Nja, vind ook dat Nintendo toch voor iets betere hardware mag gaan. Uiteindelijk zal de portefeuille toch weer opengaan voor de Nintendo exclusives.je merkt hier nu toch wel echt de diminishing returns op consoles. na de ps5 pro die een halve flop is nu deze teleurstelling qua specs.
Switch 1 launchte met een 2 jaar oude tegra chip. = +- 1/3de van een ps4 qua performance , 1/6de van een pro qua performance.
switch 2 launcht met een 6 jaar oude tegra chip. = +- 1/4 van een base ps5 qua performance , 1/6De van de pro qua performance.
switch 1 had al na 3 jaar zwaar problemen met ports en sommige games zagen er uit als ps2 games ( 360i resolutie LOL) met powerpoint framerates....
De reden voor opnieuw een tegra hiervoor is uiteraard om backwards compatability te garanderen , maar toch vind ik het jammer dat ze niet één van de zovele krachtiger handheld chips genomen hebben op de markt...
tegen dat de switch 4 jaar oud is ben je aan het spelen op 10 jaar oude hardware.
dat DLSS de performance gaat redden geloof ik ook niet veel van. om mooie resultaten met dlss te hebben heb je een veel hogere output resolutie nodig dan 1080P. Dlss werkt pas goed vanaf 1440p en werkt het beste op 4K. maar de switch 2 gaat nooit krachtig genoeg zijn om meer dan 1080p als base res te renderen.
Steam deck en consoorten. er zijn tientallen handhelds, al jaren verkrijgbaar die beter zijn dan wat de switch 2 zal hebben.
in geen 1000 jaar evenaart deze ps4 pro performance. Met base ps4 DOCKED ga je al heel gelukkig mogen zijn. undocked zal dit tussen een ps3 en ps4 zitten.
de gpu in de switch 2 is basically een underclockte laptop RTX 2050. geen vette dus. Dat is nog geen halve desktop 2060, en al zeker geen 2070 zoals in de ps5 of 2080ti zoals in de ps5 pro.
Soit , ik koop em toch want metroid mario en zelda, maar het zal niet voor de hardware zijn.
Dit zal waarschijnlijk weer zoals de switch 1 zijn waar emulators de games beter runnen dan de originele console een jaar of 3 later.
Beetje idioot toch dat een steam deck praktisch alle switch games in een emulator kan draaaien aan 60 fps locked met een veel hogere resolutie dan de switch?
Maar werkt zo een emulator op bijv. Steam Deck wel echt goed/gebruiksvriendelijk? Ik heb ooit Yuzu proberen te installeren op PC (jaar of 2-3 geleden), maar heb dat toen al snel opgegeven.

) om echt om mijn gemak te zijn.