algemene discussie | Nintendo

Blijkbaar draait Xenoblade Chronicles X ook maar in 1080p en 30FPS. Het enige verschil is dat er geen framedrops meer zijn op de Switch 2 (het draait dus beter, maar niks om een Switch 2 voor te kopen). Moest er een 60 FPS mode en een 4K 30 of 60fps bestaan voor de games die ik wil spelen, dan zou dat wel nog een Switch 2 rechtvaardigen. Ik snap niet dat ze voor Xenoblade Chronicles X geen patch uitbrengen want dat is nu toch een recent spel. Dat zou mij nog over de streep kunnen trekken om de Switch 2 te kopen.
Als ge van de Wii U komt zal het er wel beter uitzien, want op de Switch (en 2) draait het op 1080p in docked mode. Dus als ge denkt er veel tijd te willen insteken is het wel een aankoop waard.

Zo mijn Switch OLED ook maar verkocht met wat games die ik al langer dan 2 jaar niet meer heb aangeraakt, deze week eens kijken voor nog ergens een 2dekans Switch 2 en Pokémon ZA ergens te scoren. Ben benieuwd, tot dusver nog niet de Switch 2 in het echt in mijn handen gehad.:p

Zo mijn Switch OLED ook maar verkocht met wat games die ik al langer dan 2 jaar niet meer heb aangeraakt, deze week eens kijken voor nog ergens een 2dekans Switch 2 en Pokémon ZA ergens te scoren. Ben benieuwd, tot dusver nog niet de Switch 2 in het echt in mijn handen gehad.:p
hier op het forum staat een goed geprijsde switch 2 te koop :p

Ik ken niets van de nintendo switch 1 en 2.
Ik ben aan het overwegen om met de eindejaarsfeesten een nintendo cadeau te geven aan de kids.

Leeftijd 9 en 11 j(meisjes).
-Raden jullie me de switch 1 of 2 aan?
-is 1 nintendo switch genoeg voor de 2 meisjes? Als ze bijv samen willen spelen. (ik weet nog niet welke games ze zullen spelen maar met z'n tweeën spelen, is wel leuker)
Als ze met z'n tweeën willen spelen, dan is dit via de tv?
Als je met 3 wilt spelen, dan heb je 2 switches nodig?
-kan men switch games tweedehands kopen of zijn deze gelinkt aan bijv je account of iets dergelijks en kan je sommige games niet doorverkopen?

-moesten jullie me toch de switch 1 aanraden zou ik dan wellicht voor de oled gaan, denk ik

Nog iets anders?

Bedankt

Ik ben aan het overwegen om met de eindejaarsfeesten een nintendo cadeau te geven aan de kids.

-is 1 nintendo switch genoeg voor de 2 meisjes? Als ze bijv samen willen spelen. (ik weet nog niet welke games ze zullen spelen maar met z'n tweeën spelen, is wel leuker)
-kan men switch games tweedehands kopen of zijn deze gelinkt aan bijv je account of iets dergelijks en kan je sommige games niet doorverkopen?

-moesten jullie me toch de switch 1 aanraden zou ik dan wellicht voor de oled gaan, denk ik

Nog iets anders?

Bedankt
Ik denk dat je makkelijk tot 4 spelers op 1 switch kan spelen, als het spel het toelaat uiteraard. Dan wel op de tv. Andere methode laat ik even anderen antwoorden

Switch 1 gaat op korte termijn nog héél wat plezier geven. De vraag is of je je meisjes over 2 à 4 jaar er nog evenveel gebruik van ziet maken.
Er zijn een aantal tijdloze klassiekers qua games van Nintendo zelf, bv. Mario Kart 8 maar die dalen helaas zelden in prijs. Tweedehands kan je soms koopjes scoren maar ook niet zoals bij de andere consoles.

Zie je je dochters vooral Just Dance ofzo spelen (niet seksistisch bedoeld, heb een nichtje die louter een Switch heeft voor dat spel, populair blijkbaar), dan sowieso de Switch 1.

Persoonlijk zou ik ook nog ietsje meer de Switch 1 aanraden als je de uitgave wilt beperken. Is geld minder een issue: sowieso de 2 want die is backwards compatible.

Als je nog niet weet welke games is dat moeilijk te beantwoorden. Met een extra controller is 1 wel voldoende, de games die je tegen elkaar kan spelen op 2 afzonderlijke switches zijn er ook natuurlijk, maar voor veel games is er splitscreen multiplayer.
Als ouder zal je de autoreizen waarbij je één Switch zal moeten verdelen over de 2 zelf moeten regelen natuurlijk...

Qua comfort: ja, maar je kan ook de Joy-cons detachen en spelen op het scherm zelf. Persoonlijk vind ik daar wél weer een reden voor de Switch 2: groter schermpje. Maar kwetsbaar natuurlijk, zorgen dat je dat ergens netjes op een tafel kan zetten dan bijvoorbeeld.

Dan sowieso wel.

Veruit de meesten zijn tweedehands door te verkopen of over te kopen. Bij sommige 3rd party games opletten.
Doorgaans: first party: door te verkopen als ze fysiek zijn ofcourse.
Third party: als er op de box staat downloadcode dan uiteraard niet.

True.

Nog iets anders?

Bedankt

Zou m'n keuze vooral laten afhangen van de games die je dochters interesseren.

Je kan ook de switch(het scherm) op tafel zetten en zo multiplayer spelen.

Games kan je digitaal kopen en die zijn account gebonden. Games op diskette kan je 2ehands (ver)kopen.

Ik zou voor een 2 gaan tenzij je dat veel te duur vindt. 1 is zeker geen slechte aankoop rekening houdend met de grote kans dat uw dochters waarschijnlijk toch niet meer op hun 17 zullen gamen.

@hierboven

Is het niet zo dat je vanaf de switch 2 gen je zelf de fysieke spellen niet 2dehands kan doorverkopen? Want elk spel dat ik insteek in de switch 2 krijgt namelijk een virtual game card, zoveel gezegd eigenlijk als dat dat spel gelocked wordt aan uw account als het ware.

Ik riskeer in alle geval geen ban en verkoop niks, tenzij ik het aan het verkeerde eind heb?

@hierboven

Is het niet zo dat je vanaf de switch 2 gen je zelf de fysieke spellen niet 2dehands kan doorverkopen? Want elk spel dat ik insteek in de switch 2 krijgt namelijk een virtual game card, zoveel gezegd eigenlijk als dat dat spel gelocked wordt aan uw account als het ware.

Ik riskeer in alle geval geen ban en verkoop niks, tenzij ik het aan het verkeerde eind heb?

Gamekeycards zijn uitgevonden als een "compromis": het volledige spel staat niet op de cartridge (want die cartridges zijn duur in grote formaten), je moet dus zelf nog een deel (of het gehele spel) downloaden, maar je kan die perfect doorverkopen.

Als je echter pech hebt en je koopt Switch 1 games van iemand die heeft aan piraterij zitten doen, dan riskeer je een tijdelijke ban tot je dit met Nintendo support hebt uitgeklaard.
Zie hier
De kans dat je dit voor hebt als je je tweedehands games ergens betrouwbaar koopt (zoals hier (?)) is zéér klein.

De kans dat je dit voor hebt als je je tweedehands games ergens betrouwbaar koopt (zoals hier (?)) is zéér klein.

Bovendien niet opgenomen in de europese EULA wegens niet wettelijk.

@hierboven

Totaal verkeerd, die virtual game card doet namelijk niks zonder het fysieke spel. Je kan die online ook niet uitwisselen, dat doe je door de cartridge af te geven. Je kan en mag die games dus gewoon doorgeven of verkopen.

Nog iets anders?

Bedankt
Is het idee voor je kids dat het pure handhelds zijn en ze dus elk één hebben? Dan is de Switch Lite eventueel ook interessant. Tenzij je geld teveel hebt, is voor kinderen OLED een kleine meerwaarde. Investeer je beter in games en andere extras. Al is de originele Switch wel iets beter gebouwd en makkelijker te herstellen als bvb de controllers het laten afweten. Persoonlijk zou ik beide een originele Switch geven, en hun weg laten vinden. De Switch Lite is eventueel een goede budgetaire keuze maar die kan je niet op de tv aansluiten. Moet je zelf afwegen of dat relevant is.

Switch 1 heeft een meer dan uitgebreide library en ligt ook een pak beter in de hand voor kinderen en ook mezelve, Switch 2 is al best groot en lomp. Speltechnisch beter en meer toekomst gericht gebouwd maar door het gewicht en de omvang ook een pak meer kwetsbaar. Het blijven kinderen.

Vele hier spreken uit een eigen ervaring met al vele games op de teller, maar uw kinderen zijn vermoedelijk nog geen grote gamers en hebben waarschijnlijk oneindig veel keuze nog in de Switch 1 library dus tenzij je zelf ook interesse hebt, is de Switch 1 of Lite de pick.

Vervolgens kan je een Nintendo abbo nemen om eens te kijken wat ze graag spelen. Heel wat games van oude generaties die nog meer dan relevant zijn en hopen demo's.

2ehands games voor de Switch zijn best makkelijk te vinden. Check de 2ehands app en kijk regionaal wat er in je omgeving word aangeboden. Op de eShop zijn er overigens ook altijd wel koopjes te vinden.

Titels die nu te koop staan:

Lego Harry Potter collectie voor 6 euro
Vampire Survivors 4 euro
Rayman Legends 11 euro
Lara Croft collection 9 euro(kunnen ze samenspelen)
Monkey Ball Banana Blitzz 6 euro
Trine Collectie.. dit is Trine 1 tem 4. Dit kan jij met je 2 dochters samenspelen op tv als je extra controllers koopt.. 10euro momenteel, absurd goedkoop.
Alba.. 3 euro
Figment.. 1 euro
AER 1 euro

Om maar te zeggen, voor relatief weinig geld valt er veel te gamen. Switch online premium abbo vind je al voor 30euro voor een jaar. Heb je Super Nintendo, GBA en N64 game libraries die 1000'n uren aan games bevatten. Kan je ookm goedkoper vinden voor 3 maand of 6 maand. Ideale plek om met te beginnen.

Switch 2 is een degelijke aankoop als "gezinsconsole" aan de tv waar jullie allen met spelen. Zeker als je zelf ook wat titels wilt spelen. Als handheld voor kinderen raad ik hem persoonlijk af.

Last but not least, Switch store bevat ondertussen ook al redelijk wat volwassen titels. Kan je met parental controls wel uitfilteren.

Switch games die makkelijk 2ehands vind voor 25 a 30 euro

Mario Kart 8
Animal Crossing
Minecraft(10 a 15eur)
Super Mario Bros u Deluxe(kan je met 4 spelen.. aanrader)
Kirby Star Allies(zelfde.. perfecte game voor nieuwe gamers)

Switch 2 is een degelijke aankoop als "gezinsconsole" aan de tv waar jullie allen met spelen. Zeker als je zelf ook wat titels wilt spelen. Als handheld voor kinderen raad ik hem persoonlijk af.

Mijn zoon is van een switch lite (gebruikt die nu als die weg gaat) naar een switch 2 gegaan, speelt nog altijd dezelfde games.
De grotere formfactor en scherm zijn wel degelijk een grote plus om een switch 2 te kiezen.

Het is dus zoals je aanhaalt echt afhankelijk van vooropgesteld gebruik.

'k heb mij ook een 2de hands Switch 1 gekocht voor de dochter, ze is pas 4 (kweet het, slechte papa enz) maar toch zie ik ons al samen Mariokart spelen binnenkort.
Welke spellen raden jullie zoal aan voor die leeftijd?

Welke spellen raden jullie zoal aan voor die leeftijd?
Kirby is de "gateway" game voor die leeftijd. All Star Allies in co op is super luchtig en straft bijna niets af. Bij momenten erg grappig en gewoon degelijke intro to gaming. Return To Dreamland al iets meer om het lijf maar nog altijd super toegankelijk. En dan The Forgotten Land als eerste "3D platformer" is bijna als een Pixar film spelen.

Monkey Ball Banana blitz al iets meer uitdaging en oneven qua moeilijkheidsgraad.. maar voor 6 euro meer dan zijn geld waard en een toffe intro naar meer arcade games.

Jongste van 9j speelt veel op de ipad. Meisje van 11j, speelt weinig.
Omdat ik vroeger zelf een grote gamer was (eerste Sega, daarna pc gamer) denk ik dat het een leuke aankoop kan zijn en ook wel leuk dat sommige spelletjes samen kunnen spelen op de tv (ik denk aan bijv Mario carts , met 3 of 4 p . (Dus 1 switch kopen (daar zitten 2 controlers bij) en dan nog 2 controlers bij kopen? (Makkelijk te koppelen met de switch 1)

Ze vinden ook just dance leuk.
Ook leuk dat ze dit in de auto kunnen spelen (maar wel 1 kind per keer).

Ik neig meer naar de switch 1
Waarom?
-goedkoper (ik koop dit liever nieuw dan tweedehands, mssn de black fridays afwachten?). Mssn toch voor de oled (switch 1) versie gaan?
-weet niet zeker of ze hier veel op zullen spelen. Daarom eerder voor de switch 1 dan voor de 2. Zou ik het voor mezelf moeten kopen, dan zou ik voor de switch2 gaan, maar gamen doe ik niet meer (of t zou met de kids moeten zijn)

Of toch voor de switch2.. t is ne lastige..

Terug
Bovenaan