Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

Komen een paar zalige matchups

Hoogst waarschijnlijk wordt Islam tegen Ilia Topuria aangekondigd binnenkort
Volk tegen Diego Lopes
Jack dlm tegen Belal
Edwards tegen Brady

Cejudo heeft zijn carrière toch ook wel eigenhandig mooi kapot gemaakt.

Ook vreemd dat je een match op die manier kunt winnen.

Hij bloedde uit zijn oog en kon niet meer zien. Er moet gewoon sneller een punt afgetrokken worden bij eye pokes.

Nu wordt het als een makkelijke manier gebruikt om je tegenstander op afstand te houden. Vingers gestrekt naar voor op ooghoogte en laat uw tegenstander maar komen.

Eye pokes moeten inderdaad zwaarder bestraft worden. De permanente schade die die kunnen teweegbrengen hebben een veel te zware impact op de levenskwaliteit. Online (I know right) waren er veel comments dat Cejudo een 'easy way out' gekozen had. Ik kan dat niet begrijpen.

Ga maar eens kijken op z'n socials hoe easy het was.

Dat is ook de reden waarom ik niet naar King Of The Streets kijk. Dat ze er zelf voor kiezen om te vechten op beton met heel weinig regels, dat ze maar doen, maar om eye-gouging toe te staan gaat er voor mij los over. Dan kan je evengoed elkaars ballen beginnen afbijten. Uw ogen verliezen voor 3 seconds of fame, hoe onnozel moet je zijn.

Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid : Ik was helemaal niet in de overtuiging dat hij de easy-way out heeft gekozen. Kon gewoon niet verder. Was me wel duidelijk.

Ik vind het ook vreemd dat je op zo een manier een match kan winnen. "Oké het gevecht is half voorbij, ik sta voor, ik ga wat eye-pokes doen zodat de boel wordt stil gelegd'.

"Cejudo heeft zijn carrière toch ook wel eigenhandig mooi kapot gemaakt.". Met die uitspraak bedoelde ik het hele feit dat hij op zijn hoogtepunt 'retired'. Maar eigenlijk niet echt want dat was duidelijk enkel om meer geld te scheppen bij zijn terugkeer. Maar dat liep al helemaal mis. En sinds zijn terugkeer is het allemaal heel veel minder na zo lang stil te hebben gelegen.

Voor de duidelijkheid : Ik was helemaal niet in de overtuiging dat hij de easy-way out heeft gekozen. Kon gewoon niet verder. Was me wel duidelijk.

Ik vind het ook vreemd dat je op zo een manier een match kan winnen. "Oké het gevecht is half voorbij, ik sta voor, ik ga wat eye-pokes doen zodat de boel wordt stil gelegd'.

"Cejudo heeft zijn carrière toch ook wel eigenhandig mooi kapot gemaakt.". Met die uitspraak bedoelde ik het hele feit dat hij op zijn hoogtepunt 'retired'. Maar eigenlijk niet echt want dat was duidelijk enkel om meer geld te scheppen bij zijn terugkeer. Maar dat liep al helemaal mis. En sinds zijn terugkeer is het allemaal heel veel minder na zo lang stil te hebben gelegen.
Ik had het niet specifiek op jou hoor, no worries. :smile:

Zaterdag ben ik naar een kickboks gala geweest. Daar was één wedstrijd toch ook om te lachen. Diegene die ferm boven ligt geeft zijn tegenstander een onopzettelijke kopstoot. Krijgt daarvoor een strafpunt. Wedstrijd wordt verder gezet. Tegenstander zocht allerlei excuses zodat hij nog extra punten verloor. Deed o.a. continu het teken naar de scheidsrechters dat de achterkant van z'n hoofd werd geraakt terwijl dat niet zo was.

Uiteindelijk kan die die al de hele tijd boven ligt de ander K.O. meppen waarop de trainer van die dat K.O. ging de ring in komt om te klagen dat dat te wijten zou zijn aan de illegale kopstoot. Arbitrage gaat mee in dat verhaal en desondanks ze de wedstrijd initieel verder gezet hebben, kronen ze de man die K.O. ging tot winnaar omdat ze de ander alsnog gediskwalificeerd hebben.

Wat een klucht was dat.

Hij bloedde uit zijn oog en kon niet meer zien. Er moet gewoon sneller een punt afgetrokken worden bij eye pokes.

Nu wordt het als een makkelijke manier gebruikt om je tegenstander op afstand te houden. Vingers gestrekt naar voor op ooghoogte en laat uw tegenstander maar komen.

Goh ja is ook een logische manier om te vechten.
Typische long guard uit Muay Thai.

Zonder gesloten vuist, stukken sneller, beter gevoel voor de tegenstander, afstand,...
Is al bij al een gewoon goede guard maar zeker in die small gloves gevaarlijk voor eyepokes.

Maar je kan die ook met gesloten vuist toepassen natuurlijk. Imo zijn er veel vechters die bewust riskeren op een eyepoke te geven aan hun tegenstander omdat ze weten dat er de eerste keer toch geen straf komt

Gaethje Fiziev, deel 2, had het liever anders gezien, maar ok. 'k zie Gaethje deze keer verliezen, hopelijk ben ik verkeerd.
Hill tegen Rountree is ook wel nice

En wat denken we voor 313?
Pereira
Gaethje (toch...)
Jailin
Ruffy (dat gaat een beest van een wedstrijd zijn denk ik)

Ankalev.
Ik zie niet hoe een uitmuntende stand-up kerel kan winnen tegen een zeer sterke allrounder.
Ook geen idee hoe Perreira aan een zwarte (dacht ik) gordel komt.
Maar het blijft wel Perreira natuurlijk.
Wel benieuwd als het naar de grond zou gaan hoe dat er uit ziet. Maar Perreira gaat alles doen om dat te voorkomen natuurlijk.

Ghaetje
Snap de betting cards niet? Blijkbaar heb ik iets gemist? Wat wel kan want ik kijk niet heel veel wedstrijden.

De rest ken ik te weinig van.

Ankalev.
Ik zie niet hoe een uitmuntende stand-up kerel kan winnen tegen een zeer sterke allrounder.
Wel benieuwd als het naar de grond zou gaan hoe dat er uit ziet. Maar Perreira gaat alles doen om dat te voorkomen natuurlijk.

Ghaetje
Snap de betting cards niet? Blijkbaar heb ik iets gemist? Wat wel kan want ik kijk niet heel veel wedstrijden.

Ufc300

Plus..lol..

Ankalev.

Ghaetje

Kzou akkoord gaan moest ik Ankalaev tegen Blachowitz nie gezien hebben. Die heeft de benen van Ank kapot geschopt, en als er nu net iets is wat Pereira echt wel belachelijk goed kan... Yup.
Ik denk dat hij eerst niet zal worstelen, zoals hij eerst beloofd had, maar na een paar van die kicks vliegt hij direct naar de benen.
Toch... K.o Pereira, linker hoek.

Over Gaethje, ja vorige keer was Fiziev de eerste en zelfs een stuk van de 2de ronde, echt wel heel goe, maar hij werd moe, en uiteraard pakte Gaethje ook wel mooi over in de 3rde.
Als hij nu wat slimmer vecht... Kan beide kanten uit. Alsook, 2de kans voor Fiziev, die wilt eeeecht wel voorbij Gaethje, het feit dat Gaethje over zn pensioen spreekt, mja...disturbing.

PS. Zeker kijken naar Green tegen Ruffy, wordt zot

Pffff wat een robbery
?

Ankalaev was toch gewoon beter? Niet?
Ben niet speciaal fan van één van de twee en vond Ankalaev gewoon beter. Verloop van de betting statistics toonden dit ook aan.

Wel indrukwekkende takedown defence van Perreira.

Terug
Bovenaan