algemene discussie | Nintendo

Ben toch zwaar bummed. Had echt gehoopt op een 'surprise'-Nintendo Direct met prijs,launchdates (maart-april-mei) en games enzo om een of andere reden. Nu was het gewoon een 'stating the obvious'-trailer, want iedereen wist al hoe dat ding er ging uit zien en wat het ging zijn. En pas in mei hands-on events, dan zal het iets voor oktober-november zijn? Jammer!

De trailer is toch gewoon om alle speculaties en leaks de kop in te drukken. Nintendo was daar eigenlijk nog niet klaar voor volgens mij.

Toch benieuwd. Ik heb vooral mijn twijfels bij het feit of die controllers wel voldoende stevig aan het scherm gaan hangen.

Positief dat zowel scherm als controller wat groter zijn. Zonder mijn gripcase heb ik anders direct pijn aan mijn handen.

Ik ben benieuwd om te zien hoeveel opslag hun nieuwe console standaard zal hebben en of het nog uitbreidbaar zal zijn met microSD-kaarten. In hun trailer maken ze er een punt van om "alle" ports/interfaces op het toestel te tonen en ze tonen zelfs de verbeterde stand, maar die microSDslot is niet te zien?

Ik ga er van uit dat Nintendo niet plots gaat afkomen met pci-e gen 4 SSD snelheden... Mischien over 10 jaar. Een grafische bump betekent ook dat zelfs Nintendo hun games meer opslagruimte zullen opslorpen. Hoeveel zouden we krijgen? 200GB? 500GB? Is het extreem naiëf om te denken dat een consolemaker die in 2017 nog afkwam met 32GB ons nu zal verwennen met 1TB?

Als ze terug microSDkaarten gaan ondersteunen, hoop ik dat ze een minimum standaard hanteren zoals de PS5 doet bij installatie van nieuwe SSD. Het zal zeker niet zo snel zijn, maar als ge als nintendo fan de komende 7/8 jaar terug gebonden zijt aan een theoretische snelheid van 105MB/s? Lijkt een triest vooruitzicht. Stel u voor dat we Link of Mario door twintig muurspleten zien kruipen zodat de volgende area kan laden in de nieuwe Mario/Zelda game. :D

Als ze terug microSDkaarten gaan ondersteunen, hoop ik dat ze een minimum standaard hanteren zoals de PS5 doet bij installatie van nieuwe SSD. Het zal zeker niet zo snel zijn, maar als ge als nintendo fan de komende 7/8 jaar terug gebonden zijt aan een theoretische snelheid van 105MB/s? Lijkt een triest vooruitzicht. Stel u voor dat we Link of Mario door twintig muurspleten zien kruipen zodat de volgende area kan laden in de nieuwe Mario/Zelda game. :D

De steamdeck speelt zowat elk spel perfect van een SD kaart, zie er weinig problemen mee.

ik mag toch hopen dat je hier PS5 bedoelde...

Ik ga hem vast kopen omdat ik nooit zelf de Switch heb gehad en Bayonetta 3, Mario Odyssey en Tears of the Kingdom moet spelen nog.
Het gaat hier om een draagbare console he. PS5 perfomance zou te veel energie vreten voor een handheld. PS4 performance is echt wel uitstekend hoor.

Die joycons zie er maar raar uit met het magnetisch systeem, vraagt precies om problemen. Backwards compability is wel altijd goed om te zien.

Soit, kans is groot dat het dus een kerstcadeau wordt voor de jongens hier. Zeker als er een nieuwe Mario game is.

De steamdeck speelt zowat elk spel perfect van een SD kaart, zie er weinig problemen mee.
Goh ja, maar ik vind dat Switch-games vaak merkbaar langere laadtijden hebben, dan wanneer je speelt op playstation of zelfs een laptop met zwakke iGPU. Ik weet ook niet zeker hoeveel de modernere hardware (RAM/Cache-geheugen) van een deck helpt tegenover die oude nvidia chip die de Switch heeft.

Nu ja, ge het zegt zelf, de steam deck kan het perfect met al zijn fancy tech, dus het zal zien hoe de nieuwe van Switch 2 ermee om zal gaan.

Sure. Maar zet maar eerst een pot koffie bij een overgroot deel van de meest recente games.
Stel u voor dat we Link of Mario door twintig muurspleten zien kruipen zodat de volgende area kan laden in de nieuwe Mario/Zelda game. :D
Nah. Ze hebben al een beetje toegevingen gedaan bij meer trage cinematische games zoals Luigi's Mansion 3 enzo, maar het merendeel van hun first party library is nog steeds zeer snel in-game.

Pakweg Elden Ring als launch titel. Hechtere samenwerking met Microsoft lijkt me ook nog wel mogelijk, Halo Master Chief Collection en Flight Simulator zijn hevig gespeculeerd.
Right riiiiight. Zal wel effe port/heruitgave central zijn. De exclusieve "Nintendo" gamer is wel een ding.
Nintendo altijd al een moeilijke relatie mee gehad desondanks altijd zitten azen op de Switch zonder hem ooit te kopen.

Het hele concept van casual in de zetel een spelletje te kunnen spelen is voor de dertiger met twee kinderen heel aanlokkelijk. Heb een degelijke desktop maar die staat op zolder en om me nu 's avonds wat af te zonderen is niet voor alle dagen.

Misschien waag ik nu wel de sprong maar ik ga toch eens goed naar de catalogus aan games moeten bekijken. De first parties zeggen mij meestal niet zo veel.
Ja ik denk dat jij graag meer cinematische games speelt? Dan is het misschien niet super interessant voor u. Heb ik u al proberen te converteren naar de kerk van Slay the Spire of Monster Hunter? :D

De nieuwe uitgave van de Steam Deck is vermoedelijk wel meer van nut voor u.
Maar da's wel 600+ gram aan obese handheld. Ter vergelijking, Switch lite is nog geen 300 gram en og Switch net 400.
De nieuwe Deck zal ergens dit jaar waarschijnlijk ook wel een kleine prijsdaling zien(-15%?). Maar de og Switch zie ik ook nog een lang leven genieten als budget optie(+-5jaar?).

Mario kart of Smash bros met de kids tho. Deze kerst nog slaag gekregen van mijn neefkes die ik destijds nog ne Cube heb gegeven met kerst. Ahhhh ze groeien zo snel op.

Het gaat hier om een draagbare console he. PS5 perfomance zou te veel energie vreten voor een handheld. PS4 performance is echt wel uitstekend hoor.
Als ge dat op een handheld ziet zullen de graphics beter zijn dan de Steam Deck vermoed ik. Al is de CPU niet zo krachtig. Maar de Steam Deck is een kleine PC en de Switch 2 is puur een gaming device, dus dat valt moeilijk te vergelijken.
Ik vermoed dat games ook DLSS zullen gebruiken (aangezien het een Ampere chip is) en dan vanaf 720p ofzo naar 1080p zullen geüpscaled worden.

Ik buig mijn alliantie deze gen aan Nintendo. Veel te laat terug de Switch in huis gehaald, destijds enkel voor Odyssey.

Ik verwacht wel max 400euro en backwards compatibility met verbeteringen. De te dure prijzen voor games pakken we er deels bij, zolang ze nog bij fysieke releases blijven.
De games blijven wel hun waarde houden tov ps4 /5 xbox.
Mario kart zal sowieso een launch titel worden benieuwd welke nog...

Als de joycons zoals de geruchten als muis zouden functioneren, zou dat een meerwaarde zijn of een gimmick die niemand gebruikt aangezien al de games net voor console met controller uitgebracht worden? Ik zie het mij niet gebruiken.

vlcsnap-2025-01-16-09h05m51s071.jpg

Als de joycons zoals de geruchten als muis zouden functioneren, zou dat een meerwaarde zijn of een gimmick die niemand gebruikt aangezien al de games net voor console met controller uitgebracht worden? Ik zie het mij niet gebruiken.

vlcsnap-2025-01-16-09h05m51s071.jpg
Als de geruchten kloppen en dit is om meer precieze controle toelaten als alternatief voor motion controls (bv. voor de emulatie van DS-games in docked mode), lijkt me het nuttig.
Voor de rest inderdaad weinig toepasbaar zover ik zie, maar met Nintendo weet je nooit.

Terug
Bovenaan