algemene discussie | Nintendo

tyO244U.jpeg

9lCiNYj.jpeg

Een plaatje van hoe het eruit ziet, wel een close up nodig van de skin, geeft niet altijd mooi op foto, maar geeft super schoon in t echt...

Zon dock zonder de extra koeling fan vind ik toch een risico eigenlijk...
Volgens Ai

The dbrand Killswitch case for the Switch 2 does not interfere with the console's internal cooling system, as the fan in the official Switch 2 dock is for cooling the dock's components, not the console itself. The Killswitch case comes with a dock adapter to keep the console separate from the dock's internals, ensuring no heat is transferred between them. Therefore, the Killswitch does not require additional cooling and does not impede the console's ability to cool itself.

Non argument dus

Ik vermoed zelfs dat de switch 2 met de dbrand oplossing cooler blijft.

Ik heb een antank S3 air dock, dan staat die ook alleen. Alleen verliest die soms connectie, denk dat de firmware nog niet 100% is.

Ik verwacht de eerste 2 jaar geen sitch 2 oled tbh en al helemaal niet dat de prijs van de OG fel gaat zakken.

Er is blijkbaar niet eens een oled scherm beschikbaar in die grootte... De asus/Xbox handheld die er gaat komen van rond de 700 euro gaat zelfs geen oled scherm hebben. Het bestaat niet en als het zou bestaan zou het en te duur zijn, en zo veel batterij vreten dan het handheld gebeuren veel minder interessant zal zijn. Soit, dealtje kunnen scoren voor een Switch 2 van een maand oud met Hogwarts Legacy bij voor 370 euro, kan ik niet voor sukkelen.

Mijn Switch 1 is nog in nieuwstaat en is helaas waardeloos nu denk ik, er staan er honderden te koop...

Er is blijkbaar niet eens een oled scherm beschikbaar in die grootte... De asus/Xbox handheld die er gaat komen van rond de 700 euro gaat zelfs geen oled scherm hebben. Het bestaat niet en als het zou bestaan zou het en te duur zijn, en zo veel batterij vreten dan het handheld gebeuren veel minder interessant zal zijn.
De Lenovo Legion Go 2 gaat in de volgende maanden uitkomen is een 8.8 inch scherm, volledig in OLED.
144Hz
Als het zo veel batterij zou vreten waarom hebben ze dan een OLED versie in de switch 1 gestoken?

OLED verbruikt schommelt, over het algemeen is het wel zuiniger met HDR, omdat dan het hele scherm niet aan moet.
Het is in elk geval pakken zijniger dan QLED, maar dat kan je dan met mini/microled weer naar beneden krijgen. Hangt ook allemaal van de helderheid af.

Mijn Switch 1 is nog in nieuwstaat en is helaas waardeloos nu denk ik, er staan er honderden te koop...
75/100 euro is nu niet meteen waardeloos :)
Zoek een roguelite die u ligt en dat ding kan nog een leven mee!

En de retro collectie van Nintendo zelf speelt ook nog goed op dat "verouderd" ding.

Mario zijn 40ste verjaardag morgen en zometeen is het de grote Nintendo Direct die een uur lang is:

Hopelijk wat grote kleppers dus :D copium.jpg

update:

nieuw aangekondigd:
  • Disney Miraness Fitness
  • Dragon Quest VII remake
  • Fire Emblem: Fortune's Weave
  • Mario Tennis Fever
  • Pokémon Pokopia
  • Yoshi and the Mysterious Book
  • Virtual Boy (games + hardware/adapter)

Dragon Quest 7 remake...

Let's fucking GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Ik ben zo onnozel blij om dit te zien. Eindelijk een release op moderne platvormen! De artstyle is... deftig genoeg en ik kan eindelijk deze klassieker spelen zonder men vingers te verkrampen op een verrekte 3DS :love2:

Ook blij om te zien dat er een nieuwe fire emblem game is met een (hopelijk) ietwat serieuzer verhaal en een deftige(naar Switch-normen) graphics upgrade. Character-designs zien er ook een pak beter uit dan in Engage

S-tier direct. Allez, ze geven fans eindelijk galaxy 1/2 waar we al jaren om zagen, maar het is er eindelijk.

DQ7 vond ik toch bij de betere in de reeks. Maar denk dat ik hem dan toch liever eens op 3DS zou herspelen.
Donkey Kong krijgt ook een demo.
Die pokemon game, waarom toch, focus eens eerst op de main game die eraan komt?

DQ7 op switch 2 ook alweer een keycard... waar de eerste switch de console was om JRPG's te kopen/spelen, valt dit nu tegen. Afwachten hoe de switch-editie draait (op de switch2), anders wordt het PS5.

Nu alle 3D-games van Mario op de switch zijn, hopelijk nog ergens een 2D all stars als ultieme viering.

DQ7 op switch 2 ook alweer een keycard... waar de eerste switch de console was om JRPG's te kopen/spelen, valt dit nu tegen. Afwachten hoe de switch-editie draait (op de switch2), anders wordt het PS5.

Nu alle 3D-games van Mario op de switch zijn, hopelijk nog ergens een 2D all stars als ultieme viering.

Ik vind het ook zeer teleurstellend om deze overgang naar GKC te zien op switch2. Ergens lijkt het simpel om de schuld bij uitgevers/ontwikkelaars te leggen -> waarom krijgt ge het niet op een gewone cartridge?

Anderzijds... waarom heeft nintendo geen extra middelen ingezet om te zien dat de cartridges genoeg ruimte hebben of niet zo duur zijn voor uitgevers?

Ik wil wel een beetje een switch-collectie opbouwen op fysieke media, inclusief switch 2, maar als je elke keer ziet dat het gewoon een "code in a box" of GKC is, dan loop je terug naar ps5 of kan je het net zo goed op steam kopen.

Wel schandalig de prijzen die Nintendo hanteert voor Super Mario Galaxy 1 + 2 vragen ze 70 euro voor een simpele remaster en zelf dat is het nog niet??

Zou me wel een Switch 2 willen aanschaffen maar de prijzen en de games zijn het echt niet waard.. Laatste console dat ik kocht was de Wii-U en dan komen ze met de Switch en de Wii-U werd vergeten.. Moogt dan nog eens alle games kopen op de Switch als ze daar wilt op spelen.. No thx heb ik gezegd.

Ik volg u.. maar tegelijk ook niet. Galaxy games en alle 3D Mario games al redelijk wat opnieuw gespeeld. Het zijn games die gewoon geen gelijke kennen, en ook zogoed als niet verouderen. Is het veel geld voor een re-release? Sure. Teveel? Gezien ze al vele malen hun winst over hebben gehaald. Yeah fuck yeah. Maar is het nog steeds fun van begin tot eind en zijn er veel betere 3D platformers buiten Nintendo om? Hell no. Er is gewoon niemand dat zelfs maar probeert om te concurreren.

Het lijken ook wel degelijke remasters te worden.
Als dit in combinatie met de film leidt tot een Galaxy 3, dan hebben ze alvast mijn volledige goedkeuring :p

Wii U was en is nog steeds een spijtig geval van interessante hardware met gewoon de meest belabberde marketing push ooit. Ongeloofelijk hoe dat is uitgedraaid. Maar de og Switch is ondertussen zijn geld nog steeds waard als handheld en heeft echt wel een serieus mooie library. Meeste games kan je 2ehands ook vinden voor 2/3e van de prijs.. en uiteindelijk ook nog doorverkope voor diezelfde prijs. Nu nog.

Ik vind het ook zeer teleurstellend om deze overgang naar GKC te zien op switch2. Ergens lijkt het simpel om de schuld bij uitgevers/ontwikkelaars te leggen -> waarom krijgt ge het niet op een gewone cartridge?

Anderzijds... waarom heeft nintendo geen extra middelen ingezet om te zien dat de cartridges genoeg ruimte hebben of niet zo duur zijn voor uitgevers?

Ik wil wel een beetje een switch-collectie opbouwen op fysieke media, inclusief switch 2, maar als je elke keer ziet dat het gewoon een "code in a box" of GKC is, dan loop je terug naar ps5 of kan je het net zo goed op steam kopen.
Oh, maar ik geef niet echt iemand "de schuld". Dat zou ook veel te simplistisch zijn om dat bij 1 partij te leggen. De situatie is zoals ze is (voor meerdere redenen lijkt mij, zie verder), en ik trek mijn conclusie. En de markt zal dan doen wat hij doet.

GKC's zijn eigenlijk zelfs niet nieuw (disks die nog download nodig hebben voordat je kan spelen zijn niets beter in mijn ogen). Ik ken persoonlijk mensen die ze toejuichen vergeleken met een downloadcode die ze niet kunnen delen. Zeker als het alternatief is dat alles €10 duurder wordt. Dit zie je al bij de games van Nintendo, want de kost van de card moet wel betaald worden.
Ik denk dan ook dat de 64GB een optimalisatie is. Koop je een USB-stick, dan merk je ook dat de kleinere opslagcapaciteiten vaak nauwelijks goedkoper zijn (0,5 of 1€ ten opzichte van de volgende stap), en er dan een breekpunt is waar de prijs verdubbelt. Die zal hier op die 64GB liggen denk ik dan.
Eigenlijk vind ik wat Nintendo doet zelfs beter dan Sony/MS. Waar het daar vaak afvragen is of de disk speelbaar is, zet Nintendo het in het groot op de verpakking. Zo weten mama of papa dat ze iets moeten doen voordat ze in de auto stappen als ze op reis gaan en de kleine willen stilhouden onderweg.

Door het portable zijn, kan Nintendo niet met disks werken, en er is toch wel een bepaalde leessnelheid nodig voor games, en daar hangt de kost aan vast --> begrijpelijk. Nintendo kennende zullen ze wel een optimaal punt gezocht hebben tussen prijs, beschikbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. Voor Star Wars Outlaws is de leessnelheid vanaf een cardridge blijkbaar nog niet snel genoeg en hebben ze daarom gekozen voor een GKC, dus het is niet enkel prijs.

Voor de publisher moeten ze een overweging maken: zal mijn klant €10 extra willen betalen voor een full game. Voor Nintendo eenvoudig, want er is geen alternatief. Voor de anderen niet. En dan is het publiek ook nog divers, en ik vrees dat het een niche is van klanten die er echt van wakker liggen (maar ik persoonlijk dus wel). Dus ik begrijp ook wel waarom ze voor GCK's gaan.

Terug
Bovenaan