zelf besteld? Blijkbaar nergens anders te vinden.

Hoe zit dat met Switch 1 games in portable mode op Switch 2? Ik had iets opgevangen dat die dan gerenderd worden in 720p en daarna upscaled naar 1080p, wat een beetje voor vervorming zorgt. Zijn daar ondertussen patches voor of nog altijd hetzelfde?

'k heb mij ook een 2de hands Switch 1 gekocht voor de dochter, ze is pas 4 (kweet het, slechte papa enz) maar toch zie ik ons al samen Mariokart spelen binnenkort.
Welke spellen raden jullie zoal aan voor die leeftijd?
Mijn jongste was op 4,5-5j al Mario Odyssey aan het spelen.
Die kon alles behalve de konijnen verslaan. Zonder te weten wie aan het spelen was kon je die niet onderscheiden van een volwassene.

Het zit hem in de combinatie van
- Intuïtieve simpele controls
- Niet nodig om te kunnen lezen om verder te kunnen in het spel

Je zou denken dat alles voor de laagste leeftijdscategorie in aanmerking komt maar naar mijn ervaring hang je vast aan de echte kwalitatieve titels.
- Mario Odyssey
- Super Mario Bros. Wonder
- Yoshi's Crafted World
- New Super Mario Bros. U Deluxe
- Super Mario 3D World
- Kirby en de Vergeten Wereld
- Mario kart

Ik heb de S1 wel gechiped dus dan is het gemakkelijker om uit te testen.

Nu ongeveer 1 week een Switch 2 in huis. Mijn bevindingen:
  • geluid: het eerste dat mij is opgevallen dat een pak beter is geworden bij aanzetten en setup van console;
  • scherm: van LCD naar OLED vind ik wel een stap terug, maar geen showstopper. Een 1080p-scherm vond ik dan weer niet nodig, maar het is wel een luxe die je snel gewend geraakt bij de games die het ondersteunen in handheld mode (1080p rendering);
  • batterij: is verslechterd op beide manieren - sneller leeg en ik heb ook de indruk dat opladen veel langer duurt;
  • bouwkwaliteit: die is er ook wel een pak op vooruit gegaan. De Switch 2 voelt veel robuuster en "meer premium" aan dan zijn voorganger(s) en dat systeem van joy-cons vastklikken is (met de magneten) een pak beter geworden. Had alleen liever gehad dat ze toch nog iets "vaster" zaten, maar dat kan je nooit "perfect" krijgen bij afneembare elementen.
De muisfunctie van de joy-cons wil ik nog wel een testen voor shooters, hopelijk wordt dat ondersteund of alleen bij nieuwe games zoals Cyberpunk? Ik heb de Switch 2 nog niet docked gebruikt, wij hebben ook nog geen 4K-televisie, dus dat moet ik ook nog eens testen.

Tevreden van de aankoop! Toch wat dingen waarvan ik geschrokken ben:
  • in mijn games library nog altijd veel games die geen patch hebben voor 1080p rendering in handheld mode. Bijgevolg worden die dan rendered in 720p en upscaled, wat toch voor wazigheid zorgt. Ik hoop dat we hier toch meer en meer gratis updates voor gaan krijgen, zoals deze lijst van 1st party games. Maar ik zie weinig incentive voor 3rd party developers om een gratis patch te voorzien voor 1080p rendering... En voor een game als TotK (die ik al in mijn bezit heb en nog niet heb uitgespeeld) wil ik nog wel een kleine extra betalen, maar ik hoop dat dat niet de norm gaat worden voor de toekomst... Ik vind de Switch 2 versie van TotK echt wel zalig, ziet er veel beter uit en draait veel vlotter qua fps. Ook leuk om games als Link's Awakening in 1080p rendering handheld te kunnen spelen zonder framedrops. Maar toch, de Switch OLED gaat hier nog niet op pensioen en wil ik als "reserve" houden voor de oudere games die misschien nooit 1080p rendering gaan krijgen met een patch...
  • Mario Kart World: een game die ik graag wilde, maar wel zo goedkoop mogelijk, want mijn vrees is wel een beetje bevestigd: dat spel lijkt veel te hard op Mario Kart 8 Deluxe en voelt aan als slechts een grafische update... Ik heb nu alle cups uitgespeeld op 100cc en nog lang niet alle karakters unlocked, maar het déjà vu-gevoel is wel heel sterk bij alles in deze game. Grafisch veel beter en grappiger gemaakt. De terugkeer van sommige powerups (de veer bijv.) vind ik wel leuk. Ik vond de rainbow road ook heel leuk gedaan. Maar moet hem nog verder spelen ook, online met de free roam mode. We gaan hier (als gezin) zeker nog tientallen uren plezier hebben met MKW.

Hier mijn bevinden over de switch 2.

Ik heb nooit een switch 1 gehad en heb dus alle toppers voor de eerste keer kunnen ervaren. (Met betere frames/resolutie)
Het enige wat mij toch echt wel stoort is dat ge nog de volle pot moet betalen voor oude games, en dan meestal ook nog eens voor de switch 2 upgrade. Greedy Nintendo. Dit valt echt niet goed te praten.

Docked:
Je moet natuurlijk realistisch zijn en geen ps5 pro/game pc graphics/performance verwachten.

Geen VRR voor een console die moet meegaan van 2025 tot ergens 2030/2032, is onaanvaardbaar. Onbegrijpelijk eigenlijk.

Veel games zijn er goed uit met hun gratis patches. ZELDA AlttP speelde goed en zag er goed uit.

Mario Odyssey zag er op een 65 inch G5 OLED tv schitterend uit (nadat HDR eindelijk gefixed is). Zalige graphics en stabiele performance.
Ik heb stiekem een paar keer gepauzeerd om gewoon te genieten van de graphics/omgeving. Top game en een gratis upgrade.
Dit is het niveau wat ik van een first party switch 2 verwacht. (Looking at you Donkey Kong Bananza)
Mooi dat ze dit halen met een switch 1 game / gratis upgrade

Mario Wonder vind ik al zeer mooi uitzien met upscaling. Volgende maand komt daar een betaalde switch 2 upgrade/uitbreiding voor uit. Die zal ik zeker kopen om terug co-op te spelen met de dochter.

ZELDA BOTW: Zelda the Windwalker is één van men favourite games allertijden maar de huidige generatie Zelda is precies niet mijn ding. :(
Op alle reviews spreekt men zo lovend over de switch 2 upgrade qua performance en graphics. Performance is inderdaad perfect maar die graphics vind ik toch maar tegenvallen. Het enige wat ge op uw tv ziet zijn heel grote lelijk rock- of grasstextures. Iedereen die BOTW/ToTK op switch 1 gespeeld heeft en dat topgames vonden, zullen zeker wel heel tevreden zijn met de switch 2 upgrade. Locked 60fps + betere graphics/resolutie is uiteraard nice.

Mario kart world:
Doet wat je er van verwacht. Racen + family fun + mooie graphics met stabiele performance.

Handheld:
Als je OLED schermen gewoon bent is deze (goedkope) LCD scherm wel een tegenvaller. Er zal wel een OLED upgrade komen binnen x jaar zoals bij de switch 1?

Ik vind handheld gamen toch maar niks.
Uiteraard zijn de graphics een pak minder dan docked, wat logisch is, maar ik vind de graphics wat tegenvallen. Lig nu zeker niet te veel wakker van hetgeen ik zeg, want de laatste handheld die ik ooit gehad heb was de originele good old Gameboy. Ik heb dus geen ervaring met handheld gaming.

Het feit is wel dat ge uw brightness serieus omlaag moogt doen en de batterij dan nog zo snel plat gaat. Dat was voor mij wel echt een schokkerende vaststelling.
Op de Gameboy kon ge volgens mij toch urennnnn spelen vooraleer uw batterij plat was?

Al bij al ben ik wel wat teleurgesteld met de switch 2.

Volgende maand Super Mario Wonder upgrade met de dochter spelen.
Hopelijk komen er binnenkort nog wat meer games uit. Als de 2e dochter ouder is, zullen ze samen wel vaak op de switch spelen.

Ik had de switch ook gekocht voor de oudste dochter maar die speelt verrassend veel (co-op) games op de Playstation.

Mijn visie zal waarschijnlijk wel wat veranderen als er nieuwe first party games uitkomen.
Ik zou de switch wel nooit als enige console kopen. Perfect ding als 2e console om de first party games op te spelen.(Al dan niet met de kids)

Laatst bewerkt:
Ik heb nooit een switch 1 gehad en heb dus alle toppers voor de eerste keer kunnen ervaren. (Met betere frames/resolutie)
Het enige wat mij toch echt wel stoort is dat ge nog de volle pot moet betalen voor oude games, en dan meestal ook nog eens voor de switch 2 upgrade. Greedy Nintendo. Dit valt echt niet goed te praten.
Ja, vandaar dat ik mijn Switch OLED gewoon ook wil houden als 2de extra console. Bij de oudere games zonder patch of betalende upgrade die niet de moeite is, kunnen we de OLED hier blijven gebruiken. Ik heb ooit ook een Switch Lite gehad, maar tweedehands verkocht toen ik de upgrade naar OLED heb gedaan. Daar had ik achteraf wel spijt van, want zo een extra console in huis hebben had wel van pas gekomen voor mijne zoon. En soms stijgen handheld consoles nog wel in waarde tweedehands (zie naar wat de 3DS bijvoorbeeld doet op de tweedehands markt). Het plan is ook om onze huidge 1080p TV te upgraden naar 4K (najaar waarschijnlijk) in de woonkamer en de oude TV dan in de speelkamer te zetten. Met dat in het achterhoofd, zie ik de Switch OLED bij ons echt nog wel lang meegaan met een vaste plaats in die speelkamer. Voor de (meeste) typische 2D sidescrollers is een Switch 2 ook niet echt een noodzaak.
Veel games zijn er goed uit met hun gratis patches. ZELDA AlttP speelde goed en zag er goed uit.
Ik vermoed dat je de remake van Link's Awakening bedoeld? Die heb ik gisterenavond even getest en was idd zalig in handheld mode met deftige 1080p rendering zonder de framedrops. Echoes of Wisdom zou ik ook nog wel eens willen replayen, want die heeft ook een gratis patch gekregen voor Switch 2.
Mario Odyssey zag er op een 65 inch G5 OLED tv schitterend uit (nadat HDR eindelijk gefixed is). Zalige graphics en stabiele performance.
Ik heb stiekem een paar keer gepauzeerd om gewoon te genieten van de graphics/omgeving. Top game en een gratis upgrade.
Dit is het niveau wat ik van een first party switch 2 verwacht. (Looking at you Donkey Kong Bananza)
Nog niet gespeeld, maar ik schrok er wel van om in reviews te lezen dat dat spel last heeft van framedrops... Zijn zo de typische Nintendo-slordigheden imo die elke generatie terugkomen op één of andere manier, spijtig genoeg.
Mooi dat ze dit halen met een switch 1 game / gratis upgrade
Absoluut, maar ik zie weinig incentive voor 3rd party developers om van die gratis patches te gaan maken, dus vrees er voor dat we dat soort gratis patches nog niet veel gaan zien voor andere (3rd party) games. Of dat het een werk van lange adem wordt. Nintendo moet die patches vooral maken om meer mensen overtuigd te krijgen om een Switch 2 te kopen, dus die hebben wel een "incentive".
Handheld:
Als je OLED schermen gewoon bent is deze (goedkope) LCD scherm wel een tegenvaller. Er zal wel een OLED upgrade komen binnen x jaar zoals bij de switch 1?
Jup, de enige reden waarom ik 3 jaar geleden mijn smartphone heb geüpgrade was omdat ik gewoon graag een groter scherm had en OLED i.p.v. LCD.
Ik vind handheld gamen toch maar niks.
Uiteraard zijn de graphics een pak minder dan docked, wat logisch is, maar ik vind de graphics wat tegenvallen. Lig nu zeker niet te veel wakker van hetgeen ik zeg, want de laatste handheld die ik ooit gehad heb was de originele good old Gameboy. Ik heb dus geen ervaring met handheld gaming.
Bij mij is het de laatste jaren echt andersom geworden. Ik kan dat hybride aspect van de Switch enorm waarderen. Meestal is de Switch hier een familieding voor half uur tot uur per dag op de TV (Mario Kart of sidescrollers). En s'avonds als mijn madam TV wil kijken (en meestal iets wil zien dat mij geen hol interessert ;)), speel ik gewoon handheld in de zetel, meestal 1st party games als Zelda die minder geschikt zijn als "familieding". Ik zit (omwille van mijn job) al 8u per dag achter een computer en dan wil ik s'avonds, na de werkdag, echt niet nog eens achter een computer kruipen om te gamen. Maar je boet dan zeker wel in aan (audio)visuele kwaliteit.
Het feit is wel dat ge uw brightness serieus omlaag moogt doen en de batterij dan nog zo snel plat gaat. Dat was voor mij wel echt een schokkerende vaststelling.
Ik denk dat die 1080p rendering in handheld mode daar veel mee te maken heeft.
Al bij al ben ik wel wat teleurgesteld met de switch 2.

Volgende maand Super Mario Wonder upgrade met de dochter spelen.
Hopelijk komen er binnenkort nog wat meer games uit. Als de 2e dochter ouder is, zullen ze samen wel vaak op de switch spelen.

Ik had de switch ook gekocht voor de oudste dochter maar die speelt verrassend veel (co-op) games op de Playstation.

Mijn visie zal waarschijnlijk wel wat veranderen als er nieuwe first party games uitkomen.
Ik zou de switch wel nooit als enige console kopen. Perfect ding als 2e console om de first party games op te spelen.(Al dan niet met de kids)
Teleurgesteld ben ik niet, maar Nintendo 64-euforisch wordt ik er ook niet van. :) Switch 2 is gewoon "evolutie". Wilde de aankoop ook zo lang mogelijk uitstellen, maar nu toch aangekocht omdat ik vrees dat er een prijsstijging komt dit jaar door duurdere hardware o.w.v. "AI-boom" (heck, zelfs een simpel computertje als een Raspberry Pi is al fors gestegen in prijs door duurder geheugen). En verder zit ik ook op mijn honger voor nieuwe Switch 2 exclusives, maar nog genoeg "Switch 1 backlog" hier om even bezig te blijven.

Nog iets anders dat ik wel vreemd vond: op de Switch OLED gebruiken wij hier wel eens de YouTube-app voor onze zoon, maar die werkt dus niet meer op de Switch 2. Vind dat toch wel vreemd dat er ruim een dik half jaar na release nog geen update van die app is voor de Switch 2. :thinking:

Laatst bewerkt:
Nog iets anders dat ik wel vreemd vond: op de Switch OLED gebruiken wij hier wel eens de YouTube-app voor onze zoon, maar die werkt dus niet meer op de Switch 2. Vind dat toch wel vreemd dat er ruim een dik half jaar na release nog geen update van die app is voor de Switch 2. :thinking:

Volgens geruchten zou die deze maand nog moeten uitkomen.

Nu ongeveer 1 week een Switch 2 in huis. Mijn bevindingen:
  • geluid: het eerste dat mij is opgevallen dat een pak beter is geworden bij aanzetten en setup van console;
  • scherm: van LCD naar OLED vind ik wel een stap terug, maar geen showstopper. Een 1080p-scherm vond ik dan weer niet nodig, maar het is wel een luxe die je snel gewend geraakt bij de games die het ondersteunen in handheld mode (1080p rendering);
  • batterij: is verslechterd op beide manieren - sneller leeg en ik heb ook de indruk dat opladen veel langer duurt;
  • bouwkwaliteit: die is er ook wel een pak op vooruit gegaan. De Switch 2 voelt veel robuuster en "meer premium" aan dan zijn voorganger(s) en dat systeem van joy-cons vastklikken is (met de magneten) een pak beter geworden. Had alleen liever gehad dat ze toch nog iets "vaster" zaten, maar dat kan je nooit "perfect" krijgen bij afneembare elementen.
De muisfunctie van de joy-cons wil ik nog wel een testen voor shooters, hopelijk wordt dat ondersteund of alleen bij nieuwe games zoals Cyberpunk? Ik heb de Switch 2 nog niet docked gebruikt, wij hebben ook nog geen 4K-televisie, dus dat moet ik ook nog eens testen.

Tevreden van de aankoop! Toch wat dingen waarvan ik geschrokken ben:
  • in mijn games library nog altijd veel games die geen patch hebben voor 1080p rendering in handheld mode. Bijgevolg worden die dan rendered in 720p en upscaled, wat toch voor wazigheid zorgt. Ik hoop dat we hier toch meer en meer gratis updates voor gaan krijgen, zoals deze lijst van 1st party games. Maar ik zie weinig incentive voor 3rd party developers om een gratis patch te voorzien voor 1080p rendering... En voor een game als TotK (die ik al in mijn bezit heb en nog niet heb uitgespeeld) wil ik nog wel een kleine extra betalen, maar ik hoop dat dat niet de norm gaat worden voor de toekomst... Ik vind de Switch 2 versie van TotK echt wel zalig, ziet er veel beter uit en draait veel vlotter qua fps. Ook leuk om games als Link's Awakening in 1080p rendering handheld te kunnen spelen zonder framedrops. Maar toch, de Switch OLED gaat hier nog niet op pensioen en wil ik als "reserve" houden voor de oudere games die misschien nooit 1080p rendering gaan krijgen met een patch...
  • Mario Kart World: een game die ik graag wilde, maar wel zo goedkoop mogelijk, want mijn vrees is wel een beetje bevestigd: dat spel lijkt veel te hard op Mario Kart 8 Deluxe en voelt aan als slechts een grafische update... Ik heb nu alle cups uitgespeeld op 100cc en nog lang niet alle karakters unlocked, maar het déjà vu-gevoel is wel heel sterk bij alles in deze game. Grafisch veel beter en grappiger gemaakt. De terugkeer van sommige powerups (de veer bijv.) vind ik wel leuk. Ik vond de rainbow road ook heel leuk gedaan. Maar moet hem nog verder spelen ook, online met de free roam mode. We gaan hier (als gezin) zeker nog tientallen uren plezier hebben met MKW.
Ze zijn echt lui bij Nintendo, ik zou een update verwacht hebben voor Xenoblade Chronicles X definitive edition, maar blijkbaar draait dat nog altijd aan 30 FPS. Terwijl de Switch 2 het wellicht gemakkelijk kan draaien op 60 FPS en wellicht nog op 1440p upscaled naar 4K ofzo.

Bovendien schandalig dat je voor verschillende Switch 2 upgrades zoals Zelda moet betalen. Ze zijn echt doorgedraaid.
Ik ga op PC ook niet bijbetalen om de 4K resolutie te unlocken voor mijn oude games.

Mario Kart World: het déjà vu-gevoel is groot als je van Mario Kart 8 Deluxe komt, maar de verslavingsfactor is dat ook wel. :) Ik heb mij al goed geamuseerd met de knockout tours, maar als je bij elke knockout tour goud hebt gehaald op 150cc, heb je het ook wel gezien. De "free roam" is wel nice, maar voegt eigenlijk weinig toe. Al redelijk wat missies gedaan die uiteindelijk toch maar goed zijn om te oefenen voor de echte races. Muziek, grafische stijl en performance zijn allemaal dik in orde.

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er gewoon veel "onbenut potentieel" is in deze game, ofwel mis ik nog iets.

Kan iemand een case aanraden die de ergonomie van de Switch 2 in handheld mode verbeterd? Heb momenteel de "Spigen Rugged Armor Case" en "dbrand Killswitch" op het oog, maar ben nog maar pas aan 't rondkijken.

Kan iemand een case aanraden die de ergonomie van de Switch 2 in handheld mode verbeterd? Heb momenteel de "Spigen Rugged Armor Case" en "dbrand Killswitch" op het oog, maar ben nog maar pas aan 't rondkijken.

Ik heb de dbrand joycon dingen, maar vind dat nog niet fantastisch,
Ik gebruik een bleutooth controller en dat werkt fantastisch en comfortabel. Wel wat extra gewicht, maar went snel.

Sinds gisteren is de ZenGrip 2 toegekomen. Nog niet uitgebreid getest maar voor wat ik ermee gespeeld heb, heel tevreden.
Interessant, want ook dockable. Wel prijzig.

Ik speel ongeveer een uurke handheld per dag. Switch OLED was ook niet top qua ergonomie, maar voor de tijd dat ik die gebruikte, was het nog doenbaar. Bij de Switch 2 voel ik toch meer de noodzaak om naar zo een grip te gaan om handheld te spelen, omdat die groter en zwaarder is. Ik neig momenteel naar de Spigen grip (of clone) omwile van de prijs, maar de goedkopere grips zijn meestal ook "flappy", dus misschien toch maar iets meer geld uitgeven...

Terug
Bovenaan