algemene discussie | Nintendo

je merkt hier nu toch wel echt de diminishing returns op consoles. na de ps5 pro die een halve flop is nu deze teleurstelling qua specs.

Switch 1 launchte met een 2 jaar oude tegra chip. = +- 1/3de van een ps4 qua performance , 1/6de van een pro qua performance.
switch 2 launcht met een 6 jaar oude tegra chip. = +- 1/4 van een base ps5 qua performance , 1/6De van de pro qua performance.

switch 1 had al na 3 jaar zwaar problemen met ports en sommige games zagen er uit als ps2 games ( 360i resolutie LOL) met powerpoint framerates....

De reden voor opnieuw een tegra hiervoor is uiteraard om backwards compatability te garanderen , maar toch vind ik het jammer dat ze niet één van de zovele krachtiger handheld chips genomen hebben op de markt...

tegen dat de switch 4 jaar oud is ben je aan het spelen op 10 jaar oude hardware.

dat DLSS de performance gaat redden geloof ik ook niet veel van. om mooie resultaten met dlss te hebben heb je een veel hogere output resolutie nodig dan 1080P. Dlss werkt pas goed vanaf 1440p en werkt het beste op 4K. maar de switch 2 gaat nooit krachtig genoeg zijn om meer dan 1080p als base res te renderen.

Steam deck en consoorten. er zijn tientallen handhelds, al jaren verkrijgbaar die beter zijn dan wat de switch 2 zal hebben.

in geen 1000 jaar evenaart deze ps4 pro performance. Met base ps4 DOCKED ga je al heel gelukkig mogen zijn. undocked zal dit tussen een ps3 en ps4 zitten.

de gpu in de switch 2 is basically een underclockte laptop RTX 2050. geen vette dus. Dat is nog geen halve desktop 2060, en al zeker geen 2070 zoals in de ps5 of 2080ti zoals in de ps5 pro.

Soit , ik koop em toch want metroid mario en zelda, maar het zal niet voor de hardware zijn.

Dit zal waarschijnlijk weer zoals de switch 1 zijn waar emulators de games beter runnen dan de originele console een jaar of 3 later.

Beetje idioot toch dat een steam deck praktisch alle switch games in een emulator kan draaaien aan 60 fps locked met een veel hogere resolutie dan de switch?
Nja, vind ook dat Nintendo toch voor iets betere hardware mag gaan. Uiteindelijk zal de portefeuille toch weer opengaan voor de Nintendo exclusives. :)

Maar werkt zo een emulator op bijv. Steam Deck wel echt goed/gebruiksvriendelijk? Ik heb ooit Yuzu proberen te installeren op PC (jaar of 2-3 geleden), maar heb dat toen al snel opgegeven.

Nja, vind ook dat Nintendo toch voor iets betere hardware mag gaan. Uiteindelijk zal de portefeuille toch weer opengaan voor de Nintendo exclusives. :)

Maar werkt zo een emulator op bijv. Steam Deck wel echt goed/gebruiksvriendelijk? Ik heb ooit Yuzu proberen te installeren op PC (jaar of 2-3 geleden), maar heb dat toen al snel opgegeven.
uw eigen games dumpen is moeilijk. Maar naar de winkel gaan en u zelda kopen om deze mooi sealed bij te houden en dan ergens iemand anders zijn gedumpte zelda binnen te halen en op te laden in een emulator is 2 keer klikken? :).Soit how to's zijn hier niet aan de orde denk ik ;)

Toen ik een steamdeck had, werkte dat perfect. Officieel is yuzu down, maar er zullen wel forks zijn zeker.
We hebben hier nog 2 V1 switchen, die kunnen vrij makkelijk copies afspelen ook. Dat is 1 van de redenen waarom die niet verkocht zullen worden.

Toen ik een steamdeck had, werkte dat perfect. Officieel is yuzu down, maar er zullen wel forks zijn zeker.
We hebben hier nog 2 V1 switchen, die kunnen vrij makkelijk copies afspelen ook. Dat is 1 van de redenen waarom die niet verkocht zullen worden.
Slightly off topic, maar waarom de Steam Deck weg gedaan? Dat is bij mij sinds release al zo een zwaar twijfelgeval geweest om aan te schaffen of niet. :)

Slightly off topic, maar waarom de Steam Deck weg gedaan? Dat is bij mij sinds release al zo een zwaar twijfelgeval geweest om aan te schaffen of niet. :)

Omdat ik eigenlijk zo goed als niet meer game, behalve op mijn racing rig.
De steam deck is een geweldig apparaat en heb dat 2 jaar redelijk wat gebruikt.

Aanschaf enkel te overwegen indien je zoals vroeger via Gamemania je oude Switch kan inruilen voor Switch 2 tegen een voordeligere prijs. Zou dat nog ergens bestaan zo een deal?
Gm bestaat al niet meer, zie niet echt winkels die veel 2dehands switchen verkopen mss die winkel in namen ?

Zijn er mensen die de Split Pad Pro of Compact gebruiken?

Ik heb onlangs een Pro Controller gekocht bij mijn witte OLED en wat een wereld van verschil zeg! Soms gebeurt het wel dat ik voor korte tijd in handheldmodus ga, maar mijn handen zijn toch iets te groot (of die Joycons zijn iets te klein? :p) om echt om mijn gemak te zijn.

Split Pad Pro's liggen zoveel beter in de hand. Enorm tevreden van want de joy cons zijn hier ook een ramp. Weet wel dat ze zonder motion controls komen.

Ik heb onlangs een Pro Controller gekocht bij mijn witte OLED en wat een wereld van verschil zeg! Soms gebeurt het wel dat ik voor korte tijd in handheldmodus ga, maar mijn handen zijn toch iets te groot (of die Joycons zijn iets te klein? :p) om echt om mijn gemak te zijn.
Niet je vraag maar ik gebruik een Zen Grip van Satisfye om handheld te spelen.

heb mij in de action een "pro-controller" gekocht en dat is voor mij meer dan genoeg. Aangezien de kinderen hier ook nog klein zijn, doet het minder pijn als deze tegen de grond gaat. (joy cons zijn volgens mij door de klein mannen al een keer teveel tegen de grond gegaan, waardoor deze niet meer goed connecteert.

Morgenmiddag om 15.00u een nieuwe Nintendo Direct presentatie van een uur lang.

Donderdag en vrijdag om 16.00u ook nog Nintendo Treehouse met hands-on gameplay van Switch 2 games.

Ik ben zotgedraaid door de geruchtenmolen op Reddit en hoop op een aankondiging en beelden van FF IX Remake. Verder wel benieuwd, nooit echt grote Nintendo fan geweest. Heb een Switch gehad maar nooit zoveel op gespeeld en weer verkocht, net hetzelfde verhaal met de 3DS. Een presentatie van een nieuwe console is natuurlijk wel altijd spannend om te bekijken dus ik kijk zeker eens mee :)

Zou wel schoon statement zijn om te beginne. Eindelijk de remake van IX. Tijdelijk of volwaardig exclusive voor Switch 2.

Gezien de geschiedenis tussen die Squeenix en Nintendo, best nog passend. De marginale winstmarges van SquareEnix hun grote producties zal hun waarschijnlijk ook wel motiveren om terug wat meer "kleinere" experimentele games te maken.

Zou wel schoon statement zijn om te beginne. Eindelijk de remake van IX. Tijdelijk of volwaardig exclusive voor Switch 2.

Gezien de geschiedenis tussen die Squeenix en Nintendo, best nog passend. De marginale winstmarges van SquareEnix hun grote producties zal hun waarschijnlijk ook wel motiveren om terug wat meer "kleinere" experimentele games te maken.
Hopelijk dan wel niet weer in 3 delen waar we tussen elk deel moeten 2 jaar wachten ...

Terug
Bovenaan