algemene discussie | Nintendo

Oei

Hier duurde systeemupdate Switch 5 minuten ofzo, overzetten naar Switch2 10 minuten ongeveer, Mario Kart World downloaden 15 minuten. Alles vlekkeloos verlopen.
Dat overzetten van games enzovoorts van Switch naar switch 2 gaat dat via bluetooth of kabel nodig?

Heb net wat gegamed. Wat een verbetering tov switch.

Ook merci voor degene die tot mijn ‘familie’ zijn toegetreden.
Als iedereen accept is de familie bij deze vol :).

Switch 2 ondertussen ook geïnstalleerd.
Geen systeem overdracht gebruikt want de oude Switch gaan we toch nog gebruiken, wel profiel van mij en mijn zoontje toegevoegd door in te loggen met onze Nintendo accounts.
Mario Kart World ook aan het downloaden ondertussen maar ik moest blijkbaar toch nog syncen met de oude Switch vanwege het systeem van virtuele gamecards.
Morgen of vanavond mijn TV settings en HDR eens instellen want verliep daarstraks niet zo vlot.

Grappige is dat mijn zoontje nog niet heeft opgemerkt dat er nu een Switch 2 i.p.v. de Switch staat 😆

:cool: mijn switch 2 vandaag bij Mediamarkt tijdens mijn lunchpauze gekocht. Daar wel alleen maar in bundels te koop. Soit, bundel met console en een grip genomen voor 522 euros. Nu tijd vinden voor mijn update van de 1 en dan transfer naar de 2 te doen.

Ook al even mario kart gespeeld, hier ga ik weer vele uren insteken. Zowel online als tegen mn vriendin.

In handheld mode ligt die een pak beter dan de switch 1 heb ik het gevoel. Nog geen krampen zonder een grip tot nu toe.

Heb ook al eens pokemon scarlet opgestart en die draait ook stukken beter en ziet er beter uit. Vant weekend tears of the kingdom eens testen.

Iemand Mario odyssey al ne keer ingestoken? Raar dat Nintendo hier niet meer over gesproken heeft. Dat spel heeft een serieuze upgrade gekregen vind ik. Op tv ziet dat er ongelofelijk goed uit. Denk dat het zelfs 4K is.

Switch 2 ondertussen ook geïnstalleerd.
Geen systeem overdracht gebruikt want de oude Switch gaan we toch nog gebruiken, wel profiel van mij en mijn zoontje toegevoegd door in te loggen met onze Nintendo accounts.
Mario Kart World ook aan het downloaden ondertussen maar ik moest blijkbaar toch nog syncen met de oude Switch vanwege het systeem van virtuele gamecards.
Morgen of vanavond mijn TV settings en HDR eens instellen want verliep daarstraks niet zo vlot.

Grappige is dat mijn zoontje nog niet heeft opgemerkt dat er nu een Switch 2 i.p.v. de Switch staat 😆

Je kan de oude manier van accounts delen ook aanzetten als je wil.
Dan moet je geen virtuele games uitlenen. Enige wat niet kan is met 2 dezelfde game spelen en je moet altijd online zijn. Maar met 5G tegenwoordig is dat ook geen issue als je ergens bent.

Kan je overigens zoals bij Playstation, probleemloos je account gebruiken op zowel de Switch 1 als de Switch 2?

Misschien nog eens het moment om deze van onder het 3 meter hoge stof te schoppen.

Wie zijn friendcode wil delen, kan dat hier doen:

Je kan de oude manier van accounts delen ook aanzetten als je wil.
Dan moet je geen virtuele games uitlenen. Enige wat niet kan is met 2 dezelfde game spelen en je moet altijd online zijn. Maar met 5G tegenwoordig is dat ook geen issue als je ergens bent.
Klopt en die manier gebruik ik ook voor mijn Switch Oled. Ik maakte vooral de vermelding omdat ik geen gebruik had gemaakt van de systeem overdracht. Na het ingeven van de code om Mario Kart World te downloaden, kwam de gevraagd om te syncen met mijn oude OG Switch omwille van dat virtual gamecard systeem.

Ondertussen ook geleerd:
  1. Je kan met je Nintendo account maar 2 systemen syncen met virtual gamecards. Van een 3de toestel moet je terug syncen met 1 van de 2 andere toestellen.
  2. Je kan de Switch 2 enkel uit slaapstand halen met Switch 2 controllers. Dit werkt niet voor Switch controllers. Indien je dus gebruik maakt van je oude Pro controller moet je de power knop van je Switch 2 indrukken.

Terug
Bovenaan